REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?
Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na samochód, bierzemy pod uwagę jego markę, gabaryty, funkcjonalność, silnik, wyposażenie, kolor. Do samochodu możemy też zamontować instalację gazową LPG. Jak się okazuje, kryteriów wyboru zbiornika gazowego jest równie dużo co samochodu.

Od czegoś trzeba zacząć, a na początek opowieści najlepiej nadaje się informacja porządkująca, że instalacja gazowa do samochodu dzieli się na przód i tył. Ten podział oznacza, że część elementów umiejscowiona jest z przodu samochodu, a część z tyłu. Zbiornik przyporządkowany jest do tyłu.

REKLAMA

Zobacz też: Rodzaje zbiorników LPG

Rola zbiornika w instalacji LPG

Zbiornik magazynuje LPG, czyli mieszaninę propanu i butanu, służącą do zasilania silników. W zależności od wielkości silnika, ewentualnego spalania, zasięgu na jednym zbiorniku gazu, a także preferencji użytkowników, stosuje się zbiorniki LPG różnego typu i wielkości. A jest w czym wybierać. Zbiorniki toroidalne, czyli okrągłe, mieszczą się z reguły pod podłogą bagażnika, w miejscu koła zapasowego lub pod podwoziem. Zbiorniki cylindryczne, czyli w kształcie walca, zajmują część bagażnika. Mogą być w wersji leżącej lub stojącej. Są jeszcze zbiorniki dużej pojemności, czyli LC (ang. large capacity), ale należy je rozpatrywać jako ciekawostkę, gdyż są przeznaczone do samochodów ciężarowych.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Technologia w konstrukcji zbiorników LPG

Typ zbiornika to nie wszystko. Samochody projektowane są w taki sposób, by ważyły jak najmniej, a przy tym oferowały jak najwięcej użytecznej przestrzeni w środku dla pasażerów i dla bagaży oraz zapewniały jak najdłuższy zasięg na jednym tankowaniu. Dodajmy do tego, że coraz bardziej wymagające są normy czystości spalin. Zbiorniki gazowe nie mogą zatem pozostawać w tyle za rozwojem motoryzacji. Stają się lżejsze i cieńsze. Za przykład niech posłuży zbiornik toroidalny LPG trzydennicowy Hit opracowany przez Elpigaz. Obniżono  jego masę o 20-30 proc. w porównaniu do innych rynkowych produktów. W efekcie udało się ograniczyć zarówno zużycie paliwa jak i poziom CO2. Ponad pół wieku tradycji Elpigazu w produkcji zbiorników, zaawansowanie technologiczne, inwestycje w prace badawczo-rozwojowe, patenty, dopracowanie detali mają przełożenie na jakość. Jeśli czujemy się pewnie w samochodzie benzynowym lub dieslu, w których zbiornik jest wykonany z tworzywa, to równie pewnie możemy się czuć w samochodzie z instalacją LPG, w którym zbiornik jest wykonany ze stali.  Każdy autoryzowany zakład montażu posiada odpowiedni certyfikat uprawniający do montażu instalacji LPG wydawany przez producentów i dostawców instalacji. Dodatkowo Elpigaz wymaga odbycia odpowiednich szkoleń, aby zapewnić spełnianie rygorystycznych wymagań stawianych samochodom z instalacjami gazowymi, w tym  zgodności montażu z przepisami krajowymi i europejskimi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolor na życzenie

Na życzenie można zamontować zbiornik w wybranym kolorze. Dla poprawy samopoczucia mogą przyjąć taką barwę, jaka odpowiada nam najbardziej. To od nas zależy, czy będą tworzyć spójny zestaw kolorystyczny z kolorem lakieru samochodu, sukienki czy nawet lakieru do paznokci.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA