REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej

 ELPIGAZ
ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.
O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej.
O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki postępowi technologicznemu, instalacje LPG montować w samochodach wszystkich klas, bez negatywnego wpływu na ich osiągi. Na co zwrócić uwagę przed montażem instalacji gazowej w samochodzie?

Zanim zamontujesz instalację gazową do samochodu:

  1. Sprawdź, czy to się opłaca – istnieją narzędzia pozwalające obliczyć opłacalność montażu instalacji LPG, np. na stronie https://mojafirma.infor.pl/moto/kalkulatory/26,kalkulator-lpg.html.
  2. Zastanów się, jak wykorzystujesz samochód – omów z montażystą, gdzie byłoby Ci najwygodniej zainstalować zbiornik i jaki ma być.
  3. Wybierz certyfikowany warsztat (wykaz na stronie Instytutu Transportu Samochodowego), posiadający potwierdzenie zaliczenia szkolenia na montaż oferowanej instalacji, wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy na pracowników, którzy są zatrudnieni i zajmują się montażem. Polskie przepisy wymagają ,aby montaż był dokonywany przez firmę posiadającą stosowną homologację lub należącą do sieci dilerskiej właściciela homologacji. Homologacja na sposób montażu instalacji przystosowującej pojazdy do zasilania gazowego, udzielana jest przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Każda firma posiada indywidualny numer homologacji.
  4. Nie oszczędzaj na instalacji gazowej – zapytaj eksperta o dobór instalacji dopasowanej do Twojego samochodu. Cena to nie jedyny czynnik. Zakład montujący powinien zadbać o to, abyś mógł przez wiele lat cieszyć się z niezawodności instalacji gazowej.
  5. Sprawdź, jak montażyści zaopatrują się w instalacje gazowe dla samochodów – w Polsce zakłady montujące instalacje gazowe zaopatrują się w urządzenia w dwojaki sposób
    1.  Kupują kompletne instalacje jednego, określonego producenta (markowe);
    2.  Samodzielnie kompletują instalację gazową. Kupują poszczególne elementy u różnych dostawców. Oczywiście, otrzymują od każdego dostawcy gwarancję na poszczególne elementy. Niemniej nie ma dostawcy technologii i nikt nigdy nie weźmie odpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie instalacji jako całości (po zamontowaniu w samochodzie).

Zobacz też: Jaką instalację gazową LPG wybrać?

REKLAMA

Przeglądając oferty warsztatów montujących instalacje LPG zwróć uwagę na:

Korzystniejsze jest wybranie kompletacji instalacji gazowych jednego producenta (markowych). Ich dostawcy oferują firmowe kompletacje wraz z technologią montażu dla określonego typu auta, opracowaną przez specjalistów w branży. Decydując się na firmową instalację gazową, uzyskuje się pewność wyboru najbardziej dopracowanego i niezawodnego rozwiązania, jakie dostępne jest aktualnie na rynku. Zakład otrzymuje gwarancję na prawidłowe funkcjonowanie kompletnej instalacji gazowej po zamontowaniu w samochodzie.

  1. Zakres i warunki gwarancji dla instalacji gazowych – przed zakupem instalacji gazowej w danym zakładzie warto zapoznać się z warunkami gwarancji. W zależności od zakładu, mogą być różne nawet dla tych samych towarów czy usług.
  2. Sprawdź, czy w samochodzie jest zamontowana kompletna instalacja gazowa jednego producenta (markowa) – na poszczególnych elementach instalacji gazowej znajduje się nazwa firmy (producenta):
    1.  Elementy pod maską:
      1.  Reduktor-parownik;
      2.  Elektronika (układy sterujące);
      3.  Wtryskiwacze.
    2.  Elementy w bagażniku lub pod podwoziem:
      1.  Zbiornik na gaz;
      2.  Wyposażenie zbiornika (zawór lub wielozawór).
    3.  Elementy dostępne z zewnątrz:
      1.  Wlew gazu.

Zobacz też: LPG - z czego się składa i jakie ma właściwości?

Wszystkie elementy instalacji gazowej wymienione wyżej wymagają homologacji na zgodność z regulaminem EKG ONZ R67.01 – dla instalacji LPG (na propan-butan).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA