Już nie na gorącym uczynku, tylko nawet 28 dni wstecz kontrolerzy mogą karać za spędzanie 45godzinnego odpoczynku w kabinie ciężarówki. Do restrykcyjnej Francji dołączyły też Holandia, Belgia, Anglia, Niemcy, a nawet Włochy, do których kierowcy często podróżowali, by odpocząć w samochodzie. Najwyższe kary mogą sięgać nawet 30 tysięcy euro. Polscy przewoźnicy powinni zwrócić szczególną uwagę na nową praktykę zagranicznych urzędników.
Dla FM Logistic głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które
przynoszą rosnąco ponad 61% przychodów (34, 8% pochodzi z transportu
międzynarodowego, a 26, 8 % z transportu krajowego). Usługi
magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce
(8, 3 % to składowanie, 22,7% handling).
Zgodnie z zapowiedziami, PEKAES SA, największa polska firma w branży
TSL, sprzedała ON ROAD Truck Services S.A., spółkę zależną zajmującą się
działalnością dealersko-serwisową. Jest to jeden z ostatnich elementów
realizacji strategii spółki na lata 2010-2012, która zakłada
koncentrację na podstawowej działalności.