REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski eksport i logistyka odporne na kryzys

Fot. Dachser
Fot. Dachser
Bloomberg

REKLAMA

REKLAMA

Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 

Jeszcze lepiej radziły sobie kraje leżące na wschód od Polski, gdzie receptą na kryzys był dynamiczny rozwój i duży potencjał konsumpcyjny.
Obecnie kraje te są również kierunkami polskiego eksportu. Potwierdzają to opinie przedstawicieli działającego globalnie operatora logistycznego Dachser, partnera biznesowego wielu polskich eksporterów.

REKLAMA

REKLAMA

Polski eksport

„Eksport zawsze jest dobrą receptą na kryzys dla gospodarki krajowej – zwiększamy produkcję, utrzymujemy zatrudnienie oraz dążymy do utrzymania dodatniego bilansu handlowego. Jako operator logistyczny dysponujący świetnie rozbudowaną siecią w Europie i nie tylko, bezpośrednio uczestniczymy w ekspansji polskich firm” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Oprócz głównych kierunków europejskich, stawiamy na rynki wschodnie, coraz bardziej atrakcyjne dla polskich eksporterów, gdzie konsumpcja rośnie i ciągle ma duży potencjał. W najbliższej przyszłości będziemy rozwijać połączenia właśnie w tych kierunkach” - wyjaśnia. 

Według danych Departamentu Strategii i Analiz Ministerstwa Gospodarki (mg.gov.pl), w 2012 polski eksport, mimo że coraz wolniej, rósł. Co ciekawe, największe wzrosty eksportu dotyczyły Rosji i Ukrainy (o ponad 20%), ale też Indii, Meksyku, Republiki Korei oraz Brazylii (o ponad 40%). Niewielkie spadki odnotowaliśmy natomiast w handlu z właściwie wszystkimi krajami strefy euro oraz większością Unii Europejskiej (m.in. Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Węgry i Hiszpania). 

REKLAMA

Eksport poza Europę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Od jakiegoś czasu obserwujemy wzmożone zainteresowanie polskich firm kierunkami wschodnimi i dalekowschodnimi. Obecnie rynki te, w przeciwieństwie do krajów Unii Europejskiej, mają ogromny potencjał wzrostu. Zmiana modelu konsumpcji w np. Chinach, które mają coraz więcej zamożnych obywateli, zainteresowanych produktami o wysokiej jakości, to duża szansa dla polskich przedsiębiorców” – mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Jako globalnie działający operator logistyczny, posiadający oddziały na całym świecie, wszędzie tam gdzie rozwija się biznes, stanowimy dla nich odpowiednie wsparcie logistyczne” – podkreśla. 

Wsparcie logistyczne

Współpraca z operatorem logistycznym, który posiada doświadczenie oraz dysponuje rozbudowaną siecią połączeń, może być krokiem milowym w rozwoju przedsiębiorstwa. Dachser funkcjonuje od ponad 80 lat, sukcesywnie rozwijając swoją działalność, do obecnego stanu 315 oddziałów na całym świecie. Stosując dodatkowo najnowocześniejsze rozwiązanie informatyczne, w tym jeden system do zarządzania logistyką transportową i magazynową we wszystkich oddziałach, jest w stanie zaproponować globalną obsługę logistyczną.

Dachser Air & Sea Logistics oferuje nie tylko transport lotniczy i morski, ale też prowadzi doradztwo w zakresie pakowania, wyposażenia i dokumentacji. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla towarów ciężkich i ponadgabarytowych. Wszyscy przewoźnicy Dachser są dobierani w oparciu o rygorystyczne kryteria jakościowe.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Źródło: Dachser Sp. z o.o.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA