REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozformowanie kontenerów: także poza portem

Subskrybuj nas na Youtube
Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
MAGDALENA UBYSZ
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rozformowanie kontenerów i dalszy załadunek towarów na samochody lub wagony to zwyczajowo domena portów. Tymczasem, na rynku działają firmy, które specjalizują się rozformowaniem i załadunkiem w bliskich sąsiedztwach portów. Często takie usługi są tańsze.

Usługi kontenerowe: stan na dziś

REKLAMA

Cechą rynku jest nieustanne poszukiwanie sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją. W branży logistycznej oznacza to między innymi skrócenie czasu, w którym towar dostarczany jest od producenta do klienta, by zwiększyć wydajność w obrocie ładunkami. Dlatego rola sprawnego transportu towarów jest niezwykle istotna. Jeszcze do niedawna kłopot stanowiły punkty przeładunkowe, w których towary zmieniały sposób transportu (z lądowego na morski i odwrotnie). Rozwój infrastruktury i coraz więcej usługodawców usprawniły proces przeładunku. Otwiera się coraz więcej możliwości. Dlatego firmy z siedzibami blisko portów sprawnie wykorzystują swoje położenie.

Formowanie i rozformowanie kontenerów, a ekonomia

REKLAMA

O konkurencyjności w branży decyduje m.in. sprawność połączeń komunikacyjnych pomiędzy portem a odbiorcą towaru. Infrastruktura terminali umożliwia wyładunek kontenerów na nabrzeże, przejście odpowiednich procedur celnych oraz rozformowanie i załadunek na auta spedycyjne a nawet pociągi. Rozformowanie kontenerów na miejscu (na terenie terminalu lub w niewielkiej odległości od nabrzeża) skraca czas przygotowania zawartości kontenerów do użytku, a przede wszystkim jest o wiele tańsze.

W portach usługa rozformowania jest zazwyczaj droższa od tej ceny, którą proponują firmy zewnętrze. Przy wyborze firmy rozładunkowej kluczowe znaczenie oprócz ceny ma sprzęt jakim dysponuje usługodawca. Ważne, by urządzenia gwarantowały bezpieczny rozładunek kontenerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjaliści od kamienia

REKLAMA

– Nasz pomysł był bardzo prosty: wykorzystaliśmy usytuowanie jednego z magazynów w bliskim sąsiedztwie portu – opowiada Karol Rogala, który w firmie Rogala zajmuje się usługą rozformowania. – Transport kontenera na południe polski i wyładunek tam, jest znacznie droższy niż zorganizowanie rozformowania na miejscu i rozwiezienie towaru tak zwanymi plandekami. Wynika to z obowiązku odwiezienia pustego kontenera do portu – dodaje. Firma już zaczęła oferować usługę i korzysta z niej coraz więcej przedsiębiorstw.

Rozformowanie to dla przedsiębiorstwa Rogala część większej strategii rozwoju. Specjalizuje się w produkcji i sprzedaży płyt oraz płytek, a kamienne bloki importuje z całego świata. Naturalnie zatem rozszerzyła działalność o usługi logistyczne w dziedzinie obrotu tym materiałem (choć usługi rozformowania dotyczą nie tylko kamienia). O przystosowaniu magazynu pod Gdańskiem zadbano bowiem już na etapie projektowania zaplecza. W skład całego kompleksu wchodzą dwie hale oraz zewnętrzne place rozładunkowo-załadunkowe. Jedna z hal magazynowych, przeznaczona na płyty, posiada dwie suwnice, trzecia znajduje się na terenie jednego z placów załadunkowo-rozładunkowych. Każda z suwnic może podnieść po 10 t. Dzięki temu możliwy jest równoczesny załadunek aut spedycyjnych. Do rozładunków kontenerów stworzono profesjonalne stanowiska: oddzielne do wyciągania płyt i dużych ładunków oraz rampę do rozładunku towarów w skrzyniach – pozwala to na znaczne skrócenie oczekiwania na załadunek towaru. Obsługa logistyczna przebiega równolegle z pracami w dziedzinie obróbki i niezależnie od siebie. W ten sposób nie komplikuje się i nie przedłuża obsługa wewnętrznych transportów międzymagazynowych oraz obsługa klientów.

Rozbudowa baz kontenerowych szansą na rozwój Polski

W basenie Morza Bałtyckiego transport morski ma wiodącą rolę. W Europie dotyczy 44% transportu wszystkich ładunków. Polska w tej międzynarodowej wymianie towarów ma udział w zaledwie 8 procentach. Dzięki prężnemu rozwojowi usług oraz rozbudowie baz kontenerowych i terminali mamy okazję to zmienić.

Źródło: Materiały prasowe Rogala

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA