REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozformowanie kontenerów: także poza portem

Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
MAGDALENA UBYSZ
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rozformowanie kontenerów i dalszy załadunek towarów na samochody lub wagony to zwyczajowo domena portów. Tymczasem, na rynku działają firmy, które specjalizują się rozformowaniem i załadunkiem w bliskich sąsiedztwach portów. Często takie usługi są tańsze.

Usługi kontenerowe: stan na dziś

REKLAMA

Cechą rynku jest nieustanne poszukiwanie sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją. W branży logistycznej oznacza to między innymi skrócenie czasu, w którym towar dostarczany jest od producenta do klienta, by zwiększyć wydajność w obrocie ładunkami. Dlatego rola sprawnego transportu towarów jest niezwykle istotna. Jeszcze do niedawna kłopot stanowiły punkty przeładunkowe, w których towary zmieniały sposób transportu (z lądowego na morski i odwrotnie). Rozwój infrastruktury i coraz więcej usługodawców usprawniły proces przeładunku. Otwiera się coraz więcej możliwości. Dlatego firmy z siedzibami blisko portów sprawnie wykorzystują swoje położenie.

Formowanie i rozformowanie kontenerów, a ekonomia

REKLAMA

O konkurencyjności w branży decyduje m.in. sprawność połączeń komunikacyjnych pomiędzy portem a odbiorcą towaru. Infrastruktura terminali umożliwia wyładunek kontenerów na nabrzeże, przejście odpowiednich procedur celnych oraz rozformowanie i załadunek na auta spedycyjne a nawet pociągi. Rozformowanie kontenerów na miejscu (na terenie terminalu lub w niewielkiej odległości od nabrzeża) skraca czas przygotowania zawartości kontenerów do użytku, a przede wszystkim jest o wiele tańsze.

W portach usługa rozformowania jest zazwyczaj droższa od tej ceny, którą proponują firmy zewnętrze. Przy wyborze firmy rozładunkowej kluczowe znaczenie oprócz ceny ma sprzęt jakim dysponuje usługodawca. Ważne, by urządzenia gwarantowały bezpieczny rozładunek kontenerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjaliści od kamienia

REKLAMA

– Nasz pomysł był bardzo prosty: wykorzystaliśmy usytuowanie jednego z magazynów w bliskim sąsiedztwie portu – opowiada Karol Rogala, który w firmie Rogala zajmuje się usługą rozformowania. – Transport kontenera na południe polski i wyładunek tam, jest znacznie droższy niż zorganizowanie rozformowania na miejscu i rozwiezienie towaru tak zwanymi plandekami. Wynika to z obowiązku odwiezienia pustego kontenera do portu – dodaje. Firma już zaczęła oferować usługę i korzysta z niej coraz więcej przedsiębiorstw.

Rozformowanie to dla przedsiębiorstwa Rogala część większej strategii rozwoju. Specjalizuje się w produkcji i sprzedaży płyt oraz płytek, a kamienne bloki importuje z całego świata. Naturalnie zatem rozszerzyła działalność o usługi logistyczne w dziedzinie obrotu tym materiałem (choć usługi rozformowania dotyczą nie tylko kamienia). O przystosowaniu magazynu pod Gdańskiem zadbano bowiem już na etapie projektowania zaplecza. W skład całego kompleksu wchodzą dwie hale oraz zewnętrzne place rozładunkowo-załadunkowe. Jedna z hal magazynowych, przeznaczona na płyty, posiada dwie suwnice, trzecia znajduje się na terenie jednego z placów załadunkowo-rozładunkowych. Każda z suwnic może podnieść po 10 t. Dzięki temu możliwy jest równoczesny załadunek aut spedycyjnych. Do rozładunków kontenerów stworzono profesjonalne stanowiska: oddzielne do wyciągania płyt i dużych ładunków oraz rampę do rozładunku towarów w skrzyniach – pozwala to na znaczne skrócenie oczekiwania na załadunek towaru. Obsługa logistyczna przebiega równolegle z pracami w dziedzinie obróbki i niezależnie od siebie. W ten sposób nie komplikuje się i nie przedłuża obsługa wewnętrznych transportów międzymagazynowych oraz obsługa klientów.

Rozbudowa baz kontenerowych szansą na rozwój Polski

W basenie Morza Bałtyckiego transport morski ma wiodącą rolę. W Europie dotyczy 44% transportu wszystkich ładunków. Polska w tej międzynarodowej wymianie towarów ma udział w zaledwie 8 procentach. Dzięki prężnemu rozwojowi usług oraz rozbudowie baz kontenerowych i terminali mamy okazję to zmienić.

Źródło: Materiały prasowe Rogala

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA