REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozformowanie kontenerów: także poza portem

Subskrybuj nas na Youtube
Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
Punkt rozformowywania kontenerów firmy Rogala
MAGDALENA UBYSZ
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rozformowanie kontenerów i dalszy załadunek towarów na samochody lub wagony to zwyczajowo domena portów. Tymczasem, na rynku działają firmy, które specjalizują się rozformowaniem i załadunkiem w bliskich sąsiedztwach portów. Często takie usługi są tańsze.

Usługi kontenerowe: stan na dziś

REKLAMA

Cechą rynku jest nieustanne poszukiwanie sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją. W branży logistycznej oznacza to między innymi skrócenie czasu, w którym towar dostarczany jest od producenta do klienta, by zwiększyć wydajność w obrocie ładunkami. Dlatego rola sprawnego transportu towarów jest niezwykle istotna. Jeszcze do niedawna kłopot stanowiły punkty przeładunkowe, w których towary zmieniały sposób transportu (z lądowego na morski i odwrotnie). Rozwój infrastruktury i coraz więcej usługodawców usprawniły proces przeładunku. Otwiera się coraz więcej możliwości. Dlatego firmy z siedzibami blisko portów sprawnie wykorzystują swoje położenie.

Formowanie i rozformowanie kontenerów, a ekonomia

REKLAMA

O konkurencyjności w branży decyduje m.in. sprawność połączeń komunikacyjnych pomiędzy portem a odbiorcą towaru. Infrastruktura terminali umożliwia wyładunek kontenerów na nabrzeże, przejście odpowiednich procedur celnych oraz rozformowanie i załadunek na auta spedycyjne a nawet pociągi. Rozformowanie kontenerów na miejscu (na terenie terminalu lub w niewielkiej odległości od nabrzeża) skraca czas przygotowania zawartości kontenerów do użytku, a przede wszystkim jest o wiele tańsze.

W portach usługa rozformowania jest zazwyczaj droższa od tej ceny, którą proponują firmy zewnętrze. Przy wyborze firmy rozładunkowej kluczowe znaczenie oprócz ceny ma sprzęt jakim dysponuje usługodawca. Ważne, by urządzenia gwarantowały bezpieczny rozładunek kontenerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjaliści od kamienia

REKLAMA

– Nasz pomysł był bardzo prosty: wykorzystaliśmy usytuowanie jednego z magazynów w bliskim sąsiedztwie portu – opowiada Karol Rogala, który w firmie Rogala zajmuje się usługą rozformowania. – Transport kontenera na południe polski i wyładunek tam, jest znacznie droższy niż zorganizowanie rozformowania na miejscu i rozwiezienie towaru tak zwanymi plandekami. Wynika to z obowiązku odwiezienia pustego kontenera do portu – dodaje. Firma już zaczęła oferować usługę i korzysta z niej coraz więcej przedsiębiorstw.

Rozformowanie to dla przedsiębiorstwa Rogala część większej strategii rozwoju. Specjalizuje się w produkcji i sprzedaży płyt oraz płytek, a kamienne bloki importuje z całego świata. Naturalnie zatem rozszerzyła działalność o usługi logistyczne w dziedzinie obrotu tym materiałem (choć usługi rozformowania dotyczą nie tylko kamienia). O przystosowaniu magazynu pod Gdańskiem zadbano bowiem już na etapie projektowania zaplecza. W skład całego kompleksu wchodzą dwie hale oraz zewnętrzne place rozładunkowo-załadunkowe. Jedna z hal magazynowych, przeznaczona na płyty, posiada dwie suwnice, trzecia znajduje się na terenie jednego z placów załadunkowo-rozładunkowych. Każda z suwnic może podnieść po 10 t. Dzięki temu możliwy jest równoczesny załadunek aut spedycyjnych. Do rozładunków kontenerów stworzono profesjonalne stanowiska: oddzielne do wyciągania płyt i dużych ładunków oraz rampę do rozładunku towarów w skrzyniach – pozwala to na znaczne skrócenie oczekiwania na załadunek towaru. Obsługa logistyczna przebiega równolegle z pracami w dziedzinie obróbki i niezależnie od siebie. W ten sposób nie komplikuje się i nie przedłuża obsługa wewnętrznych transportów międzymagazynowych oraz obsługa klientów.

Rozbudowa baz kontenerowych szansą na rozwój Polski

W basenie Morza Bałtyckiego transport morski ma wiodącą rolę. W Europie dotyczy 44% transportu wszystkich ładunków. Polska w tej międzynarodowej wymianie towarów ma udział w zaledwie 8 procentach. Dzięki prężnemu rozwojowi usług oraz rozbudowie baz kontenerowych i terminali mamy okazję to zmienić.

Źródło: Materiały prasowe Rogala

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA