REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pall-Ex Polska szuka firm transportowych

REKLAMA

REKLAMA

Pall-Ex, sieć dystrybucji ładunków paletowych, która w lipcu br. rozpoczęła działalność na polskim rynku, ogłosiła program partnerski dla przewoźników. Do sieci może dołączyć każda firma transportowa, która realizuje przewozy paletowe i posiada stałych klientów.

- Szukamy przewoźników z całej Polski. Mogą to być zarówno duże firmy, dysponujące flotą kilkudziesięciu pojazdów, jak i małe rodzinne przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym. Doświadczenia naszych europejskich partnerów pokazują, że firmy, które działają w naszej sieci redukują puste przebiegi, zmniejszają koszty operacyjne, a jednocześnie szybko zwiększają bazę klientów i co za tym idzie swoje przychody

REKLAMA

– tłumaczy Karolina Gil, Dyrektor Sprzedaży w Pall-Ex Polska. – Jeden z naszych rumuńskich partnerów, dzięki sieci Pall-Ex od podstaw zbudował bazę około 70 klientów, a to tylko jeden z przykładów. – dodaje. 

Tańsza logistyka ostatniej mili

REKLAMA

Sieć Pall-Ex została utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na potrzeby klientów oczekujących przewozów niewielkich partii towarów w ciągu 24 h. Działa w modelu „hub & spoke” - partnerzy regionalni odbierają ładunki od swoich klientów, konsolidują je w swoich magazynach, a następnie przewożą je do centralnego hubu Pall-Ex zlokalizowanego pod Łodzią. Tam ładunki są sortowane ze względu na miejsce przeznaczenia, ładowane na pojazdy partnerów regionalnych i przewożone do ich magazynów, skąd wykonywana jest końcowa dostawa bezpośrednio do odbiorcy. – To w znaczący sposób ogranicza nie tylko puste przebiegi, ale i liczbę pojazdów poruszających się po drogach.

W związku z tym, że to najbliżej zlokalizowany partner odbiera i dowozi ładunek, ilość przejechanych kilometrów znacznie się zmniejsza. Daje to przewoźnikom nie tylko oszczędności w postaci niższych wydatków na paliwo, ale również zmniejsza zużycie CO2 wytwarzane przez flotę przewoźnika – dodaje Karolina Gil. 

Już w 2004 r. wyniki badań przeprowadzonych przez Departament Transportu Drogowego Wielkiej Brytanii pokazały, że system przewozów Pall-Ex umożliwiał wypełnienie pojazdów w 90%, podczas gdy średnie wypełnienie ciężarówek w tradycyjnym transporcie wyniosło 51%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W sieci, ale niezależni 

REKLAMA

Pall-Ex chce pozyskać do współpracy przede wszystkim te firmy, które mają doświadczenie w realizacji przewozów na paletach i na stałe obsługują klientów w tym zakresie. – Zależy nam na tym, bo sieć to system naczyń połączonych. Jeśli każdy partner będzie realizował przewóz określonej liczby palet, to suma przewozów wszystkich uczestników będzie na tyle duża, że każdy z uczestników sieci zauważy korzyści wynikające z przynależności do niej – tłumaczy Karolina Gil. 

Europejski model biznesowy Pall-Ex opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi. Również w Polsce Pall-Ex gwarantuje przewoźnikom pełną niezależność – to oni samodzielnie kształtować będą politykę cenową i decydować o tym czy przewozić ładunek za pośrednictwem sieci czy też na własną rękę – wyjaśnia Karolina Gil.

Koszty przewoźników pod kontrolą

W ramach programu, Pall-Ex udostępni przewoźnikom system IT, który pozwala na tworzenie zleceń, zarządzenie flotą i przesyłkami oraz kontrolę kosztów. System zawiera funkcję śledzenia przesyłek, potwierdzenia dostawy, generowania raportów i faktur. – TWINE bo o nim mowa, powstał w oparciu o 15-letnie doświadczenia operacyjne i finansowe europejskich przewoźników zrzeszonych w sieci Pall-Ex. To bezcenna pomoc zwłaszcza dla tych firm, które nie posiadają systemów informatycznych i na bieżąco nie analizują opłacalności przewozów. TWINE umożliwia dokładną kalkulację kosztów przesyłek - mówi Karolina Gil. 

Sieć zapewnia również wsparcie w pozyskiwaniu klientów, pomoc w konstruowaniu ofert handlowych oraz marketingu. 

Europa w zasięgu 

Obecnie Pall-Ex działa już w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji i we Włoszech. W najbliższym czasie Pall-Ex planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu, partnerzy należący do polskiej sieci będą mogli realizować przewozy także w Europie. W Polsce, Pall-Ex chce zrealizować pierwsze przewozy w kwietniu 2013 r.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA