DB Schenker Rail Polska zamówiła 23 nowe lokomotywy firmy Siemens
REKLAMA
REKLAMA
Jako pierwszy prywatny towarowy przewoźnik w Polsce, DB Schenker Rail Polska będzie wykonywać swoje usługi z wykorzystaniem tego typu lokomotyw. „Nowoczesne jednostki są głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko - pioniera”- mówi Hans-Georg Werner, Szef Regionu Wschód, DB Schenker Rail.
REKLAMA
REKLAMA
Dostawy pojazdów już się rozpoczęły i będą trwały do 2015 roku. Nowe lokomotywy wpłyną na poprawę wykorzystania taboru, a także współpracę w ramach europejskiej sieci. Zakup pozwoli na optymalizację prac utrzymaniowych oraz zwiększenie ilości przewozów, dzięki otwarciu w niedalekiej przyszłości nowych korytarzy transportowych.
-„Poprzez zakup 23 nowych lokomotyw będziemy posiadać nowoczesną i wydajną flotę pojazdów elektrycznych, dzięki czemu nasza pozycja na polskim rynku kolejowym będzie znacznie silniejsza. Ich wykorzystanie przełoży się z pewnością na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług, a także sprawi, że będziemy jeszcze bliżej osiągnięcia naszego celu jakim jest zdobycie statusu firmy Premium”– mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowej generacji lokomotywa Vectron była już dzierżawiona przez DB Schenker Rail Polska, jej parametry są już firmie znane. Próbna eksploatacja pojazdu przyczyniła się do uzyskania bezterminowego świadectwa dopuszczenia lokomotywy Vectron i pozwoliła firmie przekonać się w praktyce o doskonałych właściwościach jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w Europie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.