REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych. Fot. Fotolia
Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2006 r. Rada Europejska wytyczyła w strategii UE dotyczącej trwałego rozwoju wymagania odnośnie ochrony środowiska przez firmy transportowe. Jak radzą sobie polskie przedsiębiorstwa z wypełnianiem wspomnianych restrykcji?

W strategii Unii Europejskiej dotyczącej ochrony środowiska znaleźć można informacje dotyczące m.in. ograniczenia emisji zanieczyszczeń z sektora transportu do poziomów pozwalających zminimalizować ich wpływ na zdrowie ludzkie lub środowisko naturalne. W dokumencie tym znaleźć można również wytyczne odnośnie dojścia do zrównoważonego poziomu wykorzystania energii w transporcie oraz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w tym sektorze.

REKLAMA

Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT

Jak firmy transportowe radzą sobie z przestrzeganiem przepisów ochrony środowiska?

REKLAMA

- Jako firma transportowa mamy świadomość, że nasze działanie ma wpływ na środowisko naturalne – podkreśla Mariusz Kozak, właściciel TSH Polmar, firmy transportowo-spedycyjnej z Bolesławca. - Wdrożyliśmy nowoczesny system HACCP a nasza flota spełnia europejską normę EURO5 dotyczącą emisji spalin.

TSH Polmar poza transportem i spedycją, zajmuje się także handlem otrębami pszennymi i żytnimi. Norma HACCP określa postępowanie mające na celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności a także określenie metod eliminacji lub ograniczenia zagrożeń oraz ustalenie działań korygujących.

- Dzięki wdrożeniu HACCP nasi klienci wiedzą, że oferowany przez nas produkt jest zawsze najwyższej jakości – mówi Kozak z TSH Polmar. - To dla nas ważne, ponieważ zaufanie w biznesie to dziś bardzo cenny i deficytowy towar.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Europejski standard emisji spalin to norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Standardy te zostały opracowane w serii Dyrektyw Europejskich, które z roku na rok stają się coraz bardziej restrykcyjne. Norma EURO5 obowiązuje od 2009 roku.

- Nasze pojazdy nie  tylko spełniają normę EURO5. Dbamy także o ich regularne przeglądy, które mają wpływ na bezawaryjność – wylicza nasz ekspert – a także minimalizują emisję szkodliwych substancji wywołanych spalaniem paliw.

Zobacz też: Import usług przy transporcie towarów z Polski poza UE

Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika

REKLAMA

Pojazdy, które spełniają normy to jedno – równie ważna jest edukacja i szkolenia pracowników. Jesteśmy członkiem Dolnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych, posiada wszelkie wymagane licencje krajowe i międzynarodowe oraz Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika.

- Nasi kierowcy przechodzą także systematyczne szkolenia z zakresu prawa transportowego – dodaje Mariusz Kozak. - Jako międzynarodowa firma przykładamy ogromną wagę do znajomości przepisów, w tym Konwencji CMR i przepisów AETR.

Konwencja CMR dotyczy międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Przepisy AETR z kolei regulują kwestie związane z maksymalnym czasem pracy zawodowego kierowcy.

Źródło: Materiały T.S.H. POLMAR

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA