REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych

Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych. Fot. Fotolia
Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2006 r. Rada Europejska wytyczyła w strategii UE dotyczącej trwałego rozwoju wymagania odnośnie ochrony środowiska przez firmy transportowe. Jak radzą sobie polskie przedsiębiorstwa z wypełnianiem wspomnianych restrykcji?

W strategii Unii Europejskiej dotyczącej ochrony środowiska znaleźć można informacje dotyczące m.in. ograniczenia emisji zanieczyszczeń z sektora transportu do poziomów pozwalających zminimalizować ich wpływ na zdrowie ludzkie lub środowisko naturalne. W dokumencie tym znaleźć można również wytyczne odnośnie dojścia do zrównoważonego poziomu wykorzystania energii w transporcie oraz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w tym sektorze.

REKLAMA

Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT

Jak firmy transportowe radzą sobie z przestrzeganiem przepisów ochrony środowiska?

REKLAMA

- Jako firma transportowa mamy świadomość, że nasze działanie ma wpływ na środowisko naturalne – podkreśla Mariusz Kozak, właściciel TSH Polmar, firmy transportowo-spedycyjnej z Bolesławca. - Wdrożyliśmy nowoczesny system HACCP a nasza flota spełnia europejską normę EURO5 dotyczącą emisji spalin.

TSH Polmar poza transportem i spedycją, zajmuje się także handlem otrębami pszennymi i żytnimi. Norma HACCP określa postępowanie mające na celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności a także określenie metod eliminacji lub ograniczenia zagrożeń oraz ustalenie działań korygujących.

- Dzięki wdrożeniu HACCP nasi klienci wiedzą, że oferowany przez nas produkt jest zawsze najwyższej jakości – mówi Kozak z TSH Polmar. - To dla nas ważne, ponieważ zaufanie w biznesie to dziś bardzo cenny i deficytowy towar.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Europejski standard emisji spalin to norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Standardy te zostały opracowane w serii Dyrektyw Europejskich, które z roku na rok stają się coraz bardziej restrykcyjne. Norma EURO5 obowiązuje od 2009 roku.

- Nasze pojazdy nie  tylko spełniają normę EURO5. Dbamy także o ich regularne przeglądy, które mają wpływ na bezawaryjność – wylicza nasz ekspert – a także minimalizują emisję szkodliwych substancji wywołanych spalaniem paliw.

Zobacz też: Import usług przy transporcie towarów z Polski poza UE

Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika

REKLAMA

Pojazdy, które spełniają normy to jedno – równie ważna jest edukacja i szkolenia pracowników. Jesteśmy członkiem Dolnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych, posiada wszelkie wymagane licencje krajowe i międzynarodowe oraz Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika.

- Nasi kierowcy przechodzą także systematyczne szkolenia z zakresu prawa transportowego – dodaje Mariusz Kozak. - Jako międzynarodowa firma przykładamy ogromną wagę do znajomości przepisów, w tym Konwencji CMR i przepisów AETR.

Konwencja CMR dotyczy międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Przepisy AETR z kolei regulują kwestie związane z maksymalnym czasem pracy zawodowego kierowcy.

Źródło: Materiały T.S.H. POLMAR

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA