Jakie sa wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych
REKLAMA
REKLAMA
W strategii Unii Europejskiej dotyczącej ochrony środowiska znaleźć można informacje dotyczące m.in. ograniczenia emisji zanieczyszczeń z sektora transportu do poziomów pozwalających zminimalizować ich wpływ na zdrowie ludzkie lub środowisko naturalne. W dokumencie tym znaleźć można również wytyczne odnośnie dojścia do zrównoważonego poziomu wykorzystania energii w transporcie oraz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w tym sektorze.
REKLAMA
Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT
Jak firmy transportowe radzą sobie z przestrzeganiem przepisów ochrony środowiska?
REKLAMA
- Jako firma transportowa mamy świadomość, że nasze działanie ma wpływ na środowisko naturalne – podkreśla Mariusz Kozak, właściciel TSH Polmar, firmy transportowo-spedycyjnej z Bolesławca. - Wdrożyliśmy nowoczesny system HACCP a nasza flota spełnia europejską normę EURO5 dotyczącą emisji spalin.
TSH Polmar poza transportem i spedycją, zajmuje się także handlem otrębami pszennymi i żytnimi. Norma HACCP określa postępowanie mające na celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności a także określenie metod eliminacji lub ograniczenia zagrożeń oraz ustalenie działań korygujących.
- Dzięki wdrożeniu HACCP nasi klienci wiedzą, że oferowany przez nas produkt jest zawsze najwyższej jakości – mówi Kozak z TSH Polmar. - To dla nas ważne, ponieważ zaufanie w biznesie to dziś bardzo cenny i deficytowy towar.
Europejski standard emisji spalin to norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Standardy te zostały opracowane w serii Dyrektyw Europejskich, które z roku na rok stają się coraz bardziej restrykcyjne. Norma EURO5 obowiązuje od 2009 roku.
- Nasze pojazdy nie tylko spełniają normę EURO5. Dbamy także o ich regularne przeglądy, które mają wpływ na bezawaryjność – wylicza nasz ekspert – a także minimalizują emisję szkodliwych substancji wywołanych spalaniem paliw.
Zobacz też: Import usług przy transporcie towarów z Polski poza UE
Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika
REKLAMA
Pojazdy, które spełniają normy to jedno – równie ważna jest edukacja i szkolenia pracowników. Jesteśmy członkiem Dolnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych, posiada wszelkie wymagane licencje krajowe i międzynarodowe oraz Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika.
- Nasi kierowcy przechodzą także systematyczne szkolenia z zakresu prawa transportowego – dodaje Mariusz Kozak. - Jako międzynarodowa firma przykładamy ogromną wagę do znajomości przepisów, w tym Konwencji CMR i przepisów AETR.
Konwencja CMR dotyczy międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Przepisy AETR z kolei regulują kwestie związane z maksymalnym czasem pracy zawodowego kierowcy.
Źródło: Materiały T.S.H. POLMAR
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.