REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenia dla firm transportowych

Ubezpieczenia dla firm transportowych. Fot. Fotolia
Ubezpieczenia dla firm transportowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorstwa transportowe przewożące zazwyczaj ładunki o dużej wartości mogą skorzystać z różnego rodzaju produktów ubezpieczeniowych skierowanych właśnie do przewoźników.

Ubezpieczenie w firmie transportowej nie jest zbędnym kosztem

- Przewoźnicy szukający ubezpieczeń transportowych nie powinni traktować polisy jako zbędnego kosztu, lecz jako inwestycję. Ubezpieczenie daje bezpieczeństwo w sytuacji trudnej dla przedsiębiorcy i może znacznie ograniczyć koszty własne po zaistniałej szkodzie. Ostateczny wybór powinien zostać poprzedzony sprawdzeniem towarzystw ubezpieczeniowych od strony procesu likwidacji szkód, wymaganych dokumentów szkodowych czy kosztów dodatkowych w związku z zaistniałą szkodą – mówi Sławomir Deliś, Menedżer ds. Ubezpieczeń Transportowych w Gothaer TU S.A. - Klienci mogą wybierać między bardzo tanim ubezpieczeniem z ograniczonym zakresem ochrony, szerokim katalogiem wyłączeń i wysokimi udziałami własnymi, a dobrym ubezpieczeniem „szytym na miarę”, dopasowanym do indywidualnych potrzeb klienta, lecz związanym z wyższym kosztem polisy. Przedsiębiorca świadomy powstania szkody w transporcie mogącej zachwiać płynnością działalności firmy najczęściej wybiera drugą opcję dającą mu większe poczucie bezpieczeństwa – dodaje przedstawiciel Gothaer TU S.A.

REKLAMA

Zobacz też: Będą zmiany w ubezpieczeniach OC

Ubezpieczenia dla firm transportowych - ubezpieczenie Cargo

Ubezpieczenie cargo zabezpiecza cały proces transportu mienia od momentu rozpoczęcia jego załadunku na środek transportu i kończy się wraz z zakończeniem rozładunku mienia ze środka transportu w miejscu przeznaczenia. Taka polisa chroni przedsiębiorcę przed stratą polegającą na utracie, uszkodzeniu, ubytku lub zniszczeniu załadunku w czasie jego przemieszczenia w następstwie zdarzeń losowych. Takimi zdarzeniami mogą być m.in. pożar, wybuch, powódź, grad, a także wypadek środka transportu, kradzież z włamaniem lub zaginięcie. W transporcie krajowym najczęściej stosowany jest zakres ubezpieczenia tzw. „All risk” jako najszerszy zakres ochrony. Jeśli chodzi o transport międzynarodowy, to zakres ubezpieczenia formułowany jest w oparciu o Instytutowe Klauzule Ładunkowe (I.C.C.)  będące uznanym międzynarodowym standardem  ubezpieczania cargo.

Zobacz też: Wypadek pożyczonym autem bez polisy OC

Ubezpieczenia dla firm transportowych - ubezpieczenie OC przewoźnika

Świadomy właściciel firmy transportowej, produkcyjnej lub handlowej powinien wyposażyć się także w ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego. Warto, żeby zawierało szeroki zakres ochrony, z sumą ubezpieczenia odpowiadającą wartości przesyłki (w transporcie krajowym), a w transporcie międzynarodowym, kwocie wynikającej z dokonanej przez nadawcę deklaracji wartości towaru. Dobre ubezpieczenie dla spedytora powinno obejmować zakresem odpowiedzialność cywilną wynikającą z wejścia spedytora podczas realizacji umowy spedycji w prawa i obowiązki przewoźnika drogowego, lotniczego, morskiego (tzw. przewoźnik umowny).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Bezpośrednia likwidacja szkód w transporcie samochodowym - zmiany w OC

Suma i cena ubezpieczenia dla firm transportowych

REKLAMA

Minimalna suma ubezpieczenia, na jaką decydują się przewoźnicy, to 100 tys. EUR. Najczęściej jednak, z uwagi na wyższą wartość załadunku, suma ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego jest wyższa i wynosi 250 tys. EUR. Oferta rynkowa w zakresie maksymalnych sum ubezpieczenia sięga nawet do 1,5 mln EUR.

Wysokość składki za ubezpieczenia transportowe uzależniona jest o wielu czynników, m.in. rodzaju i wartości przewożonego mienia, trasy przewozu, rodzaju transportu, oczekiwanego zakresu ochrony ubezpieczeniowej oraz szkodowości.  W odniesieniu do umowy jednostkowego ubezpieczenia cargo składki zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. W przypadku umowy generalnej składka minimalna to kilkaset złotych.

- Warto jednak podkreślić, że odpowiedzialni i świadomi zarządzający działalnością produkcyjną, handlową lub usługową, przy wyborze odpowiedniego ubezpieczenia, powinni kierować się nie tylko wysokością składki, ale przede wszystkim zakresem ubezpieczenia – mówi Sławomir Deliś z Gothaer TU S.A.

Źródło: Materiały prasowe Gothaer TU S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA