Dachser: Jak wybrać właściwą usługę transportową
REKLAMA
REKLAMA
Aby wszystkie przesyłki dotarły na czas, każdej nocy ciężarówki Dachser przemierzają w sumie 1 140 000 kilometrów. Sprawne działanie operatora zapewnia gęsta sieć połączeń, zaplanowana
z myślą o jak najbardziej optymalnym rozmieszczeniu oddziałów. Dzięki trzem euro-hubom: w Űberherrn w Niemczech, Bratysławie na Słowacji oraz Clermont-Ferrand we Francji, Dachser dociera do najważniejszych obszarów gospodarczych w Europie. Centra przeładunkowe organizują przychodzące towary według ich miejsc docelowych, konsolidują i przekazują dalej.
REKLAMA
Entargo
W głównych krajach Europy Dachser realizuje usługi z grupy entargo, są to: targospeed, targoflex i targofix. Zostały one zróżnicowane w zależności od potrzeb klientów. Są usługami o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jeśli przed wszystkim liczy się czas dostawy, optymalnym wyborem będzie usługa premium – targospeed.
Odległości, od których uzależniona jest pora dostawy, liczone są w linii prostej od oddziałów Dachser. Jeśli priorytetem jest dostawa w wyznaczonym terminie, właściwym wyborem będzie targofix.
Doskonałym przykładem optymalnego zastosowania usługi targofix jest dostarczanie surowców lub półproduktów do firmy produkcyjnej, w ramach wcześniej zaplanowanego procesu. Umożliwia ona indywidualne planowanie terminów, koordynowanie wysyłek oraz wychodzenie naprzeciw konkretnym potrzebom klientów. Jeżeli przesyłka nie ma żadnych ograniczeń czasowych, odpowiednia będzie usługa targoflex. Dzięki codziennym wysyłkom, w określonych ramach czasowych towar dotrze w każde miejsce w Europie.
Groupline
REKLAMA
Drugą gałęzią usług Dachser jest groupline, oferowana w tych krajach, do których nie da się dotrzeć drogą lądową: w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji oraz Finlandii. W ramach groupline są trzy usługi: classicline, fixline oraz sysline. Classicline to usługa klasyczna, dla przesyłek drobnicowych. Fixline polega na zaplanowaniu dokładnej daty doręczenia. Sysline natomiast polega na dostarczeniu przesyłek w jak najszybszym czasie.
Oferta Dachser obejmuje wyjątkowo rozległy obszar. Istotne jest również to, że klienci mogą bardzo łatwo wybrać wymagane usługi online. Dodatkowo Dachser stosuje proaktywny system kontroli, ActiveReport. Dzięki niemu klienci są bardzo szybko informowani, jeśli z przesyłką dzieje się coś nieplanowego.
Jeśli np. odbiorca przesyłki odmawia przyjęcia towaru, kierowca wyposażony w przenośny skaner (Pen-Key), może wykonać zdjęcie oraz wysłać je do systemu IT Dachser z informacją o problemie. Klient dowiaduje się więc o zdarzeniu błyskawicznie. Może wtedy podjąć decyzję o kontynuowaniu realizacji usługi lub zawróceniu przesyłki do nadawcy. Przedsiębiorcy, mający doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z wagi takich informacji.
Dodatkowo, za pomocą systemu Tracking&Tracing, klienci mogą w każdej chwili sprawdzić on-line status swoich przesyłek w czasie rzeczywistym.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
Dachser
Dachser Sp. z o.o. w Polsce reprezentuje międzynarodowego operatora logistycznego DACHSER GmbH & Co. KG. Firma została założona w 1930 roku w Kempten (Bawaria/Niemcy) przez Thomasa Dachsera. Obecnie grupa DACHSER liczy 315 oddziałów na całym świecie, 232 w Europie i 8 w Polsce. Tworzą one międzynarodową i krajową sieć terminali dystrybucyjnych. Dachser specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów (logistyka kontraktowa).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.