REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: Jak wybrać właściwą usługę transportową

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Rozbudowana sieć połączeń, huby przeładunkowe, zastosowanie najnowszych technologii oraz inteligentne zarządzanie strumieniem przesyłek to recepta Dachser na sukces w logistyce. Obecnie dywizja Dachser European Logistics obejmuje swoim zasięgiem terytorialnym całą Europę.

Aby wszystkie przesyłki dotarły na czas, każdej nocy ciężarówki Dachser przemierzają w sumie 1 140 000 kilometrów. Sprawne działanie operatora zapewnia gęsta sieć połączeń, zaplanowana
z myślą o jak najbardziej optymalnym rozmieszczeniu oddziałów. Dzięki trzem euro-hubom: w Űberherrn w Niemczech, Bratysławie na Słowacji oraz Clermont-Ferrand we Francji, Dachser dociera do najważniejszych obszarów gospodarczych w Europie. Centra przeładunkowe organizują przychodzące towary według ich miejsc docelowych, konsolidują i przekazują dalej.

REKLAMA

Entargo

W głównych krajach Europy Dachser realizuje usługi z grupy entargo, są to: targospeed, targoflex i targofix. Zostały one zróżnicowane w zależności od potrzeb klientów. Są usługami o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jeśli przed wszystkim liczy się czas dostawy, optymalnym wyborem będzie usługa premium – targospeed.


Odległości, od których uzależniona jest pora dostawy, liczone są w linii prostej od oddziałów Dachser. Jeśli priorytetem jest dostawa w wyznaczonym terminie, właściwym wyborem będzie targofix.

Doskonałym przykładem optymalnego zastosowania usługi targofix jest dostarczanie surowców lub półproduktów do firmy produkcyjnej, w ramach wcześniej zaplanowanego procesu. Umożliwia ona indywidualne planowanie terminów, koordynowanie wysyłek oraz wychodzenie naprzeciw konkretnym potrzebom klientów. Jeżeli przesyłka nie ma żadnych ograniczeń czasowych, odpowiednia będzie usługa targoflex. Dzięki codziennym wysyłkom, w określonych ramach czasowych towar dotrze w każde miejsce w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Groupline

REKLAMA

Drugą gałęzią usług Dachser jest groupline, oferowana w tych krajach, do których nie da się dotrzeć drogą lądową: w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji oraz Finlandii. W ramach groupline są trzy usługi: classicline, fixline oraz sysline. Classicline to usługa klasyczna, dla przesyłek drobnicowych. Fixline polega na zaplanowaniu dokładnej daty doręczenia. Sysline natomiast polega na dostarczeniu przesyłek w jak najszybszym czasie.

Oferta Dachser obejmuje wyjątkowo rozległy obszar. Istotne jest również to, że klienci mogą bardzo łatwo wybrać wymagane usługi online. Dodatkowo Dachser stosuje proaktywny system kontroli, ActiveReport. Dzięki niemu klienci są bardzo szybko informowani, jeśli z przesyłką dzieje się coś nieplanowego.

Jeśli np. odbiorca przesyłki odmawia przyjęcia towaru, kierowca wyposażony w przenośny skaner (Pen-Key), może wykonać zdjęcie oraz wysłać je do systemu IT Dachser z informacją o problemie. Klient dowiaduje się więc o zdarzeniu błyskawicznie. Może wtedy podjąć decyzję o kontynuowaniu realizacji usługi lub zawróceniu przesyłki do nadawcy. Przedsiębiorcy, mający doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z wagi takich informacji.

Dodatkowo, za pomocą systemu Tracking&Tracing, klienci mogą w każdej chwili sprawdzić on-line status swoich przesyłek w czasie rzeczywistym.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Dachser

Dachser Sp. z o.o. w Polsce reprezentuje międzynarodowego operatora logistycznego DACHSER GmbH & Co. KG. Firma została założona w 1930 roku w Kempten (Bawaria/Niemcy) przez Thomasa Dachsera. Obecnie grupa DACHSER liczy 315 oddziałów na całym świecie, 232 w Europie i 8 w Polsce. Tworzą one międzynarodową i krajową sieć terminali dystrybucyjnych. Dachser specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów (logistyka kontraktowa).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA