REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewóz chemii płynnej

Adriana Bosiacka - Dyrektor Spedycji / Członek Zarządu TRANS POLONIA S.A.
Adriana Bosiacka - Dyrektor Spedycji / Członek Zarządu TRANS POLONIA S.A.
Media

REKLAMA

REKLAMA

Przewóz płynnych substancji chemicznych to wciąż ogromne wyzwanie dla branży transportowej. Bezpieczny i sprawny przewóz materiałów niebezpiecznych wymaga szczególnej wiedzy i doświadczenia firm transportowych.

REKLAMA

Przewóz chemii płynnej podlega coraz bardziej zaostrzonym regulacjom prawno-formalnym. Większość z tych obwarowań wynika z przyjętych procedur państwowych i międzynarodowych, w tym m.in. konwencji dotyczącej drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych ADR. Wspomniany dokument niezwykle precyzyjnie definiuje zasady przewozu towarów niebezpiecznych określając wszelkie obowiązki przede wszystkim związane z warunkami przewozu, załadunku i rozładunku towarów niebezpiecznych, technicznymi wymaganiami pojazdów oraz wymogami dotyczącymi przeszkolenia członków załogi jednostki transportowej. Od 2003 roku na jego mocy każda firma zajmująca się przewozem towarów niebezpiecznych jest zobowiązana zatrudnić DGSA, czyli doradcę w zakresie ADR. Konwencja, nowelizowana co dwa lata, ujednolica procedury wyznaczając standardy dla firm transportowych uczestniczących w łańcuchu logistycznym dla przemysłu materiałów niebezpiecznych.

REKLAMA

W przypadku Trans Polonii potwierdzeniem wysokiej jakości usług, obok ścisłego przestrzegania wymogów wynikających z konwencji ADR, są wdrożone procedury w ramach ISO 9001:2008 oraz SQAS. Gwarantem jakości tej usługi jest m.in. wdrożenie przez firmę systemu oceny zarządzania jakością i bezpieczeństwem, którego funkcjonowanie jest weryfikowane przez niezależnych biegłych, a wyniki uznawane przez międzynarodowy przemysł chemiczny.

Przewóz chemii płynnej, a obostrzenia

REKLAMA

Odgórne regulacje to jednak nie jedyne bariery dla przewoźników świadczących usługi dla sektora chemicznego. Dla przykładu wiele krajów Europy Zachodniej stawia dodatkowe obostrzenia dla firm realizujących przewozy chemii. Między innymi wymagają zdania przez kierowców firmy specjalnych testów, jeszcze przed wpuszczeniem na teren zakładu chemicznego. Wykwalifikowani pracownicy Trans Polonii systematycznie przechodzą takie egzaminy, potwierdzając tym samym wysokie kwalifikacje kadry oraz świadomość w kwestii odpowiedzialności za wszystkich uczestników łańcucha logistycznego. Dodatkowa trudność, to zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa przy optymalizacji kosztów dla klienta. Jest to szczególnie ważne w czasach, kiedy mamy do czynienia z systematycznym wzrostem cen paliw, mającym istotny wpływ na poziom cen usług transportowych.

Dynamicznie rozwijający się rynek chemiczny stwarza nowe możliwości rozwoju dla firm świadczących usługi na jego potrzeby, ale jednocześnie systematycznie nakłada kolejne coraz to wyższe wymagania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa transportu. Ta sytuacja bardzo szybko pozwala zweryfikować doświadczenie oraz umiejętność implementacji najnowocześniejszych rozwiązań przez kooperantów koncernów chemicznych. Fundamentem udanej współpracy jest dziś nie tylko umiejętność organizacji przewozu towaru między dwoma punktami, ale zapewnienie klientowi oferty „szytej na miarę”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewóz chemii płynnej - nie każdy może świadczyć usługę

Z uwagi na specyfikę transportu materiałów niebezpiecznych konieczne jest systematyczne poszukiwanie możliwości zwiększania kontroli i nadzoru nad ich przewozem. Obowiązek spełnienia restrykcyjnych norm prawnych oraz rynkowych wymogów skutecznie ogranicza dostęp do rynku chemicznego firmom, które nie posiadają odpowiednich kompetencji.

Troska o bezpieczeństwo i odpowiedzialne przewozy są kwestią fundamentalną. Przy przewozach tak wymagających jak transport chemii należy skupić się na kilku aspektach. Przede wszystkim należy przestrzegać wymogów wynikających z konwencji ADR oraz procedur ISO i SQUAS. Niezwykle istotne jest również ciągłe podnoszenie kwalifikacji kadry oraz kierowców. Niezbędny jest restrykcyjny nadzór na każdym etapie procesu logistycznego oraz pełna kontrola jakości zarówno procesów logistycznych jak i jednostek transportowych czy sprzętu roboczego, kwalifikowanego do tego typu transportu. 

Komentarz: Adriana Bosiacka - Dyrektor Spedycji / Członek Zarządu TRANS POLONIA S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA