REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Spółka OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o., stając się jego głównym udziałowcem - poinformował prezes OT Logistics S.A. Piotr Chajderowski.

Chajderowski powiedział, że OT Logistics przejęła od DB Schenker Rail Polska ponad 46 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście. Tym samym spółka, posiadając w tej chwili ponad 92 proc. udziałów w świnoujskim porcie, jest jego największym udziałowcem.

REKLAMA

Chajderowski dodał, że spółka chce zainwestować w infrastrukturę tego portu kilkadziesiąt mln zł. Obecnie wspólnie z zarządem portu wypracowywana jest strategia jego rozwoju. Za dwa-trzy miesiące powinien być gotowy biznesplan. Według Marka Kowalewskiego, prezesa Portu Handlowego Świnoujście, spółka chce stworzyć największy uniwersalny port w Polsce. Świnoujski port powstał w celu eksportu węgla. Później zbudowano instalacje także do importu węgla, a spółka stała się największą firmą przeładunkową w Polsce. 

Najnowocześniejszy terminal przeładunkowy

REKLAMA

W zeszłym roku zaczął działać w Świnoujściu najnowocześniejszy w kraju terminal do przeładunku zbóż. Docelowo jego zdolność przeładunkowa ma wynosić ponad milion ton rocznie - dodał. Jak powiedział Kowalewski, świnoujski port chce przyjmować większe niż obecnie statki. Parametry toru podejściowego umożliwiają portowi obsługę statków o zanurzeniu maksymalnym 13,20 m i o długości maksymalnej 270 m. Spółka chce przyjmować statki o zanurzeniu do 13,50 m i długości do 300 m.

Nabrzeża portu są gotowe do obsługi takich jednostek. Jego zdaniem, z opracowania dotyczącego możliwości przyjmowania większych statków wynika, że po pogłębieniu toru podejściowego do budowanego w Świnoujściu terminala LNG pozostanie jeszcze do pogłębienia 2 km trasy do nabrzeży świnoujskiego portu. "Wspólnie z Urzędem Morskim w Szczecinie, Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście i przy akceptacji ministra infrastruktury pracujemy nad tym.


Jeśli dobrze pójdzie, świnoujski port będzie mógł przyjmować większe jednostki za rok" - dodał Kowalewski. Według informacji OT Logistics, kontroluje ona ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich. Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porty i terminale

REKLAMA

Do grupy należą porty śródlądowe i morskie, m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi. OT Logistics SA osiągnęła w 2011 r. ponad 442 mln zł przychodu i EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) na poziomie 73 mln zł. Spółka jest także zainteresowana inwestowaniem w gdańskim porcie morskim.

W ostatnich latach OT Logistics SA rozwija usługi w zakresie spedycji kolejowej oraz morskiej, realizowanej głównie na terenie Polski i Niemiec. Spółka transportuje głównie węgiel, stal, nawozy, produkty rolne, biomasę. Grupa dąży do stworzenia firmy oferującej kompleksową obsługę w zakresie transportu i logistyki oraz osiągnięciu pozycji wiodącej firmy spedycyjno-logistycznej w Europie Środkowej. Jak poinformowano, w listopadzie grupa OT Logistics planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie.

OT Logistics SA to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała grupa kapitałowa składająca się z kilkunastu firm o różnym profilu działalności. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową oraz najmem nieruchomości, magazynowaniem i przechowywaniem towarów. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.

(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA