Jak przewieźć więcej ładunków standardową naczepą?
REKLAMA
REKLAMA
W lutym 2011 roku niemiecka sieć ELVIS chcąc zoptymalizować powierzchnię przewozową, zwróciła się do Bernarda Krone, uznanego producenta naczep. Do realizacji tego indywidualnego projektu ustanowiono odpowiednią grupę projektową. Tak powstała naczepa o nazwie Vario Liner.
REKLAMA
REKLAMA
Nowo zaprojektowana konstrukcja umożliwia przewóz 60 palet, wykorzystując system podwójnej podłogi regulowany w trzech odrębnych segmentach (standardowa naczepa transportowa ma 33 miejsca paletowe). Indywidualne ustawienie platform pozwala na optymalizację przestrzeni ładunkowej w zależności od potrzeb przewożonego towaru. Dodatkowo nacisk na górną podłogę może wynosić do 700 kg/paletę (w przypadku standardowych naczep typu double-deck maks. nacisk wynosi 150 kg/paletę na górnym pokładzie), co nie ogranicza rodzajów towarów przewożonych na górnych platformach.
Zoptymalizowana pod względem masy naczepa Vario Liner waży 7 750 kg, czyli tylko o ok. 700 kg więcej niż standardowa naczepa typu firanka. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu aluminiowego podwozia zapożyczonego od słynnej naczepy Krone Mega Liner.
Oficjalna premiera i publiczny pokaz naczepy odbędzie się w dniach 10-11 października 2012 na spotkaniu branży logistycznej we Frankfurcie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.