REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telematyka - jak znaleźć oszczędności w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Transics International BVBA

REKLAMA

REKLAMA

Firmy z branży transportowej mają duże pole do popisu w kwestii obniżenia kosztów operacyjnych. Co zrobić, by obniżyć koszt działalności przedsiębiorstwa transportowego?

O korzyściach, jakie niesie ze sobą implementacja systemu do zarządzania flotą FMS (Fleet Management System), mówi się dużo. Jakie mogą być jednak konkretne, mierzalne efekty instalacji urządzeń telematycznych? Enterprise Logistics Sp. z o.o. S.K.A., jedno z najprężniejszych przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych na rynku, chcąc podnieść efektywność oraz jeszcze bardziej ograniczyć koszty zużycia paliwa, zdecydowało się na implementację rozwiązania do zarządzania flotą Transics. Efekty okazały się więcej niż zadowalające.

REKLAMA

REKLAMA

System zarządzania flotą

Wybór odpowiednich narządzi telematycznych wymaga dużej świadomości prowadzenia biznesu ze strony przedsiębiorstwa. Enterprise Logistics zapewnia serwis LTL i FTL z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej do najdalszych zakątków Skandynawii. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w transporcie towarów drobnicowych i częściowych, w tym także materiałów niebezpiecznych oraz towarów w temperaturze kontrolowanej. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zdecydował o konieczności zainstalowania systemu FMS. Firma zdecydowała się w 2011 roku skorzystać z  rozwiązań do zarządzania flotą Transics. Flota została zaopatrzona w komputery pokładowe, a w biurze zainstalowano oprogramowanie back-office TX-CONNECT. Całość procesu realizacji usług jest wspierana przez oprogramowanie klasy ERP (Enterprise Resource Planning).

– Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował konieczność ustandaryzowania komunikacji na linii kierowca – spedytor. Nie jest tajemnicą, że sprawny przepływ informacji odgrywa w firmie transportowej jedną z kluczowych ról. Telematyka dostarcza narzędzi, które eliminują ewentualne błędy spedytora bądź prowadzącego pojazd. Kierowca dostaje jasny, prosty komunikat dotyczący trasy, ładunku oraz innych, specyficznych informacji dotyczących klienta oraz zlecenia. Następnie, dzięki monitorowaniu jego działań oraz przesyłaniu danych w czasie rzeczywistym do biura, spedytor ma pełny dostęp do informacji oraz może niemalże natychmiastowo reagować na ewentualne sytuacje kryzysowe – wyjaśnia Maciej Gonerko, prezes zarządu Enterprise Logistics.

REKLAMA

Zobacz też: Monitoring floty pozwoli zmniejszyć koszt jej ubezpieczenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawidłowe wdrożenie przynosi duże oszczędności

Zwiększenie efektywności pracy kierowców i spedytorów osiągnięto dzięki uproszczeniu komunikacji, która odbywa się za pośrednictwem systemu do zarządzania flotą Transics. Zintegrowanie telematyki z funkcjonującym w firmie Enterprise systemem klasy ERP umożliwiło zautomatyzowanie procesu realizacji usługi na każdym z jej etapów: od wprowadzenia zlecenia transportowego, poprzez przekazanie dyspozycji przez oprogramowanie biurowe
TX-CONNECT firmy Transics do kierowcy, kończąc na przekazaniu danych do analizy stosownym działom.
Szybki i prawidłowy przepływ informacji sprzyja zwiększaniu rentowności firmy. Dzięki weryfikacji ilości zajętego miejsca na naczepie istnieje możliwość ewentualnego podjęcia dodatkowego towaru lub, w przypadku kiedy miejsca zostało mniej niż zakładał spedytor, poinformowania o tym fakcie klienta oraz korekty ceny frachtu.

Istotnym i mierzalnym efektem wdrożenia technologii Transics jest uzyskanie znaczącej poprawy w kwestii zużycia paliwa. – Od momentu rozpoczęcia współpracy do 2014 roku osiągnęliśmy zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 2,08 l na 100 km zestawu typu ciągnik z naczepą. Obecne średnie zużycie paliwa wszystkich naszych ciągników siodłowych wynosi 29,76 l na 100 km, przy czym pewna część naszej floty to pojazdy starsze niż 5 lat. Jest to wynik bardzo satysfakcjonujący, szczególnie wziąwszy pod uwagę specyfikę tras obsługiwanych przez Enterprise, Skandynawia bowiem charakteryzuje się zróżnicowaną rzeźbą terenu, jak i stosunkowo surowym klimatem – tłumaczy Maciej Gonerko. – Rozwiązanie do zarządzania flotą Transics, oprócz zmniejszenia zużycia paliwa, generuje dodatkowe oszczędności. Dzięki wydajniejszej eksploatacji okładzin hamulcowych możemy zaoszczędzić nawet do 10 tys. złotych w ciągu roku użytkowania jednego zestawu transportowego – dodaje.

Osiągnięcie tak dużej redukcji zużycia paliwa nie następuje automatycznie po implementacji urządzeń telematycznych. – Potrzebna jest wytężona, ustawiczna praca nad zmianą niektórych niekorzystnych nawyków kierowców oraz eliminacja innych zjawisk wpływających na zwiększenie zużycia paliwa. Telematyka umożliwia zebranie danych, które stanowią punkt wyjścia do pracy nad redukcją spalania. To od determinacji inwestora oraz konsekwencji w szkoleniu kierowców zależą osiągane wyniki. Dlatego Transics kładzie duży nacisk na szkolenie załogi. Mamy świadomość, że chociaż to proces żmudny i niełatwy, jednak właśnie prawidłowe wdrożenie często przesądza o sukcesie całej inwestycji. Technologia przychodzi z pomocą, natomiast nie jest w stanie zastąpić póki co roli trenera i kontrolującego – mówi Tomasz Łotocki, Senior Sales Executive, Transics International.

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Jednym  z  najistotniejszych wyzwań w biznesie jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków. Nie inaczej sytuacja wygląda na rynku transportowym. Nieoczekiwane zlecenia, zmieniające się prawo, zmienne ceny paliwa – to tylko niektóre z wyzwań czyhających na firmy transportowe. Labilne warunki biznesowe poniekąd „wymuszają” na dostawcach telematyki umiejętność szybkiego dostosowania się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Owocem jest szersze spectrum funkcjonalności. Kompletna i szeroka oferta produktowa urządzeń tak stacjonarnych, jak i mobilnych, zapewnia większe możliwości dostosowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb firmy. – Przy wyborze telematyki kierowaliśmy się między innymi elastycznością i możliwością integracji narzędzi telematycznych z innymi systemami, na przykład klasy ERP.
Ich współpraca przebiega bez zarzutu. Jest też wiele przykładów świadczących o przydatności poszczególnych funkcjonalności rozwiązania Transics. Warto wspomnieć chociażby o możliwości natychmiastowego otrzymania dowolnego  dokumentu od kierowcy, co realizowane jest dzięki mobilnemu skanerowi dokumentówTX-DOCSCAN. Zespół funkcjonalności oferowanych przez rozwiązania Transics, jak również ich elastyczność, przybliżają nas zdecydowanie do osiągnięcia celów jakościowych, które z kolei stają się bezpośrednim źródłem satysfakcji naszych klientów – stwierdza Maciej Gonerko.

Źródło: Materiały prasowe Transics International

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA