REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telematyka - jak znaleźć oszczędności w firmie?

Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Transics International BVBA

REKLAMA

REKLAMA

Firmy z branży transportowej mają duże pole do popisu w kwestii obniżenia kosztów operacyjnych. Co zrobić, by obniżyć koszt działalności przedsiębiorstwa transportowego?

O korzyściach, jakie niesie ze sobą implementacja systemu do zarządzania flotą FMS (Fleet Management System), mówi się dużo. Jakie mogą być jednak konkretne, mierzalne efekty instalacji urządzeń telematycznych? Enterprise Logistics Sp. z o.o. S.K.A., jedno z najprężniejszych przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych na rynku, chcąc podnieść efektywność oraz jeszcze bardziej ograniczyć koszty zużycia paliwa, zdecydowało się na implementację rozwiązania do zarządzania flotą Transics. Efekty okazały się więcej niż zadowalające.

REKLAMA

System zarządzania flotą

REKLAMA

Wybór odpowiednich narządzi telematycznych wymaga dużej świadomości prowadzenia biznesu ze strony przedsiębiorstwa. Enterprise Logistics zapewnia serwis LTL i FTL z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej do najdalszych zakątków Skandynawii. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w transporcie towarów drobnicowych i częściowych, w tym także materiałów niebezpiecznych oraz towarów w temperaturze kontrolowanej. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zdecydował o konieczności zainstalowania systemu FMS. Firma zdecydowała się w 2011 roku skorzystać z  rozwiązań do zarządzania flotą Transics. Flota została zaopatrzona w komputery pokładowe, a w biurze zainstalowano oprogramowanie back-office TX-CONNECT. Całość procesu realizacji usług jest wspierana przez oprogramowanie klasy ERP (Enterprise Resource Planning).

– Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował konieczność ustandaryzowania komunikacji na linii kierowca – spedytor. Nie jest tajemnicą, że sprawny przepływ informacji odgrywa w firmie transportowej jedną z kluczowych ról. Telematyka dostarcza narzędzi, które eliminują ewentualne błędy spedytora bądź prowadzącego pojazd. Kierowca dostaje jasny, prosty komunikat dotyczący trasy, ładunku oraz innych, specyficznych informacji dotyczących klienta oraz zlecenia. Następnie, dzięki monitorowaniu jego działań oraz przesyłaniu danych w czasie rzeczywistym do biura, spedytor ma pełny dostęp do informacji oraz może niemalże natychmiastowo reagować na ewentualne sytuacje kryzysowe – wyjaśnia Maciej Gonerko, prezes zarządu Enterprise Logistics.

Zobacz też: Monitoring floty pozwoli zmniejszyć koszt jej ubezpieczenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawidłowe wdrożenie przynosi duże oszczędności

REKLAMA

Zwiększenie efektywności pracy kierowców i spedytorów osiągnięto dzięki uproszczeniu komunikacji, która odbywa się za pośrednictwem systemu do zarządzania flotą Transics. Zintegrowanie telematyki z funkcjonującym w firmie Enterprise systemem klasy ERP umożliwiło zautomatyzowanie procesu realizacji usługi na każdym z jej etapów: od wprowadzenia zlecenia transportowego, poprzez przekazanie dyspozycji przez oprogramowanie biurowe
TX-CONNECT firmy Transics do kierowcy, kończąc na przekazaniu danych do analizy stosownym działom.
Szybki i prawidłowy przepływ informacji sprzyja zwiększaniu rentowności firmy. Dzięki weryfikacji ilości zajętego miejsca na naczepie istnieje możliwość ewentualnego podjęcia dodatkowego towaru lub, w przypadku kiedy miejsca zostało mniej niż zakładał spedytor, poinformowania o tym fakcie klienta oraz korekty ceny frachtu.

Istotnym i mierzalnym efektem wdrożenia technologii Transics jest uzyskanie znaczącej poprawy w kwestii zużycia paliwa. – Od momentu rozpoczęcia współpracy do 2014 roku osiągnęliśmy zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 2,08 l na 100 km zestawu typu ciągnik z naczepą. Obecne średnie zużycie paliwa wszystkich naszych ciągników siodłowych wynosi 29,76 l na 100 km, przy czym pewna część naszej floty to pojazdy starsze niż 5 lat. Jest to wynik bardzo satysfakcjonujący, szczególnie wziąwszy pod uwagę specyfikę tras obsługiwanych przez Enterprise, Skandynawia bowiem charakteryzuje się zróżnicowaną rzeźbą terenu, jak i stosunkowo surowym klimatem – tłumaczy Maciej Gonerko. – Rozwiązanie do zarządzania flotą Transics, oprócz zmniejszenia zużycia paliwa, generuje dodatkowe oszczędności. Dzięki wydajniejszej eksploatacji okładzin hamulcowych możemy zaoszczędzić nawet do 10 tys. złotych w ciągu roku użytkowania jednego zestawu transportowego – dodaje.

Osiągnięcie tak dużej redukcji zużycia paliwa nie następuje automatycznie po implementacji urządzeń telematycznych. – Potrzebna jest wytężona, ustawiczna praca nad zmianą niektórych niekorzystnych nawyków kierowców oraz eliminacja innych zjawisk wpływających na zwiększenie zużycia paliwa. Telematyka umożliwia zebranie danych, które stanowią punkt wyjścia do pracy nad redukcją spalania. To od determinacji inwestora oraz konsekwencji w szkoleniu kierowców zależą osiągane wyniki. Dlatego Transics kładzie duży nacisk na szkolenie załogi. Mamy świadomość, że chociaż to proces żmudny i niełatwy, jednak właśnie prawidłowe wdrożenie często przesądza o sukcesie całej inwestycji. Technologia przychodzi z pomocą, natomiast nie jest w stanie zastąpić póki co roli trenera i kontrolującego – mówi Tomasz Łotocki, Senior Sales Executive, Transics International.

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Jednym  z  najistotniejszych wyzwań w biznesie jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków. Nie inaczej sytuacja wygląda na rynku transportowym. Nieoczekiwane zlecenia, zmieniające się prawo, zmienne ceny paliwa – to tylko niektóre z wyzwań czyhających na firmy transportowe. Labilne warunki biznesowe poniekąd „wymuszają” na dostawcach telematyki umiejętność szybkiego dostosowania się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Owocem jest szersze spectrum funkcjonalności. Kompletna i szeroka oferta produktowa urządzeń tak stacjonarnych, jak i mobilnych, zapewnia większe możliwości dostosowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb firmy. – Przy wyborze telematyki kierowaliśmy się między innymi elastycznością i możliwością integracji narzędzi telematycznych z innymi systemami, na przykład klasy ERP.
Ich współpraca przebiega bez zarzutu. Jest też wiele przykładów świadczących o przydatności poszczególnych funkcjonalności rozwiązania Transics. Warto wspomnieć chociażby o możliwości natychmiastowego otrzymania dowolnego  dokumentu od kierowcy, co realizowane jest dzięki mobilnemu skanerowi dokumentówTX-DOCSCAN. Zespół funkcjonalności oferowanych przez rozwiązania Transics, jak również ich elastyczność, przybliżają nas zdecydowanie do osiągnięcia celów jakościowych, które z kolei stają się bezpośrednim źródłem satysfakcji naszych klientów – stwierdza Maciej Gonerko.

Źródło: Materiały prasowe Transics International

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA