REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telematyka - jak znaleźć oszczędności w firmie?

Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Jak skutecznie szukać oszczędności w firmie?
Transics International BVBA

REKLAMA

REKLAMA

Firmy z branży transportowej mają duże pole do popisu w kwestii obniżenia kosztów operacyjnych. Co zrobić, by obniżyć koszt działalności przedsiębiorstwa transportowego?

O korzyściach, jakie niesie ze sobą implementacja systemu do zarządzania flotą FMS (Fleet Management System), mówi się dużo. Jakie mogą być jednak konkretne, mierzalne efekty instalacji urządzeń telematycznych? Enterprise Logistics Sp. z o.o. S.K.A., jedno z najprężniejszych przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych na rynku, chcąc podnieść efektywność oraz jeszcze bardziej ograniczyć koszty zużycia paliwa, zdecydowało się na implementację rozwiązania do zarządzania flotą Transics. Efekty okazały się więcej niż zadowalające.

REKLAMA

System zarządzania flotą

REKLAMA

Wybór odpowiednich narządzi telematycznych wymaga dużej świadomości prowadzenia biznesu ze strony przedsiębiorstwa. Enterprise Logistics zapewnia serwis LTL i FTL z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej do najdalszych zakątków Skandynawii. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w transporcie towarów drobnicowych i częściowych, w tym także materiałów niebezpiecznych oraz towarów w temperaturze kontrolowanej. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zdecydował o konieczności zainstalowania systemu FMS. Firma zdecydowała się w 2011 roku skorzystać z  rozwiązań do zarządzania flotą Transics. Flota została zaopatrzona w komputery pokładowe, a w biurze zainstalowano oprogramowanie back-office TX-CONNECT. Całość procesu realizacji usług jest wspierana przez oprogramowanie klasy ERP (Enterprise Resource Planning).

– Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował konieczność ustandaryzowania komunikacji na linii kierowca – spedytor. Nie jest tajemnicą, że sprawny przepływ informacji odgrywa w firmie transportowej jedną z kluczowych ról. Telematyka dostarcza narzędzi, które eliminują ewentualne błędy spedytora bądź prowadzącego pojazd. Kierowca dostaje jasny, prosty komunikat dotyczący trasy, ładunku oraz innych, specyficznych informacji dotyczących klienta oraz zlecenia. Następnie, dzięki monitorowaniu jego działań oraz przesyłaniu danych w czasie rzeczywistym do biura, spedytor ma pełny dostęp do informacji oraz może niemalże natychmiastowo reagować na ewentualne sytuacje kryzysowe – wyjaśnia Maciej Gonerko, prezes zarządu Enterprise Logistics.

Zobacz też: Monitoring floty pozwoli zmniejszyć koszt jej ubezpieczenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawidłowe wdrożenie przynosi duże oszczędności

REKLAMA

Zwiększenie efektywności pracy kierowców i spedytorów osiągnięto dzięki uproszczeniu komunikacji, która odbywa się za pośrednictwem systemu do zarządzania flotą Transics. Zintegrowanie telematyki z funkcjonującym w firmie Enterprise systemem klasy ERP umożliwiło zautomatyzowanie procesu realizacji usługi na każdym z jej etapów: od wprowadzenia zlecenia transportowego, poprzez przekazanie dyspozycji przez oprogramowanie biurowe
TX-CONNECT firmy Transics do kierowcy, kończąc na przekazaniu danych do analizy stosownym działom.
Szybki i prawidłowy przepływ informacji sprzyja zwiększaniu rentowności firmy. Dzięki weryfikacji ilości zajętego miejsca na naczepie istnieje możliwość ewentualnego podjęcia dodatkowego towaru lub, w przypadku kiedy miejsca zostało mniej niż zakładał spedytor, poinformowania o tym fakcie klienta oraz korekty ceny frachtu.

Istotnym i mierzalnym efektem wdrożenia technologii Transics jest uzyskanie znaczącej poprawy w kwestii zużycia paliwa. – Od momentu rozpoczęcia współpracy do 2014 roku osiągnęliśmy zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 2,08 l na 100 km zestawu typu ciągnik z naczepą. Obecne średnie zużycie paliwa wszystkich naszych ciągników siodłowych wynosi 29,76 l na 100 km, przy czym pewna część naszej floty to pojazdy starsze niż 5 lat. Jest to wynik bardzo satysfakcjonujący, szczególnie wziąwszy pod uwagę specyfikę tras obsługiwanych przez Enterprise, Skandynawia bowiem charakteryzuje się zróżnicowaną rzeźbą terenu, jak i stosunkowo surowym klimatem – tłumaczy Maciej Gonerko. – Rozwiązanie do zarządzania flotą Transics, oprócz zmniejszenia zużycia paliwa, generuje dodatkowe oszczędności. Dzięki wydajniejszej eksploatacji okładzin hamulcowych możemy zaoszczędzić nawet do 10 tys. złotych w ciągu roku użytkowania jednego zestawu transportowego – dodaje.

Osiągnięcie tak dużej redukcji zużycia paliwa nie następuje automatycznie po implementacji urządzeń telematycznych. – Potrzebna jest wytężona, ustawiczna praca nad zmianą niektórych niekorzystnych nawyków kierowców oraz eliminacja innych zjawisk wpływających na zwiększenie zużycia paliwa. Telematyka umożliwia zebranie danych, które stanowią punkt wyjścia do pracy nad redukcją spalania. To od determinacji inwestora oraz konsekwencji w szkoleniu kierowców zależą osiągane wyniki. Dlatego Transics kładzie duży nacisk na szkolenie załogi. Mamy świadomość, że chociaż to proces żmudny i niełatwy, jednak właśnie prawidłowe wdrożenie często przesądza o sukcesie całej inwestycji. Technologia przychodzi z pomocą, natomiast nie jest w stanie zastąpić póki co roli trenera i kontrolującego – mówi Tomasz Łotocki, Senior Sales Executive, Transics International.

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Jednym  z  najistotniejszych wyzwań w biznesie jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków. Nie inaczej sytuacja wygląda na rynku transportowym. Nieoczekiwane zlecenia, zmieniające się prawo, zmienne ceny paliwa – to tylko niektóre z wyzwań czyhających na firmy transportowe. Labilne warunki biznesowe poniekąd „wymuszają” na dostawcach telematyki umiejętność szybkiego dostosowania się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Owocem jest szersze spectrum funkcjonalności. Kompletna i szeroka oferta produktowa urządzeń tak stacjonarnych, jak i mobilnych, zapewnia większe możliwości dostosowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb firmy. – Przy wyborze telematyki kierowaliśmy się między innymi elastycznością i możliwością integracji narzędzi telematycznych z innymi systemami, na przykład klasy ERP.
Ich współpraca przebiega bez zarzutu. Jest też wiele przykładów świadczących o przydatności poszczególnych funkcjonalności rozwiązania Transics. Warto wspomnieć chociażby o możliwości natychmiastowego otrzymania dowolnego  dokumentu od kierowcy, co realizowane jest dzięki mobilnemu skanerowi dokumentówTX-DOCSCAN. Zespół funkcjonalności oferowanych przez rozwiązania Transics, jak również ich elastyczność, przybliżają nas zdecydowanie do osiągnięcia celów jakościowych, które z kolei stają się bezpośrednim źródłem satysfakcji naszych klientów – stwierdza Maciej Gonerko.

Źródło: Materiały prasowe Transics International

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA