REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć emisję CO2 przez samochody ciężarowe lub autobusy

W maju br. Komisja Europejska opracowała strategię ograniczającą emisję CO2 dla samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów. Główne założenia dokumentu to zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w transporcie drogowym. Co to oznacza dla Polski?
W maju br. Komisja Europejska opracowała strategię ograniczającą emisję CO2 dla samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów. Główne założenia dokumentu to zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w transporcie drogowym. Co to oznacza dla Polski?
CARGAZ Bis

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska jest bezlitosna dla firm, które eksploatują starsze pojazdy ciężarowe lub autobusy. W maju ogłosiła strategię ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe i autobusy. Jak sprostać tym wymaganiom, gdy eksploatujemy starszą flotę?

Strategia ograniczenia emisji CO2 przez samochody ciężarowe lub autobusy

Komisja Europejska zadeklarowała, że udało się zmniejszyć emisję CO2 w przypadku samochodów typu van i osobowych. - Poziom emisji ulega zmniejszeniu, zanieczyszczenie powietrza w miastach maleje, a obywatele mają dostęp do coraz bardziej innowacyjnych, paliwooszczędnych pojazdów. Dlatego też kierujemy teraz uwagę na samochody ciężarowe i autobusy – mówi Connie Hedegaard, komisarz ds. działań w dziedzinie klimatu.
Unia stawia na działania krótkoterminowe. Pojazdy ciężarowe stanowią znaczne obciążenie emisyjne, jak i paliwowe. Zdaniem Hedegaard ważnym czynnikiem jest zwiększenie niezależności od ropy naftowej. Nowe technologie, zdaniem Komisji Europejskiej, mają zredukować emisję CO2 o 30%.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Jak ograniczyć emisję CO2 w starszych pojazdach ciężarowych?

Samochody ciężarowe, autobusy i autokary, które jeżdżą po Polsce, zgodnie z nową strategią KE znajdą się na cenzurowanym. Wymiana na nowy tabor oznacza ogromne koszty, szczególnie dla średnich i wielkich firm posługujących się flotami złożonymi nawet z kilkuset pojazdów. – Problem jest bardzo złożony. Większe wykorzystanie systemów gazodieslowych, które drastycznie zmniejszają  emisję CO2 i oleju napędowego, to jedna z dróg, która pozwoli na uniknięcie kosztów związanych z wymianą samochodów – mówi Henryk Rewers z firmy Cargaz Bis, która produkuje ekologiczne systemy gazodieslowe na rynki takich krajów jak USA, Czech, Malty, Białorusi czy Kazachstanu. -  W Polsce nadal nie ma zaufania do tych systemów, mimo że z powodzeniem sprawdza się w wielu krajach. Podam przykład, po instalacji Solaris Diesel Dual Fuel w ciągu miesiąca jeden autobus z normą emisji spalin Euro 6 wytwarza ok. 5820 kg CO2, a po instalacji systemu już 5497 kg – dodaje.

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

REKLAMA

Deklaruje, że w przypadku wielkich flot, np. 200 samochodów ciężarowych emisja może zmniejszyć się nawet o 775 ton. Jest to pojemność czterech stadionów narodowych. 
W przypadku systemów gazodieslowych następuje redukcja cząstek stałych (ok. 85 proc.) oraz zadymienia. To szczególnie istotne dla miast, które borykają się z problemem smogu. Emisje z pojazdów ciężarowych stanowią około jednej czwartej emisji z transportu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Cargaz Bis

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA