REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zlokalizować kierowcę auta flotowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zlokalizować kierowcę auta flotowego?
Jak zlokalizować kierowcę auta flotowego?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rynek oferuje wiele systemów monitoringu pojazdów począwszy od zaawansowanych, zainstalowanych i ukrytych w konstrukcji aut, po najprostsze, przenośne. Te ostatnie sprawdzą się w firmach z niewielką flotą pojazdów.

O zaletach monitorowania pozycji i tras pokonywanych przez samochody nie trzeba chyba przekonywać nikogo, kto zarządza flotą pojazdów. Optymalizacja wydatków związanych z obsługą aut oraz możliwość rozliczania mobilnych pracowników z wykonanych zadań, stanowią dziś podstawę działań fleet menagerów. Są jednak firmy, w przypadku których zaawansowane rozwiązania lokalizacyjne okazują się… zbyt zaawansowane, a przez to niepotrzebne. Wystarczy im bowiem możliwość kontrolowania tego, czy np. stażysta, sekretarka lub serwisant wykonali powierzone im zadanie, odwiedzając wybranego klienta lub dostarczając przesyłkę pod wskazany adres. Jeśli przy okazji da się zabezpieczyć pojazd przed zakusami złodziei, a konkretnie umożliwić odnalezienie samochodu w razie kradzieży, to właściciele firmy będą tym bardziej zadowoleni.

REKLAMA

Zobacz też: Pracodawca nie chce zwrócić kosztów za użytkowanie samochodu

Do nich właśnie skierowane są usługi monitoringu pojazdów, takie jak Gdzie Jest Auto. Za jej pośrednictwem, przy użyciu smartfona z systemem Android lub iOS oraz serwisu www, możliwy jest nie tylko całodobowy monitoring samochodu, ale także lokalizowanie auta na żądanie niezależnie od tego, gdzie się ono znajduje. Usługa pozwala również na wyznaczenie trasy do pojazdu z miejsca,
w którym znajduje się użytkownik, a funkcja „strażnik” informuje o przemieszczeniu się samochodu, nawet gdy ma on wyłączony silnik (to m.in. zabezpieczenie na wypadek kradzieży polegającej na odholowaniu pojazdu).
Co więcej – istnieje możliwość ustawienia alarmu prędkości, po której przekroczeniu aplikacja sygnalizuje zbyt szybkie poruszanie się lokalizowanego auta. Ta funkcja może być wykorzystywana jako element polityki kadrowej poprzez nagradzanie pracowników poruszających się zgodnie z przepisami. Taki styl jazdy wpływa bowiem bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa oraz ograniczenie prawdopodobieństwa wypadków i kolizji generujących koszty (naprawy aut, przestój pojazdów, zwyżki w ubezpieczeniach komunikacyjnych). 
„Gdzie Jest Auto to produkt przygotowany z myślą o firmach, które nie potrzebują skomplikowanych systemów monitoringu, a rozwiązania prostego i skutecznego, a przy tym niedrogiego” – mówi Marcin Brysiak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w firmie Locon, dostawcy usługi Gdzie Jest Auto.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Z usługi mogą skorzystać właściciele samochodów wyposażonych w złącze OBD 2, do którego podłącza się nadajnik GPS. To proste rozwiązanie, działające na zasadzie plug-in, a więc nie wymagające żądnej ingerencji w systemy pojazdu i dające się wykonać w kilka sekund. Konieczna jest też subskrypcja usługi aktywowana darmowym SMS-em o odpowiedniej treści z podziałem na operatorów. Wraz z wysłaniem SMS-a automatycznie tworzone jest konto w usłudze, a użytkownik otrzymuje wiadomość z hasłem i informacją, że loginem jest jego numer telefonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Locon Sp. z o. o.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA