REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to alternatywa dla samochodów typu kombi, które w 99% zaprojektowane są dla 4 osób. We francuskim minivanie starczy bowiem miejsca dla pięciu osób i ogromnego bagażu, a w sytuacjach podbramkowych duży bagażnik zmieści jeszcze dwójkę dzieci. Jak spisuje się 508 po niedawnym faceliftingu?

Peugeot 5008 po faceliftingu

Francuski koncern Peugeot ma obecnie najmłodszą gamę modelową na rynku. Żadne z aut nie jest bowiem starsze niż 3 lata. Aby tego dokonać wprowadzono do oferty nowe modele, a starsze poddano modernizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Odświeżony został m.in. Peugeot 5008. Ten 5- lub 7-osobowy przedstawiciel segmentu MPV otrzymał smuklejsze przednie reflektory wykonane częściowo w technologii LED, nowy wzór atrapy chłodnicy oraz nowy przedni zderzak  z wyraźniej podkreślonymi obudowami halogenów. Z tyłu większych zmian nie przeprowadzono, ale dzięki nowemu lakierowi Artense auto nadal wygląda świeżo.

REKLAMA

Test Peugeot 5008: wnętrze

We wnętrzu Peugeota 5008 wiele się nie zmieniło. Deska rozdzielcza jest potężna, ciekawie zaprojektowana i wyraźnie oddalona od przedniej szyby. Wykonana została w większości z dobrych materiałów - miękkich i bardzo przyjemnych w dotyku. Jedynie błyszczący plastik okalający panel radia i tunel środkowy jest podatny na zarysowania. Kierowca doceni lewarek skrzyni biegów umieszczony praktycznie tuż pod ręką, wysoko usytuowany fotel (niezwykle wygodny) oraz dobrze wyprofilowaną, skórzaną kierownicę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zegary są bardzo czytelne i efektowne. Z początku liczba przycisków na desce rozdzielczej może przytłaczać zwłaszcza, że aż 3 z nich służą wyłącznie do regulacji przeziernego wyświetlacza HUD. Szkoda, że mimo liftingu projektanci nie zmienili sterowania głośnością radia. Nadal potencjometr ma formę przycisków, a nie pokrętła. Mało wygodny w użyciu jest też elektronicznie sterowany hamulec postojowy. Większych uwag nie ma za to do systemu multimedialnego - ekran jest ruchomy, ma dobrą rozdzielczość i oddanie barw, jakość dźwięku jest naprawdę dobra a czytelność map GPS wzorowa.

Kabina odświeżonego Peugeota 5008 to oaza spokoju. Nawet przy bardzo wysokich, autostradowych prędkościach żaden z pięciu pasażerów nie będzie narzekał na hałas, ani skarżył się na brak miejsca wokół siebie. Tylne trzy fotele mają tę samą szerokość, więc każdy z podróżnych ma identyczną ilość miejsca dla siebie, co więcej wszystkie można przesuwać w zakresie 13 cm!

W trzecim rzędzie siedzeń jest już zdecydowanie mniej przestronnie, więc składane w podłogę bagażnika fotele trzeba traktować jako rozwiązanie awaryjne i to tylko w odniesieniu do niskich osób. Co więcej rozkładanie ostatniego rzędu siedzeń jest nieco uciążliwe. Sam kufer Peugeota jest za to przestronny i ma regularne kształty. W zależności od położenia II rzędu siedzeń może on pomieścić nawet 678 litrów.

Gdy autem podróżuje siedem osób bagażnik zmniejsza się do 194 litrów. W aucie nie brakuje schowków (m.in. w podłodze za przednimi fotelami), a walory użytkowe wnętrza zwiększa składany fotel pasażera, dzięki któremu w 5008 można przewieźć przedmioty o długości nawet 2,76 m.

Test Peugeot 5008: silnik 1.6 HDi 115 KM

Jazda minivanami jest przyjemna, o ile układ napędowy ma wystarczającą siłę, by udźwignąć ciężkie auto z kompletem pasażerów. Choć silnik 1.6 BlueHDi ma niedużą pojemność skokową oraz relatywnie niską moc (115 KM), to dzięki sporym zasobom momentu obrotowego (270 Nm) potrafi przyjemnie napędzać auto. Nawet gdy Peugeotem 5008 podróżuje 5 dorosłych osób, motor dzielnie radzi sobie z rozpędzaniem samochodu nawet do autostradowych prędkości rzędu 120-130 km/h.

Potencjał odkrywa po przekroczeniu 1800 obr./min, kiedy to pełnię swych osiągów rozpoczyna ukazywać turbosprężarka Honeywell wyposażona w zmienną geometrię kierownic. Auto bardzo ochoczo nabiera prędkości, nie wypełniając przy tym kabiny hałasem znanym z niektórych silników z serii TDI, a siła napędowa silnika wyraźnie słabnie dopiero po przekroczeniu 140 km/h. Z motorem nieźle współpracuje 6-biegowa, ręczna skrzynia biegów, której biegi są dobrze zestopniowane. Przy szybszej zmianie biegów zdarza się jej jednak haczyć. Dobre jest za to zestopniowanie poszczególnych biegów. Peugeot 5008 okazuje się też być bardzo oszczędnym autem. Mimo dużej masy, zużycie na trasie nie przekracza 6,0 litrów na 100 km, a w mieście można je zredukować do ok. 7,3 l na 100 km.

Test Peugeot 5008: prowadzenie

Zawieszenie Peugeota 5008 to sprawdzona francuska konstrukcja oparta z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na belce skrętnej. Auto, mimo lekkich przechyłów nadwozia, przyjemnie pokonuje szybsze wiraże i pozwala bez lęku atakować szereg następujących po sobie zakrętów. Komfort jazdy stoi na dobrym poziomie, ale gorsze jakościowo nawierzchnie z dużymi nierównościami nie pozostają niezauważonymi przez pasażerów. Czasami bywa dość twardo.

Pewne prowadzenie w zakrętach to także zasługa dobrze skalibrowanego układu wspomagania kierownicy. Przy wyższych prędkościach kierownica stawia przyjemny opór, natomiast przy parkowaniu obraca się ze zdecydowanie większą swobodą.

Test Peugeot 5008: hamulce

Układ hamulcowy Peugeota 5008 daje poczucie bezpieczeństwa w codziennej jeździe miejskiej. Nie imponuje może wymiarami, ale trzyma dobry, europejski poziom. Dopiero gdy samochodem podróżuje komplet pasażerów odczuć można jego zmęczenie.

Test Peugeot 5008: cena i wyposażenie

Mając na koncie 93 600 zł można pozwolić sobie na Peugeota 5008 1.6 HDi w prezentowanej wersji Style. Jest to bardzo ciekawa odmiana wyposażeniowa bowiem obejmuje większość niezbędnych rozwiązań w nowoczesnym aucie MPV za rozsądne pieniądze.

Jest zatem komplet systemów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, w pełni elektryczne sterowanie wszystkimi szybami w drzwiach i lusterkami, tempomat, tylne czujniki parkowania, wykończona w skórze kierownica i mieszek dźwigni zmiany biegów i alufelgi. Obecnie w gratisie dodawany jest także system multimedialny z nawigacją GPS. Do pełni szczęścia dodać jeszcze można podgrzewane przednie fotele (650 zł) i metaliczny lakier.

Peugeot 5008 po faceliftingu: opinia

Auto rodzinne powinno być przede wszystkim przestronne, wygodne, świetnie wyciszone i oszczędne. Nie musi wyróżniać się linią nadwozia, lepiej by była ona podporządkowana funkcjonalności i bezpieczeństwu. I taki jest właśnie Peugeot 5008. Zachwyca swobodą ruchów, wyposażeniem umilającym podróż, ogromnym bagażnikiem oraz przyjemnie pracującym silnikiem. Ten  ostatni pozwala na bezpieczne wyprzedzanie innych aut na na trasie, a w mieście jest relatywnie oszczędny. Zawieszenie Peugeota 5008 mogłoby co prawda być nieco bardziej komfortowe, ale na dobrych jakościowo drogach pozwala ono na szybszą i bezpieczną jazdę. 5008 to bardzo dobra alternatywa dla popularnych aut typu kombi, zwłaszcza jeśli potrzebujemy wygodnego samochodu dla pięciu, a nie czterech dorosłych osób.

Dane techniczne: Peugeot 5008

Samochód Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM 7-os.
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką VTG
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa Continental common rail 1850 bar
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1560 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 84/115 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 12,9 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,9/4,3/4,9 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna (torsion beam)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 283 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 268 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 529/1 837/1 639 mm
Rozstaw osi 2727 mm
Masa własna 1588 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 679/1754 l
Ładowność b.d. kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,2 m
Pojemność baku 60 l
Cena od 70 900 zł (Style 7-os. od 93 600 zł)

Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting nawigacja
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting roleta
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting HUD
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting fotel
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting schowek
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting lusterko
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA