REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to alternatywa dla samochodów typu kombi, które w 99% zaprojektowane są dla 4 osób. We francuskim minivanie starczy bowiem miejsca dla pięciu osób i ogromnego bagażu, a w sytuacjach podbramkowych duży bagażnik zmieści jeszcze dwójkę dzieci. Jak spisuje się 508 po niedawnym faceliftingu?

Peugeot 5008 po faceliftingu

Francuski koncern Peugeot ma obecnie najmłodszą gamę modelową na rynku. Żadne z aut nie jest bowiem starsze niż 3 lata. Aby tego dokonać wprowadzono do oferty nowe modele, a starsze poddano modernizacji.

REKLAMA

Odświeżony został m.in. Peugeot 5008. Ten 5- lub 7-osobowy przedstawiciel segmentu MPV otrzymał smuklejsze przednie reflektory wykonane częściowo w technologii LED, nowy wzór atrapy chłodnicy oraz nowy przedni zderzak  z wyraźniej podkreślonymi obudowami halogenów. Z tyłu większych zmian nie przeprowadzono, ale dzięki nowemu lakierowi Artense auto nadal wygląda świeżo.

Test Peugeot 5008: wnętrze

We wnętrzu Peugeota 5008 wiele się nie zmieniło. Deska rozdzielcza jest potężna, ciekawie zaprojektowana i wyraźnie oddalona od przedniej szyby. Wykonana została w większości z dobrych materiałów - miękkich i bardzo przyjemnych w dotyku. Jedynie błyszczący plastik okalający panel radia i tunel środkowy jest podatny na zarysowania. Kierowca doceni lewarek skrzyni biegów umieszczony praktycznie tuż pod ręką, wysoko usytuowany fotel (niezwykle wygodny) oraz dobrze wyprofilowaną, skórzaną kierownicę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zegary są bardzo czytelne i efektowne. Z początku liczba przycisków na desce rozdzielczej może przytłaczać zwłaszcza, że aż 3 z nich służą wyłącznie do regulacji przeziernego wyświetlacza HUD. Szkoda, że mimo liftingu projektanci nie zmienili sterowania głośnością radia. Nadal potencjometr ma formę przycisków, a nie pokrętła. Mało wygodny w użyciu jest też elektronicznie sterowany hamulec postojowy. Większych uwag nie ma za to do systemu multimedialnego - ekran jest ruchomy, ma dobrą rozdzielczość i oddanie barw, jakość dźwięku jest naprawdę dobra a czytelność map GPS wzorowa.

Kabina odświeżonego Peugeota 5008 to oaza spokoju. Nawet przy bardzo wysokich, autostradowych prędkościach żaden z pięciu pasażerów nie będzie narzekał na hałas, ani skarżył się na brak miejsca wokół siebie. Tylne trzy fotele mają tę samą szerokość, więc każdy z podróżnych ma identyczną ilość miejsca dla siebie, co więcej wszystkie można przesuwać w zakresie 13 cm!

W trzecim rzędzie siedzeń jest już zdecydowanie mniej przestronnie, więc składane w podłogę bagażnika fotele trzeba traktować jako rozwiązanie awaryjne i to tylko w odniesieniu do niskich osób. Co więcej rozkładanie ostatniego rzędu siedzeń jest nieco uciążliwe. Sam kufer Peugeota jest za to przestronny i ma regularne kształty. W zależności od położenia II rzędu siedzeń może on pomieścić nawet 678 litrów.

Gdy autem podróżuje siedem osób bagażnik zmniejsza się do 194 litrów. W aucie nie brakuje schowków (m.in. w podłodze za przednimi fotelami), a walory użytkowe wnętrza zwiększa składany fotel pasażera, dzięki któremu w 5008 można przewieźć przedmioty o długości nawet 2,76 m.

Test Peugeot 5008: silnik 1.6 HDi 115 KM

Jazda minivanami jest przyjemna, o ile układ napędowy ma wystarczającą siłę, by udźwignąć ciężkie auto z kompletem pasażerów. Choć silnik 1.6 BlueHDi ma niedużą pojemność skokową oraz relatywnie niską moc (115 KM), to dzięki sporym zasobom momentu obrotowego (270 Nm) potrafi przyjemnie napędzać auto. Nawet gdy Peugeotem 5008 podróżuje 5 dorosłych osób, motor dzielnie radzi sobie z rozpędzaniem samochodu nawet do autostradowych prędkości rzędu 120-130 km/h.

Potencjał odkrywa po przekroczeniu 1800 obr./min, kiedy to pełnię swych osiągów rozpoczyna ukazywać turbosprężarka Honeywell wyposażona w zmienną geometrię kierownic. Auto bardzo ochoczo nabiera prędkości, nie wypełniając przy tym kabiny hałasem znanym z niektórych silników z serii TDI, a siła napędowa silnika wyraźnie słabnie dopiero po przekroczeniu 140 km/h. Z motorem nieźle współpracuje 6-biegowa, ręczna skrzynia biegów, której biegi są dobrze zestopniowane. Przy szybszej zmianie biegów zdarza się jej jednak haczyć. Dobre jest za to zestopniowanie poszczególnych biegów. Peugeot 5008 okazuje się też być bardzo oszczędnym autem. Mimo dużej masy, zużycie na trasie nie przekracza 6,0 litrów na 100 km, a w mieście można je zredukować do ok. 7,3 l na 100 km.

Test Peugeot 5008: prowadzenie

Zawieszenie Peugeota 5008 to sprawdzona francuska konstrukcja oparta z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na belce skrętnej. Auto, mimo lekkich przechyłów nadwozia, przyjemnie pokonuje szybsze wiraże i pozwala bez lęku atakować szereg następujących po sobie zakrętów. Komfort jazdy stoi na dobrym poziomie, ale gorsze jakościowo nawierzchnie z dużymi nierównościami nie pozostają niezauważonymi przez pasażerów. Czasami bywa dość twardo.

Pewne prowadzenie w zakrętach to także zasługa dobrze skalibrowanego układu wspomagania kierownicy. Przy wyższych prędkościach kierownica stawia przyjemny opór, natomiast przy parkowaniu obraca się ze zdecydowanie większą swobodą.

Test Peugeot 5008: hamulce

Układ hamulcowy Peugeota 5008 daje poczucie bezpieczeństwa w codziennej jeździe miejskiej. Nie imponuje może wymiarami, ale trzyma dobry, europejski poziom. Dopiero gdy samochodem podróżuje komplet pasażerów odczuć można jego zmęczenie.

Test Peugeot 5008: cena i wyposażenie

Mając na koncie 93 600 zł można pozwolić sobie na Peugeota 5008 1.6 HDi w prezentowanej wersji Style. Jest to bardzo ciekawa odmiana wyposażeniowa bowiem obejmuje większość niezbędnych rozwiązań w nowoczesnym aucie MPV za rozsądne pieniądze.

Jest zatem komplet systemów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, w pełni elektryczne sterowanie wszystkimi szybami w drzwiach i lusterkami, tempomat, tylne czujniki parkowania, wykończona w skórze kierownica i mieszek dźwigni zmiany biegów i alufelgi. Obecnie w gratisie dodawany jest także system multimedialny z nawigacją GPS. Do pełni szczęścia dodać jeszcze można podgrzewane przednie fotele (650 zł) i metaliczny lakier.

Peugeot 5008 po faceliftingu: opinia

Auto rodzinne powinno być przede wszystkim przestronne, wygodne, świetnie wyciszone i oszczędne. Nie musi wyróżniać się linią nadwozia, lepiej by była ona podporządkowana funkcjonalności i bezpieczeństwu. I taki jest właśnie Peugeot 5008. Zachwyca swobodą ruchów, wyposażeniem umilającym podróż, ogromnym bagażnikiem oraz przyjemnie pracującym silnikiem. Ten  ostatni pozwala na bezpieczne wyprzedzanie innych aut na na trasie, a w mieście jest relatywnie oszczędny. Zawieszenie Peugeota 5008 mogłoby co prawda być nieco bardziej komfortowe, ale na dobrych jakościowo drogach pozwala ono na szybszą i bezpieczną jazdę. 5008 to bardzo dobra alternatywa dla popularnych aut typu kombi, zwłaszcza jeśli potrzebujemy wygodnego samochodu dla pięciu, a nie czterech dorosłych osób.

Dane techniczne: Peugeot 5008

Samochód Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM 7-os.
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką VTG
Kod silnika -
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa Continental common rail 1850 bar
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1560 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 84/115 kW/KM przy 3600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,29
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6. biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 12,9 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 5,9/4,3/4,9 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna (torsion beam)
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 283 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 268 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 529/1 837/1 639 mm
Rozstaw osi 2727 mm
Masa własna 1588 kg (minimalna)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 679/1754 l
Ładowność b.d. kg
Liczba obrotów kierownicy b.d.
Średnica zawracania 11,2 m
Pojemność baku 60 l
Cena od 70 900 zł (Style 7-os. od 93 600 zł)

Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting nawigacja
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting roleta
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting HUD
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting fotel
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting schowek
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting lusterko
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA