REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dział badawczo-rozwojowy w poznańskiej fabryce Volkswagena

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Crafter 4x4, samochody użytkowe Volkswagen
Volkswagen Crafter 4x4, samochody użytkowe Volkswagen
Media

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen poinformował o stworzeniu w swojej poznańskiej fabryce działu badawczo-rozwojowego. Niemiecki producent jednocześnie zacieśnia współpracę z Politechniką Poznańską.

Polscy inżynierowie wezmą udział w pracach nad nowymi Caddy i Crafter

VW Poznań poinformował o utworzeniu Działu Rozwoju Technicznego i zacieśnieniu współpracy z Politechniką Poznańską - ważną rolę w nowym dziale mają odgrywać studenci oraz absolwenci tej uczelni.

REKLAMA

Jak przekazał w komunikacie prasowym prezes VW Poznań Jens Ocksen, "utworzenie Działu Rozwoju Technicznego stanowi kolejny etap rozwoju spółki oraz potwierdzenie znaczenia poznańskiej fabryki jako silnego ośrodka produkcyjnego koncernu Volkswagen AG".

VW Poznań zatrudnił już pierwszych inżynierów i w najbliższym czasie planuje powiększyć zespół o kilkunastu specjalistów. Mają się oni zająć przygotowaniem części rozwiązań dla nowych generacji samochodów użytkowych Caddy i Crafter.

Jednym z pierwszych zadań poznańskiego działu R&D będzie zaprojektowanie przestrzeni bagażowej oraz ładunkowej. Firma podkreśla, że są to bardzo ważne elementy lekkich samochodów użytkowych.

REKLAMA

VW Caddy produkowany jest w poznańskiej fabryce koncernu. Przed tygodniem w Białężycach k. Wrześni (Wielkopolskie) wkopano kamień węgielny pod budowę zakładu produkującego nową generację VW Craftera. Fabryka ma być gotowa w II połowie 2016 r. Inwestycja kosztuje ok. 3,3 mld zł i przyniesie blisko 3 tys. nowych miejsc pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Decyzja VW o utworzeniu działu R&D cieszy rektora Politechniki Poznańskiej prof. Tomasza Łodygowskiego. Według rektora, jest to szansa dla studentów, absolwentów i pracowników naukowych uczelni.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Historia Volkswagena w Poznaniu

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Volkswagen w Poznaniu obecny jest od 1993 roku. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek, do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W spółce VW Poznań pracuje ok. 6,8 tys. osób. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 10 tys. pracowników. (PAP)

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

pil/ mhr/

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA