REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Niewielu fanów motoryzacji zdaje sobie sprawę z faktu, że Suzuki od 50 lat śmiało poczyna sobie na rynku silników do łodzi niejednokrotnie wzbogacając ofertę o nowatorskie rozwiązania techniczne.

Pierwszy silnik zaburtowy Suzuki – D55 został wprowadzony do sprzedaży pięćdziesiąt lat temu w 1965 r.

REKLAMA

REKLAMA

Piętnaście lat później, w roku 1980 japoński producent wprowadził jako pierwszy wtrysk oleju do silników dwusuwowych.

Rok 1985 to z kolei debiut mocarnych jednostek V6 DT150 oraz DT200. Przy czym silnik DT200 uzyskał dwa lata później nagrodę „Most Innovative Products” National Marine Manufacture’s association (NMMA) - Międzynarodowego stowarzyszenia producentów marine.

REKLAMA

Zobacz też: Suzuki Moto Szkoła 125

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przełomowym momentem w latach 90. był rok 1994, w którym Suzuki wprowadziło na rynek pierwszy silnik czterosuwowy DF 9.9 oraz mocniejszy jego wariant DF15.

Kolejną nagrodę za wprowadzoną na rynek innowację, japońska firma otrzymała w 1997 r. Rozszerzenie oferty o jednostki DF60 i DF70 było jednocześnie debiutem pierwszych czterosuwowych silników z sekwencyjnym, elektronicznym, wielopunktowym systemem wtrysku paliwa. Podczas International Marine Trades Exposition and Convention modele DF60 i DF70 zdobyły nagrodę "Innovation Award”.

Rok później Suzuki wprowadziło do sprzedaży silniki DF40 i DF50 - pierwsze czterosuwowe motory z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami dla każdego cylindra. DF40 i DF50 zdobyły nagrodę "Innovation Award" podczas International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC). Suzuki tym samym zostało pierwszym producentem, który otrzymał tę nagrodę w kolejnych dwóch latach.

Zobacz też: Prom vs. Eurotunel? Czym lepiej podróżować przez Kanał La Manche?

Rok 2000, to czas wprowadzenie przez Suzuki kolejnej przełomowej konstrukcji. Na rynek „wpłynęły” silniki DF90 i DF115. W modelach tych wykorzystano po raz pierwszy przesunięty wał napędowy, co uczyniło je najbardziej kompaktowymi silnikami zaburtowymi w swej klasie.

Sześć lat później, producent wprowadził do oferty jednostkę DF300, która jest pierwszym produkowanym seryjnie 300-konnym silnikiem czterosuwowym V6 i pierwszym, który wykorzystuje sterowanie Drive by Wire.

Rok 2011 r., to premiera nowej generacji rodziny silników DF300AP. DF300AP jest pierwszym silnikiem zaburtowym wykorzystującym układ Selective Rotation. Umożliwia on zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Jednostka została wyróżniona nagrodą "2012 NMMA Award for Innovation" podczas Miami International Boat Show.

Zobacz też: Jak przewozić ciężkie łodzie na przyczepach?

W 2012 r. zadebiutowała nowa generacja silników DF15A/20A „Lean Burn”. W swej klasie jest to pierwsza w świecie generacja modeli z bezakumulatorowym systemem wtrysku paliwa.

Z okazji jubileuszu Suzuki postanowiło przypomnieć swoją gamę silników zaburtowych oraz zaprezentować dwie najświeższe konstrukcje. Pierwszą jest DF2,5L - to wersja najlżejszego i najmniejszego, czterosuwowego silnika zaburtowego z długą kolumną, która pozwala na różne zastosowania silnika. Moc jednocylindrowego silnika OHV wynosząca 1,8 kW (2,5 KM) jest całkowicie wystarczająca do napędu małych łodzi i pontonów.

Z kolej druga prezentowana jednostka to DF200. Zapewnia fenomenalne osiągi i pełną paletę zaawansowanych funkcji użytkowych. Ponadto, jako pierwszy na świecie, silnik DF200AP wyposażony jest w bezkluczykowy system rozruchu.

Źródło: Materiały Prasowe Suzuki

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA