REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!

Subskrybuj nas na Youtube
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Niewielu fanów motoryzacji zdaje sobie sprawę z faktu, że Suzuki od 50 lat śmiało poczyna sobie na rynku silników do łodzi niejednokrotnie wzbogacając ofertę o nowatorskie rozwiązania techniczne.

Pierwszy silnik zaburtowy Suzuki – D55 został wprowadzony do sprzedaży pięćdziesiąt lat temu w 1965 r.

REKLAMA

REKLAMA

Piętnaście lat później, w roku 1980 japoński producent wprowadził jako pierwszy wtrysk oleju do silników dwusuwowych.

Rok 1985 to z kolei debiut mocarnych jednostek V6 DT150 oraz DT200. Przy czym silnik DT200 uzyskał dwa lata później nagrodę „Most Innovative Products” National Marine Manufacture’s association (NMMA) - Międzynarodowego stowarzyszenia producentów marine.

REKLAMA

Zobacz też: Suzuki Moto Szkoła 125

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przełomowym momentem w latach 90. był rok 1994, w którym Suzuki wprowadziło na rynek pierwszy silnik czterosuwowy DF 9.9 oraz mocniejszy jego wariant DF15.

Kolejną nagrodę za wprowadzoną na rynek innowację, japońska firma otrzymała w 1997 r. Rozszerzenie oferty o jednostki DF60 i DF70 było jednocześnie debiutem pierwszych czterosuwowych silników z sekwencyjnym, elektronicznym, wielopunktowym systemem wtrysku paliwa. Podczas International Marine Trades Exposition and Convention modele DF60 i DF70 zdobyły nagrodę "Innovation Award”.

Rok później Suzuki wprowadziło do sprzedaży silniki DF40 i DF50 - pierwsze czterosuwowe motory z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami dla każdego cylindra. DF40 i DF50 zdobyły nagrodę "Innovation Award" podczas International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC). Suzuki tym samym zostało pierwszym producentem, który otrzymał tę nagrodę w kolejnych dwóch latach.

Zobacz też: Prom vs. Eurotunel? Czym lepiej podróżować przez Kanał La Manche?

Rok 2000, to czas wprowadzenie przez Suzuki kolejnej przełomowej konstrukcji. Na rynek „wpłynęły” silniki DF90 i DF115. W modelach tych wykorzystano po raz pierwszy przesunięty wał napędowy, co uczyniło je najbardziej kompaktowymi silnikami zaburtowymi w swej klasie.

Sześć lat później, producent wprowadził do oferty jednostkę DF300, która jest pierwszym produkowanym seryjnie 300-konnym silnikiem czterosuwowym V6 i pierwszym, który wykorzystuje sterowanie Drive by Wire.

Rok 2011 r., to premiera nowej generacji rodziny silników DF300AP. DF300AP jest pierwszym silnikiem zaburtowym wykorzystującym układ Selective Rotation. Umożliwia on zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Jednostka została wyróżniona nagrodą "2012 NMMA Award for Innovation" podczas Miami International Boat Show.

Zobacz też: Jak przewozić ciężkie łodzie na przyczepach?

W 2012 r. zadebiutowała nowa generacja silników DF15A/20A „Lean Burn”. W swej klasie jest to pierwsza w świecie generacja modeli z bezakumulatorowym systemem wtrysku paliwa.

Z okazji jubileuszu Suzuki postanowiło przypomnieć swoją gamę silników zaburtowych oraz zaprezentować dwie najświeższe konstrukcje. Pierwszą jest DF2,5L - to wersja najlżejszego i najmniejszego, czterosuwowego silnika zaburtowego z długą kolumną, która pozwala na różne zastosowania silnika. Moc jednocylindrowego silnika OHV wynosząca 1,8 kW (2,5 KM) jest całkowicie wystarczająca do napędu małych łodzi i pontonów.

Z kolej druga prezentowana jednostka to DF200. Zapewnia fenomenalne osiągi i pełną paletę zaawansowanych funkcji użytkowych. Ponadto, jako pierwszy na świecie, silnik DF200AP wyposażony jest w bezkluczykowy system rozruchu.

Źródło: Materiały Prasowe Suzuki

Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA