Suzuki świętuje 50 lecie silników zaburtowych!
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy silnik zaburtowy Suzuki – D55 został wprowadzony do sprzedaży pięćdziesiąt lat temu w 1965 r.
REKLAMA
Piętnaście lat później, w roku 1980 japoński producent wprowadził jako pierwszy wtrysk oleju do silników dwusuwowych.
Rok 1985 to z kolei debiut mocarnych jednostek V6 DT150 oraz DT200. Przy czym silnik DT200 uzyskał dwa lata później nagrodę „Most Innovative Products” National Marine Manufacture’s association (NMMA) - Międzynarodowego stowarzyszenia producentów marine.
Zobacz też: Suzuki Moto Szkoła 125
Przełomowym momentem w latach 90. był rok 1994, w którym Suzuki wprowadziło na rynek pierwszy silnik czterosuwowy DF 9.9 oraz mocniejszy jego wariant DF15.
REKLAMA
Kolejną nagrodę za wprowadzoną na rynek innowację, japońska firma otrzymała w 1997 r. Rozszerzenie oferty o jednostki DF60 i DF70 było jednocześnie debiutem pierwszych czterosuwowych silników z sekwencyjnym, elektronicznym, wielopunktowym systemem wtrysku paliwa. Podczas International Marine Trades Exposition and Convention modele DF60 i DF70 zdobyły nagrodę "Innovation Award”.
Rok później Suzuki wprowadziło do sprzedaży silniki DF40 i DF50 - pierwsze czterosuwowe motory z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami dla każdego cylindra. DF40 i DF50 zdobyły nagrodę "Innovation Award" podczas International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC). Suzuki tym samym zostało pierwszym producentem, który otrzymał tę nagrodę w kolejnych dwóch latach.
Zobacz też: Prom vs. Eurotunel? Czym lepiej podróżować przez Kanał La Manche?
Rok 2000, to czas wprowadzenie przez Suzuki kolejnej przełomowej konstrukcji. Na rynek „wpłynęły” silniki DF90 i DF115. W modelach tych wykorzystano po raz pierwszy przesunięty wał napędowy, co uczyniło je najbardziej kompaktowymi silnikami zaburtowymi w swej klasie.
Sześć lat później, producent wprowadził do oferty jednostkę DF300, która jest pierwszym produkowanym seryjnie 300-konnym silnikiem czterosuwowym V6 i pierwszym, który wykorzystuje sterowanie Drive by Wire.
Rok 2011 r., to premiera nowej generacji rodziny silników DF300AP. DF300AP jest pierwszym silnikiem zaburtowym wykorzystującym układ Selective Rotation. Umożliwia on zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Jednostka została wyróżniona nagrodą "2012 NMMA Award for Innovation" podczas Miami International Boat Show.
Zobacz też: Jak przewozić ciężkie łodzie na przyczepach?
W 2012 r. zadebiutowała nowa generacja silników DF15A/20A „Lean Burn”. W swej klasie jest to pierwsza w świecie generacja modeli z bezakumulatorowym systemem wtrysku paliwa.
REKLAMA
Z okazji jubileuszu Suzuki postanowiło przypomnieć swoją gamę silników zaburtowych oraz zaprezentować dwie najświeższe konstrukcje. Pierwszą jest DF2,5L - to wersja najlżejszego i najmniejszego, czterosuwowego silnika zaburtowego z długą kolumną, która pozwala na różne zastosowania silnika. Moc jednocylindrowego silnika OHV wynosząca 1,8 kW (2,5 KM) jest całkowicie wystarczająca do napędu małych łodzi i pontonów.
Z kolej druga prezentowana jednostka to DF200. Zapewnia fenomenalne osiągi i pełną paletę zaawansowanych funkcji użytkowych. Ponadto, jako pierwszy na świecie, silnik DF200AP wyposażony jest w bezkluczykowy system rozruchu.
Źródło: Materiały Prasowe Suzuki
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.