REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Suzuki Vitara: opis, dane techniczne

Subskrybuj nas na Youtube
Suzuki Vitara 2014
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Suzuki Vitara wyposażone będzie w napęd 4x4 ALLGRIP. Co jeszcze zmieni się w tym modelu na tle poprzedników?

Nowe Suzuki Vitara 2014: nadwozie i jego wymiary

Nadwozie Vitary zostało zbudowane zgodnie z technologią Suzuki „Total Effective Control Technology” (TECT), dzięki czemu jest lekkie i zawiera struktury absorbujące energię, które chronią pasażerów. Szerokie zastosowanie stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie w kluczowych częściach pozwala na zachowanie niskiej masy nadwozia, a także powyższa poziom bezpieczeństwa pasażerów.

REKLAMA

Długość całkowita:     4175 mm

Szerokość całkowita: 1775 mm

Wysokość całkowita:  1610 mm

Rozstaw osi:                 2500 mm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prześwit: 185 mm

Pojemność bagażnika: 375 litrów (wg VDA)

Ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17

Zobacz też: Targi samochodowe w Paryżu 2014: najciekawsze premiery

Jednostki napędowe: 1.6 benzyna i diesel

Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu, co przekłada się na ponadprzeciętną wydajność paliwową oraz wysoką moc i moment obrotowy. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona sporą mocą i odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Poniżej przedstawiono podstawowe dane techniczne dotyczące osiągów obu jednostek napędowych:

M16A D16AA
Moc maksymalna 120 KM przy 6000 obr./min. 120 KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr./min. 320 Nm przy 1750 obr./min.

Skrzynie biegów

W przekładniach dostępnych dla modelu VITARA zastosowano rozwiązania mające na celu maksymalną oszczędność paliwa, najlepszą kulturę pracy oraz najskuteczniejsze wytłumienie hałasu i drgań.

  • przekładnie manualne

Pięciostopniowa przekładnia manualna dostępna jest w konfiguracji z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra, natomiast sześciostopniowa skrzynia manualna oferowana będzie z jednostką wysokoprężną w tej samej klasie pojemności. Charakterystykę przełożeń zoptymalizowano pod kątem jak najlepszych osiągów i maksymalnej oszczędności paliwa, a rozwiązania takie jak przeciwwaga drążka zmiany przełożeń gwarantują łatwą obsługę przekładni, co znacznie uprzyjemni powadzenie pojazdu.

  • przekładnia automatyczna

Sześciostopniowa przekładnia automatyczna dostępna jest w konfiguracji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Odpowiednio długie przełożenia biegów gwarantują precyzyjną pracę przekładni i dobrą dynamikę nawet przy niskich prędkościach (np. podczas ruszania czy wolnego podjazdu pod górę), oraz pozwalają silnikowi na sprawną pracę w niskich prędkościach obrotowych. Rozszerzony zakres pracy sprzęgła konwertera poprawia dynamikę przyśpieszania, obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz sprawia, iż cały układ pracuje ciszej. Ponadto, w trybie sterowania ręcznego kierowca może zmieniać przełożenia przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Napęd 4x4 ALLGRIP: tryby działania

REKLAMA

Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

  • AUTO

W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

  • SPORT

Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

  • SNOW

Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

  • LOCK

Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Zestaw audio kompatybilny ze smartfonem

Zestaw audio posiada siedmiocalowy ekran dotykowy, który umożliwia intuicyjnie prostą obsługę, nawet w rękawiczkach. Trójwymiarowa mapa systemu nawigacji zapewnia wysoką czytelność, a system oferuje również możliwość korzystania z aplikacji na smartfony podczas jazdy.

Źródło: materiały prasowe Suzuki

Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA