REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Suzuki Vitara: opis, dane techniczne

Suzuki Vitara 2014
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Suzuki Vitara wyposażone będzie w napęd 4x4 ALLGRIP. Co jeszcze zmieni się w tym modelu na tle poprzedników?

Nowe Suzuki Vitara 2014: nadwozie i jego wymiary

Nadwozie Vitary zostało zbudowane zgodnie z technologią Suzuki „Total Effective Control Technology” (TECT), dzięki czemu jest lekkie i zawiera struktury absorbujące energię, które chronią pasażerów. Szerokie zastosowanie stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie w kluczowych częściach pozwala na zachowanie niskiej masy nadwozia, a także powyższa poziom bezpieczeństwa pasażerów.

REKLAMA

Długość całkowita:     4175 mm

Szerokość całkowita: 1775 mm

Wysokość całkowita:  1610 mm

Rozstaw osi:                 2500 mm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prześwit: 185 mm

Pojemność bagażnika: 375 litrów (wg VDA)

Ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17

Zobacz też: Targi samochodowe w Paryżu 2014: najciekawsze premiery

Jednostki napędowe: 1.6 benzyna i diesel

Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu, co przekłada się na ponadprzeciętną wydajność paliwową oraz wysoką moc i moment obrotowy. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona sporą mocą i odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Poniżej przedstawiono podstawowe dane techniczne dotyczące osiągów obu jednostek napędowych:

M16A D16AA
Moc maksymalna 120 KM przy 6000 obr./min. 120 KM przy 3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr./min. 320 Nm przy 1750 obr./min.

Skrzynie biegów

W przekładniach dostępnych dla modelu VITARA zastosowano rozwiązania mające na celu maksymalną oszczędność paliwa, najlepszą kulturę pracy oraz najskuteczniejsze wytłumienie hałasu i drgań.

  • przekładnie manualne

Pięciostopniowa przekładnia manualna dostępna jest w konfiguracji z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra, natomiast sześciostopniowa skrzynia manualna oferowana będzie z jednostką wysokoprężną w tej samej klasie pojemności. Charakterystykę przełożeń zoptymalizowano pod kątem jak najlepszych osiągów i maksymalnej oszczędności paliwa, a rozwiązania takie jak przeciwwaga drążka zmiany przełożeń gwarantują łatwą obsługę przekładni, co znacznie uprzyjemni powadzenie pojazdu.

  • przekładnia automatyczna

Sześciostopniowa przekładnia automatyczna dostępna jest w konfiguracji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Odpowiednio długie przełożenia biegów gwarantują precyzyjną pracę przekładni i dobrą dynamikę nawet przy niskich prędkościach (np. podczas ruszania czy wolnego podjazdu pod górę), oraz pozwalają silnikowi na sprawną pracę w niskich prędkościach obrotowych. Rozszerzony zakres pracy sprzęgła konwertera poprawia dynamikę przyśpieszania, obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz sprawia, iż cały układ pracuje ciszej. Ponadto, w trybie sterowania ręcznego kierowca może zmieniać przełożenia przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Napęd 4x4 ALLGRIP: tryby działania

REKLAMA

Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

  • AUTO

W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

  • SPORT

Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

  • SNOW

Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

  • LOCK

Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Zestaw audio kompatybilny ze smartfonem

Zestaw audio posiada siedmiocalowy ekran dotykowy, który umożliwia intuicyjnie prostą obsługę, nawet w rękawiczkach. Trójwymiarowa mapa systemu nawigacji zapewnia wysoką czytelność, a system oferuje również możliwość korzystania z aplikacji na smartfony podczas jazdy.

Źródło: materiały prasowe Suzuki

Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Suzuki Vitara 2014
Fot. Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA