REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi TT Sportback: nowe wcielenie coupe

Audi TT Sportback
Audi TT Sportback
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy raz w historii Audi TT zadebiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Póki co to tylko prototyp, ale produkcja seryjna jest już raczej przesądzona. Czym różni się od klasycznej wersji coupe?

Audi TT Sportback

Pięciodrzwiowe Audi TT Sportback concept ma 4,47 m długości, 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Pojazd koncepcyjny jest dłuższy od seryjnego, nowego TT o 29 cm, a rozstaw osi posiada większy o 12 cm. Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy. Karoseria została stworzona na bazie modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB)

REKLAMA

W światłach drogowych z kolei, zastosowano technikę laserową. Moduł składający się z czterech mocnych diod zamontowany w reflektorze, wytwarza snop światła o zasięgu kilkuset metrów. Światło laserowe, które uaktywnia się powyżej prędkości 60 km/h, uzupełnia światło diodowe. Specjalna kamera rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, aby światła ich nie oślepiały.

Mocne ramiona boków karoserii są podporą dla wyciągniętej w tył górnej części przedziału pasażerskiego. To element stylistyczny wspólny dla wszystkich modeli typu Sportback – podobnie wyglądają np. A5 Sportback czy A7 Sportback. Mocno zaokrąglone narożniki tylnych szyb przywodzą na myśl pierwszą generację TT.

Audi TT Sportback: wnętrze

Kierowca i pasażerowie Audi TT Sportback concept wsiadają do pojazdu przez drzwi, które wokół szyb nie mają ramek. Supersportowe, przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są mocno wyprofilowane i regulowane. Z tyłu, na pojedynczych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami jest dość miejsca dla dwóch osób. Między siedzeniami znajdują się praktyczne schowki i wygodny podłokietnik. Oparcia można złożyć, by dzięki temu przewozić w bagażniku duże przedmioty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi virtual cockpit zastąpił tradycyjne, analogowe instrumenty i centralny monitor MMI. Kierowca może wybrać jeden z kliku trybów widoku 12,3-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości.

Audi TT Sportback: silniki i osiągi

REKLAMA

Dwulitrowy silnik TFSI w Audi TT Sportback concept przy 6400 obr./min generuje moc 294 kW (400 KM) - 147 kW (200 KM) na litr pojemności skokowej. Czterocylindrowa jednostka, w przedziale od 2400 do 6000 obr./min, przekazuje na wał korbowy moment obrotowy 450 Nm, a 300 Nm osiąga już przy 1900 obr./min. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 7 litrów na 100 km. Emisja dwutlenku węgla to 162 g na km.

Zamontowany tu turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, to jednostka z produkowanej przez Audi rodziny EA 888, stąd zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wałki rozrządu z możliwością przestawienia krzywek wlotu i wydechu oraz system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, zmieniający na dwa sposoby skok zaworów wydechowych, zapewniają dobre wypełnienie komór spalania. W zakresie obciążeń częściowych, wtrysk bezpośredni FSI jest uzupełniany przez wtrysk pośredni do kolektora dolotowego. Zintegrowany z głowicą silnika kolektor wydechowy to ważny element systemu zarządzania temperaturą. Za sterowanie nim odpowiada wydajny moduł zaworu tarczowego, regulujący przepływ cieczy chłodzącej.

By mu zapewnić wysoką moc, silnik 2.0 TFSI poddano daleko idącym modyfikacjom. Zastosowano w nim m.in. aluminiowe tłoki ze zintegrowanym kanałem chłodzącym i wał korbowy z najtwardszej, kutej stali. Skrzynia korbowa wykonana jest z nowego, bardzo twardego stopu. Głowicę silnika dostosowano do podwyższonego przepływu gazów. Nowo zaprojektowana turbosprężarka wytwarza do 1,8 bara względnego ciśnienia ładowania, a turbina sprężarki charakteryzuje się wysoką prędkością obrotową.

Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem przyspiesza Audi TT Sportback concept od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Motor szybko reaguje na dodawanie gazu i osiąga graniczną prędkość obrotową przy 7200 obr./min. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu, jego dźwięk staje się jeszcze głębszy.

Audi TT Sportback: podwozie

Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może niezależnie od siebie przejmować siły wzdłużne i poprzeczne.
Duże koła mają średnicę 21 cali, a opony rozmiar 255/30. Cztery tarcze hamulcowe o rozmiarze 18 cali utrzymane są stylistyce wave, również znacznie redukującej wagę.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA