REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi TT Sportback: nowe wcielenie coupe

Audi TT Sportback
Audi TT Sportback
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy raz w historii Audi TT zadebiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Póki co to tylko prototyp, ale produkcja seryjna jest już raczej przesądzona. Czym różni się od klasycznej wersji coupe?

Audi TT Sportback

Pięciodrzwiowe Audi TT Sportback concept ma 4,47 m długości, 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Pojazd koncepcyjny jest dłuższy od seryjnego, nowego TT o 29 cm, a rozstaw osi posiada większy o 12 cm. Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy. Karoseria została stworzona na bazie modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB)

REKLAMA

W światłach drogowych z kolei, zastosowano technikę laserową. Moduł składający się z czterech mocnych diod zamontowany w reflektorze, wytwarza snop światła o zasięgu kilkuset metrów. Światło laserowe, które uaktywnia się powyżej prędkości 60 km/h, uzupełnia światło diodowe. Specjalna kamera rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, aby światła ich nie oślepiały.

Mocne ramiona boków karoserii są podporą dla wyciągniętej w tył górnej części przedziału pasażerskiego. To element stylistyczny wspólny dla wszystkich modeli typu Sportback – podobnie wyglądają np. A5 Sportback czy A7 Sportback. Mocno zaokrąglone narożniki tylnych szyb przywodzą na myśl pierwszą generację TT.

Audi TT Sportback: wnętrze

Kierowca i pasażerowie Audi TT Sportback concept wsiadają do pojazdu przez drzwi, które wokół szyb nie mają ramek. Supersportowe, przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są mocno wyprofilowane i regulowane. Z tyłu, na pojedynczych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami jest dość miejsca dla dwóch osób. Między siedzeniami znajdują się praktyczne schowki i wygodny podłokietnik. Oparcia można złożyć, by dzięki temu przewozić w bagażniku duże przedmioty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi virtual cockpit zastąpił tradycyjne, analogowe instrumenty i centralny monitor MMI. Kierowca może wybrać jeden z kliku trybów widoku 12,3-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości.

Audi TT Sportback: silniki i osiągi

REKLAMA

Dwulitrowy silnik TFSI w Audi TT Sportback concept przy 6400 obr./min generuje moc 294 kW (400 KM) - 147 kW (200 KM) na litr pojemności skokowej. Czterocylindrowa jednostka, w przedziale od 2400 do 6000 obr./min, przekazuje na wał korbowy moment obrotowy 450 Nm, a 300 Nm osiąga już przy 1900 obr./min. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 7 litrów na 100 km. Emisja dwutlenku węgla to 162 g na km.

Zamontowany tu turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, to jednostka z produkowanej przez Audi rodziny EA 888, stąd zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wałki rozrządu z możliwością przestawienia krzywek wlotu i wydechu oraz system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, zmieniający na dwa sposoby skok zaworów wydechowych, zapewniają dobre wypełnienie komór spalania. W zakresie obciążeń częściowych, wtrysk bezpośredni FSI jest uzupełniany przez wtrysk pośredni do kolektora dolotowego. Zintegrowany z głowicą silnika kolektor wydechowy to ważny element systemu zarządzania temperaturą. Za sterowanie nim odpowiada wydajny moduł zaworu tarczowego, regulujący przepływ cieczy chłodzącej.

By mu zapewnić wysoką moc, silnik 2.0 TFSI poddano daleko idącym modyfikacjom. Zastosowano w nim m.in. aluminiowe tłoki ze zintegrowanym kanałem chłodzącym i wał korbowy z najtwardszej, kutej stali. Skrzynia korbowa wykonana jest z nowego, bardzo twardego stopu. Głowicę silnika dostosowano do podwyższonego przepływu gazów. Nowo zaprojektowana turbosprężarka wytwarza do 1,8 bara względnego ciśnienia ładowania, a turbina sprężarki charakteryzuje się wysoką prędkością obrotową.

Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem przyspiesza Audi TT Sportback concept od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Motor szybko reaguje na dodawanie gazu i osiąga graniczną prędkość obrotową przy 7200 obr./min. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu, jego dźwięk staje się jeszcze głębszy.

Audi TT Sportback: podwozie

Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może niezależnie od siebie przejmować siły wzdłużne i poprzeczne.
Duże koła mają średnicę 21 cali, a opony rozmiar 255/30. Cztery tarcze hamulcowe o rozmiarze 18 cali utrzymane są stylistyce wave, również znacznie redukującej wagę.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Audi TT Sportback
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA