Mazda MX-5 czwartej generacji
REKLAMA
REKLAMA
Czwarta generacja Mazdy MX-5, według zamysłu producenta, ma przy wykorzystaniu najnowszej technologii i doświadczeń wyniesionych z produkcji poprzednich generacji legendarnego już roadstera, oferować jeszcze więcej frajdy każdemu miłośnikowi prowadzenia samochodu.
Dwuosobowy japoński roadster został zaprezentowany w wersji z materiałowym dachem i nie wiadomo, czy na rynku pojawi się odmiana z rozkładanym dachem metalowym.
REKLAMA
Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?
Ostre krawędzie karoserii i odpowiednio dobrane proporcje przywodzą na myśl klasyczne japońskie konstrukcje tego typu. Według zapewnień producenta najnowsza MX-5 jest o 100 kg lżejsza od poprzedniczki. Zdecydowano się również na przesunięcie silnika za przednią oś. M.in. dzięki temu udało się uzyskać zrównoważony (50:50) rozkład masy. Tylny napęd, odpowiednio zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy zapowiadają dużą dawkę adrenaliny, która będzie przyjmował każdy kto będzie miał okazję poprowadzić sportową Mazdę.
Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą
Nie wiadomo jeszcze, jakie jednostki napędowe znajdą się w gamie silnikowej MX-5 (na pewno wykorzystujące technologię SKYACTIV-G, za to wiadomo, że standardowo z napędem będzie współpracowała sześciobiegowa manualna przekładnia, a za dopłatą będzie oferowany automat.
Źródło: Materiały prasowe Mazda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.