REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-5 to model, którym japoński producent powalczy o sukces w lubianym przez Europejczyków segmencie kompaktowych SUV-ów. Mazda CX-5 to także dowód na ogromny potencjał drzemiący w tej wciąż niszowej na polskim rynku firmie.

Większość polskich kierowców potrafi bezbłędnie wymienić kilka modeli Mazdy, które widać na polskich drogach, jednak Mazda nigdy nie zajmowała wysokich miejsc w zestawieniach producentów, którzy mają największy udział w polskim rynku.

REKLAMA

Nic dziwnego, bo Mazda w Polsce pojawiała się i znikała i tak naprawdę nie zdążyła przywiązać do siebie rzeszy klientów. Do czasu, bo kilka lat temu producent wrócił na polski rynek i nie ukrywał, że tym razem zagości u nas na dłużej.

Tym samym w ofercie pojawiły się takie modele jak Mazda2, Mazda3, Mazda 6, nieco zamerykanizowana Mazda CX-7 oraz wzbudzająca emocje MX-5. Wszystkie modele miały wspólną cechę – doskonałe prowadzenie oraz "skrojony na miarę kierowcy" kokpit.

Przez te kilka lat obecności Mazda stała się na polskim rynku synonimem samochodu, który zapewnia kierowcy dużą frajdę z prowadzenia, jednocześnie oferując oszczędne w formie wnętrze.

Najnowszy SUV Mazdy – CX-5 jest ukłonem w stronę europejskiego rynku i jednocześnie dowodem na konsekwencję producenta. Bo Mazda konsekwentnie stwarza pojazdy, które bez kompleksów, w dziedzinie prowadzenia stają w szranki z wielokrotnie droższymi, uznanymi pojazdami klasy Premium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Nadwozie Mazdy CX-5

REKLAMA

Nadwozie długości 455 cm, szerokości 184 cm i rozstaw osi wynoszący 270 cm czynią z CX-5 pełnowartościowego kompaktowego SUV-a, którego naturalną konkurencją są takie modele jak Honda CR-V, Toyota RAV-4, Mitsubishi Outlander czy Kia Sportage.

Wielu stwierdzi, że spośród wymienionych konkurentów to właśnie CX-5 prezentuje się najatrakcyjniej. Proporcjonalna bryła z ostrymi krawędziami i finezyjnymi przetłoczniami dodają Mazdzie uroku. Całości dopełniają atrakcyjne obręcze ze stopów lekkich i chromowane końcówki wydechu.

Zobacz też: Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Wnętrze Mazdy CX-5

Jest przestronne. Cztery dorosłe osoby mogą podróżować CX-5 w komfortowych warunkach nawet na koniec świata. Nawet rośli pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni, a na dodatek będą mogli zabrać ze sobą spory bagaż, bo przedział bagażowy japońskiego SUV-a ma objętość 503 l.

Fotele kierowcy i pasażera są doskonale wyprofilowane i zapewniają komfort na długich dystansach. Tablica przyrządów jest spasowana z dokładnością i przejrzysta, a obsługa kokpitu intuicyjna. Obszytą skórą kierownicę trzyma się wygodnie, a widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach m.in. dzięki obszernym lusterkom bocznym.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Napęd/układ jezdny Mazdy CX-5

REKLAMA

Benzynowa jednostka napędowa o pojemności 2 l, rozwijająca moc maksymalną 160 KM jest sprawnym źródłem napędu dla ważącej jedynie 1425 kg Mazdy CX-5. Według danych producenta pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s, co nie jest wynikiem oszałamiającym, ale subiektywne odczucia towarzyszące kierowcy CX-5 są pozytywne.

Wszystko za sprawą doskonałego układu kierowniczego, który jest aktywny (czy zmienia siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy) ale zawsze działa z przyjemnym oporem. Jest też precyzyjny i na tyle łatwy w wyczuciu, że kierowca od pierwszego kontaktu z samochodem czuje się bezpiecznie. Dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni sprawia wrażenie, że została przeniesiona z roadstera – ma krótki skok i z chirurgiczną precyzją trafia w poszczególne przełożenia.

Zwieszenie jest twarde, o czym przypominamy sobie jadąc po nierównościach, ale utrzymuje SUV-a w ryzach na ciasnych łukach.

Mazda CX-5 jest bardzo dobrze wyważona, przez co jej zachowanie przy dynamicznych skrętach jest przewidywalne i w razie potrzeby łatwe do okiełznania.

Jednak jedną z największych niespodzianek CX-5 jest zużycie paliwa. Podczas stosunkowo dynamicznej jazdy w ruchu miejskim CX-5 zużyła ok. 9 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie z prędkościami do 130 km/h można osiągną wyniki na poziomie 6,5-7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Mazda CX-5 koszty

Widoczna na fotografiach CX-5 została wyposażona w najbogatszy pakiet SkyPASSION obejmujący m.in. system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system automatycznego hamowania SCBS (zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach), podgrzewane fotele przednie, automatyczną klimatyzację, system nagłośnieniowy BOSE, czy adaptacyjne reflektory biksenonowe. Ciekawostką jest, że system nawigacji TomTom kosztuje dodatkowe 2000 zł, przy czym można go zainstalować w każdej chwili już po zakupie pojazdu (wtedy cena jest odrobinę wyższa).

Za tak kompletnie wyposażoną Mazdę CX-5 trzeba zapłacić 129 tys. zł.Za odmianę podstawową z opisywanym silnikiem i napędem na obie osie – 112 tys. zł, co biorąc pod uwagę jakość pojazdu oraz wyposażenie wydaje się ofertą atrakcyjną.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Dane techniczne:

Mazda CX-5 2.0/160 KM 4x4
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 160 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm/4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 503 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 455,5/184/171 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s.
Zużycie paliwa* 8,1/5,8/6,6 l/100 km
Cena od 112 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda CX-5 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-5
Mazda
Mazda
Mazda CX-5
Mazda
Mazda
Mazda CX-5
Mazda
Mazda
Mazda CX-5
Mazda
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA