Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander
REKLAMA
REKLAMA
Protoplastą najnowszego SUVa Mitsubishi był pokazany w 2009 roku Concept PX IMIEV. Na jego bazie powstała produkcyjna wersja nowego Outlandera, która jesienią 2012 roku wjechała do salonów sprzedaży.
REKLAMA
Całkiem nowe Mitsubishi Outlander
Najnowsza generacja Mitsubishi Outlandera całkowicie różni się od poprzedniego modelu. Inżynierowie i designerzy zaczynali pracę przy stołach kreślarskich, na których leżały całkiem czyste kartki. Nowy Outlander wygląda tak, jakby miał być zaprzeczeniem agresywnie wyglądającego poprzednika. Jednak przedstawiciele Mitsubishi podają szereg rozsądnych argumentów, którymi tłumaczą rozstanie się z dużym grillem i zdecydowanymi liniami. Kształt karoserii miały także nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. I to się udało.
Aby tył pasował do przodu znaleziono wspólny mianownik. Lampy głęboko zachodzą na boki karoserii i to tyle jeśli chodzi o fantazyjne kształty.
Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje posiadają pompowtryskiwacze?
REKLAMA
Wnętrze nowego SUVa Mitsubishi również nie przypomina niczego, co do tej pory oferowano. Dotychczas kabiny były dość proste i bardzofunkcjonalne. W opisywanym aucie deskę rozdzielczą skierowano do kierowcy. Ozdoba w postaci błyszczącego plastiku to obecnie nieodzowny element każdego nowoczesnego wnętrza, więc i w tym przypadku o niej nie zapomniano.
Miejsce kierowcy to szeroki fotel, który niestety jest słabo wyprofilowany i ma zbyt krótkie siedzisko. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest obszyta skórą. Przyciski, które na niej zamontowano ułatwiają obsługę rozbudowanego komputera pokładowego.
Nowy system nawigacyjny, którego wyświetlacz jest wbudowany w deskę rozdzielczą, daje się rozszyfrować bez korzystania z instrukcji obsługi. Używanie go wymaga jednak przyzwyczajenia, ponieważ kolorowy interfejs rozprasza wzrok i utrudnia odczytanie potrzebnych informacji. Tablica przyrządów zawiera znany z Lancera i ASX wyświetlacz, a także czytelne i przyjazne dla oka zegary. Oczy kierowcy często będą na nie skierowane, ponieważ kabina jest tak wyciszona, że nie ma możliwości kontrolowania prędkości na słuch. Dobrej jakości materiały wykorzystane do budowy wnętrza to standard dla tego producenta. W tej dziedzinie nikt nie powinien mieć nic do zarzucenia.
Wnętrze auta może być przeznaczone dla pięciu lub siedmiu osób. Bagażnik w wariancie pięcioosobowym ma pojemność 591 litrów, a w wariancie dwuosobowym aż 1022 litry.
W nowym Mitsubishi Outladnerze wzbogacono ofertę w zakresie systemów bezpieczeństwa i komfortu. W najbogatszych wersjach auta znajdziemy nawet 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, system zapobiegający najechaniu na auto poprzedzające, a także system informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu.
Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?
Co pod maską może mieć nowe Mitsubishi Outlander?
REKLAMA
Zarówno zwolennicy nowoczesnych turbodiesli i wolnossących benzyniaków powinni być zadowoleni. Zasilany olejem napędowym silnik DID ma pojemność 2,2 litra i moc 150 KM. W zależności od wersji generuje 360 lub 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1500 lub 1750 do 2750 obr./min. Silnik nawet przy prędkościach autostradowych jest cichy, a w ruchu miejskim wystarczająco dynamiczny i elastyczny..
Klienci zainteresowani tą jednostką napędową mają do wyboru dwie skrzynie biegów: sześciobiegowy manual i automat. Przy okazji prezentacji nowego Outlandera jeździliśmy autem z sześciobiegowym manualem. W tym przypadku precyzyjna praca drążka służącego do zmiany biegów jest elementem składowym przyjemności z jazdy, którą czerpie kierowca. Auto napędzane dieslem ze skrzynią manualną przyspiesza do pierwszej setki w 9,7 sekundy.
Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?
Benzyniak z rodziny MIVEC ma dwa litry pojemności i 150 KM. Może on współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem, a także ze skrzynią CVT. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać od 10,6 do 12,6 sekundy w zależności od wersji.
Zawieszenie to także mocna strona auta. Doskonale radzi sobie z drogowymi nierównościami pracując w absolutnej ciszy. Nie stwierdziliśmy także nadmiernych przechyłów nadwozia, ani problemów z utrzymaniem przyczepności. Bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy pozwala dobrze wyczuć auto.
Wprowadzenie wersji z napędem elektrycznym jest planowane na 2013 rok.
Dane techniczne, osiągi, wyposażenie i ceny nowego Mitsubishi Outlander znajdziesz tutaj:
Zobacz też: Mitsubishi Outlander: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.