REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

To pierwszy na świecie samochód od początku projektowany z myślą o dwóch rodzajach napędu: klasycznym spalinowym i elektrycznym. Już teraz polscy kierowcy zainteresowani najnowszym SUVem prezentującym Japońską myśl techniczną będą mogli wyjechać nim z salonu dilerskiego.

Protoplastą najnowszego SUVa Mitsubishi był pokazany w 2009 roku Concept PX IMIEV. Na jego bazie powstała produkcyjna wersja nowego Outlandera, która jesienią 2012 roku wjechała do salonów sprzedaży.

REKLAMA

Całkiem nowe Mitsubishi Outlander

Najnowsza generacja Mitsubishi Outlandera całkowicie różni się od poprzedniego modelu. Inżynierowie i designerzy zaczynali pracę przy stołach kreślarskich, na których leżały całkiem czyste kartki. Nowy Outlander wygląda tak, jakby miał być zaprzeczeniem agresywnie wyglądającego poprzednika. Jednak przedstawiciele Mitsubishi podają szereg rozsądnych argumentów, którymi tłumaczą rozstanie się z dużym grillem i zdecydowanymi liniami. Kształt karoserii miały także nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. I to się udało.

Aby tył pasował do przodu znaleziono wspólny mianownik. Lampy głęboko zachodzą na boki karoserii i to tyle jeśli chodzi o fantazyjne kształty.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje posiadają pompowtryskiwacze?

REKLAMA

Wnętrze nowego SUVa Mitsubishi również nie przypomina niczego, co do tej pory oferowano. Dotychczas kabiny były dość proste i bardzofunkcjonalne. W opisywanym aucie deskę rozdzielczą skierowano do kierowcy. Ozdoba w postaci błyszczącego plastiku to obecnie nieodzowny element każdego nowoczesnego wnętrza, więc i w tym przypadku o niej nie zapomniano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce kierowcy to szeroki fotel, który niestety jest słabo wyprofilowany i ma zbyt krótkie siedzisko. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest obszyta skórą. Przyciski, które na niej zamontowano ułatwiają obsługę rozbudowanego komputera pokładowego.

Nowy system nawigacyjny, którego wyświetlacz jest wbudowany w deskę rozdzielczą, daje się rozszyfrować bez korzystania z instrukcji obsługi. Używanie go wymaga jednak przyzwyczajenia, ponieważ kolorowy interfejs rozprasza wzrok i utrudnia odczytanie potrzebnych informacji. Tablica przyrządów zawiera znany z Lancera i ASX wyświetlacz, a także czytelne i przyjazne dla oka zegary. Oczy kierowcy często będą na nie skierowane, ponieważ kabina jest tak wyciszona, że nie ma możliwości kontrolowania prędkości na słuch. Dobrej jakości materiały wykorzystane do budowy wnętrza to standard dla tego producenta. W tej dziedzinie nikt nie powinien mieć nic do zarzucenia.

Wnętrze auta może być przeznaczone dla pięciu lub siedmiu osób. Bagażnik w wariancie pięcioosobowym ma pojemność 591 litrów, a w wariancie dwuosobowym aż 1022 litry.

W nowym Mitsubishi Outladnerze wzbogacono ofertę w zakresie systemów bezpieczeństwa i komfortu. W najbogatszych wersjach auta znajdziemy nawet 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, system zapobiegający najechaniu na auto poprzedzające, a także system informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu.

Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?

Co pod maską może mieć nowe Mitsubishi Outlander?

REKLAMA

Zarówno zwolennicy nowoczesnych turbodiesli i wolnossących benzyniaków powinni być zadowoleni. Zasilany olejem napędowym silnik DID ma pojemność 2,2 litra i moc 150 KM. W zależności od wersji generuje 360 lub 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1500 lub 1750 do 2750 obr./min. Silnik nawet przy prędkościach autostradowych jest cichy, a w ruchu miejskim wystarczająco dynamiczny i elastyczny..

Klienci zainteresowani tą jednostką napędową mają do wyboru dwie skrzynie biegów: sześciobiegowy manual i automat. Przy okazji prezentacji nowego Outlandera jeździliśmy autem z sześciobiegowym manualem. W tym przypadku precyzyjna praca drążka służącego do zmiany biegów jest elementem składowym przyjemności z jazdy, którą czerpie kierowca. Auto napędzane dieslem ze skrzynią manualną przyspiesza do pierwszej  setki w 9,7 sekundy.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

Benzyniak z rodziny MIVEC ma dwa litry pojemności i 150 KM. Może on współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem, a także ze skrzynią CVT. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać od 10,6 do 12,6 sekundy w zależności od wersji.

Zawieszenie to także mocna strona auta. Doskonale radzi sobie z drogowymi nierównościami pracując w absolutnej ciszy. Nie stwierdziliśmy także nadmiernych przechyłów nadwozia, ani problemów z utrzymaniem przyczepności. Bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy pozwala dobrze wyczuć auto.

Wprowadzenie wersji z napędem elektrycznym jest planowane na 2013 rok.

Dane techniczne, osiągi, wyposażenie i ceny nowego Mitsubishi Outlander znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Mitsubishi Outlander: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA