REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

To pierwszy na świecie samochód od początku projektowany z myślą o dwóch rodzajach napędu: klasycznym spalinowym i elektrycznym. Już teraz polscy kierowcy zainteresowani najnowszym SUVem prezentującym Japońską myśl techniczną będą mogli wyjechać nim z salonu dilerskiego.

Protoplastą najnowszego SUVa Mitsubishi był pokazany w 2009 roku Concept PX IMIEV. Na jego bazie powstała produkcyjna wersja nowego Outlandera, która jesienią 2012 roku wjechała do salonów sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Całkiem nowe Mitsubishi Outlander

Najnowsza generacja Mitsubishi Outlandera całkowicie różni się od poprzedniego modelu. Inżynierowie i designerzy zaczynali pracę przy stołach kreślarskich, na których leżały całkiem czyste kartki. Nowy Outlander wygląda tak, jakby miał być zaprzeczeniem agresywnie wyglądającego poprzednika. Jednak przedstawiciele Mitsubishi podają szereg rozsądnych argumentów, którymi tłumaczą rozstanie się z dużym grillem i zdecydowanymi liniami. Kształt karoserii miały także nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. I to się udało.

Aby tył pasował do przodu znaleziono wspólny mianownik. Lampy głęboko zachodzą na boki karoserii i to tyle jeśli chodzi o fantazyjne kształty.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje posiadają pompowtryskiwacze?

REKLAMA

Wnętrze nowego SUVa Mitsubishi również nie przypomina niczego, co do tej pory oferowano. Dotychczas kabiny były dość proste i bardzofunkcjonalne. W opisywanym aucie deskę rozdzielczą skierowano do kierowcy. Ozdoba w postaci błyszczącego plastiku to obecnie nieodzowny element każdego nowoczesnego wnętrza, więc i w tym przypadku o niej nie zapomniano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce kierowcy to szeroki fotel, który niestety jest słabo wyprofilowany i ma zbyt krótkie siedzisko. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest obszyta skórą. Przyciski, które na niej zamontowano ułatwiają obsługę rozbudowanego komputera pokładowego.

Nowy system nawigacyjny, którego wyświetlacz jest wbudowany w deskę rozdzielczą, daje się rozszyfrować bez korzystania z instrukcji obsługi. Używanie go wymaga jednak przyzwyczajenia, ponieważ kolorowy interfejs rozprasza wzrok i utrudnia odczytanie potrzebnych informacji. Tablica przyrządów zawiera znany z Lancera i ASX wyświetlacz, a także czytelne i przyjazne dla oka zegary. Oczy kierowcy często będą na nie skierowane, ponieważ kabina jest tak wyciszona, że nie ma możliwości kontrolowania prędkości na słuch. Dobrej jakości materiały wykorzystane do budowy wnętrza to standard dla tego producenta. W tej dziedzinie nikt nie powinien mieć nic do zarzucenia.

Wnętrze auta może być przeznaczone dla pięciu lub siedmiu osób. Bagażnik w wariancie pięcioosobowym ma pojemność 591 litrów, a w wariancie dwuosobowym aż 1022 litry.

W nowym Mitsubishi Outladnerze wzbogacono ofertę w zakresie systemów bezpieczeństwa i komfortu. W najbogatszych wersjach auta znajdziemy nawet 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, system zapobiegający najechaniu na auto poprzedzające, a także system informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu.

Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?

Co pod maską może mieć nowe Mitsubishi Outlander?

Zarówno zwolennicy nowoczesnych turbodiesli i wolnossących benzyniaków powinni być zadowoleni. Zasilany olejem napędowym silnik DID ma pojemność 2,2 litra i moc 150 KM. W zależności od wersji generuje 360 lub 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1500 lub 1750 do 2750 obr./min. Silnik nawet przy prędkościach autostradowych jest cichy, a w ruchu miejskim wystarczająco dynamiczny i elastyczny..

Klienci zainteresowani tą jednostką napędową mają do wyboru dwie skrzynie biegów: sześciobiegowy manual i automat. Przy okazji prezentacji nowego Outlandera jeździliśmy autem z sześciobiegowym manualem. W tym przypadku precyzyjna praca drążka służącego do zmiany biegów jest elementem składowym przyjemności z jazdy, którą czerpie kierowca. Auto napędzane dieslem ze skrzynią manualną przyspiesza do pierwszej  setki w 9,7 sekundy.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

Benzyniak z rodziny MIVEC ma dwa litry pojemności i 150 KM. Może on współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem, a także ze skrzynią CVT. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać od 10,6 do 12,6 sekundy w zależności od wersji.

Zawieszenie to także mocna strona auta. Doskonale radzi sobie z drogowymi nierównościami pracując w absolutnej ciszy. Nie stwierdziliśmy także nadmiernych przechyłów nadwozia, ani problemów z utrzymaniem przyczepności. Bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy pozwala dobrze wyczuć auto.

Wprowadzenie wersji z napędem elektrycznym jest planowane na 2013 rok.

Dane techniczne, osiągi, wyposażenie i ceny nowego Mitsubishi Outlander znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Mitsubishi Outlander: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA