REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

To pierwszy na świecie samochód od początku projektowany z myślą o dwóch rodzajach napędu: klasycznym spalinowym i elektrycznym. Już teraz polscy kierowcy zainteresowani najnowszym SUVem prezentującym Japońską myśl techniczną będą mogli wyjechać nim z salonu dilerskiego.

Protoplastą najnowszego SUVa Mitsubishi był pokazany w 2009 roku Concept PX IMIEV. Na jego bazie powstała produkcyjna wersja nowego Outlandera, która jesienią 2012 roku wjechała do salonów sprzedaży.

REKLAMA

Całkiem nowe Mitsubishi Outlander

Najnowsza generacja Mitsubishi Outlandera całkowicie różni się od poprzedniego modelu. Inżynierowie i designerzy zaczynali pracę przy stołach kreślarskich, na których leżały całkiem czyste kartki. Nowy Outlander wygląda tak, jakby miał być zaprzeczeniem agresywnie wyglądającego poprzednika. Jednak przedstawiciele Mitsubishi podają szereg rozsądnych argumentów, którymi tłumaczą rozstanie się z dużym grillem i zdecydowanymi liniami. Kształt karoserii miały także nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. I to się udało.

Aby tył pasował do przodu znaleziono wspólny mianownik. Lampy głęboko zachodzą na boki karoserii i to tyle jeśli chodzi o fantazyjne kształty.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje posiadają pompowtryskiwacze?

REKLAMA

Wnętrze nowego SUVa Mitsubishi również nie przypomina niczego, co do tej pory oferowano. Dotychczas kabiny były dość proste i bardzofunkcjonalne. W opisywanym aucie deskę rozdzielczą skierowano do kierowcy. Ozdoba w postaci błyszczącego plastiku to obecnie nieodzowny element każdego nowoczesnego wnętrza, więc i w tym przypadku o niej nie zapomniano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce kierowcy to szeroki fotel, który niestety jest słabo wyprofilowany i ma zbyt krótkie siedzisko. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest obszyta skórą. Przyciski, które na niej zamontowano ułatwiają obsługę rozbudowanego komputera pokładowego.

Nowy system nawigacyjny, którego wyświetlacz jest wbudowany w deskę rozdzielczą, daje się rozszyfrować bez korzystania z instrukcji obsługi. Używanie go wymaga jednak przyzwyczajenia, ponieważ kolorowy interfejs rozprasza wzrok i utrudnia odczytanie potrzebnych informacji. Tablica przyrządów zawiera znany z Lancera i ASX wyświetlacz, a także czytelne i przyjazne dla oka zegary. Oczy kierowcy często będą na nie skierowane, ponieważ kabina jest tak wyciszona, że nie ma możliwości kontrolowania prędkości na słuch. Dobrej jakości materiały wykorzystane do budowy wnętrza to standard dla tego producenta. W tej dziedzinie nikt nie powinien mieć nic do zarzucenia.

Wnętrze auta może być przeznaczone dla pięciu lub siedmiu osób. Bagażnik w wariancie pięcioosobowym ma pojemność 591 litrów, a w wariancie dwuosobowym aż 1022 litry.

W nowym Mitsubishi Outladnerze wzbogacono ofertę w zakresie systemów bezpieczeństwa i komfortu. W najbogatszych wersjach auta znajdziemy nawet 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, system zapobiegający najechaniu na auto poprzedzające, a także system informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu.

Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?

Co pod maską może mieć nowe Mitsubishi Outlander?

REKLAMA

Zarówno zwolennicy nowoczesnych turbodiesli i wolnossących benzyniaków powinni być zadowoleni. Zasilany olejem napędowym silnik DID ma pojemność 2,2 litra i moc 150 KM. W zależności od wersji generuje 360 lub 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1500 lub 1750 do 2750 obr./min. Silnik nawet przy prędkościach autostradowych jest cichy, a w ruchu miejskim wystarczająco dynamiczny i elastyczny..

Klienci zainteresowani tą jednostką napędową mają do wyboru dwie skrzynie biegów: sześciobiegowy manual i automat. Przy okazji prezentacji nowego Outlandera jeździliśmy autem z sześciobiegowym manualem. W tym przypadku precyzyjna praca drążka służącego do zmiany biegów jest elementem składowym przyjemności z jazdy, którą czerpie kierowca. Auto napędzane dieslem ze skrzynią manualną przyspiesza do pierwszej  setki w 9,7 sekundy.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

Benzyniak z rodziny MIVEC ma dwa litry pojemności i 150 KM. Może on współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem, a także ze skrzynią CVT. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać od 10,6 do 12,6 sekundy w zależności od wersji.

Zawieszenie to także mocna strona auta. Doskonale radzi sobie z drogowymi nierównościami pracując w absolutnej ciszy. Nie stwierdziliśmy także nadmiernych przechyłów nadwozia, ani problemów z utrzymaniem przyczepności. Bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy pozwala dobrze wyczuć auto.

Wprowadzenie wersji z napędem elektrycznym jest planowane na 2013 rok.

Dane techniczne, osiągi, wyposażenie i ceny nowego Mitsubishi Outlander znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Mitsubishi Outlander: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA