REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Jakie cechy powinien mieć samochód idealny? Każdy kierowca odpowiada na to pytanie w inny sposób. Segment aut kompaktowych jest specyficzny, ponieważ jego przedstawiciele zostali zaprojektowani tak, aby zaspokajać potrzeby jak największej liczby osób. Dodatkowo w dobie kryzysu klienci zwracają szczególną uwagę na kwestie ekonomiczne.

Chłodna kalkulacja

Długa historia marki Mercedes-Benz i cały prestiż związany z posiadaniem auta z gwiazdą na masce działa na klientów jak magnes i generuje spore dochody. Dzięki temu zarząd może przeznaczyć olbrzymie nakłady na badania rynku, które pozwalają precyzyjnie sformułować potrzeby klientów i unikać wpadek produktowych czy technologicznych.

REKLAMA

Możemy mieć pewność, że już nigdy żaden model z gwiazdą na masce nie będzie miał najmniejszych problemów ze zdaniem testu łosia.

REKLAMA

Model A, który świetnie się sprzedawał, był kolejnym potwierdzeniem tezy, że marketingowcy Mercedesa wiedzą co robią. Kilka lat później, czyli w 2004 roku pojawiła się klasa B, która była przestronniejsza i bardziej praktyczna. W 2011 roku Mercedes-Benz rozpoczął sprzedaż drugiej generacji klasy B.

Wprowadzenie tego modelu, a później jego następcy na pewno nie jest fanaberią producenta, a przemyślaną strategią działania wynikającą z chłodnej kalkulacji. Według mnie bez sensu jest rozmyślanie o tym, czy nowa klasa B znajdzie klientów, bo bez wątpienia znajdzie.

Zobacz też: Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadwozie

Mercedes-Benz nazywa nową klasę B „SportsTourer” co ma klientom kojarzyć się z autem przeznaczonym do podróżowania i wykazującym cechy sportowe. Elementem sprzyjającym podróżom jest niewątpliwie nadwozie auta. Rozmiarami klasa B pasuje do segmentu kompaktowych vanów, których w segmencie Premium jest jak na lekarstwo.

Jednobryłowe nadwozie MB klasy A ozdobiono nowoczesnymi światłami z wbudowanymi panelami LED do jazdy dziennej i przetłoczeniami bocznymi, które mają za zadanie sprawić, żeby nadwozie auta wyglądało bardziej dynamicznie.

Ogromny gril z centralnie umieszczoną gwiazdą nie pozostawia wątpliwości, z jaki autem mamy do czynienia.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Wnętrze i wyposażenie

W kabinie nowej klasy B panuje porządek i symetria. Deska rozdzielcza jest pozbawiona stylizacyjnych smaczków. Małe zamieszanie w uporządkowanym świecie klasy B wprowadzają okrągłe wyloty nawiewu, które jako pierwsze przyciągają wzrok kierowcy.

Nowoczesnym akcentem kabniny kompaktowego Mercedesa jest wyświetlacz systemu multimedialnego zainstalowany na szczycie deski rozdzielczej.

Materiały użyte do wykończenia kokpitu wyglądają na godne segmentu Premium. W aucie tej klasy nie ma miejsca na niedokładne spasowanie czy nieprecyzyjny montaż. Wszystko na najwyższym poziomie.

Pozycja za kierownicą jest niższa w porównaniu z poprzednikiem. Fotele zapewnią wygodną pozycję nie tylko osobom o przeciętnych wymiarach. Duża przestrzeń przeszklona zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Klasa B jest produktem kierowanym także do młodych rodzin, dla których istotnym aspektem jest łatwość dostępu do tylnej kanapy. Myślę, że nikt nie powinien mieć problemu z włożeniem i zamontowaniem fotelika na tylnych siedzeniach.

Nie bez znaczenia dla tej grupy klientów jest też rozmiar bagażnika. Ten w przypadku klasy B ma aż 486 litrów.

Wyposażenie testowanego auta obejmowało komplet systemów wspomagających kierowcę, takich jak: Atenttion Assist, Adaptive Brake (przygotowuje układ hamulcowy do awaryjnego hamowania) i Collision Prevention Assist (ostrzega o zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu).

Zobacz też: Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Napęd i zawieszenie

Pod maską testowanego auta niemal bezgłośnie pracował turbodiesel CDI o pojemności 1,8 litra, który generował 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 109 KM maksymalnej mocy.

REKLAMA

Jednostka CDI doskonale sprawdza się w tego typu aucie. Zapewnia wystarczające osiągi, czyli prędkość maksymalną 190 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11 sekund, zużywając przy tym symboliczne ilości paliwa. Średnie zużycie paliwa w naszym teście to około 5,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Stosując powszechnie znane metody ekonomicznej jazdy poza miastem można bez problemu osiągnąć średnią na poziomie 5 litrów na każde przejechane 100 kilometrów.

Na pochwałę zasługuje kultura pracy jednostki napędowej i wyciszenie kabiny pasażerskiej. Nawet przy maksymalnych prędkościach dozwolonych na autostradach, wewnątrz b klasy panuje cisza.

Zawieszenie to kolejna mocna strona nowej klasy B. Inżynierowie osiągnęli kompromis pomiędzy komfortem, a dobrymi własnościami jezdnymi. Auto prowadzi się precyzyjnie i bardzo trudno wyprowadzić je z równowagi. Pomimo dość wysokiego nadwozia, B klasa z łatwością pokonuje szybkie zakręty nie wychylając się zbytnio na boki.

Podsumowanie i ceny

Mercedes-Benz klasy B to auto idealne dla młodej rodziny poszukującej jakości segmentu Premium i ceniących praktyczne rozwiązania. Jednak młoda rodzina rozważająca zakup takiego auta musi się liczyć z wydatkami, ponieważ podstawowa wersja klasy B z benzyniakiem 1,6 o mocy 90 Km kosztuje ponad 100 tysięcy złotych. Najtańszy diesel, którym mieliśmy okazję jeździć wydaję się być najlepszym wyborem, ponieważ trzeba za niego dopłacić jedynie około 2 tysiące złotych. Ceny wyposażenia dodatkowego również rozstały rozsądnie skalkulowane. Testowany egzemplarz z biksenonowymi reflektorami i skórzaną tapicerką kosztował około 120 tysięcy złotych.

Niewątpliwą zaletą aut marki Mercedes-Benz jest mniejsza niż w przypadku aut pozbawionych takiego prestiżu utrata wartości, co w dobie kryzysu jest szczególnie brane pod uwagę przed zakupem auta.

Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA