REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Jakie cechy powinien mieć samochód idealny? Każdy kierowca odpowiada na to pytanie w inny sposób. Segment aut kompaktowych jest specyficzny, ponieważ jego przedstawiciele zostali zaprojektowani tak, aby zaspokajać potrzeby jak największej liczby osób. Dodatkowo w dobie kryzysu klienci zwracają szczególną uwagę na kwestie ekonomiczne.

Chłodna kalkulacja

Długa historia marki Mercedes-Benz i cały prestiż związany z posiadaniem auta z gwiazdą na masce działa na klientów jak magnes i generuje spore dochody. Dzięki temu zarząd może przeznaczyć olbrzymie nakłady na badania rynku, które pozwalają precyzyjnie sformułować potrzeby klientów i unikać wpadek produktowych czy technologicznych.

REKLAMA

Możemy mieć pewność, że już nigdy żaden model z gwiazdą na masce nie będzie miał najmniejszych problemów ze zdaniem testu łosia.

REKLAMA

Model A, który świetnie się sprzedawał, był kolejnym potwierdzeniem tezy, że marketingowcy Mercedesa wiedzą co robią. Kilka lat później, czyli w 2004 roku pojawiła się klasa B, która była przestronniejsza i bardziej praktyczna. W 2011 roku Mercedes-Benz rozpoczął sprzedaż drugiej generacji klasy B.

Wprowadzenie tego modelu, a później jego następcy na pewno nie jest fanaberią producenta, a przemyślaną strategią działania wynikającą z chłodnej kalkulacji. Według mnie bez sensu jest rozmyślanie o tym, czy nowa klasa B znajdzie klientów, bo bez wątpienia znajdzie.

Zobacz też: Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadwozie

Mercedes-Benz nazywa nową klasę B „SportsTourer” co ma klientom kojarzyć się z autem przeznaczonym do podróżowania i wykazującym cechy sportowe. Elementem sprzyjającym podróżom jest niewątpliwie nadwozie auta. Rozmiarami klasa B pasuje do segmentu kompaktowych vanów, których w segmencie Premium jest jak na lekarstwo.

Jednobryłowe nadwozie MB klasy A ozdobiono nowoczesnymi światłami z wbudowanymi panelami LED do jazdy dziennej i przetłoczeniami bocznymi, które mają za zadanie sprawić, żeby nadwozie auta wyglądało bardziej dynamicznie.

Ogromny gril z centralnie umieszczoną gwiazdą nie pozostawia wątpliwości, z jaki autem mamy do czynienia.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Wnętrze i wyposażenie

W kabinie nowej klasy B panuje porządek i symetria. Deska rozdzielcza jest pozbawiona stylizacyjnych smaczków. Małe zamieszanie w uporządkowanym świecie klasy B wprowadzają okrągłe wyloty nawiewu, które jako pierwsze przyciągają wzrok kierowcy.

Nowoczesnym akcentem kabniny kompaktowego Mercedesa jest wyświetlacz systemu multimedialnego zainstalowany na szczycie deski rozdzielczej.

Materiały użyte do wykończenia kokpitu wyglądają na godne segmentu Premium. W aucie tej klasy nie ma miejsca na niedokładne spasowanie czy nieprecyzyjny montaż. Wszystko na najwyższym poziomie.

Pozycja za kierownicą jest niższa w porównaniu z poprzednikiem. Fotele zapewnią wygodną pozycję nie tylko osobom o przeciętnych wymiarach. Duża przestrzeń przeszklona zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Klasa B jest produktem kierowanym także do młodych rodzin, dla których istotnym aspektem jest łatwość dostępu do tylnej kanapy. Myślę, że nikt nie powinien mieć problemu z włożeniem i zamontowaniem fotelika na tylnych siedzeniach.

Nie bez znaczenia dla tej grupy klientów jest też rozmiar bagażnika. Ten w przypadku klasy B ma aż 486 litrów.

Wyposażenie testowanego auta obejmowało komplet systemów wspomagających kierowcę, takich jak: Atenttion Assist, Adaptive Brake (przygotowuje układ hamulcowy do awaryjnego hamowania) i Collision Prevention Assist (ostrzega o zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu).

Zobacz też: Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Napęd i zawieszenie

Pod maską testowanego auta niemal bezgłośnie pracował turbodiesel CDI o pojemności 1,8 litra, który generował 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 109 KM maksymalnej mocy.

REKLAMA

Jednostka CDI doskonale sprawdza się w tego typu aucie. Zapewnia wystarczające osiągi, czyli prędkość maksymalną 190 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11 sekund, zużywając przy tym symboliczne ilości paliwa. Średnie zużycie paliwa w naszym teście to około 5,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Stosując powszechnie znane metody ekonomicznej jazdy poza miastem można bez problemu osiągnąć średnią na poziomie 5 litrów na każde przejechane 100 kilometrów.

Na pochwałę zasługuje kultura pracy jednostki napędowej i wyciszenie kabiny pasażerskiej. Nawet przy maksymalnych prędkościach dozwolonych na autostradach, wewnątrz b klasy panuje cisza.

Zawieszenie to kolejna mocna strona nowej klasy B. Inżynierowie osiągnęli kompromis pomiędzy komfortem, a dobrymi własnościami jezdnymi. Auto prowadzi się precyzyjnie i bardzo trudno wyprowadzić je z równowagi. Pomimo dość wysokiego nadwozia, B klasa z łatwością pokonuje szybkie zakręty nie wychylając się zbytnio na boki.

Podsumowanie i ceny

Mercedes-Benz klasy B to auto idealne dla młodej rodziny poszukującej jakości segmentu Premium i ceniących praktyczne rozwiązania. Jednak młoda rodzina rozważająca zakup takiego auta musi się liczyć z wydatkami, ponieważ podstawowa wersja klasy B z benzyniakiem 1,6 o mocy 90 Km kosztuje ponad 100 tysięcy złotych. Najtańszy diesel, którym mieliśmy okazję jeździć wydaję się być najlepszym wyborem, ponieważ trzeba za niego dopłacić jedynie około 2 tysiące złotych. Ceny wyposażenia dodatkowego również rozstały rozsądnie skalkulowane. Testowany egzemplarz z biksenonowymi reflektorami i skórzaną tapicerką kosztował około 120 tysięcy złotych.

Niewątpliwą zaletą aut marki Mercedes-Benz jest mniejsza niż w przypadku aut pozbawionych takiego prestiżu utrata wartości, co w dobie kryzysu jest szczególnie brane pod uwagę przed zakupem auta.

Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA