REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porównanie małych aut dostawczych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Porównanie małych aut dostawczych Fot. Fotolia
Porównanie małych aut dostawczych Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć nie są prawdziwymi "dostawczakami", małe auta segmentu A i B (tzw. city vany) są przez producentów przystosowywane do potrzeb przedsiębiorców. Polega to głównie na fabrycznym zamontowaniu kraty oddzielającej przedział pasażerski od załadunkowego. Wielu małych przedsiębiorców jednak z takich aut korzysta.

W niniejszym zestawieniu wzięliśmy pod uwagę tylko auta oferowane przez producenta jako samochody dostawcze. Do roli "dostawczaka" są one przystosowywane jeszcze w fabryce. Oznacza to, że auta te mają fabrycznie oddzielony przedział pasażerski od załadunkowego i dodatki w rodzaju kotwy do mocowania ładunku, usunięty drugi rząd siedzeń i (czasem) brak tylnych bocznych szyb (zamiast tego stosuje się panele w kolorze nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

W praktyce oznacza to, że w środku jest miejsce tylko dla dwóch osób. Przedział załadunkowy nie jest jednak wielki i zadowoli tylko najmniej wymagających przedsiębiorców. Zagadnienie europalet w zestawieniu city vanów pominęliśmy, gdyż do większości aut nie zmieści się nawet jedna. Nawet jeśli teoretycznie zezwalają na to wymiary przedziału bagażowego, to otwór bagażnika jest zbyt mały.

Podane ceny są cenami detalicznymi. Tak samo jak w przypadku aut osobowych, tak i w przypadku dostawczych istnieje dość szerokie pole do negocjacji z dilerem, nie należy więc uznawać tych cen jako ostateczne.

W poniższym zestawieniu wzięliśmy pod uwagę następujące auta:


Fiat Panda Van - od 29 292 zł

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku. Panda Van jest produkowana lokalnie: w zakładzie Fiata w Tychach. Wizualnie auto prawie nie różni się od wersji osobowej, wyróżniają je tylko przyciemniane szyby za słupkiem B (tylna i tylne boczne). Przedział załadunkowy mieści tysiąc litrów (wymiary

Silniki

Benzynowe:
1,2 60 KM, zużycie paliwa: 6,4 miasto/4,0 trasa
1,4 CNG 69 KM - silnik przystosowany do zasilania gazem ziemnym CNG, zużycie paliwa: 7,6 miasto/5,0 trasa

Diesle:
1,3 75 KM - silnik Multijet, zużycie paliwa 5,2 miasto/3,6 trasa

Napęd

Fiat Panda Van posiada napęd na przednią oś. Dostępne są też jednak dwie wersje (benzynowa 1,2 i Diesel 1,3) z napędem na obie osie.

Bezpieczeństwo i widoczność

Przedział pasażerski jest oddzielony od załadunkowego kratą (stalowa płyta zaczyna się dopiero od linii szyb), zapewniającą dobrą widoczność do tyłu. Nie zrezygnowano ze szklanych szyb dlatego widoczność jest prawie taka sama jak w aucie osobowym.

Fabrycznie auto jest wyposażone w ABS i poduszkę powietrzną kierowcy. Poduszka powietrzna pasażera dostępna jest za dopłatą.

Przedział ładunkowy

Długość: 1150 mm
Szerokość: 1220 mm
Wysokość: 1000mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 505 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: tak

Relingi dachowe: za dopłatą

CENA: 29292 - 49188 zł


Fiat Grande Punto Van - od 34 292 zł brutto

To drugi "city van" w ofercie Fiata. Nieco większy od Pandy, trochę też droższy, jednak pojemność przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w przypadku mniejszej siostry Punto. O wiele wyższy jest za to komfort użytkowania dla kierowcy i pasażera. Auto oparte jest o trzecią generację Fiata Punto (zwaną Grande Punto). Auto produkowane jest we włoskiej fabryce w Melfi.

Silniki

Benzynowe:
1,4 77 KM, średnie zużycie paliwa: 7,7 miasto/5,2 trasa
Diesle:
1,3 77 KM, średnie zużycie paliwa: 5,9 miasto/4,0 trasa

Napęd

Fiat Grande Punto Van posiada napęd na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Przedziały oddzielone są stalową kratką. Zamiast bocznych tylnych szyb zastosowano panele w kolorze nadwozia.

W standardzie znajdują się dwie poduszki powietrzne, system ABS+EBD i przeciwpożarowy FPS. Za dopłatą dostępna są poduszki boczne i kolanowa kierowcy, ESP+TCS+EBA.

Przedział ładunkowy

Długość: 1200 mm
Szerokość: 1034 mm
Wysokość: 842 mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 520 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 34292 - 43284 zł


Ford Fiesta Van - od 46 482 zł brutto

To już siódma generacja Forda Fiesty. Zaprezentowane w 2008 roku w Genewie auto doczekało się też swojej wersji dostawczej. Nadwozie jest trzydrzwiowe i bardzo łatwo je rozpoznać: tylne boczne szyby zastąpiono panelami w kolorze nadwozia. Usunięto też próg załadunkowy. Auto produkowane jest w Niemczech, w fabryce Forda w Kolonii.

Silniki

Benzynowe:
1,2 85 KM Duratec, zużycie paliwa: 7,4 miasto/4,5 trasa
Diesle:
1,4 70 KM Duratorq TDCi, zużycie paliwa: 4,6 miasto/3,7 trasa
1,6 95 KM Duratorq TDCi (z filtrem cząstek stałych), z zużycie paliwa: 4,6 miasto/ 3,2 trasa

Napęd

Ford Fiesta Van występuje tylko w wersji z napędem na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Zastąpienie tylnych bocznych szyb panelami wpływa negatywnie na widoczność. Na szczęście krata oddzielająca przedziały pozwala na obserwowanie sytuacji na drodze przez lusterko wsteczne.

Systemy bezpieczeństwa obejmują poduszkę powietrzną kierowcy i ABS+EBD. Za dopłatą dostępne są ESP i TCS (kontrola trakcji) i wspomaganie nagłego hamowania EBA, a także poduszkę powietrzną dla pasażera, poduszki boczne i kolanową kierowcy.

Przedział ładunkowy

Długość: 1327 mm
Szerokość: 1278 mm
Wysokość: 936 mm
Pojemność w litrach: 1004 litry
Nośność: 400 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: TAK

Relingi dachowe: NIE

CENA: 46428 - 59581 zł brutto


Opel Corsa Van - od 43 790 zł brutto

Dostawcza wersja Opla Corsy oparta jest o czwartą generację tego małego auta, zaprezentowaną na targach w Brukseli w 2007 roku. Samochód oparty jest o trzydrzwiową wersję Corsy.

Silniki

Benzynowe:
1,0 65 KM Twinport Ecotec
1,2 70 KM Twinport Ecotec
1,2 85 KM Twinport Ecotec
Diesle:
1,3 75 KM CDTI Ecotec

Napęd

Silnik Opla Corsy Van napędza przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Tylne boczne szyby zastąpiono panelami w kolorze nadwozia, co nieco obniża widoczność.

W standardzie auto wyposażone jest w ABS i EBA, a także w przednią poduszkę powietrzną kierowcy. Poduszka powietrzna dla pasażera, układ ESP+TCS, tempomat system wykrywania przebicia opony (tylko z automatyczną skrzynią biegów) dostępnę są jako wyposażenie dodatkowe.

Przedział ładunkowy

Długość: 1257 mm
Szerokość: 1264 mm
Wysokość: 924 mm
Pojemność w litrach: 919 litrów
Nośność: 475 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 43790 - 58390 zł


Renault Clio Societe - od 45 450 zł brutto

Renault Clio III zaprezentowano w 2005 roku na salonie samochodowym, tradycyjnie w Paryżu (wszystkie Clio pokazywano na paryskim motorshow). Auto należy do segmentu B, zaś dostawcza wersja (zwana Societe) oparta jest o wersję trzydrzwiową.

Silniki

Benzynowe:
1,2 75 KM, zużycie paliwa: 7,6 miasto/4,9 trasa
Diesle:
1,5 75 KM, zużycie paliwa: 4,9 miasto/3,5 trasa

Napęd

Renault Clio Societe III napędzane jest na oś przednią.

Bezpieczeństwo i widoczność

Tylne boczne szyby nie zostały zastąpione panelami, widoczność jest więc taka sama jak w aucie osobowym (pomijając stalową kratę oddzielającą przedziały).

W standardzie w aucie producent oferuje ABS z korektorem siły hamowania EBV i systemem wspomagania nagłego hamowania, a także poduszki czołowe, boczne i w fotelach. ESP i ASR oferowane są jako dodatki.

Przedział ładunkowy

Długość: 1300 mm
Szerokość: 848 mm
Wysokość: 687 mm
Pojemność w litrach: 885 litrów
Nośność: 490 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 45450 - 52400 zł


Skoda Fabia Van/Van+ - od 39 350 złotych brutto

Pojazd dostawczy oparty o nadwozie Skody Fabii jest ciekawą propozycją ze względu na możliwość zamówienia wersji kombi. Jest to też jedyne czteroosobowe auto w tym zestawieniu (możliwe jest też zamówienie tego auta w wersji dwuosobowej). Niestety tylko od wersji dwuosobowej mamy możliwość odliczenia podatku VAT. Do silników benzynowych istnieje możliwość zamówienia fabrycznej instalacji LPG.

Silniki

Benzynowe:
1,2 60 KM, zużycie paliwa: 7,5 miasto/4,7 trasa
1,2 70 KM, zużycie paliwa: 7,3 miasto/4,5 trasa
1,4 85 KM, zużycie paliwa: 8,0 miasto/4,7 trasa
1,2 TSI 85 KM, zużycie paliwa: 6,6 miasto/4,4 trasa
1,2 TSI 105 KM, zużycie paliwa: 6,8 miasto, 4,5 trasa
Diesle:
1,6 TD CR DPF 75 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa
1,6 TD CR DPF 90 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa
1,6 TD CR DPF 105 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa

Napęd

Samochód posiada napęd na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Fabia Van i Van+ nie posiadają paneli zamiast szyb bocznych.

W standardzie w aucie mamy poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, ABS+MSR i system powypadkowy ACS (po kolizji automatycznie odblokowywany jest zamek centralny, włączane jest oświetlenie wewnętrze i światła awaryjne, odcinany jest dopływ paliwa do silnika).

Przedział ładunkowy, wersja Van (wariant dwuosobowy)

Długość: 1145 mm
Szerokość: 1200 mm
Wysokość: 1000 mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 455 kg

Przedział ładunkowy, wersja Van+ (wariant dwuosobowy)

Długość: 1400 mm
Szerokość: 1300 mm
Wysokość: 1000 mm
Pojemność w litrach: 1500 litrów
Nośność: 455 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: brak danych

Relingi dachowe: jako akcesoria

CENA: od 39 350 złotych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA