REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porównanie małych aut dostawczych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Porównanie małych aut dostawczych Fot. Fotolia
Porównanie małych aut dostawczych Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć nie są prawdziwymi "dostawczakami", małe auta segmentu A i B (tzw. city vany) są przez producentów przystosowywane do potrzeb przedsiębiorców. Polega to głównie na fabrycznym zamontowaniu kraty oddzielającej przedział pasażerski od załadunkowego. Wielu małych przedsiębiorców jednak z takich aut korzysta.

W niniejszym zestawieniu wzięliśmy pod uwagę tylko auta oferowane przez producenta jako samochody dostawcze. Do roli "dostawczaka" są one przystosowywane jeszcze w fabryce. Oznacza to, że auta te mają fabrycznie oddzielony przedział pasażerski od załadunkowego i dodatki w rodzaju kotwy do mocowania ładunku, usunięty drugi rząd siedzeń i (czasem) brak tylnych bocznych szyb (zamiast tego stosuje się panele w kolorze nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

W praktyce oznacza to, że w środku jest miejsce tylko dla dwóch osób. Przedział załadunkowy nie jest jednak wielki i zadowoli tylko najmniej wymagających przedsiębiorców. Zagadnienie europalet w zestawieniu city vanów pominęliśmy, gdyż do większości aut nie zmieści się nawet jedna. Nawet jeśli teoretycznie zezwalają na to wymiary przedziału bagażowego, to otwór bagażnika jest zbyt mały.

Podane ceny są cenami detalicznymi. Tak samo jak w przypadku aut osobowych, tak i w przypadku dostawczych istnieje dość szerokie pole do negocjacji z dilerem, nie należy więc uznawać tych cen jako ostateczne.

W poniższym zestawieniu wzięliśmy pod uwagę następujące auta:


Fiat Panda Van - od 29 292 zł

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku. Panda Van jest produkowana lokalnie: w zakładzie Fiata w Tychach. Wizualnie auto prawie nie różni się od wersji osobowej, wyróżniają je tylko przyciemniane szyby za słupkiem B (tylna i tylne boczne). Przedział załadunkowy mieści tysiąc litrów (wymiary

Silniki

Benzynowe:
1,2 60 KM, zużycie paliwa: 6,4 miasto/4,0 trasa
1,4 CNG 69 KM - silnik przystosowany do zasilania gazem ziemnym CNG, zużycie paliwa: 7,6 miasto/5,0 trasa

Diesle:
1,3 75 KM - silnik Multijet, zużycie paliwa 5,2 miasto/3,6 trasa

Napęd

Fiat Panda Van posiada napęd na przednią oś. Dostępne są też jednak dwie wersje (benzynowa 1,2 i Diesel 1,3) z napędem na obie osie.

Bezpieczeństwo i widoczność

Przedział pasażerski jest oddzielony od załadunkowego kratą (stalowa płyta zaczyna się dopiero od linii szyb), zapewniającą dobrą widoczność do tyłu. Nie zrezygnowano ze szklanych szyb dlatego widoczność jest prawie taka sama jak w aucie osobowym.

Fabrycznie auto jest wyposażone w ABS i poduszkę powietrzną kierowcy. Poduszka powietrzna pasażera dostępna jest za dopłatą.

Przedział ładunkowy

Długość: 1150 mm
Szerokość: 1220 mm
Wysokość: 1000mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 505 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: tak

Relingi dachowe: za dopłatą

CENA: 29292 - 49188 zł


Fiat Grande Punto Van - od 34 292 zł brutto

To drugi "city van" w ofercie Fiata. Nieco większy od Pandy, trochę też droższy, jednak pojemność przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w przypadku mniejszej siostry Punto. O wiele wyższy jest za to komfort użytkowania dla kierowcy i pasażera. Auto oparte jest o trzecią generację Fiata Punto (zwaną Grande Punto). Auto produkowane jest we włoskiej fabryce w Melfi.

Silniki

Benzynowe:
1,4 77 KM, średnie zużycie paliwa: 7,7 miasto/5,2 trasa
Diesle:
1,3 77 KM, średnie zużycie paliwa: 5,9 miasto/4,0 trasa

Napęd

Fiat Grande Punto Van posiada napęd na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Przedziały oddzielone są stalową kratką. Zamiast bocznych tylnych szyb zastosowano panele w kolorze nadwozia.

W standardzie znajdują się dwie poduszki powietrzne, system ABS+EBD i przeciwpożarowy FPS. Za dopłatą dostępna są poduszki boczne i kolanowa kierowcy, ESP+TCS+EBA.

Przedział ładunkowy

Długość: 1200 mm
Szerokość: 1034 mm
Wysokość: 842 mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 520 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 34292 - 43284 zł


Ford Fiesta Van - od 46 482 zł brutto

To już siódma generacja Forda Fiesty. Zaprezentowane w 2008 roku w Genewie auto doczekało się też swojej wersji dostawczej. Nadwozie jest trzydrzwiowe i bardzo łatwo je rozpoznać: tylne boczne szyby zastąpiono panelami w kolorze nadwozia. Usunięto też próg załadunkowy. Auto produkowane jest w Niemczech, w fabryce Forda w Kolonii.

Silniki

Benzynowe:
1,2 85 KM Duratec, zużycie paliwa: 7,4 miasto/4,5 trasa
Diesle:
1,4 70 KM Duratorq TDCi, zużycie paliwa: 4,6 miasto/3,7 trasa
1,6 95 KM Duratorq TDCi (z filtrem cząstek stałych), z zużycie paliwa: 4,6 miasto/ 3,2 trasa

Napęd

Ford Fiesta Van występuje tylko w wersji z napędem na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Zastąpienie tylnych bocznych szyb panelami wpływa negatywnie na widoczność. Na szczęście krata oddzielająca przedziały pozwala na obserwowanie sytuacji na drodze przez lusterko wsteczne.

Systemy bezpieczeństwa obejmują poduszkę powietrzną kierowcy i ABS+EBD. Za dopłatą dostępne są ESP i TCS (kontrola trakcji) i wspomaganie nagłego hamowania EBA, a także poduszkę powietrzną dla pasażera, poduszki boczne i kolanową kierowcy.

Przedział ładunkowy

Długość: 1327 mm
Szerokość: 1278 mm
Wysokość: 936 mm
Pojemność w litrach: 1004 litry
Nośność: 400 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: TAK

Relingi dachowe: NIE

CENA: 46428 - 59581 zł brutto


Opel Corsa Van - od 43 790 zł brutto

Dostawcza wersja Opla Corsy oparta jest o czwartą generację tego małego auta, zaprezentowaną na targach w Brukseli w 2007 roku. Samochód oparty jest o trzydrzwiową wersję Corsy.

Silniki

Benzynowe:
1,0 65 KM Twinport Ecotec
1,2 70 KM Twinport Ecotec
1,2 85 KM Twinport Ecotec
Diesle:
1,3 75 KM CDTI Ecotec

Napęd

Silnik Opla Corsy Van napędza przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Tylne boczne szyby zastąpiono panelami w kolorze nadwozia, co nieco obniża widoczność.

W standardzie auto wyposażone jest w ABS i EBA, a także w przednią poduszkę powietrzną kierowcy. Poduszka powietrzna dla pasażera, układ ESP+TCS, tempomat system wykrywania przebicia opony (tylko z automatyczną skrzynią biegów) dostępnę są jako wyposażenie dodatkowe.

Przedział ładunkowy

Długość: 1257 mm
Szerokość: 1264 mm
Wysokość: 924 mm
Pojemność w litrach: 919 litrów
Nośność: 475 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 43790 - 58390 zł


Renault Clio Societe - od 45 450 zł brutto

Renault Clio III zaprezentowano w 2005 roku na salonie samochodowym, tradycyjnie w Paryżu (wszystkie Clio pokazywano na paryskim motorshow). Auto należy do segmentu B, zaś dostawcza wersja (zwana Societe) oparta jest o wersję trzydrzwiową.

Silniki

Benzynowe:
1,2 75 KM, zużycie paliwa: 7,6 miasto/4,9 trasa
Diesle:
1,5 75 KM, zużycie paliwa: 4,9 miasto/3,5 trasa

Napęd

Renault Clio Societe III napędzane jest na oś przednią.

Bezpieczeństwo i widoczność

Tylne boczne szyby nie zostały zastąpione panelami, widoczność jest więc taka sama jak w aucie osobowym (pomijając stalową kratę oddzielającą przedziały).

W standardzie w aucie producent oferuje ABS z korektorem siły hamowania EBV i systemem wspomagania nagłego hamowania, a także poduszki czołowe, boczne i w fotelach. ESP i ASR oferowane są jako dodatki.

Przedział ładunkowy

Długość: 1300 mm
Szerokość: 848 mm
Wysokość: 687 mm
Pojemność w litrach: 885 litrów
Nośność: 490 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: nie

Relingi dachowe: opcjonalne

CENA: 45450 - 52400 zł


Skoda Fabia Van/Van+ - od 39 350 złotych brutto

Pojazd dostawczy oparty o nadwozie Skody Fabii jest ciekawą propozycją ze względu na możliwość zamówienia wersji kombi. Jest to też jedyne czteroosobowe auto w tym zestawieniu (możliwe jest też zamówienie tego auta w wersji dwuosobowej). Niestety tylko od wersji dwuosobowej mamy możliwość odliczenia podatku VAT. Do silników benzynowych istnieje możliwość zamówienia fabrycznej instalacji LPG.

Silniki

Benzynowe:
1,2 60 KM, zużycie paliwa: 7,5 miasto/4,7 trasa
1,2 70 KM, zużycie paliwa: 7,3 miasto/4,5 trasa
1,4 85 KM, zużycie paliwa: 8,0 miasto/4,7 trasa
1,2 TSI 85 KM, zużycie paliwa: 6,6 miasto/4,4 trasa
1,2 TSI 105 KM, zużycie paliwa: 6,8 miasto, 4,5 trasa
Diesle:
1,6 TD CR DPF 75 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa
1,6 TD CR DPF 90 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa
1,6 TD CR DPF 105 KM, zużycie paliwa: 5,1 miasto/3,6 trasa

Napęd

Samochód posiada napęd na przednią oś.

Bezpieczeństwo i widoczność

Fabia Van i Van+ nie posiadają paneli zamiast szyb bocznych.

W standardzie w aucie mamy poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, ABS+MSR i system powypadkowy ACS (po kolizji automatycznie odblokowywany jest zamek centralny, włączane jest oświetlenie wewnętrze i światła awaryjne, odcinany jest dopływ paliwa do silnika).

Przedział ładunkowy, wersja Van (wariant dwuosobowy)

Długość: 1145 mm
Szerokość: 1200 mm
Wysokość: 1000 mm
Pojemność w litrach: 1000 litrów
Nośność: 455 kg

Przedział ładunkowy, wersja Van+ (wariant dwuosobowy)

Długość: 1400 mm
Szerokość: 1300 mm
Wysokość: 1000 mm
Pojemność w litrach: 1500 litrów
Nośność: 455 kg

Punkty do kotwiczenia ładunku: brak danych

Relingi dachowe: jako akcesoria

CENA: od 39 350 złotych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA