REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porównanie lekkich aut dostawczych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Porównanie lekkich aut dostawczych
Porównanie lekkich aut dostawczych
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

W tym porównaniu przedstawiamy porównanie małych aut dostawczych. Są to auta większe od tzw. city vanów, specjalnie zaprojektowane i produkowane pod potrzeby małych i średnich przedsiębiorców.

W niniejszym zestawieniu znalazły się auta klasyfikowane jako lekkie/małe auto dostawcze, do prowadzenia których wystarczy prawo jazdy kategorii B (czyli o wadze nie przekraczającej 3,5 tony).

REKLAMA

Zobacz też: GPS a obniżenie szkodowości floty

Na początku zestawienia znalazły się trzy auta bliźniacze: Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Fiat Fiorino. Są to dokładnie takie same auta, dlatego poświęciliśmy im tylko jedną stronę, gdyż różnica tkwi zasadniczo tylko w wersjach silnikowych i cenach. Podobnie jest w przypadki Peugeota Partnera i Citroena Berlingo zarówno pierwszej jak i drugiej generacji.

Zobacz też: Jak wybrać samochód do floty?

Dalej znalazły się auta nieco większe, dostępne zarówno w wersjach z jednym jak i dwoma rzędami siedzeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto lista aut:


Peugeot Bipper/Citroen Nemo/Fiat Fiorino

Trio Nemo/Bipper/Fiorino zostało opracowane wspólnie przez koncerny Citroena, Peugeota i Fiata. Auta są produkowane w tym samym miejscu: w zakłądach Bursa w Turcji i w 2009 roku otrzymały tytuł "Van of the Year". Są to dość małe auta, choć jednocześnie dość pojemne.

Silniki

Benzynowe:

Citroen i Peugeot:

1,4 75 KM -  zużycie paliwa 8,8 miasto, 5,8 trasa

Fiat:

1,4 70 KM CNG - 8,8 miasto, 5,9 trasa, silnik przystosowany do zasilania gazem ziemnym (CNG)
1,4 73 KM - 8,9 miasto, 5,9 trasa

Diesle:

Citroen:

1,4 70 KM HDi - zużycie paliwa 5,7 miasto, 3,8 trasa

Peugeot:

1,3 75 KM e-HDi - zużycie paliwa 5,9 miasto, 3,9 trasa

Fiat:

1,3 75 KM Multijet - zużycie paliwa 5,7 miasto, 3,8 trasa
1,3 95 KM Multijet - zużycie paliwa 5,5 miasto, 3,7 trasa

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie dostępny jest tylko ABS i poduszka powietrzna kierowcy. Za dopłatą możemy otrzymać poduszkę powietrzna dla pasażera. W Peugeotach możemy dokupić jeszcze tempomat i ogranicznik prędkości. Innych systemów bezpieczeństwa brak, co jest dość dziwną decyzją trzech producentów.

Przedział ładunkowy

Długość: 1164 mm
Szerokość: 1473 mm
Wysokość: 1181 mm
Pojemność w litrach: 2500/2800 po złożeniu fotela pasażera
Nośność: 610 kg

CENY:

Fiat Fiorino: 37 008 zł - 53 623 zł
Peugeot Bipper: 46 002 zł - 55 227 zł
Citroen Nemo: 46 002 zł - 53 136 zł


Peugeot Partner/Citroen Berlingo pierwszej generacji

REKLAMA

Citroen Berlingo i Peugeot Partner Origin to bliźniacze auta sprzedawane przez producentów należących do koncernu PSA. W odróżnieniu od aut tej klasy oferowanych przez innych producentów, Berlingo/Partner nie powstał na bazie już stniejącego samochodu.

Opis ten dotyczy Berlingo i Partnera pierwszej generacji, wprowadzonych na rynek w 1996 roku i do dzisiaj z powodzeniem sprzedawanych - z taśm produkcyjnych zeszło już ponad 3,2 miliona Partnerów i Berlingo. W 2002 i 2006 roku auta przeszły drobne wizualne faceliftingi.

Silniki

Diesle:

1,6 75 KM HDi - zużycie paliwa 6,8 miasto, 4,6 trasa

Przedział ładunkowy

Długość: 1700 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1246 mm
Pojemność w litrach: 3000
Nośność: 800 kg

CENY

Peugeot Partner Origin - 61 033 - 61438 zł
Citroen Berlingo - 59 778 - 61 008 zł


Citroen Berlingo/Peugeot Partner drugiej generacji

Partner/Berlingo urósł: jest o 24 centymetry dłuższy, o 9 centymetrów szerszy i o 6 centymetrów wyższy. Auto korzysta z tej samej płyty podłogowej co Citroen C4 i Peugeot 308. Dostępne są trzy wersje nadwoziowe: 4 drzwiowy kombi-van oraz 3 i 4 drzwiowy furgon. Ta ostatnia wersja występuje w dwóch różnych wariantach długości - L1 i L2. Auto występuje też w wersji osobowej, którą nie będziemy się tu zajmować.

Silniki

Benzynowe:

1,6 90 KM - zużycie paliwa 10,8 miasto, 6,8 trasa

Diesle:

1,6 75 KM HDi - zużycie paliwa 7 miasto, 5,1 trasa

1,6 90/92 KM HDi - zużycie paliwa 7 miasto, 5,1 trasa

Bezpieczeństwo i widoczność

Auto jest bardzo przyzwoicie wyposażony. W standardzie mamy dwie poduszki powietrzne, pasy z napinaczami pirotechnicznymi, ABS+EBD a także asystent nagłego hamowania BAS. W EuroNCAP auto zdobyło 4 na 5 gwiazdek, wątpliwości wzbudziły elementy deski rozdzielczej które stwarzają zagrożenie dla kolan oraz ud osób w przednim rzędzie foteli.

Przedział ładunkowy

Długość: 1800/2050* mm
Szerokość: 1200 mm
Wysokość: 988 mm
Pojemność w litrach: 3300/3700*
Nośność: 626 kg
* wartości dla wersji L2 Peugeota Partnera

CENY:

Citroen Berlingo: 58 917 - 73 185 zł
Peugeot Partner: 58 917 - 74 169 zł


Renault Kangoo Express

Renault Kangoo pierwszej generacji pojawiło się na rynku w 1997 roku i było produkowane aż do 2008, kiedy to wprowadzono model drugiej generacji. Nowy "kangur" w wersji dostawczej (zwanej Express) urósł w porównaniu do starego: jest o 18 centymetrów dłuższy i o 16 centymetrów szerszy. Dzięki temu Express może pomieścić aż 3,6 metra sześciennego ładunku, a po złożeniu fotela pasażera przewozić ładunki o długości nawet 2,5 metra. Istnieje też mniejsza wersja zwana Kangoo Express Compact, o pojemności ładunkowej od 2,3 do 2,9 metra sześciennego.

Nowe Kangoo Express oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych: 3 lub 4 drzwiowy furgon. Różnice są niewielkie i obejmują w zasadzie tylko ilość powierzchni przeszklonych.

Silniki

Benzynowe:
1,6 85 KM - zużycie paliwa 10,9 miasto, 6,7 trasa
1,6 107 KM - zużycie paliwa średnie 8

Diesle:
1,5 70 KM - zużycie paliwa 5,9 miasto, 5 trasa
1,5 85 KM - zużycie paliwa 5,9 miasto, 5 trasa
1,5 105 KM - zużycie paliwa 6,4 miasto, 5 trasa

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie Kangoo II mamy poduszkę powietrzną kierowcy, ABS i asystenta hamowania (EBV). Za dopłatą dostępne są poduszki przednie boczne, poduszka przednia pasażera, kurtyny powietrzne, ESP oraz kontrolę trakcji (ASP). Auto otrzymało 4 gwiazdki EuroNCAP.

Przedział ładunkowy

Długość: 1731*/2115 mm
Szerokość: 1223 mm
Wysokość: 1188 mm
Pojemność w litrach: 2300-2900*/3000 litrów
Nośność: 667 kg
*wersja krótka

CENA: 55 900 - 81 700 zł


Opel Combo

Opel Combo pojawił się na rynku w 1994 roku. Od 2001 roku w sprzedaży jest już druga jego generacja. Combo powstało na bazie płyty podłogowej Corsy (z której korzysta też Meriva). Auto występuje w dwóch wersjach: dwuosobowy dostawczy furgon i 5 osobowy van. Wersja dostawcza występuje w jednej wersji nadwoziowej: jako 3 drzwiowy furgon.

Silniki

Benzynowe:
1,4 90 KM - zużycie paliwa 8 miasto, 5,3 trasa
1,6 97 KM CNG - zużycie paliwa 10,1 miasto, 7,5 trasa, silnik przystosowany do zasilania CNG

Diesle:
1,3 75 KM DTJ - zużycie paliwa 5,9 miasto, 4,5 trasa
1,7 100 KM CDTI - zużycie paliwa 6,3 miasto, 4,4 trasa

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie mamy ABS z EBD i poduszkę czołową kierowcy. Poduszkę powietrzną dla pasażera możemy dokupić w opcji, podobnie jak poduszki przednie boczne. Innych systemów bezpieczeństwa niestety brak.

Przedział ładunkowy

Długość: 1787 mm
Szerokość: 1348 mm
Wysokość: 1200 mm
Pojemność w litrach: 2760 litrów
Nośność: 520 kg

CENA: 50 650 - 71 000 zł


Fiat Doblo

Doblo  (pieszczotliwie zwane przez właścicieli "Diablo") pojawiło się na rynku w 2001 roku, a w 2005 roku przeprowadzono modernizację wprowadzając dłuższą o 38 centymetrów wersję "Maxi", co zwiększyło maksymalną pojemność auta z 3,4 do aż 4,2 metra szześciennego. Auto w 2006 roku zdobyło nagrodę "International Van of the Year". W 2009 roku na rynek wprowadzono drugą generację auta, której wersja dostawcza (Doblo Cargo) jest pozbawiona szklanych okien zastąpionymi stalowymi ścianami. Jest to jeden z niewielu vanów, gdzie położono duży nacisk na stylistykę przodu. W gamie nadwoziowej znajduje się kilka różnych typów nadwozia: m.in.furgon krótki i długi, furgon z podwyższonym dachem, dwie wersje osobowe, a nawet platforma do zabudowy.

Silniki

Benzynowe:
1,4 95 KM - zużycie paliwa średnie 7 litrów
1,4 120 KM T-Jet CNG - zużycie paliwa średnie 7,4 litra, 4,9 na gazie ziemnym

Diesle:
1,3 90 KM - zużycie paliwa średnie 4,8
1,6 90 KM Multijet - zużycie paliwa średnie 4,9
1,6 105 KM - zużycie paliwa średnie 5,2
2,0 135 KM - zużycie paliwa średnie 5,6

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie mamy poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, a także ABS i EBD. Poduszki boczne oraz ESP dostępne są za dopłatą.

Przedział ładunkowy

Długość: 1820 mm
Szerokość: 1230/1714* mm
Wysokość: 1305 mm
Pojemność w litrach: 3400/4200* litrów
Nośność: 750/900* kg
*wersja furgon 4d Maxi

CENA: 48 560 - 75 527 zł

Przeczytaj nasz redakcyjny test: Test Fiat Doblo 1.6 MultiJet Emotion: Dostawczak dla ludzi


Volkswagen Caddy

Caddy to auto z dość długą tradycją. Jego prekursor, Rabbit, powstał w 1979 z myślą o rynku amerkańskim. W 1983 trafił do Europy, a nazwa została zmieniona na Caddy. Obecnie (od 2003, z faceliftingiem w 2010) produkowane Caddy jest oparte o płytę VW Golfa piątek generacji. Auto występuje w dwóch wersjach: o krótkim i długim rozstawie osi. Pojemność wersji furgon o krótkim rozstawie osi to 3 metry sześcienne, z kolei wersja długa to już 4,7 metra sześciennego. Co ciekawe, jest to jeden z niewielu dostawczaków dostępnych z układem napędu na cztery koła 4Motion oraz automatyczną skrzynią biegów DSG.

Silniki

Benzynowe:
1,2 85 KM TSI - zużycie paliwa średnie 6,7
1,2 104 KM TSI - zużycie paliwa średnie 6,6
2,0 109 KM Ecofuel CNG - zużycie paliwa średnie 8,7

Diesle:
1,6 75 KM TDI - zużycie paliwa średnie 5,6/5,2*
1,6 102 TDI - zużycie paliwa średnie 5,6/4,9*
2,0 110 KM TDI** - zużycie paliwa średnie 6,4
2,0 140 KM TDI - zużycie paliwa średnie 5,9
*w wersji Bluemotion
**wersja z napędem na cztery koła 4Motion

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie Caddy posiada poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, a także zestaw układów elektroniczych: ABS+ESP+ASR (system antypoślizgowy i kontrola trakcji).

Przedział ładunkowy
Długość: 1781/2250* mm
Szerokość: 1172 mm
Wysokość: 1172 mm
Pojemność w litrach: 3000/4700* litrów
Nośność: 816/888* kg
*wersja o długim rozstawie osi

CENA: 61 158 - 125 517 zł


Dacia Logan Van

Auto trafiło do sprzedaży w 2007 roku i oparte jest o płytę Logana w wersji sedan, od którego jest jednak dłuższy o 27 centymetrów. W wersji osobowej przewozić można od 5 do 7 osób. W 2008 roku przeprowadzono facelifting. Pojawiło się m.in. udoskonalone zawieszenie specjalnie dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie jakość dróg pozostawia wiele do życzenia. Logan Van to też jeden z najtańszych samochodów dostawczych na rynku, ceny zaczynają się już od 27 tysięcy złotych.

Silniki

Benzynowe:
1,6 84 KM* - średnie zużycie paliwa 8,1
*również w wersji z zasilaniem LPG

Diesle:
1,5 68 KM dCi  - średnie zużycie paliwa 5,5

Bezpieczeństwo i widoczność

W standardzie są dwie poduszki powietrzne czołowe. W lepiej wyposażonych wersjach spotkać można też poduszki boczne przednie. Auto wyposażone jest w ABS z EBV i asystenta hamowania BAS.

Przedział ładunkowy

Długość: 1936 mm
Szerokość: 1420 mm
Wysokość: 940 mm
Pojemność w litrach: 2500 litrów
Nośność: 800 kg

CENA: 27 073 - 35 366 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA