REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kolejny rekord spalania: 1 litr paliwa na 100 km

Subskrybuj nas na Youtube
Renault EOLAB
Renault EOLAB

REKLAMA

REKLAMA

Auto, które zużywa tylko 1 litr paliwa na 100 km. To już nie historia science-fiction, a rzeczywistość. Renault testuje nowy prototyp, który ma szanse zrewolucjonizować rynek ekologicznych aut.

Renault EOLAB: zużycie paliwa na poziomie 1 l na 100 km

Prototyp EOLAB, będący wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault, stanowi odpowiedź na wyzwanie stworzenia auta o ultraniskim zużyciu paliwa.

REKLAMA

Renault zaprezentuje w Paryżu prototyp EOLAB, który testuje rozwiązania zapewniające ultraniskie zużycie paliwa – 1 l paliwa/100 km, co odpowiada emisji 22 g CO2/km w cyklu mieszanym NEDC*.

REKLAMA

W celu uzyskania tak niskiego spalania, konstruktorzy prowadzili równoległe prace
w trzech następujących kierunkach: zminimalizowania masy, udoskonalenia aerodynamiki oraz dopracowania unikalnej technologii Z.E. Hybrid, umożliwiającej jazdę z „zerową emisją” w codziennym użytkowaniu.

Prototyp EOLAB, będący prawdziwą wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault na rzecz ochrony środowiska, stanowi połączenie licznych osiągnięć technologicznych, które będą stopniowo wprowadzane do seryjnych modeli Renault. EOLAB to dowód zdecydowanej woli Renault, pioniera na rynku środków transportu o zerowej emisji, dysponującego całą gamą samochodów elektrycznych – woli kontynuowania prac nad dalszym zmniejszaniem oddziaływania pojazdów na środowisko.

Oszczędne i tanie auto

EOLAB stanowi odpowiedź na wyzwanie, jakie postawiła sobie Grupa Renault zgodnie z wartościami marki. Ma na celu udostępnienie aut o skrajnie niskim spalaniu szerokim rzeszom użytkowników. Projekt wymagał zastosowania przystępnych cenowo technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zobacz też: Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h

Dlatego też przy projektowaniu EOLAB sięgnięto do superlekkich materiałów, takich jak aluminium czy magnez, od początku projektu zakładając możliwość rozpoczęcia wielkoseryjnej produkcji takich aut w ciągu najbliższych 10 lat.

Nowe ekologiczne rozwiązania w autach Renault

EOLAB to znacznie więcej niż wprawka stylistyczna czy wizytówka umiejętności marki. Ten zaprojektowany na bazie hatchbacka z segmentu B prototyp kryje w sobie niemal 100 zaawansowanych rozwiązań technologicznych, nadających się do wdrożenia na skalę przemysłową, które będą stopniowo wprowadzane w przyszłych modelach gamy Renault.

EOLAB : jak technologie skrywa

Skrajnie niskie, wynoszące zaledwie 1 l/100 km zużycie paliwa w prototypie EOLAB, jest efektem połączenia trzech składników: aerodynamiki, obniżenia masy oraz benzynowo-elektrycznego napędu Z.E. Hybrid:

- aerodynamika: kształt nadwozia maksymalnie ułatwiający rozcinanie strugi powietrza oraz ruchome części, takie jak aktywny spojler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne;

REKLAMA

- obniżenie masy: „kuracja odchudzająca” pozwoliła obniżyć masę o niemal 400 kg
w porównaniu do aut z segmentu B, w szczególności dzięki wielomateriałowemu nadwoziu, wykonanemu z elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych oraz ważącemu zaledwie 4 kg magnezowemu dachowi.

Obniżenie masy korzystnie wpłynęło na kolejne elementy: pozwoliło zmniejszyć rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców itd.), umożliwiając jednocześnie sięgnięcie po kosztowniejsze materiały.

- technologia Z.E. Hybrid: to nowe, kompaktowe, przystosowane do ładowania i przystępne cenowo hybrydowe rozwiązanie zapewnia skrajnie niskie zużycie paliwa, ma co najważniejsze – „zeroemisyjną”** jazdę na trasach o długości do 60 km, z prędkością do 120 km/h. Technologia Z.E. Hybrid będzie stanowić uzupełnienie „zeroemisyjnej” oferty Renault w najbliższych latach.

„Nowa Przemysłowa Francja”

EOLAB w pełni spełnia założenia projektu opracowania „zużywającego
2l/100 km samochodu dla wszystkich”, przyjętego w ramach planu „Nowej Przemysłowej Francji” do roku 2020. Jednak tworząc prototyp EOLAB, Renault wykracza poza wyznaczony przez rząd próg zużycia paliwa, plasując swój projekt badawczy w dłuższej perspektywie czasowej. W ramach budowy tego prototypu, Renault pracuje nad technologiami niezbędnymi do wprowadzenia na rynek samochodu zużywającego poniżej 2 l paliwa na 100 km jeszcze przed rokiem 2020.

** O zerowej emisji CO2 i innych zanieczyszczeń określonych przepisami podczas jazdy.

Dla osiągnięcia tego celu Renault współpracuje z innowacyjnymi francuskimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak Saint-Gobain w zakresie szyb, Faurecia w zakresie siedzeń, Michelin w zakresie opon i Continental w zakresie układów hamulcowych. Renault współpracuje również z szeregiem innych znanych firm, takich jak Posco, w szczególności w zakresie elementów magnezowych. Dzięki swojemu specjalistycznemu know-how, partnerzy ci, każdy w swoim zakresie, wnieśli cenny wkład w projekt prototypu EOLAB, który stanowi niezwykłe osiągnięcie technologiczne.

EOLAB Concept – samochód koncepcyjny

W projektowaniu EOLAB brali również udział designerzy, którym auto zawdzięcza swój wspaniały styl. W rezultacie ich starań powstał samochód koncepcyjny EOLAB Concept, który zostanie zaprezentowany na stoisku Renault podczas najbliższego salonu samochodowego w październiku br. W tym opracowanym na bazie prototypu pojeździe projektanci poszli jeszcze dalej, jeśli chodzi o kształt nadwozia i detale, dzięki czemu sprawia wrażenie wyjątkowo aerodynamicznego i zwraca uwagę lekkością stylu. Mocno obniżający się dach i zwężający tył dają niezwykły efekt stylistyczny. EOLAB Concept przyciąga uwagę płynną i aerodynamiczną linią, stanowiącą udane połączenie designu i technologii, a jednocześnie niezwykle atrakcyjną i zapewniającą doskonałe parametry. Renault pokazuje, że można połączyć szczyptę marzeń i magii
z wymaganiami wysokiej sprawności, jakie musi spełniać prototyp samochodu o skrajnie niskim spalaniu.

Źródło: materiały prasowe Renault

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA