REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kolejny rekord spalania: 1 litr paliwa na 100 km

Renault EOLAB
Renault EOLAB

REKLAMA

REKLAMA

Auto, które zużywa tylko 1 litr paliwa na 100 km. To już nie historia science-fiction, a rzeczywistość. Renault testuje nowy prototyp, który ma szanse zrewolucjonizować rynek ekologicznych aut.

Renault EOLAB: zużycie paliwa na poziomie 1 l na 100 km

Prototyp EOLAB, będący wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault, stanowi odpowiedź na wyzwanie stworzenia auta o ultraniskim zużyciu paliwa.

REKLAMA

Renault zaprezentuje w Paryżu prototyp EOLAB, który testuje rozwiązania zapewniające ultraniskie zużycie paliwa – 1 l paliwa/100 km, co odpowiada emisji 22 g CO2/km w cyklu mieszanym NEDC*.

REKLAMA

W celu uzyskania tak niskiego spalania, konstruktorzy prowadzili równoległe prace
w trzech następujących kierunkach: zminimalizowania masy, udoskonalenia aerodynamiki oraz dopracowania unikalnej technologii Z.E. Hybrid, umożliwiającej jazdę z „zerową emisją” w codziennym użytkowaniu.

Prototyp EOLAB, będący prawdziwą wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault na rzecz ochrony środowiska, stanowi połączenie licznych osiągnięć technologicznych, które będą stopniowo wprowadzane do seryjnych modeli Renault. EOLAB to dowód zdecydowanej woli Renault, pioniera na rynku środków transportu o zerowej emisji, dysponującego całą gamą samochodów elektrycznych – woli kontynuowania prac nad dalszym zmniejszaniem oddziaływania pojazdów na środowisko.

Oszczędne i tanie auto

EOLAB stanowi odpowiedź na wyzwanie, jakie postawiła sobie Grupa Renault zgodnie z wartościami marki. Ma na celu udostępnienie aut o skrajnie niskim spalaniu szerokim rzeszom użytkowników. Projekt wymagał zastosowania przystępnych cenowo technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zobacz też: Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h

Dlatego też przy projektowaniu EOLAB sięgnięto do superlekkich materiałów, takich jak aluminium czy magnez, od początku projektu zakładając możliwość rozpoczęcia wielkoseryjnej produkcji takich aut w ciągu najbliższych 10 lat.

Nowe ekologiczne rozwiązania w autach Renault

EOLAB to znacznie więcej niż wprawka stylistyczna czy wizytówka umiejętności marki. Ten zaprojektowany na bazie hatchbacka z segmentu B prototyp kryje w sobie niemal 100 zaawansowanych rozwiązań technologicznych, nadających się do wdrożenia na skalę przemysłową, które będą stopniowo wprowadzane w przyszłych modelach gamy Renault.

EOLAB : jak technologie skrywa

Skrajnie niskie, wynoszące zaledwie 1 l/100 km zużycie paliwa w prototypie EOLAB, jest efektem połączenia trzech składników: aerodynamiki, obniżenia masy oraz benzynowo-elektrycznego napędu Z.E. Hybrid:

- aerodynamika: kształt nadwozia maksymalnie ułatwiający rozcinanie strugi powietrza oraz ruchome części, takie jak aktywny spojler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne;

REKLAMA

- obniżenie masy: „kuracja odchudzająca” pozwoliła obniżyć masę o niemal 400 kg
w porównaniu do aut z segmentu B, w szczególności dzięki wielomateriałowemu nadwoziu, wykonanemu z elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych oraz ważącemu zaledwie 4 kg magnezowemu dachowi.

Obniżenie masy korzystnie wpłynęło na kolejne elementy: pozwoliło zmniejszyć rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców itd.), umożliwiając jednocześnie sięgnięcie po kosztowniejsze materiały.

- technologia Z.E. Hybrid: to nowe, kompaktowe, przystosowane do ładowania i przystępne cenowo hybrydowe rozwiązanie zapewnia skrajnie niskie zużycie paliwa, ma co najważniejsze – „zeroemisyjną”** jazdę na trasach o długości do 60 km, z prędkością do 120 km/h. Technologia Z.E. Hybrid będzie stanowić uzupełnienie „zeroemisyjnej” oferty Renault w najbliższych latach.

„Nowa Przemysłowa Francja”

EOLAB w pełni spełnia założenia projektu opracowania „zużywającego
2l/100 km samochodu dla wszystkich”, przyjętego w ramach planu „Nowej Przemysłowej Francji” do roku 2020. Jednak tworząc prototyp EOLAB, Renault wykracza poza wyznaczony przez rząd próg zużycia paliwa, plasując swój projekt badawczy w dłuższej perspektywie czasowej. W ramach budowy tego prototypu, Renault pracuje nad technologiami niezbędnymi do wprowadzenia na rynek samochodu zużywającego poniżej 2 l paliwa na 100 km jeszcze przed rokiem 2020.

** O zerowej emisji CO2 i innych zanieczyszczeń określonych przepisami podczas jazdy.

Dla osiągnięcia tego celu Renault współpracuje z innowacyjnymi francuskimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak Saint-Gobain w zakresie szyb, Faurecia w zakresie siedzeń, Michelin w zakresie opon i Continental w zakresie układów hamulcowych. Renault współpracuje również z szeregiem innych znanych firm, takich jak Posco, w szczególności w zakresie elementów magnezowych. Dzięki swojemu specjalistycznemu know-how, partnerzy ci, każdy w swoim zakresie, wnieśli cenny wkład w projekt prototypu EOLAB, który stanowi niezwykłe osiągnięcie technologiczne.

EOLAB Concept – samochód koncepcyjny

W projektowaniu EOLAB brali również udział designerzy, którym auto zawdzięcza swój wspaniały styl. W rezultacie ich starań powstał samochód koncepcyjny EOLAB Concept, który zostanie zaprezentowany na stoisku Renault podczas najbliższego salonu samochodowego w październiku br. W tym opracowanym na bazie prototypu pojeździe projektanci poszli jeszcze dalej, jeśli chodzi o kształt nadwozia i detale, dzięki czemu sprawia wrażenie wyjątkowo aerodynamicznego i zwraca uwagę lekkością stylu. Mocno obniżający się dach i zwężający tył dają niezwykły efekt stylistyczny. EOLAB Concept przyciąga uwagę płynną i aerodynamiczną linią, stanowiącą udane połączenie designu i technologii, a jednocześnie niezwykle atrakcyjną i zapewniającą doskonałe parametry. Renault pokazuje, że można połączyć szczyptę marzeń i magii
z wymaganiami wysokiej sprawności, jakie musi spełniać prototyp samochodu o skrajnie niskim spalaniu.

Źródło: materiały prasowe Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA