REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kolejny rekord spalania: 1 litr paliwa na 100 km

Renault EOLAB
Renault EOLAB

REKLAMA

REKLAMA

Auto, które zużywa tylko 1 litr paliwa na 100 km. To już nie historia science-fiction, a rzeczywistość. Renault testuje nowy prototyp, który ma szanse zrewolucjonizować rynek ekologicznych aut.

Renault EOLAB: zużycie paliwa na poziomie 1 l na 100 km

Prototyp EOLAB, będący wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault, stanowi odpowiedź na wyzwanie stworzenia auta o ultraniskim zużyciu paliwa.

REKLAMA

Renault zaprezentuje w Paryżu prototyp EOLAB, który testuje rozwiązania zapewniające ultraniskie zużycie paliwa – 1 l paliwa/100 km, co odpowiada emisji 22 g CO2/km w cyklu mieszanym NEDC*.

REKLAMA

W celu uzyskania tak niskiego spalania, konstruktorzy prowadzili równoległe prace
w trzech następujących kierunkach: zminimalizowania masy, udoskonalenia aerodynamiki oraz dopracowania unikalnej technologii Z.E. Hybrid, umożliwiającej jazdę z „zerową emisją” w codziennym użytkowaniu.

Prototyp EOLAB, będący prawdziwą wizytówką innowacyjnych rozwiązań Renault na rzecz ochrony środowiska, stanowi połączenie licznych osiągnięć technologicznych, które będą stopniowo wprowadzane do seryjnych modeli Renault. EOLAB to dowód zdecydowanej woli Renault, pioniera na rynku środków transportu o zerowej emisji, dysponującego całą gamą samochodów elektrycznych – woli kontynuowania prac nad dalszym zmniejszaniem oddziaływania pojazdów na środowisko.

Oszczędne i tanie auto

EOLAB stanowi odpowiedź na wyzwanie, jakie postawiła sobie Grupa Renault zgodnie z wartościami marki. Ma na celu udostępnienie aut o skrajnie niskim spalaniu szerokim rzeszom użytkowników. Projekt wymagał zastosowania przystępnych cenowo technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zobacz też: Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h

Dlatego też przy projektowaniu EOLAB sięgnięto do superlekkich materiałów, takich jak aluminium czy magnez, od początku projektu zakładając możliwość rozpoczęcia wielkoseryjnej produkcji takich aut w ciągu najbliższych 10 lat.

Nowe ekologiczne rozwiązania w autach Renault

EOLAB to znacznie więcej niż wprawka stylistyczna czy wizytówka umiejętności marki. Ten zaprojektowany na bazie hatchbacka z segmentu B prototyp kryje w sobie niemal 100 zaawansowanych rozwiązań technologicznych, nadających się do wdrożenia na skalę przemysłową, które będą stopniowo wprowadzane w przyszłych modelach gamy Renault.

EOLAB : jak technologie skrywa

Skrajnie niskie, wynoszące zaledwie 1 l/100 km zużycie paliwa w prototypie EOLAB, jest efektem połączenia trzech składników: aerodynamiki, obniżenia masy oraz benzynowo-elektrycznego napędu Z.E. Hybrid:

- aerodynamika: kształt nadwozia maksymalnie ułatwiający rozcinanie strugi powietrza oraz ruchome części, takie jak aktywny spojler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne;

REKLAMA

- obniżenie masy: „kuracja odchudzająca” pozwoliła obniżyć masę o niemal 400 kg
w porównaniu do aut z segmentu B, w szczególności dzięki wielomateriałowemu nadwoziu, wykonanemu z elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych oraz ważącemu zaledwie 4 kg magnezowemu dachowi.

Obniżenie masy korzystnie wpłynęło na kolejne elementy: pozwoliło zmniejszyć rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców itd.), umożliwiając jednocześnie sięgnięcie po kosztowniejsze materiały.

- technologia Z.E. Hybrid: to nowe, kompaktowe, przystosowane do ładowania i przystępne cenowo hybrydowe rozwiązanie zapewnia skrajnie niskie zużycie paliwa, ma co najważniejsze – „zeroemisyjną”** jazdę na trasach o długości do 60 km, z prędkością do 120 km/h. Technologia Z.E. Hybrid będzie stanowić uzupełnienie „zeroemisyjnej” oferty Renault w najbliższych latach.

„Nowa Przemysłowa Francja”

EOLAB w pełni spełnia założenia projektu opracowania „zużywającego
2l/100 km samochodu dla wszystkich”, przyjętego w ramach planu „Nowej Przemysłowej Francji” do roku 2020. Jednak tworząc prototyp EOLAB, Renault wykracza poza wyznaczony przez rząd próg zużycia paliwa, plasując swój projekt badawczy w dłuższej perspektywie czasowej. W ramach budowy tego prototypu, Renault pracuje nad technologiami niezbędnymi do wprowadzenia na rynek samochodu zużywającego poniżej 2 l paliwa na 100 km jeszcze przed rokiem 2020.

** O zerowej emisji CO2 i innych zanieczyszczeń określonych przepisami podczas jazdy.

Dla osiągnięcia tego celu Renault współpracuje z innowacyjnymi francuskimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak Saint-Gobain w zakresie szyb, Faurecia w zakresie siedzeń, Michelin w zakresie opon i Continental w zakresie układów hamulcowych. Renault współpracuje również z szeregiem innych znanych firm, takich jak Posco, w szczególności w zakresie elementów magnezowych. Dzięki swojemu specjalistycznemu know-how, partnerzy ci, każdy w swoim zakresie, wnieśli cenny wkład w projekt prototypu EOLAB, który stanowi niezwykłe osiągnięcie technologiczne.

EOLAB Concept – samochód koncepcyjny

W projektowaniu EOLAB brali również udział designerzy, którym auto zawdzięcza swój wspaniały styl. W rezultacie ich starań powstał samochód koncepcyjny EOLAB Concept, który zostanie zaprezentowany na stoisku Renault podczas najbliższego salonu samochodowego w październiku br. W tym opracowanym na bazie prototypu pojeździe projektanci poszli jeszcze dalej, jeśli chodzi o kształt nadwozia i detale, dzięki czemu sprawia wrażenie wyjątkowo aerodynamicznego i zwraca uwagę lekkością stylu. Mocno obniżający się dach i zwężający tył dają niezwykły efekt stylistyczny. EOLAB Concept przyciąga uwagę płynną i aerodynamiczną linią, stanowiącą udane połączenie designu i technologii, a jednocześnie niezwykle atrakcyjną i zapewniającą doskonałe parametry. Renault pokazuje, że można połączyć szczyptę marzeń i magii
z wymaganiami wysokiej sprawności, jakie musi spełniać prototyp samochodu o skrajnie niskim spalaniu.

Źródło: materiały prasowe Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA