REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia po modernizacji zyskała wiele nowych rozwiązań. Czy jednak wystarczy to, by rywalizować z młodszymi konkurentami?

Opel Insignia Sports Tourer po liftingu

Opel Insignia to auto o ugruntowanej pozycji na rynku, które cieszy się dużym powodzeniem nie tylko wśród klientów flotowych, ale i indywidualnych. Upływ czasu sprawił jednak, że auto straciło na atrakcyjności, a że konkurencja nie próżnowała, jej pozycja wyraźnie się osłabiła. Nie było zatem innego wyjścia jak wziąć auto na warsztat i mocno ją zmodyfikować. Zmodernizowana Insignia zyskała wiele naprawdę nowatorskich systemów i rozwiązań. Czy to wystarczy by przekonać do siebie klientów?

REKLAMA

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Nowa Insignia pojawiła się na rynku pod koniec 2013 roku. Z zewnątrz można poznać ją za sprawą nowej stylizacji przedniej i tylnej jej części. Pojawiły się nowe, „skrzydlate” światła, inaczej zaprojektowany grill i nieco przeprojektowane zderzaki. Reflektory to oczywiście konstrukcja adaptacyjna (AFL+), dostosowująca wiązkę światła do łuku, po którym porusza się pojazd.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Opel Insignia ST - wnętrze

We wnętrzu zmiany są jeszcze większe. Wrażenie (pozytywne) robią m.in. dwa nowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Pierwszy, zlokalizowany tuż przed kierowcą, zastąpił analogowy prędkościomierz. Drugi, dotykowy, pojawił się na konsoli centralnej i służy obsłudze systemu multimedialnego auta oraz klimatyzacji. Oba ekrany cechuje świetne odwzorowanie barw i wysoka czytelność nawet przy bardzo dużym nasłonecznieniu kabiny. Wyświetlacz systemu multimedialnego warto pochwalić dodatkowo za rewelacyjną reakcję na dotyk i jego świetne skalibrowanie.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Osobiście nie przekonuje mnie za to nowy sposób regulowania temperatury za po mocą dotykowych mini-paneli zlokalizowanych po obu stronach konsoli centralnej. Ich obsługa jest kłopotliwa przez co może odciągać uwagę kierowcy od drogi. Pokrętła analogowe są o niebo lepsze. Kabina Opla Insignii dostaje za to wysokie oceny za dobre wyciszenie, bardzo przyjemnie grający system audio, duży bagażnik o pojemności 540 l (bez progu załadunkowego) i znacznie większą przestronność w drugim rzędzie siedzeń niż odmiany hatchback i liftback. Szkoda tylko, że pod względem doboru materiałów wykończeniowych w niektórych jej miejsacach nadal jest dość przeciętnie. Skórzana tapicerka jest za to doskonała.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Nowa kierownica z charakterystycznym spłaszczeniem u dołu, ma gruby wieniec i świetnie leży w dłoniach. Do tego jest podgrzewana. Mogłaby być jednak nieco mniejsza. Przednie siedzenia sportowe są rewelacyjne – mocno wyprofilowane, z regulowaną długością siedziska i porządnym podparciem pleców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel OnStar

Najważniejsze nowości w Insigni skupiają się jednak w pod pojęciem Onstar. Opel OnStar jest to zaawansowany system wsparcia kierowcy poprawiający nie tylko jego poziom bezpieczeństwa ale i komfort podróżowania.

REKLAMA

W ramach systemu OnStar, kierowca ma do dyspozycji doradcę, z którym może połączyć się w każdej chwili za przyciśnięciem jednego klawisza. Konsultant ten doradzi prowadzącemu m.in. optymalną trasę dojazdu w wybrane przez niego miejsce, zdalnie ustawiając cel w nawigacji Insignii, wskaże położenie auta jeśli dojdzie do jego kradzieży, poda mu informacje na temat stanu technicznego auta (na podstawie danych zebranych przez czujniki auta) oraz powiadomi służby ratunkowe jeśli dojdzie do wypadku z udziałem Opla.

Niestety, system WiFi który jest jego częścią nadal nie jest jeszcze aktywny, ale jego uruchomienie jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy. Pozostałe funkcje systemu OnStar są w pełni funkcjonalne. Po upływie roku, właściciel auta będzie mógł zdecydować, czy chce dalej korzystać z systemu (odpłatnie) czy zrezygnować z niego. Korzystając z OnStara warto jednak pamiętać o tym, że system potrafi się czasem zawiesić, przez co od czasu do czasu wymagane jest zrestartowanie samochodu.

Opel Insignia ST - prowadzenie

A jak insygnia sprawuje się w trakcie jazdy? W mojej ocenie naprawdę nieźle. Trzeba jednak zdawać sobie z pewnych jej cech, które mogą być nie do przyjęcia dla pewnej grupy kierowców. Co mam na myśli? Po pierwsze prowadzenie. Opel Insignia nie jest lekkim autem, zwłaszcza z silnikiem Diesla. Na zakrętach czuć masę auta, więc kierowcy lubiący z dużą prędkością  pokonywać szybko następujące po sobie, ciasne zakręty nie będą zachwyceni.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 4x4

Kamil Fraszkiewicz

Duża masa daje za to poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy autostradą. Auto niczym niewzruszone brnie do przodu, nic nie robiąc sobie ani z bocznych podmuchów wiatru, ani szerokich łuków drogi. Zawieszenie pracuje przy tym cicho i spokojnie. Szkoda tylko, że układ kierowniczy to konstrukcja charakterystyczna dla Opli/Chevroletów sprzed kilku lat. Pracuje nieco zbyt bezpośrednio i nerwowo w pierwszej fazie ruchu kierownicy. W najnowszym Oplu Astrze V zastosowano już typ przekładni, który działa o wiele lepiej.

Opel Insignia ST - silnik Diesla

O odpowiednią dynamikę jazdy nowej Insignii dba z kolei 2,0-litrowy silnik Diesla CDTi o mocy 170 KM, który przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła przez 6-stopniowy automat oparty na konwerterze. Wysoki, bo 400-niutonometrowy, moment obrotowy pozwala rozpędzić aż 1788-kilogramowe auto 0-100 km/h w 10,4 s. Wynik może nie rewelacyjny, ale warto pamiętać, że w sprincie przeszkadza na starcie duża masa pojazdu. Potencjał silnika czuć jednak na trasie, zwłaszcza w trakcie wyprzedzania, które nie jest dla Opla trudnym manewrem. Nieźle spisuje się też klasyczny automat. Działa płynnie a poszczególne biegi zmienia wystarczająco szybko. Napęd 4x4 pomaga zwłaszcza na starcie, pozwalając skutecznie ruszyć ciężki autem bez niepotrzebnego buksowania kół. Duża masa, automat i napęd 4x4 przekłada się jednak na dość wysokie zużycie paliwa jak na auto z silnikiem Diesla. W mieście kształtuje się ono na poziomie ok. 8,5-9,0 l/100 km, na trasie jest o ok. 1,5-2,0 litry mniejsze.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Dynamika silnika dodatkowo wzrasta w trybie SPORT, aktywowanym poprzez naciśniecie przycisku umieszczonego na górze deski rozdzielczej. Jego uruchomienie wpływa na działanie nie tylko skrzyni biegów, które stara się utrzymywać nieco wyższe obroty silnika, ale i na układ kierowniczy oraz adaptacyjne zawieszenie. To ostatnie ulega usztywnieniu, aby auto lepiej pokonywało zakręty. Z kolei w trybie Tour reakcja silnika na dodatnie gaz jest mniej bezpośrednia, ale poprawie ulega komfort amortyzacji.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Insignia mimo długiego stażu na rynku nie jest autem przestarzałym. W obecnej wersji posiada rozbudowane układy odpowiadające za bezpieczeństwo jazdy. Wśród tych najciekawszy jest aktywny tempomat, kamera rozpoznająca znaki na drodze Opel Eye, a nawet oświetlenie AFL+ dostosowujące wiązkę światła do warunków panujących na drodze. Jest też aktywne zawieszenie, asystent pasa ruchu, dobrej jakości kamera cofania czy czujniki ostrzegające podczas cofania o zbliżającym się do auta obiekcie.

Opinia

Opel Insignia w wersji kombi w mojej opinii jest udaną konstrukcją. Mimo upływu lat, daje poczucie podróżowania nowoczesnym i bardzo komfortowym autem. W przeciwieństwie do wersji hatckback i sedan oferuje sporo miejsca dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń, a jej bagażnik jest znacznie większy i bardziej ustawny. Ma świetne, opcjonalne fotele sportowe, a aktywne zawieszenie oferuje wysoki komfort jazdy mimo założonych na auto ogromnych kół z niskoprofilowymi oponami. Co prawda niektóre ze zmian w kabinie nie do końca mniej przekonują, podobnie jakość tworzyw dobranych do jej wykończenia, ale to dobre auto. Szkoda tylko, że tak ciężkie, gdyż odbija się to na jego prowadzeniu i zużyciu paliwa. Z drugiej strony, większa masa pojazdu to i większy poziom bezpieczeństwa przy ewentualnej kolizji drogowej.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA