REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia po modernizacji zyskała wiele nowych rozwiązań. Czy jednak wystarczy to, by rywalizować z młodszymi konkurentami?

Opel Insignia Sports Tourer po liftingu

Opel Insignia to auto o ugruntowanej pozycji na rynku, które cieszy się dużym powodzeniem nie tylko wśród klientów flotowych, ale i indywidualnych. Upływ czasu sprawił jednak, że auto straciło na atrakcyjności, a że konkurencja nie próżnowała, jej pozycja wyraźnie się osłabiła. Nie było zatem innego wyjścia jak wziąć auto na warsztat i mocno ją zmodyfikować. Zmodernizowana Insignia zyskała wiele naprawdę nowatorskich systemów i rozwiązań. Czy to wystarczy by przekonać do siebie klientów?

REKLAMA

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Nowa Insignia pojawiła się na rynku pod koniec 2013 roku. Z zewnątrz można poznać ją za sprawą nowej stylizacji przedniej i tylnej jej części. Pojawiły się nowe, „skrzydlate” światła, inaczej zaprojektowany grill i nieco przeprojektowane zderzaki. Reflektory to oczywiście konstrukcja adaptacyjna (AFL+), dostosowująca wiązkę światła do łuku, po którym porusza się pojazd.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Opel Insignia ST - wnętrze

We wnętrzu zmiany są jeszcze większe. Wrażenie (pozytywne) robią m.in. dwa nowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Pierwszy, zlokalizowany tuż przed kierowcą, zastąpił analogowy prędkościomierz. Drugi, dotykowy, pojawił się na konsoli centralnej i służy obsłudze systemu multimedialnego auta oraz klimatyzacji. Oba ekrany cechuje świetne odwzorowanie barw i wysoka czytelność nawet przy bardzo dużym nasłonecznieniu kabiny. Wyświetlacz systemu multimedialnego warto pochwalić dodatkowo za rewelacyjną reakcję na dotyk i jego świetne skalibrowanie.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Osobiście nie przekonuje mnie za to nowy sposób regulowania temperatury za po mocą dotykowych mini-paneli zlokalizowanych po obu stronach konsoli centralnej. Ich obsługa jest kłopotliwa przez co może odciągać uwagę kierowcy od drogi. Pokrętła analogowe są o niebo lepsze. Kabina Opla Insignii dostaje za to wysokie oceny za dobre wyciszenie, bardzo przyjemnie grający system audio, duży bagażnik o pojemności 540 l (bez progu załadunkowego) i znacznie większą przestronność w drugim rzędzie siedzeń niż odmiany hatchback i liftback. Szkoda tylko, że pod względem doboru materiałów wykończeniowych w niektórych jej miejsacach nadal jest dość przeciętnie. Skórzana tapicerka jest za to doskonała.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Nowa kierownica z charakterystycznym spłaszczeniem u dołu, ma gruby wieniec i świetnie leży w dłoniach. Do tego jest podgrzewana. Mogłaby być jednak nieco mniejsza. Przednie siedzenia sportowe są rewelacyjne – mocno wyprofilowane, z regulowaną długością siedziska i porządnym podparciem pleców.

Opel OnStar

Najważniejsze nowości w Insigni skupiają się jednak w pod pojęciem Onstar. Opel OnStar jest to zaawansowany system wsparcia kierowcy poprawiający nie tylko jego poziom bezpieczeństwa ale i komfort podróżowania.

REKLAMA

W ramach systemu OnStar, kierowca ma do dyspozycji doradcę, z którym może połączyć się w każdej chwili za przyciśnięciem jednego klawisza. Konsultant ten doradzi prowadzącemu m.in. optymalną trasę dojazdu w wybrane przez niego miejsce, zdalnie ustawiając cel w nawigacji Insignii, wskaże położenie auta jeśli dojdzie do jego kradzieży, poda mu informacje na temat stanu technicznego auta (na podstawie danych zebranych przez czujniki auta) oraz powiadomi służby ratunkowe jeśli dojdzie do wypadku z udziałem Opla.

Niestety, system WiFi który jest jego częścią nadal nie jest jeszcze aktywny, ale jego uruchomienie jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy. Pozostałe funkcje systemu OnStar są w pełni funkcjonalne. Po upływie roku, właściciel auta będzie mógł zdecydować, czy chce dalej korzystać z systemu (odpłatnie) czy zrezygnować z niego. Korzystając z OnStara warto jednak pamiętać o tym, że system potrafi się czasem zawiesić, przez co od czasu do czasu wymagane jest zrestartowanie samochodu.

Opel Insignia ST - prowadzenie

A jak insygnia sprawuje się w trakcie jazdy? W mojej ocenie naprawdę nieźle. Trzeba jednak zdawać sobie z pewnych jej cech, które mogą być nie do przyjęcia dla pewnej grupy kierowców. Co mam na myśli? Po pierwsze prowadzenie. Opel Insignia nie jest lekkim autem, zwłaszcza z silnikiem Diesla. Na zakrętach czuć masę auta, więc kierowcy lubiący z dużą prędkością  pokonywać szybko następujące po sobie, ciasne zakręty nie będą zachwyceni.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 4x4

Kamil Fraszkiewicz

Duża masa daje za to poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy autostradą. Auto niczym niewzruszone brnie do przodu, nic nie robiąc sobie ani z bocznych podmuchów wiatru, ani szerokich łuków drogi. Zawieszenie pracuje przy tym cicho i spokojnie. Szkoda tylko, że układ kierowniczy to konstrukcja charakterystyczna dla Opli/Chevroletów sprzed kilku lat. Pracuje nieco zbyt bezpośrednio i nerwowo w pierwszej fazie ruchu kierownicy. W najnowszym Oplu Astrze V zastosowano już typ przekładni, który działa o wiele lepiej.

Opel Insignia ST - silnik Diesla

O odpowiednią dynamikę jazdy nowej Insignii dba z kolei 2,0-litrowy silnik Diesla CDTi o mocy 170 KM, który przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła przez 6-stopniowy automat oparty na konwerterze. Wysoki, bo 400-niutonometrowy, moment obrotowy pozwala rozpędzić aż 1788-kilogramowe auto 0-100 km/h w 10,4 s. Wynik może nie rewelacyjny, ale warto pamiętać, że w sprincie przeszkadza na starcie duża masa pojazdu. Potencjał silnika czuć jednak na trasie, zwłaszcza w trakcie wyprzedzania, które nie jest dla Opla trudnym manewrem. Nieźle spisuje się też klasyczny automat. Działa płynnie a poszczególne biegi zmienia wystarczająco szybko. Napęd 4x4 pomaga zwłaszcza na starcie, pozwalając skutecznie ruszyć ciężki autem bez niepotrzebnego buksowania kół. Duża masa, automat i napęd 4x4 przekłada się jednak na dość wysokie zużycie paliwa jak na auto z silnikiem Diesla. W mieście kształtuje się ono na poziomie ok. 8,5-9,0 l/100 km, na trasie jest o ok. 1,5-2,0 litry mniejsze.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Dynamika silnika dodatkowo wzrasta w trybie SPORT, aktywowanym poprzez naciśniecie przycisku umieszczonego na górze deski rozdzielczej. Jego uruchomienie wpływa na działanie nie tylko skrzyni biegów, które stara się utrzymywać nieco wyższe obroty silnika, ale i na układ kierowniczy oraz adaptacyjne zawieszenie. To ostatnie ulega usztywnieniu, aby auto lepiej pokonywało zakręty. Z kolei w trybie Tour reakcja silnika na dodatnie gaz jest mniej bezpośrednia, ale poprawie ulega komfort amortyzacji.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kamil Fraszkiewicz

Insignia mimo długiego stażu na rynku nie jest autem przestarzałym. W obecnej wersji posiada rozbudowane układy odpowiadające za bezpieczeństwo jazdy. Wśród tych najciekawszy jest aktywny tempomat, kamera rozpoznająca znaki na drodze Opel Eye, a nawet oświetlenie AFL+ dostosowujące wiązkę światła do warunków panujących na drodze. Jest też aktywne zawieszenie, asystent pasa ruchu, dobrej jakości kamera cofania czy czujniki ostrzegające podczas cofania o zbliżającym się do auta obiekcie.

Opinia

Opel Insignia w wersji kombi w mojej opinii jest udaną konstrukcją. Mimo upływu lat, daje poczucie podróżowania nowoczesnym i bardzo komfortowym autem. W przeciwieństwie do wersji hatckback i sedan oferuje sporo miejsca dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń, a jej bagażnik jest znacznie większy i bardziej ustawny. Ma świetne, opcjonalne fotele sportowe, a aktywne zawieszenie oferuje wysoki komfort jazdy mimo założonych na auto ogromnych kół z niskoprofilowymi oponami. Co prawda niektóre ze zmian w kabinie nie do końca mniej przekonują, podobnie jakość tworzyw dobranych do jej wykończenia, ale to dobre auto. Szkoda tylko, że tak ciężkie, gdyż odbija się to na jego prowadzeniu i zużyciu paliwa. Z drugiej strony, większa masa pojazdu to i większy poziom bezpieczeństwa przy ewentualnej kolizji drogowej.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA