REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Zafira II facelifting 2017
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Odświeżona Zafira przeszła wyraźną metamorfozę. Zmieniono wygląd pojazdu, jego oświetlenia oraz wnętrze. Lekko zmodyfikowano także gamę jednostek napędowych. Jak spisuje się nowa Zafira na drodze? Sprawdziliśmy to w trakcie polskiej prezentacji tego modelu.

Opel Zafira to jeden z najważniejszych graczy na rynku vanów. Gdy w 1999 roku została przedstawiona światu pierwsza jego generacja,klienci oniemieli z zachwytu. Zgrabne nadwozie zbudowane w oparciu o kompaktową Astrę kryło funkcjonalne wnętrze zdolne pomieścić 7-osób. Co więcej, składane w podłodze tylne siedzenia oraz możliwości aranżacji wnętrza na wiele sposób były czymś niespotykanym na rynku.

REKLAMA

Opel Zafira C po faceliftingu

Dziś na rynku jest już trzecia generacja Opla Zafiry. My mieliśmy okazję sprawdzić jej najnowszą, znacznie unowocześnioną wersję po faceliftingu.Trzeba przyznać, że poza zmianami w wyglądzie, auto zyskało szereg ciekawych i funkcjonalnych rozwiązań.

Opel Zafira II facelifting 2017

Opel Zafira C po faceliftingu ma zupełnie nowe przednie reflektory wykonane w technologii LED.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Z zewnątrz nową Zafirę zdradzają przede wszystkim zaawansowane technologicznie przednie reflektory AFL oparte na technologii w pełni ledowej, które emitują zdecydowanie jaśniejszą wiązkę światła niż dotychczas stosowane bi-ksenony. Co więcej, system sterujący ich pracą zawiera dziewięć różnych funkcji / trybów świecenia, takich jak miejskie i pozamiejskie, turystyczne i postojowe (ekologiczne), które dopasowują strumień światła do warunków panujących aktualnie na drodze.

Opel Zafira II facelifting 2017

Tylne światła także zostały przeprojektowane, ale najwięcej dynamiki dodaje Zafirze opcjonalny pakiet stylizacyjny OPC Line.

Kamil Fraszkiewicz

Dla przykładu, tryb postojowy aktywuje tryb oszczędzania energii podczas zatrzymania na czerwonym świetle. Oczywiście poza nowymi reflektorami zmieniono także kształt przedniego grilla oraz delikatnie zmodyfikowana tylny pas auta. Mimo sporych gabarytów zewnętrznych Zafira prezentuje się dynamicznie, zwłaszcza jeśli podobnie jak prezentowany egzemplarz wyposażona jest w pakiet stylizacyjny OPC Line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Zafira C - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie, wrażenie robi przede wszystkim specjalna przysłona zwiększająca lub zmniejszająca wielkość ilość światła, które trafia do wnętrza przez przednią szybę. Specjalny mechanizm pozwala podwyższyć de facto linią dachu rozświetlając tym samym wnętrze Zafiry. Coś kapitalnego! Szkoda tylko, że Opel nie zdecydował się na podział tej przysłony na dwie części (jak ma to miejsce w Citronie C4 Picasso) tak, aby pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń, mogli dopasować ilość światła jakie do nich dociera wg własnych upodobań. Mimo wszystko Oplowi należy się wielki plus za to rozwiązanie.

Opel Zafira II facelifting 2017

Wnętrze zmodernizowanego Opla Zafiry C cechuje się m.in. ograniczoną liczbą przycisków na konsoli centralnej.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Warto zauważyć, że odświeżona Zafira oferuje szereg innych przydatnych na co dzień rozwiązań. Oprócz bagażnika, który przy 5 rozłożonych fotelach pomieści aż 710 litrów bagażu, niemiecki van może pochwalić się m.in. pakietem FlexOrganizer, który pomaga utrzymać porządek w części bagażowej. Dzięki szynom umieszczonym w bocznych ścianach bagażnika, rozdzielającym i bocznym siatkom oraz haczykom i paskom, małe i duże przedmioty umieszczone w bagażniku są bezpiecznie unieruchomione. W konfiguracji Zafiry z pięcioma fotelami wykorzystać można również schowki pod podłogą, które pozwolą schować jeszcze więcej przedmiotów.  

Opel Zafira II facelifting 2017

Przedni schowek ma dużą pojemność i sporo funkcjonalnych przegródek.

Kamil Fraszkiewicz

Świetnym pomysłem jest także opcjonalny bagażnik rowerowy FlexFix umieszczony w tylnej części samochodu. Wysuwa się on z tylnego zderzaka jak szuflada i może pomieścić do czterech rowerów (o maksymalnej łącznej wadze 80 kilogramów). Co istotne w celu otwarcia pokrywy bagażnika nie trzeba zdejmować rowerów z uchwytu FlexFix — wystarczy go odchylić do tyłu. Interesujące jest także to, że system ten nie wymaga od kierowcy Zafiry instalowania trzeciej tablicy rejestracyjnej, bo tylna jest cały czas widoczna, mimo założonych rowerów.

Opel Zafira II facelifting 2017

Opel Zafira C po faceliftingu wyróżnia się możliwością zwiększenia wielkości przedniej szyby. Wystarczy odsunąć rękę specjalną przysłonę.

Kamil Fraszkiewicz

Nowością w Zafirze jest system OpelOnStar. Z jednej strony zmienia on kompaktowego vana w punkt dostępu Wi‑Fi, zapewniający bezprzewodową łączność z Internetem w standardzie 4G/LTE nawet dla 7 urządzeń jednocześnie. Z drugiej pozwala kierowcy korzystać z szerokiej oferty usług, takich jak wzywanie służb ratunkowych lub diagnostyka pojazdu oraz zdalne sterowanie wybranymi funkcjami samochodu za pomocą aplikacji myOpel. W ramach systemu OnStar prowadzący może także połączyć się z osobistym asystentem , który automatycznie wgra mu do nawigacji trasę dojazdu do poszukiwanego przez niego miejsca!

Zobacz też: Nowoczesne systemy bezpieczeństwa - jak działa Opel OnStar?

Z puntu widzenia kierowcy ogromne zmiany zaszły w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Nowa deska rozdzielcza została uporządkowana i pozbawiona wielu niepotrzebnych przycisków. Teraz obsługa jest znacznie łatwiejsza i mniej czasochłonna. Dobre wrażenie robią także materiały wykończeniowe. Miękkie tworzywa dostrzec można nie tylko w górnej części kokpitu ale nawet wzdłuż tunelu środkowego.

Opel Zafira II facelifting 2017

Nowy ekran systemu multimedialnego w Oplu Zafirze C.

Kamil Fraszkiewicz

Nowy ekran sytemu multimedialnego można obsługiwać teraz dotykowo, a jego rozdzielczość i jakość wyświetlanej grafiki robią wrażenie! Szkoda tylko, że w trakcie korzystania z nawigacji spora część mapy jest zasłonięta przez wyświetlane na ekranie przyciski funkcyjne. Przyciski umieszczone po bokach wyświetlacza nie zawsze też reagują właściwie na dotyk.  

Zobacz też: Pierwsza jazda - Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM

Fenomenalna jest za to pozycja za kierownicą nowej Zafiry, w czym dużą zasługę maja kapitalne przednie fotele z atestem AGR. Podróż na nich jest przyjemnością nawet jeśli liczy ona kilkaset kilometrów. Świetnie podpierają uda i lędźwie, są wysoko umieszczone i zapewniają świetną widoczność na boki pojazdu. Szkoda tylko, że w trakcie przyspieszania w kabinie Zafiry rozbrzmiewa mało przyjemny dźwięk silnika Diesla. Razi to tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że szum powietrza opływającego auto jest słabo słyszalny nawet przy prędkości 150-160 km/h. Poza silnikiem wkręcającym się na obroty pasażerowie nie są narażani na większy hałas w kabinie.

Opel Zafira C - gama silników

Co się tyczy samych silników, to ich paleta w najnowszej Zafirze jest naprawdę bogata. Klienci mogą wybierać spośród czterech silników benzynowych (1.4 T 120 KM, 1.4T 140 KM, 1.6 T 170 KM i 1.6T 200 KM), dwóch jednostek Diesla (2.0 CDTI 130 KM, 2.0 CDTI 170 KM) oraz dwóch motorów zasilanych gazem LPG (1.4T 140 KM i 1.6T 150 KM). My mieliśmy okazję sprawdzić najmocniejszego, 170-konnego diesla przekazującego moc na przednie koła poprzez 6-stopniowy automat.

Opel Zafira II facelifting 2017

Dynamiczna linia nadwozia i mocne silniki - Zafira to niebanalny van!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Trzeba przyznać, że tandem ten ma sporo istotnych zalet. Po pierwsze oferuje naprawdę dobre osiągi przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Mimo niemałych gabarytów i masy pojazdu, dwulitrowy diesel potrzebuje ok. 7,0 l oleju napędowego na 100 km. Dobre noty zbiera także automat. Choć pod względem szybkości zmiany biegów nie może on konkurować z przekładniami dwusprzęgłowymi, to jednak zachwyca on płynnością z jaką żongluje przełożeniami. W większości przypadków trudno w ogóle się zorientować ile biegów automat zdążył już „przerzucić”. Szkoda tylko, że przy tym wszystkim tak słabo wyciszono pracę samego silnika. Brzmi twardo, metalicznie i daleko jest mu do tego do czego przyzwyczaiły nas m.in. francuskie jednostki napędowe Diesla.

Opel Zafira C - zawieszenie i układ kierowniczy

Świetnie spisuje się za to adaptacyjne zawieszenie Zafiry FlexRide. Mechatroniczny system podwozia z ciągłą, elektroniczną kontrolą amortyzacji rozpoznaje jedenaście sytuacji drogowych, a kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: standardowy, sportowy lub turystyczny. W trybie komfortowym auto świetnie wybiera drobne poprzeczne nierówności, z kolei z trybie sportowym wyraźnie ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach.

Opel Zafira II facelifting 2017

Opel Zafira II facelifting 2017

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Dzięki temu Zafira potrafi zaskoczyć pewnością z jaką pokonuje nawet ciasne zakręty, a z drugiej wysokim komfortem jazdy jakiego oczekuje się od auta rodzinnego. Optymalnym wyborem jest jednak tryb standardowy, w którym z jednej strony amortyzatory nie dobijają na głębszym studzienkach, a z drugiej zachowanie auta w zakrętach jest nadal bardzo przewidywalne.

Podsumowanie

Wyraźnie zmodernizowana Zafira zyskała wiele świetnych rozwiązań, nie tracąc nic ze swoich dotychczasowych zalet. Przestronna kabina, spore możliwości jej aranżacji oraz uproszczona deska rozdzielcza to jej niewątpliwe zalety. Podobnie jak dobrze zestrojone, adaptacyjne zawieszenie i nowoczesne reflektory LED. Wśród atutów rodzinnego Opla wymienić na pewno trzeba także mocne silniki i przyjemnie pracujące automaty, idealnie wpasowujące się w koncepcję rodzinnego auta. Szkoda tylko, że dwulitrowy motor Diesla jest tak mocno słyszalny w kabinie w trakcie dynamicznego rozpędzania. Mimo to, Zafira wydaje się być naprawdę udanym autem. Zwłaszcza, że 5-osobową wersję można kupić już 76 950 zł, a dobrze wyposażony egzemplarz z silnikiem 2.0 CDTI to koszt ok. 115 tys. zł. To całkiem rozsądna propozycja.

Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA