REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Opel Zafira II facelifting 2017
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Odświeżona Zafira przeszła wyraźną metamorfozę. Zmieniono wygląd pojazdu, jego oświetlenia oraz wnętrze. Lekko zmodyfikowano także gamę jednostek napędowych. Jak spisuje się nowa Zafira na drodze? Sprawdziliśmy to w trakcie polskiej prezentacji tego modelu.

Opel Zafira to jeden z najważniejszych graczy na rynku vanów. Gdy w 1999 roku została przedstawiona światu pierwsza jego generacja,klienci oniemieli z zachwytu. Zgrabne nadwozie zbudowane w oparciu o kompaktową Astrę kryło funkcjonalne wnętrze zdolne pomieścić 7-osób. Co więcej, składane w podłodze tylne siedzenia oraz możliwości aranżacji wnętrza na wiele sposób były czymś niespotykanym na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Zafira C po faceliftingu

Dziś na rynku jest już trzecia generacja Opla Zafiry. My mieliśmy okazję sprawdzić jej najnowszą, znacznie unowocześnioną wersję po faceliftingu.Trzeba przyznać, że poza zmianami w wyglądzie, auto zyskało szereg ciekawych i funkcjonalnych rozwiązań.

Opel Zafira C po faceliftingu ma zupełnie nowe przednie reflektory wykonane w technologii LED.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Z zewnątrz nową Zafirę zdradzają przede wszystkim zaawansowane technologicznie przednie reflektory AFL oparte na technologii w pełni ledowej, które emitują zdecydowanie jaśniejszą wiązkę światła niż dotychczas stosowane bi-ksenony. Co więcej, system sterujący ich pracą zawiera dziewięć różnych funkcji / trybów świecenia, takich jak miejskie i pozamiejskie, turystyczne i postojowe (ekologiczne), które dopasowują strumień światła do warunków panujących aktualnie na drodze.

REKLAMA

Tylne światła także zostały przeprojektowane, ale najwięcej dynamiki dodaje Zafirze opcjonalny pakiet stylizacyjny OPC Line.

Kamil Fraszkiewicz

Dla przykładu, tryb postojowy aktywuje tryb oszczędzania energii podczas zatrzymania na czerwonym świetle. Oczywiście poza nowymi reflektorami zmieniono także kształt przedniego grilla oraz delikatnie zmodyfikowana tylny pas auta. Mimo sporych gabarytów zewnętrznych Zafira prezentuje się dynamicznie, zwłaszcza jeśli podobnie jak prezentowany egzemplarz wyposażona jest w pakiet stylizacyjny OPC Line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Zafira C - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie, wrażenie robi przede wszystkim specjalna przysłona zwiększająca lub zmniejszająca wielkość ilość światła, które trafia do wnętrza przez przednią szybę. Specjalny mechanizm pozwala podwyższyć de facto linią dachu rozświetlając tym samym wnętrze Zafiry. Coś kapitalnego! Szkoda tylko, że Opel nie zdecydował się na podział tej przysłony na dwie części (jak ma to miejsce w Citronie C4 Picasso) tak, aby pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń, mogli dopasować ilość światła jakie do nich dociera wg własnych upodobań. Mimo wszystko Oplowi należy się wielki plus za to rozwiązanie.

Wnętrze zmodernizowanego Opla Zafiry C cechuje się m.in. ograniczoną liczbą przycisków na konsoli centralnej.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Warto zauważyć, że odświeżona Zafira oferuje szereg innych przydatnych na co dzień rozwiązań. Oprócz bagażnika, który przy 5 rozłożonych fotelach pomieści aż 710 litrów bagażu, niemiecki van może pochwalić się m.in. pakietem FlexOrganizer, który pomaga utrzymać porządek w części bagażowej. Dzięki szynom umieszczonym w bocznych ścianach bagażnika, rozdzielającym i bocznym siatkom oraz haczykom i paskom, małe i duże przedmioty umieszczone w bagażniku są bezpiecznie unieruchomione. W konfiguracji Zafiry z pięcioma fotelami wykorzystać można również schowki pod podłogą, które pozwolą schować jeszcze więcej przedmiotów.  

Przedni schowek ma dużą pojemność i sporo funkcjonalnych przegródek.

Kamil Fraszkiewicz

Świetnym pomysłem jest także opcjonalny bagażnik rowerowy FlexFix umieszczony w tylnej części samochodu. Wysuwa się on z tylnego zderzaka jak szuflada i może pomieścić do czterech rowerów (o maksymalnej łącznej wadze 80 kilogramów). Co istotne w celu otwarcia pokrywy bagażnika nie trzeba zdejmować rowerów z uchwytu FlexFix — wystarczy go odchylić do tyłu. Interesujące jest także to, że system ten nie wymaga od kierowcy Zafiry instalowania trzeciej tablicy rejestracyjnej, bo tylna jest cały czas widoczna, mimo założonych rowerów.

Opel Zafira C po faceliftingu wyróżnia się możliwością zwiększenia wielkości przedniej szyby. Wystarczy odsunąć rękę specjalną przysłonę.

Kamil Fraszkiewicz

Nowością w Zafirze jest system OpelOnStar. Z jednej strony zmienia on kompaktowego vana w punkt dostępu Wi‑Fi, zapewniający bezprzewodową łączność z Internetem w standardzie 4G/LTE nawet dla 7 urządzeń jednocześnie. Z drugiej pozwala kierowcy korzystać z szerokiej oferty usług, takich jak wzywanie służb ratunkowych lub diagnostyka pojazdu oraz zdalne sterowanie wybranymi funkcjami samochodu za pomocą aplikacji myOpel. W ramach systemu OnStar prowadzący może także połączyć się z osobistym asystentem , który automatycznie wgra mu do nawigacji trasę dojazdu do poszukiwanego przez niego miejsca!

Zobacz też: Nowoczesne systemy bezpieczeństwa - jak działa Opel OnStar?

Z puntu widzenia kierowcy ogromne zmiany zaszły w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Nowa deska rozdzielcza została uporządkowana i pozbawiona wielu niepotrzebnych przycisków. Teraz obsługa jest znacznie łatwiejsza i mniej czasochłonna. Dobre wrażenie robią także materiały wykończeniowe. Miękkie tworzywa dostrzec można nie tylko w górnej części kokpitu ale nawet wzdłuż tunelu środkowego.

Nowy ekran systemu multimedialnego w Oplu Zafirze C.

Kamil Fraszkiewicz

Nowy ekran sytemu multimedialnego można obsługiwać teraz dotykowo, a jego rozdzielczość i jakość wyświetlanej grafiki robią wrażenie! Szkoda tylko, że w trakcie korzystania z nawigacji spora część mapy jest zasłonięta przez wyświetlane na ekranie przyciski funkcyjne. Przyciski umieszczone po bokach wyświetlacza nie zawsze też reagują właściwie na dotyk.  

Zobacz też: Pierwsza jazda - Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM

Fenomenalna jest za to pozycja za kierownicą nowej Zafiry, w czym dużą zasługę maja kapitalne przednie fotele z atestem AGR. Podróż na nich jest przyjemnością nawet jeśli liczy ona kilkaset kilometrów. Świetnie podpierają uda i lędźwie, są wysoko umieszczone i zapewniają świetną widoczność na boki pojazdu. Szkoda tylko, że w trakcie przyspieszania w kabinie Zafiry rozbrzmiewa mało przyjemny dźwięk silnika Diesla. Razi to tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że szum powietrza opływającego auto jest słabo słyszalny nawet przy prędkości 150-160 km/h. Poza silnikiem wkręcającym się na obroty pasażerowie nie są narażani na większy hałas w kabinie.

Opel Zafira C - gama silników

Co się tyczy samych silników, to ich paleta w najnowszej Zafirze jest naprawdę bogata. Klienci mogą wybierać spośród czterech silników benzynowych (1.4 T 120 KM, 1.4T 140 KM, 1.6 T 170 KM i 1.6T 200 KM), dwóch jednostek Diesla (2.0 CDTI 130 KM, 2.0 CDTI 170 KM) oraz dwóch motorów zasilanych gazem LPG (1.4T 140 KM i 1.6T 150 KM). My mieliśmy okazję sprawdzić najmocniejszego, 170-konnego diesla przekazującego moc na przednie koła poprzez 6-stopniowy automat.

Dynamiczna linia nadwozia i mocne silniki - Zafira to niebanalny van!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Trzeba przyznać, że tandem ten ma sporo istotnych zalet. Po pierwsze oferuje naprawdę dobre osiągi przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Mimo niemałych gabarytów i masy pojazdu, dwulitrowy diesel potrzebuje ok. 7,0 l oleju napędowego na 100 km. Dobre noty zbiera także automat. Choć pod względem szybkości zmiany biegów nie może on konkurować z przekładniami dwusprzęgłowymi, to jednak zachwyca on płynnością z jaką żongluje przełożeniami. W większości przypadków trudno w ogóle się zorientować ile biegów automat zdążył już „przerzucić”. Szkoda tylko, że przy tym wszystkim tak słabo wyciszono pracę samego silnika. Brzmi twardo, metalicznie i daleko jest mu do tego do czego przyzwyczaiły nas m.in. francuskie jednostki napędowe Diesla.

Opel Zafira C - zawieszenie i układ kierowniczy

Świetnie spisuje się za to adaptacyjne zawieszenie Zafiry FlexRide. Mechatroniczny system podwozia z ciągłą, elektroniczną kontrolą amortyzacji rozpoznaje jedenaście sytuacji drogowych, a kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: standardowy, sportowy lub turystyczny. W trybie komfortowym auto świetnie wybiera drobne poprzeczne nierówności, z kolei z trybie sportowym wyraźnie ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach.

Opel Zafira II facelifting 2017

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Dzięki temu Zafira potrafi zaskoczyć pewnością z jaką pokonuje nawet ciasne zakręty, a z drugiej wysokim komfortem jazdy jakiego oczekuje się od auta rodzinnego. Optymalnym wyborem jest jednak tryb standardowy, w którym z jednej strony amortyzatory nie dobijają na głębszym studzienkach, a z drugiej zachowanie auta w zakrętach jest nadal bardzo przewidywalne.

Podsumowanie

Wyraźnie zmodernizowana Zafira zyskała wiele świetnych rozwiązań, nie tracąc nic ze swoich dotychczasowych zalet. Przestronna kabina, spore możliwości jej aranżacji oraz uproszczona deska rozdzielcza to jej niewątpliwe zalety. Podobnie jak dobrze zestrojone, adaptacyjne zawieszenie i nowoczesne reflektory LED. Wśród atutów rodzinnego Opla wymienić na pewno trzeba także mocne silniki i przyjemnie pracujące automaty, idealnie wpasowujące się w koncepcję rodzinnego auta. Szkoda tylko, że dwulitrowy motor Diesla jest tak mocno słyszalny w kabinie w trakcie dynamicznego rozpędzania. Mimo to, Zafira wydaje się być naprawdę udanym autem. Zwłaszcza, że 5-osobową wersję można kupić już 76 950 zł, a dobrze wyposażony egzemplarz z silnikiem 2.0 CDTI to koszt ok. 115 tys. zł. To całkiem rozsądna propozycja.

Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Opel Zafira II facelifting 2017
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA