REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V otrzymała nowy silnik Diesla 1.6 i-DTEC 160 KM. Wysoka moc jednostka została uzyskana dzięki dwóm turbosprężarkom! Jak sprawuje się ta wersja w dużym i ciężkim SUV-ie z Japonii?

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Testowana przez nas rok temu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM urzekła nas swoim fenomenalnym silnikiem i ogromną przestronnością. Trudno było nam uwierzyć, że tak duże i stosunkowo ciężkie auto mogło zadowolić się w trasie niespełna 5 litrami oleju napędowego.  Gdy dowiedzieliśmy się, że odświeżony model z roku 2015 zostanie wyposażony we wzmocnioną wersję tego motoru, chcieliśmy jak najszybciej sprawdzić jego możliwości.

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zmiany jakie poczyniono w zmodernizowanej Hondzie CR-V są zauważalne już na pierwszy rzut oka. Przedni pas został poważnie zmodyfikowany i dostosowany pod gusta Europejczyków. Pojawiły się bardzo gustowne światła LED do jazdy dziennej, zmieniona została atrapa grilla oraz kształt zderzaka. Dodane zostały chromowane obudowy lamp halogenowych  a metalizowane inkrustacje pojawił się także na wlocie powietrza do silnika oraz tylnej klapie. Auto nabrało nie tylko lekkości, ale i elegancji. Tylna część nadal dla niektórych może wydawać się nieco przyciężka, ale ogólny obraz pojazdu uległ wyraźnej metamorfozie.

W środku zmiany jakie poczyniono w nowej CR-V miały zdecydowanie łagodniejszy charakter. Właściwie to skupiły się one na zwiększeniu możliwości multimedialnych auta. To właśnie w CR-V zadebiutował system Honda Connect pracujący pod kontrolą Androida w wersji 4.0.4. Daje on kierowcy możliwość przeglądania internetu, zapewnia łączność telefonu w systemie Mirror Link i  pozwala na instalowanie aplikacji z Honda App Centre. W rezultacie korzystając np. z aplikacja Aha można szybko namierzyć w danej okolicy ciekawe miejsce do zwiedzenia, po czym wybrać je jako cel we wbudowanej nawigacji Garmina. 7-calowy ekran bardzo dobrze reaguje na dotyk i prezentuje czytelną i ciekawą kolorystycznie grafikę.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Niewątpliwą zaletą Hondy CR-V sprzed liftingu była jej przestronność. I pod tym względem całe szczęście nic się nie zmieniło. W aucie może w bardzo komfortowych warunkach podróżować jednocześnie czworo, bardzo wysokich pasażerów, a i piąty nie powinien bardzo narzekać na ciasnotę w kabinę. Fotele obszyte zostały niezwykle przyjemną w dotyku Alcantarą, a kabina została nieźle odizolowana od dźwięków dochodzących z zewnątrz.

REKLAMA

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Jedynie przy wyższych, autostradowych prędkościach, do wnętrza zaczyna przedostawać się dźwięk opływającego pojazd powietrza. Poważnym mankamentem są zagłówki na tylnej kanapie,które posiadają regulacji! Na dłuższych trasach może także dokuczać lekkie ból pleców, ze względu na nieco zbyt miękkie fotele.Bagażnik jest ogromny ( aż 589 l) a przy tym za sprawą dwóch specjalnych dźwigni można „od ręki” powiększyć poprzez automatycznie składane tylne fotele (rewelacja).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Deska rozdzielcza może nie należy do tych z gatunku finezyjnych i jest raczej nudna, za to jest niezwykle czytelna i łatwa w obsłudze. Na szczególne wyróżnienie zasługują bardzo dobre materiały  wykończeniowe, porządne spasowanie poszczególnych elementów oraz kapitalnie ulokowany drążek zmiany biegów. Kierownica ma relatywnie cienki wieniec i dobrze leży w dłoniach. Dużo łatwiejsza w porównaniu do Civica jest także obsługa komputera. Jest on nieco mniej czytelny, za to prostszy w obsłudze.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Przeszkadza za to brak przycisku błyskawicznie ściszającego muzykę. Okazuje się on wyjątkowo potrzebny w trakcie częstego korzystania w trakcie jazdy z CB radia. Nieco archaicznie na tle dzisiejszych standardów prezentuje się ubogie oświetlenie kabiny, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Co ciekawe producent zaoferował za dodatkowe oświetlenie na zewnątrz pojazdu (przy drzwiach) ułatwiające odnalezienie upuszczonych w trakcie wysiadania z auta przedmiotów.

Silnik 1.6 i-DTEC 160 KM

Najważniejszą nowość jaką skrywa odświeżona Honda CR-V znajduje się pod jej maską. Silnik 1.6 i-DTEC został gruntownie przeprojektowany czego efektem jest 160 KM mocy i aż 350 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego przy 2000 obr./min (dla porównania sportowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM generuje 370 Nm) . Silnik świetnie rozpędza auto już od ok. 1700 obr./min i w przeciwieństwie do wielu jednostek Diesla rozwija moc intensywnie aż do czerwonego pola obrotomierza. Pierwszą setkę Honda CR-V 4x4 osiąga po 9,6 sekundy, ale wrażenie robi przede wszystkim łatwość z jaką auto rozpędza się do 140 km/h. Nawet z czterema osobami na pokładzie auto płynnie nabiera szybkości zapewniając bezpieczną i komfortową podróż. Jeszcze większe wrażenie robi ekonomiczność tego silnika. W mieście auto potrzebuje średnio 7,5 l paliwa na 100 km, na trasie jest to przeciętnie 6,0 l a w trakcie autostradowej jazdy z kompletem pasażerów (140-150 km/h) silnik zadowoli się maksymalnie 7,7 l oleju napędowego na każde 100 km. Co ciekawe, w trakcie bardzo spokojnej jazdy z prędkością oscylującą wokół 90-95 km/h udało się nam uzyskać spalanie na poziomie 4,3 I na 100 km. I to wszystko w dużym, ciężki (ponad 1600 kg) i wyposażonym w napęd 4x4 samochodzie.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Sercem układu napędowe jest silnik Diesla wyposażony w dwie turbosprężarki połączone ze sobą szeregowo. W zakresie średnich prędkości obrotowych, obie turbosprężarki pracują razem, zapewniając doładowanie powietrza docierającego do komór spalania. Wysokociśnieniowe doładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), co pozwala uzyskać szybkie reakcje na zmiany położenia pedału przyspieszenia i na ograniczenie strat przy niskich prędkościach obrotowych. Niskociśnieniowa turbosprężarka korzysta z typowego zaworu upustowego WG i pracuje najwydajniej w wysokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Układ działa naprawdę sprawnie i efektywnie. Oczywiście, jednostce 2.2 i-DTEC nowy silnik nie dorównuje dynamiką, ale restrykcyjne normy emisji spalin, wymusiły rezygnację z niego.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zauważalnie gorzej ze swojej roli wywiązuje się układ 4x4. Napęd tylnej osi dołącza się z odczuwalnym opóźnieniem co powoduje, ze auto jest zauważalnie podsterowne w trakcie dynamicznej jazdy po śliskiej nawierzchni. Dopiero dołączenie osi powoduje ustabilizowanie zachowania auta. Układ spisuje się za to dobrze w trakcie dynamicznego ruszania na mniej przyczepnej nawierzchni. Nie jest to jednak auto, które poradzi sobie w trudniejszym terenie. Tym bardziej, że nie posiada przekładni redukcyjnej. To po prostu SUV.

Dobre wrażenie pozostawił po sobie za to bardzo czuły układ hamulcowy auta (tarcze przód/tył: 315 mm/302 mm). Pedał hamulca reaguje pewnie i w sposób zdecydowany na każde jego wciśnięcie, a Honda szybko wytraca prędkość. Gwałtowne obniżanie szybkości pojazdu odkrywa przed kierowcą dość miękką charakterystykę pracy zawieszenia. CR-V wyraźnie przechyla się w zakrętach i nurkuje podczas hamowania. Nieźle za to radzi sobie z wybieraniem nierówności na drodze. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany, ale w nowym modelu poprawiono jego precyzję. Auto płynniej reaguje na ruchy kierownicy zachowując wysoką stabilność prowadzenia.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Honda CR-V po faceliftingu otrzymując nowy silnik 1.6 i-DTEC 160 KM zyskała na atrakcyjności pod względem ceny. Poprzedni motor o pojemności 2,2 l powodował, że auto kwalifikowane było do drugiego progu akcyzowego, który powiększał cenę auta zamiast o 3,1% to aż o 18,6%. Nowy model jest przez to tańszy. Odmiana Elegance 1.6 160 KM z napędem 4x4 kosztuje 124 100 zł. Prezentowana w teście odmiana Lifestyle ze skrzynią manualną systemem HondaConnect+ oraz ADAS 139 300 zł plus 4900 zł za wspomniane układy. Niemało, ale w tej klasie jest to cena bardzo konkurencyjna. Zwłaszcza, że mówimy o aucie praktycznie w pełni wyposażonym (z nawigacją, automatyczną klimatyzacją, tapicerką z Alcantary, nowoczesnymi reflektorami HID), które cieszy się świetną renomą na świecie.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA