REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz przyciąga wzrok niebanalnym kształtem nadwozia. W naszym teście przyglądamy się z bliska japońskiemu maluchowi z manualną skrzynią biegów i wolnossącą benzynową jednostką napędową (jedyną w ofercie).

Od wielu lat wszystkie modele Hondy przyciągają uwagę niebanalną, wręcz egzotyczną jak na europejskie standardy stylizacją. Kamieniem milowym, który zapoczątkował odważny design w modelach Hondy był Civic, którego linia wciąż potrafi zaskoczyć największych motoryzacyjnych ignorantów. Co więcej, łatwo zauważyć, że coraz więcej modeli w ofercie Hondy charakteryzuje się nietuzinkowym kształtem.

REKLAMA

Trend ten dobrze ilustruje miejski model Jazz, którego poprzednie generacje były zachowawcze w formie, a najnowsza kusi krzykliwą linią nadwozia okraszoną dostępną paletą wyrazistych kolorów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – wnętrze

REKLAMA

Z designem nadwozia dobrze współgra wygląd tablicy przyrządów. Oryginalny kokpit ma ciekawą formę i jest jednocześnie przejrzysty oraz wygodny w obsłudze. Po lewej stronie kierownicy zainstalowano poręczny cupholder. Nie zapomniano też o praktycznych półkach na dole pod środkową konsolą oraz o wejściach HDMi i USB.

Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego. Ale choć sam ekran sprawnie reaguje na dotyk to obsługa interfejsu mogłaby być bardziej intuicyjna. Niezbyt wygodne jest także sterowanie głośności radiem – reguluje się ją przyciskami na ekranie. Pokrętło sprawdziłoby się lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości o ile zwracamy uwagę na górne partie kokpitu. Te zastosowane w dolnych partiach tablicy przyrządów są co najwyżej przeciętnej jakości.

W Hondzie Jazz siedzi się bardzo wygodnie. To zasługa obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli.

Przedział pasażerski rozpieszcza pasażerów przestronnością. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Walory użytkowe pojazdu dodatkowo podnosi standardowy system składania tylnej kanapy Magic Seats.

Bagażnik Hondy Jazz ma objętość 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnym w klasie.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hondy Jazz znalazła się jedna jednostka napędowa. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

W recenzowanym egzemplarzu zastosowano manualną, sześciobiegową przekładnię.

Temperament Hondy Jazz daje o sobie znać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość ok. 4500 obr./min. Wtedy czuć wyraźny przyrost dynamiki i Honda zaczyna pewnie przeć do przodu. W niższych partiach obrotów auto jest ospałe i niemrawo nabiera prędkości. Mimo to prowadzenie jest przyjemne. To zasługa precyzyjnie działającej dźwigni zmiany biegów, niezłego układu kierowniczego oraz zestrojenia zawieszenia - nierówności tłumione są komfortowo, a auto prowadzi się bardzo stabilnie nawet podczas szybszej jazdy po ciasnych zakrętach.

W ruchu miejskim doceniliśmy dobrą widoczność z miejsca kierowcy, stosunkowo niewielki promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa (6,8 l benzyny na 100 km).

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – podsumowanie

Honda Jazz przyciąga uwagę niebanalnym kształtem odróżniającym ją znacznie od większości zaprojektowanych zachowawczo konkurentów. Cieszy też nietuzinkowy wygląd kokpitu. Jednak największym atutem opisywanego Jazz’a jest duża praktyczność nadwozia. Przestronne wnętrze i ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne w postaci Magic Seats znacznie powiększają możliwości przewozowe małej Hondy. Nie bez znaczenia jest też niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Biorąc od uwagę powyższe łatwo przymknąć oko na niedostatki dynamiki w dolnych zakresach obrotów.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 61 600 zł (59 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA