Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
REKLAMA
REKLAMA
Od wielu lat wszystkie modele Hondy przyciągają uwagę niebanalną, wręcz egzotyczną jak na europejskie standardy stylizacją. Kamieniem milowym, który zapoczątkował odważny design w modelach Hondy był Civic, którego linia wciąż potrafi zaskoczyć największych motoryzacyjnych ignorantów. Co więcej, łatwo zauważyć, że coraz więcej modeli w ofercie Hondy charakteryzuje się nietuzinkowym kształtem.
REKLAMA
Trend ten dobrze ilustruje miejski model Jazz, którego poprzednie generacje były zachowawcze w formie, a najnowsza kusi krzykliwą linią nadwozia okraszoną dostępną paletą wyrazistych kolorów.
Więcej informacji na temat Hondy znajdziesz tutaj
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – wnętrze
REKLAMA
Z designem nadwozia dobrze współgra wygląd tablicy przyrządów. Oryginalny kokpit ma ciekawą formę i jest jednocześnie przejrzysty oraz wygodny w obsłudze. Po lewej stronie kierownicy zainstalowano poręczny cupholder. Nie zapomniano też o praktycznych półkach na dole pod środkową konsolą oraz o wejściach HDMi i USB.
Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego. Ale choć sam ekran sprawnie reaguje na dotyk to obsługa interfejsu mogłaby być bardziej intuicyjna. Niezbyt wygodne jest także sterowanie głośności radiem – reguluje się ją przyciskami na ekranie. Pokrętło sprawdziłoby się lepiej.
Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości o ile zwracamy uwagę na górne partie kokpitu. Te zastosowane w dolnych partiach tablicy przyrządów są co najwyżej przeciętnej jakości.
W Hondzie Jazz siedzi się bardzo wygodnie. To zasługa obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli.
Przedział pasażerski rozpieszcza pasażerów przestronnością. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Walory użytkowe pojazdu dodatkowo podnosi standardowy system składania tylnej kanapy Magic Seats.
Bagażnik Hondy Jazz ma objętość 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnym w klasie.
Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – napęd/układ jezdny
W gamie napędowej Hondy Jazz znalazła się jedna jednostka napędowa. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.
W recenzowanym egzemplarzu zastosowano manualną, sześciobiegową przekładnię.
Temperament Hondy Jazz daje o sobie znać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość ok. 4500 obr./min. Wtedy czuć wyraźny przyrost dynamiki i Honda zaczyna pewnie przeć do przodu. W niższych partiach obrotów auto jest ospałe i niemrawo nabiera prędkości. Mimo to prowadzenie jest przyjemne. To zasługa precyzyjnie działającej dźwigni zmiany biegów, niezłego układu kierowniczego oraz zestrojenia zawieszenia - nierówności tłumione są komfortowo, a auto prowadzi się bardzo stabilnie nawet podczas szybszej jazdy po ciasnych zakrętach.
W ruchu miejskim doceniliśmy dobrą widoczność z miejsca kierowcy, stosunkowo niewielki promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa (6,8 l benzyny na 100 km).
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – podsumowanie
Honda Jazz przyciąga uwagę niebanalnym kształtem odróżniającym ją znacznie od większości zaprojektowanych zachowawczo konkurentów. Cieszy też nietuzinkowy wygląd kokpitu. Jednak największym atutem opisywanego Jazz’a jest duża praktyczność nadwozia. Przestronne wnętrze i ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne w postaci Magic Seats znacznie powiększają możliwości przewozowe małej Hondy. Nie bez znaczenia jest też niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Biorąc od uwagę powyższe łatwo przymknąć oko na niedostatki dynamiki w dolnych zakresach obrotów.
Honda Jazz 1.3 i-VTEC – dane techniczne
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC man. | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 1318 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 102 KM/6000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 123 Nm/5000 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 354 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 399,5/169,4/155 cm |
Rozstaw osi | 253 cm |
V-max | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,4 s |
Zużycie paliwa* | 6,2/4,5/5,1 l/100 km |
Cena od | 61 600 zł (59 100 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.