REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz przyciąga wzrok niebanalnym kształtem nadwozia. W naszym teście przyglądamy się z bliska japońskiemu maluchowi z manualną skrzynią biegów i wolnossącą benzynową jednostką napędową (jedyną w ofercie).

Od wielu lat wszystkie modele Hondy przyciągają uwagę niebanalną, wręcz egzotyczną jak na europejskie standardy stylizacją. Kamieniem milowym, który zapoczątkował odważny design w modelach Hondy był Civic, którego linia wciąż potrafi zaskoczyć największych motoryzacyjnych ignorantów. Co więcej, łatwo zauważyć, że coraz więcej modeli w ofercie Hondy charakteryzuje się nietuzinkowym kształtem.

REKLAMA

REKLAMA

Trend ten dobrze ilustruje miejski model Jazz, którego poprzednie generacje były zachowawcze w formie, a najnowsza kusi krzykliwą linią nadwozia okraszoną dostępną paletą wyrazistych kolorów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra wygląd tablicy przyrządów. Oryginalny kokpit ma ciekawą formę i jest jednocześnie przejrzysty oraz wygodny w obsłudze. Po lewej stronie kierownicy zainstalowano poręczny cupholder. Nie zapomniano też o praktycznych półkach na dole pod środkową konsolą oraz o wejściach HDMi i USB.

REKLAMA

Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego. Ale choć sam ekran sprawnie reaguje na dotyk to obsługa interfejsu mogłaby być bardziej intuicyjna. Niezbyt wygodne jest także sterowanie głośności radiem – reguluje się ją przyciskami na ekranie. Pokrętło sprawdziłoby się lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości o ile zwracamy uwagę na górne partie kokpitu. Te zastosowane w dolnych partiach tablicy przyrządów są co najwyżej przeciętnej jakości.

W Hondzie Jazz siedzi się bardzo wygodnie. To zasługa obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli.

Przedział pasażerski rozpieszcza pasażerów przestronnością. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Walory użytkowe pojazdu dodatkowo podnosi standardowy system składania tylnej kanapy Magic Seats.

Bagażnik Hondy Jazz ma objętość 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnym w klasie.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hondy Jazz znalazła się jedna jednostka napędowa. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

W recenzowanym egzemplarzu zastosowano manualną, sześciobiegową przekładnię.

Temperament Hondy Jazz daje o sobie znać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość ok. 4500 obr./min. Wtedy czuć wyraźny przyrost dynamiki i Honda zaczyna pewnie przeć do przodu. W niższych partiach obrotów auto jest ospałe i niemrawo nabiera prędkości. Mimo to prowadzenie jest przyjemne. To zasługa precyzyjnie działającej dźwigni zmiany biegów, niezłego układu kierowniczego oraz zestrojenia zawieszenia - nierówności tłumione są komfortowo, a auto prowadzi się bardzo stabilnie nawet podczas szybszej jazdy po ciasnych zakrętach.

W ruchu miejskim doceniliśmy dobrą widoczność z miejsca kierowcy, stosunkowo niewielki promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa (6,8 l benzyny na 100 km).

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – podsumowanie

Honda Jazz przyciąga uwagę niebanalnym kształtem odróżniającym ją znacznie od większości zaprojektowanych zachowawczo konkurentów. Cieszy też nietuzinkowy wygląd kokpitu. Jednak największym atutem opisywanego Jazz’a jest duża praktyczność nadwozia. Przestronne wnętrze i ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne w postaci Magic Seats znacznie powiększają możliwości przewozowe małej Hondy. Nie bez znaczenia jest też niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Biorąc od uwagę powyższe łatwo przymknąć oko na niedostatki dynamiki w dolnych zakresach obrotów.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 61 600 zł (59 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA