REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz przyciąga wzrok niebanalnym kształtem nadwozia. W naszym teście przyglądamy się z bliska japońskiemu maluchowi z manualną skrzynią biegów i wolnossącą benzynową jednostką napędową (jedyną w ofercie).

Od wielu lat wszystkie modele Hondy przyciągają uwagę niebanalną, wręcz egzotyczną jak na europejskie standardy stylizacją. Kamieniem milowym, który zapoczątkował odważny design w modelach Hondy był Civic, którego linia wciąż potrafi zaskoczyć największych motoryzacyjnych ignorantów. Co więcej, łatwo zauważyć, że coraz więcej modeli w ofercie Hondy charakteryzuje się nietuzinkowym kształtem.

REKLAMA

REKLAMA

Trend ten dobrze ilustruje miejski model Jazz, którego poprzednie generacje były zachowawcze w formie, a najnowsza kusi krzykliwą linią nadwozia okraszoną dostępną paletą wyrazistych kolorów.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra wygląd tablicy przyrządów. Oryginalny kokpit ma ciekawą formę i jest jednocześnie przejrzysty oraz wygodny w obsłudze. Po lewej stronie kierownicy zainstalowano poręczny cupholder. Nie zapomniano też o praktycznych półkach na dole pod środkową konsolą oraz o wejściach HDMi i USB.

REKLAMA

Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego. Ale choć sam ekran sprawnie reaguje na dotyk to obsługa interfejsu mogłaby być bardziej intuicyjna. Niezbyt wygodne jest także sterowanie głośności radiem – reguluje się ją przyciskami na ekranie. Pokrętło sprawdziłoby się lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości o ile zwracamy uwagę na górne partie kokpitu. Te zastosowane w dolnych partiach tablicy przyrządów są co najwyżej przeciętnej jakości.

W Hondzie Jazz siedzi się bardzo wygodnie. To zasługa obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli.

Przedział pasażerski rozpieszcza pasażerów przestronnością. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Walory użytkowe pojazdu dodatkowo podnosi standardowy system składania tylnej kanapy Magic Seats.

Bagażnik Hondy Jazz ma objętość 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnym w klasie.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hondy Jazz znalazła się jedna jednostka napędowa. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

W recenzowanym egzemplarzu zastosowano manualną, sześciobiegową przekładnię.

Temperament Hondy Jazz daje o sobie znać dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość ok. 4500 obr./min. Wtedy czuć wyraźny przyrost dynamiki i Honda zaczyna pewnie przeć do przodu. W niższych partiach obrotów auto jest ospałe i niemrawo nabiera prędkości. Mimo to prowadzenie jest przyjemne. To zasługa precyzyjnie działającej dźwigni zmiany biegów, niezłego układu kierowniczego oraz zestrojenia zawieszenia - nierówności tłumione są komfortowo, a auto prowadzi się bardzo stabilnie nawet podczas szybszej jazdy po ciasnych zakrętach.

W ruchu miejskim doceniliśmy dobrą widoczność z miejsca kierowcy, stosunkowo niewielki promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa (6,8 l benzyny na 100 km).

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tomasz Korniejew

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC – podsumowanie

Honda Jazz przyciąga uwagę niebanalnym kształtem odróżniającym ją znacznie od większości zaprojektowanych zachowawczo konkurentów. Cieszy też nietuzinkowy wygląd kokpitu. Jednak największym atutem opisywanego Jazz’a jest duża praktyczność nadwozia. Przestronne wnętrze i ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne w postaci Magic Seats znacznie powiększają możliwości przewozowe małej Hondy. Nie bez znaczenia jest też niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Biorąc od uwagę powyższe łatwo przymknąć oko na niedostatki dynamiki w dolnych zakresach obrotów.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 61 600 zł (59 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA