REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wbrew narzekaniom malkontentów moda na tzw. crossovery ma się dobrze. A to mobilizuje producentów samochodów do rozszerzania i modernizacji oferty w zakresie aut z podwyższonym nadwoziem. Jednym z modeli, który niedawno przeszedł modernizację jest Peugeot 2008. W naszym teście egzemplarz napędzany przez trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM.

Peugeot to jeden tych producentów samochodów, którzy szybko wyczuli potencjał drzemiący w tzw. crossoverach. Tym samym nie trzeba było długo czekać, by wprowadził do oferty model 3008, kontrowersyjny z wyglądu ale przekonujący do siebie praktycznością i wysokim komfortem jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Choć w pierwszej fazie, crossovery były konstruowane w oparciu o modele co najmniej klasy kompaktowej, szybko ofertę rozszerzono o wersje reprezentujące niższe segmenty rynku.

I właśnie reprezentantem tej klasy jest Peugeot 2008, który można sklasyfikować jako Peugeota 208 w wersji kombi z wyższym (o ok. 2 cm) prześwitem.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Sylwetka 2008 jest proporcjonalna i ozdobiona masywnymi zderzakami. Co ciekawe, dodające nadwoziu wyrazistości czarne listwy ochraniające nadkola są wyposażeniem standardowym jedynie najbogatszej wersji Allure. W tańszych odmianach zastosowano jedynie dolne listwy chroniące drzwi.

REKLAMA

Wyposażeniem standardowym każdej wersji są za to relingi dachowe, tylny spojler dachowy, czy tylne światła z technologią 3D LED.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do Peugeota nie można jednak zamówić reflektorów tzw. Full LED (standardem są halogenowe, soczewkowe), a w tej technologii (LED) są wykonane jedynie światła do jazdy dziennej – standard dla wszystkich wersji.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – wnętrze

Nietuzinkowość kokpitu Peugeota 2008 zawdzięczamy polskiemu projektantowi Adamowi Bazydło. To on wpadł na pomysł zmniejszenia kierownicy i umieszczenia prędkościomierza i obrotomierza wyżej, tak by kierowca spoglądał na nie znad, a nie spod wieńca kierownicy.

Rozwiązanie to ma swoje uzasadnienie także w biologii. Dzięki temu, prowadzący trzymając kierownicę, ma ręce umieszczone niżej niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Dzięki temu prowadzenie jest mniej męczące. Ponadto dzięki takiemu rozwiązaniu „zegary” są lepiej widoczne w szerszym zakresie ustawień kierownicy – rzadziej (w zależności od indywidualnych ustawień) dochodzi do przypadku zasłaniania części cyferblatów wieńcem koła kierowniczego. W rezultacie nawet osoby początkowo nastawione sceptycznie do niespotykanie małej kierownicy, szybko odnajdują sens zastosowanych w 2008 rozwiązań.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Tym bardziej, że kokpit 2008 został wykonany z materiałów wysokiej jakości, przyjemnych w dotyku i dobrze wyglądających.

Na górze środkowej konsoli zamontowano kolorowy dotykowy wyświetlacz o średnicy 7 cali (standard od wersji Active).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana Allure, która jest standardowo wyposażona m.in. w przednie fotele sportowe, które zapewniają odpowiedni komfort jazdy nawet podczas wielogodzinnych podróży.

Do pełni szczęścia podczas jazdy w trasie brakuje tylko wygodnego podłokietnika pomiędzy przednimi fotelami, bo np. tempomat jest na liście wyposażenia standardowego wszystkich wersji 2008.

Przedział pasażerski nowego 2008 jest stosunkowo przestronny. Wysocy kierowcy będą się musieli przyzwyczaić do ograniczonej przestrzeni w okolicach kolan. Jeżeli chodzi o przestrzeń nad głową, czy na wysokości ramion nikt nie powinien narzekać.

Za to sporo miejsca (także na nogi) znajdziemy na tylnej kanapie. Jedynymi mankamentami wpływającymi na komfort użytkowania jest niewielki otwór drzwiowy przez który trzeba się przecisnąć by zająć miejsce z tylu oraz trochę zbyt pionowy kąt pochylenia oparcia tylnego rzędu.

Bagażnik opisywanego Peugeota ma objętość 350 l, a jego użytkowość podnosi duży otwór załadunku. Szkoda tylko, że projektanci nie zdecydowali się na tradycyjne podwieszenie tylnej półki na sznurkach. W rezultacie po uniesieniu klapy bagażnika, trzeba samodzielnie podnosić do góry pokrywę zasłaniającą przedział bagażowy. Nie jest to wygodne rozwiązanie.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM
 

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr./min to jedna z najlepszych tego typu konstrukcji dostępnych obecnie na rynku. Jako jedyny w ofercie 2008, 110 konny silnik PureTech może współpracować z sześciobiegową automatyczną przekładnią i dokładnie taki zestaw trafił do naszej do recenzji.

Podczas ruszania z miejsca zestaw napędowy nie wykazuje zwłoki w reakcji na operowanie pedałem gazu. Ta występuje dopiero podczas wymuszania funkcji kick down, czyli redukcji biegu poprzez wciśnięcie pedału przyspieszania do końca. Producent wyposażył Peugeota 2008 w tryb jazdy Sport. Jednak korzystanie z niego nie przynosi spektakularnych korzyści w zakresie dynamiki. Reakcja na gaz się wyostrza, ale skrzynia biegów utrzymuje dłużej niższe przełożenia, co bardziej niż na dynamikę rozpędzania ma przełożenie na zwiększone zużycie paliwa.

Auto chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów a przyspieszaniu towarzyszy dziarskie powarkiwanie trzycylindrowej jednostki napędowej.

Wyraźny spadek dynamiki czuć dopiero podczas prób przyspieszania od ok. 140 km/h oraz podczas jazdy z kompletem pasażerów. 2008 jest także wrażliwy na podmuchy wiatru, które w razie występowania dają mu wyraźny opór. Niemniej stała podróż z prędkością autostradową upływa w komfortowych warunkach (we wnętrzu wciąż da się swobodnie rozmawiać) i nie skutkuje nadmiernym zużyciem paliwa – 7,2 l benzyny na 100 km jadąc z kompletem pasażerów i bagażem to bardzo dobry wynik.

W ruchu miejskim można bez trudu uzyskać rezultat 7,8 l na 100 km. Na krótkich odcinkach przy dużych korkach recenzowany 2008 zużywał ok. 9,8 l benzyny na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Dalsza część testu Peugeota 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 na następnej stronie


Zawieszenie francuskiego crossovera zostało zestrojone dość miękko. Pasażerowie nie odczuwają zbytnio wszelkich niedoskonałości nawierzchni. Co prawda podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów, a wyższy prześwit też nie pozostaje obojętny dla właściwości trakcyjnych, niemniej lekki silnik i szereg systemów wspomagających kierowcę sprawiają, że wbrew pozorom łatwo utrzymać auto w ryzach.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zawiedzeni będą ci, którzy liczą że 2008 może zostać wyposażony w napęd na obie osie. Nie może. W zamian producent przygotował dostępny za dopłatą (2000 zł lub 1000 zł w zależności od wersji) system Grip Control, który może pracować w jednym z 5 trybów - Śnieg, Off-Road, Piasek , ESP off, ESP standard. W zależności od wyboru jednego z nich i rodzaju podłoża system steruje trakcją przednich kół poprzez układ ESP ułatwiając przejazd po śliskiej nawierzchni. Nie jest to substytut napędu 4x4 ale na pewno Peugeot ma większe szanse przejechać przez piaszczystą drogę niż auto z przednim napędem bez układu Grip Control.

   Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – podsumowanie

Cennik Peugeota 2008 z automatyczną skrzynią biegów otwiera kwota 74 900 zł. Najlepiej wyposażona wersja Allure kosztuje o ok. 6 tys. zł więcej, przy czym warto zaznaczyć, że na liście wyposażenia standardowego tej odmiany znajdują się m.in. pozycje, których nie da się dokupić do tańszych odmian – np. fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Peugeot 2008 dał się poznać, jak auto zaskakująco pakowne i komfortowe. Choć jego naturalnym środowiskiem są aglomeracje miejskie na obszarze których może sprawdzić się jako sprawny środek dojazdu z przedmieść do pracy i z powrotem. W takich warunkach właściciel doceni m.in. oszczędny silnik a niedostatki mocy będą o sobie przypominać jedynie w niektórych momentach podczas podróży na wakacje.

Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6 – dane techniczne

Peugeot 2008 1.2 110 KM EAT
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 110 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,9/173,9/155,6 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max** 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 10,3 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 81 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA