REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i20 Active sprawia wrażenia samochodu, którym można bez obaw zjechać z asfaltowego szlaku. Można, o ile ten szlak nie będzie zbyt grząski.

Choć wersja Active wizualnie znacznie różni się od pozostałych odmian modelu i20, konstrukcyjnie jest niemal z nimi identyczna. Różnice w długości i szerokości nadwozia wynikają m.in. z zastosowania innych zderzaków i osłon błotników, natomiast w wysokości – z faktu, że i20 Active ma zwiększony o 2 cm prześwit (do 16 cm) oraz standardowo jest wyposażony w relingi dachowe. Całość utrzymana jest w modnym crossoverowym stylu i trzeba przyznać, że prezentuje się świetnie.

REKLAMA

REKLAMA

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hyundaia znajdziesz tutaj

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – wnętrze

Kokpit wersji Active został wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Tablica przyrządów jest przejrzysta i zaprojektowana ergonomicznie.

Cieszą wygoda foteli i ilość dostępnej przestrzeni (zarówno z przodu, jak i z tyłu), choć podczas dłuższych podróży przydałby się lepszy podłokietnik (taki, który zapewnia odpowiednie podparcie dla łokcia kierowcy).

REKLAMA

Względem pozostałych pięciodrzwiowych odmian i20, nie zmieniła się objętość bagażnika. W wersji Active ma on wciąż pojemność 326 l ale jego wykorzystanie utrudnia stosunkowo wysoki próg załadunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyposażeniu standardowym najuboższej wersji opisywanej odmiany Hyundaia znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby czterech drzwi, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, tempomat, czy tylne czujniki parkowania, które ułatwiają manewry na ciasnych parkingach.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – napęd/układ jezdny

Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został wyposażony w stosunkowo nową jednostkę napędową w gamie Hyundaia – trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 l, który rozwija moc maksymalną 100 KM przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.

Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. Trzycylindrowy silnik występuje także w wersji 120 konnej, wtedy współpracuje z manualną, sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, 100 konna jednostka napędowa rozpędza ważące 1085 kg auto od 0 do 100 km/h w 10,9 s. A jak to wygląda w praktyce?

Dziarsko brzmiący trzycylindrowy silnik wyraźnie wyrywa do przodu po przekroczeniu ok. 2000 obr./min. Podczas pracy na niższych obrotach wyraźnie brakuje mu wigoru. Nie tylko podczas ruszania z miejsca. W takim przypadku łatwo szybko zwiększyć obroty. Niedostatek dynamiki jest bardziej zauważalny podczas przyspieszania np. na drugim biegu. Lub na piątym podczas jazdy po autostradzie (każde wyprzedzanie wymaga redukcji). Auto nie ma też lekko podczas jazdy w terenie górzystym, gdzie daje o sobie znać stosunkowo mała elastyczność silnika.

Choć Hyundai został wyposażony w pięciobiegową przekładnię, nie należy się obawiać jazdy po autostradzie. Podróżowanie z maksymalną dozwoloną prędkością jest zaskakująco komfortowe – w aucie jest wtedy cicho, nie słychać też zanadto odgłosu pracy silnika.

Wyższy prześwit i wyższe nadwozie skutkują tym, że samochód bardziej niż inne odmiany i20 przechyla się podczas jazdy po ciasnych łukach. Tym bardziej, że zawieszenie zostało zestrojone bardziej na modłę komfortową aniżeli sportową. Tym samym opisywany Hyundai sprawnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni (nieprzyjemne stuki słychać tylko po wjechaniu w naprawdę dużą wyrwę w jezdni) ale podczas jazdy po zakrętach ma tendencję do mocnych przechyłów. Przy czym dość późno zaczyna tracić przyczepność.

Niedostatki w dynamice są nagradzane niskim zużyciem paliwa. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 110 km/h opisywany Hyundai zużył około 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa rosło do 6,4 l na 100 km. Z kolei w ruchu miejskim zanotowaliśmy wynik „spalania” na poziomie 7 l na 100 km.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – podsumowanie

Hyundai i20 Active jest droższy od i20 o 5000 zł. Niewątpliwie w zamian za wyższą cenę otrzymamy samochód wyglądający modniej, co z pewnością nie będzie bez znaczenia dla wielu młodszych kierowców. Ci starsi, z pewnością docenią fakt, że dzięki odrobinę wyższemu prześwitowi, siedziska foteli i20 Active są umiejscowione nieco wyżej niż w pozostałych odmianach modelu, co z kolei skutkuje nieznacznie wygodniejszym wsiadaniem i wysiadaniem z auta. Nie należy się też obawiać parkowania na chodnikach z wyższym krawężnikiem.

Jednak kierowcy, dla których większe znaczenie mają właściwości jezdne i zużycie paliwa z pewnością zdecydują się na zakup tradycyjnej odmiany modelu i20.

Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – dane techniczne

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM 
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 326 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,5/176/152,9 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 61 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Hyundai
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA