REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i20 Active sprawia wrażenia samochodu, którym można bez obaw zjechać z asfaltowego szlaku. Można, o ile ten szlak nie będzie zbyt grząski.

Choć wersja Active wizualnie znacznie różni się od pozostałych odmian modelu i20, konstrukcyjnie jest niemal z nimi identyczna. Różnice w długości i szerokości nadwozia wynikają m.in. z zastosowania innych zderzaków i osłon błotników, natomiast w wysokości – z faktu, że i20 Active ma zwiększony o 2 cm prześwit (do 16 cm) oraz standardowo jest wyposażony w relingi dachowe. Całość utrzymana jest w modnym crossoverowym stylu i trzeba przyznać, że prezentuje się świetnie.

REKLAMA

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Hyundaia znajdziesz tutaj

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – wnętrze

Kokpit wersji Active został wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Tablica przyrządów jest przejrzysta i zaprojektowana ergonomicznie.

Cieszą wygoda foteli i ilość dostępnej przestrzeni (zarówno z przodu, jak i z tyłu), choć podczas dłuższych podróży przydałby się lepszy podłokietnik (taki, który zapewnia odpowiednie podparcie dla łokcia kierowcy).

Względem pozostałych pięciodrzwiowych odmian i20, nie zmieniła się objętość bagażnika. W wersji Active ma on wciąż pojemność 326 l ale jego wykorzystanie utrudnia stosunkowo wysoki próg załadunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyposażeniu standardowym najuboższej wersji opisywanej odmiany Hyundaia znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby czterech drzwi, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, tempomat, czy tylne czujniki parkowania, które ułatwiają manewry na ciasnych parkingach.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Egzemplarz, który trafił do redakcyjnej recenzji został wyposażony w stosunkowo nową jednostkę napędową w gamie Hyundaia – trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 l, który rozwija moc maksymalną 100 KM przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.

Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. Trzycylindrowy silnik występuje także w wersji 120 konnej, wtedy współpracuje z manualną, sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, 100 konna jednostka napędowa rozpędza ważące 1085 kg auto od 0 do 100 km/h w 10,9 s. A jak to wygląda w praktyce?

Dziarsko brzmiący trzycylindrowy silnik wyraźnie wyrywa do przodu po przekroczeniu ok. 2000 obr./min. Podczas pracy na niższych obrotach wyraźnie brakuje mu wigoru. Nie tylko podczas ruszania z miejsca. W takim przypadku łatwo szybko zwiększyć obroty. Niedostatek dynamiki jest bardziej zauważalny podczas przyspieszania np. na drugim biegu. Lub na piątym podczas jazdy po autostradzie (każde wyprzedzanie wymaga redukcji). Auto nie ma też lekko podczas jazdy w terenie górzystym, gdzie daje o sobie znać stosunkowo mała elastyczność silnika.

REKLAMA

Choć Hyundai został wyposażony w pięciobiegową przekładnię, nie należy się obawiać jazdy po autostradzie. Podróżowanie z maksymalną dozwoloną prędkością jest zaskakująco komfortowe – w aucie jest wtedy cicho, nie słychać też zanadto odgłosu pracy silnika.

Wyższy prześwit i wyższe nadwozie skutkują tym, że samochód bardziej niż inne odmiany i20 przechyla się podczas jazdy po ciasnych łukach. Tym bardziej, że zawieszenie zostało zestrojone bardziej na modłę komfortową aniżeli sportową. Tym samym opisywany Hyundai sprawnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni (nieprzyjemne stuki słychać tylko po wjechaniu w naprawdę dużą wyrwę w jezdni) ale podczas jazdy po zakrętach ma tendencję do mocnych przechyłów. Przy czym dość późno zaczyna tracić przyczepność.

Niedostatki w dynamice są nagradzane niskim zużyciem paliwa. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 110 km/h opisywany Hyundai zużył około 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa rosło do 6,4 l na 100 km. Z kolei w ruchu miejskim zanotowaliśmy wynik „spalania” na poziomie 7 l na 100 km.

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Tomasz Korniejew

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – podsumowanie

Hyundai i20 Active jest droższy od i20 o 5000 zł. Niewątpliwie w zamian za wyższą cenę otrzymamy samochód wyglądający modniej, co z pewnością nie będzie bez znaczenia dla wielu młodszych kierowców. Ci starsi, z pewnością docenią fakt, że dzięki odrobinę wyższemu prześwitowi, siedziska foteli i20 Active są umiejscowione nieco wyżej niż w pozostałych odmianach modelu, co z kolei skutkuje nieznacznie wygodniejszym wsiadaniem i wysiadaniem z auta. Nie należy się też obawiać parkowania na chodnikach z wyższym krawężnikiem.

Jednak kierowcy, dla których większe znaczenie mają właściwości jezdne i zużycie paliwa z pewnością zdecydują się na zakup tradycyjnej odmiany modelu i20.

Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM – dane techniczne

Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM 
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 326 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406,5/176/152,9 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 61 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM
Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA