REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy model Hyundaia – Tucson, zastępuje świetnie przyjętego przez rynek ix35. To nie łatwe zadanie ale koreański producent przyzwyczaił nas do tego, że zazwyczaj dobrze radzi sobie ze sprostaniem nawet największym wyzwaniom. W teście Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT.

Ofensywa modelowa koreańskich producentów samochodów zdaje się nie mieć końca. W tej chwili w portfolio pojazdów osobowych Hyundaia znajdziemy aż dziewięć modeli, w tym jeden, który ma za zadanie zwrócić uwagę klientów przeglądających ofertę klasy Premium (Genesis). Można spierać się o detale dotyczące poszczególnych modeli marki Hyundai ale w jednym cały motoryzacyjny światek jest zgodny – wszystkim imponuje postęp, w jakim koreański producent się rozwija. Najbardziej widać to w kolejnych debiutujących modelach. Najnowszy Hyundai Tucson jest tego potwierdzeniem.

REKLAMA

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Mierzące 447,5 cm długości nadwozie Tucsona (wys. – 164,5 cm, szer. – 185 cm) wygląda zgrabnie. Uwagę przyciąga zwłaszcza masywna przednia część pojazdu z mocno wyprofilowaną maską i ładnie wkomponowanymi reflektorami (od wersji Style w wyposażeniu standardowym znajdziemy reflektory LED ze spryskiwaczami, w uboższych odmianach stosowane są reflektory projekcyjne. Światła do jazdy dziennej LED są w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji).

Dostojności nadwoziu nowego Hyundaia dodaje zwiększony do 17,2 cm prześwit oraz obudowy błotników, progów i zderzaków. Całość prezentuje się ładnie zwłaszcza, osadzona na obręczach ze stopów lekkich o średnicy 19 cali (w najuboższej odmianie standardowo są montowane felgi o średnicy 16 cali).

Więcej informacji na temat marki Hyundai znajdziesz tutaj

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT - wnętrze

Przedział pasażerski Tucsona jest przestronny. Przednie fotele mają obszerne siedziska. Oparcia mają stosunkowo płytki profil, ale zapewniają wygodną podróż.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kokpit został rozplanowany logicznie. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce na kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. To element zestawu obejmującego nawigację z programem aktualizacji map, kamerę cofania i radio cyfrowe. Od wersji Comfort jest to wyposażenie standardowe, w uboższych odmianach wymaga dopłaty 4500 zł.

Tablica przyrządów w większości została wykonana z twardego tworzywa. Fakt, że choć jest ładna w formie, to jednak przydałoby się ją wykończyć większą ilością lepszej jakości materiału. Tym bardziej, że nic nie można zarzucić dokładności montażu poszczególnych elementów.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Tomasz Korniejew

Między przednimi fotelami wygospodarowano miejsce na podłokietnik. To dobrze, choć szkoda że nie da się regulować jego wysokości.

Bardzo wygodnie siedzi się na tylnej kanapie. Miejsca jest tam pod dostatkiem, a dodatkowo da się regulować kat pochylenia oparcia, co znacznie zwiększa komfort podróży.

Według danych producenta, bagażnik Tucsona ma objętość 513 l i da się go powiększyć do 1503 l.

Zobacz też: Test Hyundai i30 Turbo - koreańskie GTI?

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT  - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Gama silnikowa Hyundaia Tucsona liczy sześć jednostek napędowych – dwie benzynowe i cztery wysokoprężne. Do redakcji przyjechał egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 185 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Dodatkowo auto zostało wyposażone w napęd na obie osie oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię. Według danych producenta ważący aż 1615 kg Hyundai przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h.

Recenzowany Tucson został wyposażony w układ dwóch trybów jazdy (wyposażenie standardowe dostępne od wersji Comfort i tylko z automatyczną przekładnią) Normal oraz Sport. W tym pierwszym auto wykazuje większą ospałość podczas ruszania oraz rozpędzania się w dolnym zakresie obrotów. Wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2,5 tys.obr./min. Z kolei w trybie Sport, reakcja na gaz wyostrza się. Auto chętniej nabiera prędkości od niższych zakresów obrotów, skrzynia biegów dłużej utrzymuje niższe przełożenia, a działanie układu kierowniczego usztywnia się.

Bez względu na to, czy poruszamy się w trybie Normal czy Sport, silnik Tucsona jest mało słyszalny.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Hyundaia Tucsona na następnej stronie


Opisywaną wersją Tucsona dobrze się podróżuje po autostradzie. Auto sprawnie nabiera prędkości nawet, gdy decydujemy się na przyspieszanie od wysokich prędkości. Nie traci też zbyt dużo wigoru podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Zawieszenie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni, a konstrukcja nadwozia jest zwarta. Na szybko pokonywanych łukach czuć dużą masę pojazdu, co objawia się m.in. przewidywalną tendencją do podsterowności, choć gdy przednie koła zaczynają się ślizgać do gry wkraczają systemy wspomagające kierowcę z napędem na obie osie włącznie, które skutecznie utrzymują auto w ryzach.

Tucson okazał się samochodem poręcznym w codziennym miejskim użytkowaniu, choć ze względu na ograniczoną widoczność do tyłu, podczas parkingowych manewrów przydaje się kamera cofania.

Niestety, duża masa przekłada się na zwiększone zużycie paliwa. W ruchu miejskim Tucson zużywa około 10,5-11 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 120 km/h zużycie paliwa oscylowało wokół 8 l na 100 km. To wciąż sporo.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT  - podsumowanie

Hyundai Tucson przekonuje do siebie przede wszystkim praktycznością i wygodą użytkowania. Atrakcyjny wygląd samochodu dodatkowo wprawia kierowcę w dobry nastrój, ale to przede wszystkim  fakty, że wygodnie się do niego wsiada i z niego wysiada, wygodnie się w nim siedzi i przyjemnie nim podróżuje sprawiają że auto pozostawia po sobie dobre wrażenie. Co prawda nie oszałamia dynamiką, ale spory zapas mocy i momentu obrotowego sprawiają, że auto dzielnie sobie radzi podczas jazdy z dużym obciążeniem.

A jak kształtują się ceny? Najtańsza odmiana Comfort napędzana przez 185 konny silnik z automatyczną przekładnią i napędem na obie osie kosztuje 133 990 zł. Odmiana z najdłuższą listą wyposażenia standardowego (wersja Premium) - aż 169 990 zł. Warto zatem konfigurować Tucsona z rozwagą. 

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT

Tomasz Korniejew

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT  - dane techniczne

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 513/1503 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 447,5/185/164,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Cena od 133 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Hyundai
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Hyundai
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Hyundai
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 184 KM 6AT
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA