REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

REKLAMA

REKLAMA

Czy testowany Hyundai i20 nadaje się na podstawowy środek transportu w rodzinie? Jak jeździ w wersji napędzanej przez benzynowy silnik o mocy 84 KM?

Tendencja do stopniowego powiększania kolejnych generacji modeli doprowadziła do tego, że dzisiejsze samochody segmentu B są sporo większe niż auta segmentu C z końca lat 80. XX w.

REKLAMA

Nic dziwnego, że obecnie wielu Europejczyków szukających pojazdu, coraz częściej rezygnuje z zakupu samochodu kompaktowego na rzecz pojazdu o rozmiar mniejszego.

Dostrzegli to producenci samochodów, którzy od jakiegoś czasu prowadzą ofensywę modelową w segmencie B, który jeszcze do niedawna kojarzony był z autami przeznaczonymi praktycznie wyłącznie do miasta.

A w walce o portfele klientów szczególnym zaangażowaniem wyróżniają się Koreańczycy.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najnowszy Hyundai i20 ma szansę stać się przebojem nie tylko ze względu na fakt, że jest pojazdem używanym w WORDach. Przecież w Polsce na zakup nowego samochodu stać wciąż promil młodych ludzi, którzy zazwyczaj zdają na prawo jazdy.

i20 ma szansę na sukces, bo to udany model, który przyciąga atrakcyjną stylizacją, a przekonuje do siebie po bliższym poznaniu.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - wnętrze

Dobre wrażenie, które wywołuje atrakcyjny wygląd Hyundaia nie znika po zajęciu miejsca w za kierownicą. Tablica przyrządów jest przejrzysta, solidnie zmontowana, wykonana z materiałów dobrej jakości. Przyczepić się można jedynie do zbyt twardego plastiku użytego do wykończenia boczków drzwi.

Cieszy wygoda foteli i ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale wciąż wygodnie tam usiądą osoby o wzroście około 180 cm.

Bagażnik i20 ma objętość 326 l, co jest zaskakująco dobrym wynikiem, który umożliwi spakowanie na dłuższe wakacje nie tylko dwójki osób.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i20 znalazły się trzy wersje benzynowe (1.2/75 KM, 1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.1/75KM oraz 1.4/90 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez benzynowy silnik, rozwijający moc maksymalną 84 KM. Według danych producenta, ważący 1040 kg pojazd, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,1 s.

Rzeczywiście, opisywana wersja i20 nie jest mistrzem sprintu. Silnik ospale reaguje na gaz w dolnych zakresach obrotów i robi się żwawszy dopiero po przekroczeniu około 3500 obr/min. Dlatego manewry wyprzedzania, zwłaszcza jadąc obciążonym autem z kompletem pasażerów, muszą być zawsze poprzedzone przemyślaną redukcją biegu.

Szkoda, że producent nie przewidział zainstalowania do jednostki 1,2 l sześciobiegowej przekładni. Pomogłoby to ograniczyć zużycie paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

REKLAMA

Poruszając się i20 po mieście, zużycie paliwa oscylowało wokół 6 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie, z prędkością około 90 km/h „spalanie” spadało do 5,6 l na 100 km. Ale już podczas jazdy autostradą, z prędkościami między 130, a 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 7 l/100 km.

Warto wspomnieć, że brak szóstego przełożenia nie ma większego znaczenia dla komfortu jazdy (odgłosu pracy silnika w kabinie). Nawet poruszając się z prędkością ok 140 km/h, pasażerowie Hyundaia nie są męczeni nadmiernym hałasem.

Generalnie i20 jest samochodem zaskakująco komfortowym. Zawieszenie zestrojono miękko w efekcie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - podsumowanie

Czy współczesne samochody segmentu B mogą stanowić podstawowy środek transportu dla rodziny? Na pewno nie wszystkie. Jednak Hyundai i20 udowodnił, że rodziny z kilkuletnimi dziećmi mogą go wziąć pod uwagę. Pomijając niezłą przestronność wnętrza i wystarczająco pakowny bagażnik, koreański producent oferuje do małego Hyundaia sporą listę wyposażenia (dodatkowego lub standardowego w zależności od wersji). Na liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy podgrzewane siedzenia przednie.

Biorąc to pod uwagę i jednocześnie rozsiadając się w wygodnym fotelu Hyundaia i20, łatwiej jest przymknąć oko na niedostatki w dynamice.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - dane techniczne

Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 84 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 326/1042 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,5/173,4/147,4 cm
Rozstaw osi 257,0 cm
V-max 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena od 51 300 zł (46 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA