REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

REKLAMA

REKLAMA

Czy testowany Hyundai i20 nadaje się na podstawowy środek transportu w rodzinie? Jak jeździ w wersji napędzanej przez benzynowy silnik o mocy 84 KM?

Tendencja do stopniowego powiększania kolejnych generacji modeli doprowadziła do tego, że dzisiejsze samochody segmentu B są sporo większe niż auta segmentu C z końca lat 80. XX w.

REKLAMA

REKLAMA

Nic dziwnego, że obecnie wielu Europejczyków szukających pojazdu, coraz częściej rezygnuje z zakupu samochodu kompaktowego na rzecz pojazdu o rozmiar mniejszego.

Dostrzegli to producenci samochodów, którzy od jakiegoś czasu prowadzą ofensywę modelową w segmencie B, który jeszcze do niedawna kojarzony był z autami przeznaczonymi praktycznie wyłącznie do miasta.

A w walce o portfele klientów szczególnym zaangażowaniem wyróżniają się Koreańczycy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najnowszy Hyundai i20 ma szansę stać się przebojem nie tylko ze względu na fakt, że jest pojazdem używanym w WORDach. Przecież w Polsce na zakup nowego samochodu stać wciąż promil młodych ludzi, którzy zazwyczaj zdają na prawo jazdy.

i20 ma szansę na sukces, bo to udany model, który przyciąga atrakcyjną stylizacją, a przekonuje do siebie po bliższym poznaniu.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - wnętrze

Dobre wrażenie, które wywołuje atrakcyjny wygląd Hyundaia nie znika po zajęciu miejsca w za kierownicą. Tablica przyrządów jest przejrzysta, solidnie zmontowana, wykonana z materiałów dobrej jakości. Przyczepić się można jedynie do zbyt twardego plastiku użytego do wykończenia boczków drzwi.

Cieszy wygoda foteli i ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale wciąż wygodnie tam usiądą osoby o wzroście około 180 cm.

Bagażnik i20 ma objętość 326 l, co jest zaskakująco dobrym wynikiem, który umożliwi spakowanie na dłuższe wakacje nie tylko dwójki osób.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i20 znalazły się trzy wersje benzynowe (1.2/75 KM, 1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.1/75KM oraz 1.4/90 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez benzynowy silnik, rozwijający moc maksymalną 84 KM. Według danych producenta, ważący 1040 kg pojazd, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,1 s.

Rzeczywiście, opisywana wersja i20 nie jest mistrzem sprintu. Silnik ospale reaguje na gaz w dolnych zakresach obrotów i robi się żwawszy dopiero po przekroczeniu około 3500 obr/min. Dlatego manewry wyprzedzania, zwłaszcza jadąc obciążonym autem z kompletem pasażerów, muszą być zawsze poprzedzone przemyślaną redukcją biegu.

Szkoda, że producent nie przewidział zainstalowania do jednostki 1,2 l sześciobiegowej przekładni. Pomogłoby to ograniczyć zużycie paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Poruszając się i20 po mieście, zużycie paliwa oscylowało wokół 6 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie, z prędkością około 90 km/h „spalanie” spadało do 5,6 l na 100 km. Ale już podczas jazdy autostradą, z prędkościami między 130, a 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 7 l/100 km.

Warto wspomnieć, że brak szóstego przełożenia nie ma większego znaczenia dla komfortu jazdy (odgłosu pracy silnika w kabinie). Nawet poruszając się z prędkością ok 140 km/h, pasażerowie Hyundaia nie są męczeni nadmiernym hałasem.

Generalnie i20 jest samochodem zaskakująco komfortowym. Zawieszenie zestrojono miękko w efekcie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - podsumowanie

Czy współczesne samochody segmentu B mogą stanowić podstawowy środek transportu dla rodziny? Na pewno nie wszystkie. Jednak Hyundai i20 udowodnił, że rodziny z kilkuletnimi dziećmi mogą go wziąć pod uwagę. Pomijając niezłą przestronność wnętrza i wystarczająco pakowny bagażnik, koreański producent oferuje do małego Hyundaia sporą listę wyposażenia (dodatkowego lub standardowego w zależności od wersji). Na liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy podgrzewane siedzenia przednie.

Biorąc to pod uwagę i jednocześnie rozsiadając się w wygodnym fotelu Hyundaia i20, łatwiej jest przymknąć oko na niedostatki w dynamice.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - dane techniczne

Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 84 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 326/1042 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,5/173,4/147,4 cm
Rozstaw osi 257,0 cm
V-max 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena od 51 300 zł (46 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA