Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
REKLAMA
REKLAMA
Tendencja do stopniowego powiększania kolejnych generacji modeli doprowadziła do tego, że dzisiejsze samochody segmentu B są sporo większe niż auta segmentu C z końca lat 80. XX w.
REKLAMA
Nic dziwnego, że obecnie wielu Europejczyków szukających pojazdu, coraz częściej rezygnuje z zakupu samochodu kompaktowego na rzecz pojazdu o rozmiar mniejszego.
Dostrzegli to producenci samochodów, którzy od jakiegoś czasu prowadzą ofensywę modelową w segmencie B, który jeszcze do niedawna kojarzony był z autami przeznaczonymi praktycznie wyłącznie do miasta.
A w walce o portfele klientów szczególnym zaangażowaniem wyróżniają się Koreańczycy.
Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Najnowszy Hyundai i20 ma szansę stać się przebojem nie tylko ze względu na fakt, że jest pojazdem używanym w WORDach. Przecież w Polsce na zakup nowego samochodu stać wciąż promil młodych ludzi, którzy zazwyczaj zdają na prawo jazdy.
i20 ma szansę na sukces, bo to udany model, który przyciąga atrakcyjną stylizacją, a przekonuje do siebie po bliższym poznaniu.
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - wnętrze
Dobre wrażenie, które wywołuje atrakcyjny wygląd Hyundaia nie znika po zajęciu miejsca w za kierownicą. Tablica przyrządów jest przejrzysta, solidnie zmontowana, wykonana z materiałów dobrej jakości. Przyczepić się można jedynie do zbyt twardego plastiku użytego do wykończenia boczków drzwi.
Cieszy wygoda foteli i ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale wciąż wygodnie tam usiądą osoby o wzroście około 180 cm.
Bagażnik i20 ma objętość 326 l, co jest zaskakująco dobrym wynikiem, który umożliwi spakowanie na dłuższe wakacje nie tylko dwójki osób.
Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - napęd/układ jezdny
W gamie napędowej Hyundaia i20 znalazły się trzy wersje benzynowe (1.2/75 KM, 1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.1/75KM oraz 1.4/90 KM).
Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez benzynowy silnik, rozwijający moc maksymalną 84 KM. Według danych producenta, ważący 1040 kg pojazd, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,1 s.
Rzeczywiście, opisywana wersja i20 nie jest mistrzem sprintu. Silnik ospale reaguje na gaz w dolnych zakresach obrotów i robi się żwawszy dopiero po przekroczeniu około 3500 obr/min. Dlatego manewry wyprzedzania, zwłaszcza jadąc obciążonym autem z kompletem pasażerów, muszą być zawsze poprzedzone przemyślaną redukcją biegu.
Szkoda, że producent nie przewidział zainstalowania do jednostki 1,2 l sześciobiegowej przekładni. Pomogłoby to ograniczyć zużycie paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
REKLAMA
Poruszając się i20 po mieście, zużycie paliwa oscylowało wokół 6 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie, z prędkością około 90 km/h „spalanie” spadało do 5,6 l na 100 km. Ale już podczas jazdy autostradą, z prędkościami między 130, a 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 7 l/100 km.
Warto wspomnieć, że brak szóstego przełożenia nie ma większego znaczenia dla komfortu jazdy (odgłosu pracy silnika w kabinie). Nawet poruszając się z prędkością ok 140 km/h, pasażerowie Hyundaia nie są męczeni nadmiernym hałasem.
Generalnie i20 jest samochodem zaskakująco komfortowym. Zawieszenie zestrojono miękko w efekcie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni.
Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - podsumowanie
Czy współczesne samochody segmentu B mogą stanowić podstawowy środek transportu dla rodziny? Na pewno nie wszystkie. Jednak Hyundai i20 udowodnił, że rodziny z kilkuletnimi dziećmi mogą go wziąć pod uwagę. Pomijając niezłą przestronność wnętrza i wystarczająco pakowny bagażnik, koreański producent oferuje do małego Hyundaia sporą listę wyposażenia (dodatkowego lub standardowego w zależności od wersji). Na liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy podgrzewane siedzenia przednie.
Biorąc to pod uwagę i jednocześnie rozsiadając się w wygodnym fotelu Hyundaia i20, łatwiej jest przymknąć oko na niedostatki w dynamice.
Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - dane techniczne
Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM 5d | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 1248 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Maksymalna moc | 84 KM/6000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 122 Nm/4000 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg |
Pojemność bagażnika | 326/1042 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 403,5/173,4/147,4 cm |
Rozstaw osi | 257,0 cm |
V-max | 170 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,1 s |
Zużycie paliwa* | 6,6/4,2/5,1 l/100 km |
Cena od | 51 300 zł (46 300 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.