REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

REKLAMA

REKLAMA

Czy testowany Hyundai i20 nadaje się na podstawowy środek transportu w rodzinie? Jak jeździ w wersji napędzanej przez benzynowy silnik o mocy 84 KM?

Tendencja do stopniowego powiększania kolejnych generacji modeli doprowadziła do tego, że dzisiejsze samochody segmentu B są sporo większe niż auta segmentu C z końca lat 80. XX w.

REKLAMA

Nic dziwnego, że obecnie wielu Europejczyków szukających pojazdu, coraz częściej rezygnuje z zakupu samochodu kompaktowego na rzecz pojazdu o rozmiar mniejszego.

Dostrzegli to producenci samochodów, którzy od jakiegoś czasu prowadzą ofensywę modelową w segmencie B, który jeszcze do niedawna kojarzony był z autami przeznaczonymi praktycznie wyłącznie do miasta.

A w walce o portfele klientów szczególnym zaangażowaniem wyróżniają się Koreańczycy.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najnowszy Hyundai i20 ma szansę stać się przebojem nie tylko ze względu na fakt, że jest pojazdem używanym w WORDach. Przecież w Polsce na zakup nowego samochodu stać wciąż promil młodych ludzi, którzy zazwyczaj zdają na prawo jazdy.

i20 ma szansę na sukces, bo to udany model, który przyciąga atrakcyjną stylizacją, a przekonuje do siebie po bliższym poznaniu.

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - wnętrze

Dobre wrażenie, które wywołuje atrakcyjny wygląd Hyundaia nie znika po zajęciu miejsca w za kierownicą. Tablica przyrządów jest przejrzysta, solidnie zmontowana, wykonana z materiałów dobrej jakości. Przyczepić się można jedynie do zbyt twardego plastiku użytego do wykończenia boczków drzwi.

Cieszy wygoda foteli i ilość przestrzeni w przedniej części kabiny. Z tyłu miejsca jest mniej, ale wciąż wygodnie tam usiądą osoby o wzroście około 180 cm.

Bagażnik i20 ma objętość 326 l, co jest zaskakująco dobrym wynikiem, który umożliwi spakowanie na dłuższe wakacje nie tylko dwójki osób.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Hyundaia i20 znalazły się trzy wersje benzynowe (1.2/75 KM, 1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.1/75KM oraz 1.4/90 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez benzynowy silnik, rozwijający moc maksymalną 84 KM. Według danych producenta, ważący 1040 kg pojazd, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,1 s.

Rzeczywiście, opisywana wersja i20 nie jest mistrzem sprintu. Silnik ospale reaguje na gaz w dolnych zakresach obrotów i robi się żwawszy dopiero po przekroczeniu około 3500 obr/min. Dlatego manewry wyprzedzania, zwłaszcza jadąc obciążonym autem z kompletem pasażerów, muszą być zawsze poprzedzone przemyślaną redukcją biegu.

Szkoda, że producent nie przewidział zainstalowania do jednostki 1,2 l sześciobiegowej przekładni. Pomogłoby to ograniczyć zużycie paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

REKLAMA

Poruszając się i20 po mieście, zużycie paliwa oscylowało wokół 6 l benzyny na 100 km. Podróżując w trasie, z prędkością około 90 km/h „spalanie” spadało do 5,6 l na 100 km. Ale już podczas jazdy autostradą, z prędkościami między 130, a 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 7 l/100 km.

Warto wspomnieć, że brak szóstego przełożenia nie ma większego znaczenia dla komfortu jazdy (odgłosu pracy silnika w kabinie). Nawet poruszając się z prędkością ok 140 km/h, pasażerowie Hyundaia nie są męczeni nadmiernym hałasem.

Generalnie i20 jest samochodem zaskakująco komfortowym. Zawieszenie zestrojono miękko w efekcie sprawnie pochłania nierówności nawierzchni.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - podsumowanie

Czy współczesne samochody segmentu B mogą stanowić podstawowy środek transportu dla rodziny? Na pewno nie wszystkie. Jednak Hyundai i20 udowodnił, że rodziny z kilkuletnimi dziećmi mogą go wziąć pod uwagę. Pomijając niezłą przestronność wnętrza i wystarczająco pakowny bagażnik, koreański producent oferuje do małego Hyundaia sporą listę wyposażenia (dodatkowego lub standardowego w zależności od wersji). Na liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy podgrzewane siedzenia przednie.

Biorąc to pod uwagę i jednocześnie rozsiadając się w wygodnym fotelu Hyundaia i20, łatwiej jest przymknąć oko na niedostatki w dynamice.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM - dane techniczne

Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 84 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 326/1042 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,5/173,4/147,4 cm
Rozstaw osi 257,0 cm
V-max 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Cena od 51 300 zł (46 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA