REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC200t przyciąga wzrok atrakcyjną stylizacją. Ale czy pod wyrazistą linią nadwozia skrywa się równie dziarski układ napędowy? Sprawdziliśmy to w naszym teście!

Już dawno na rynku nie pojawiło się tak doskonale wyglądające coupe. Fakt, że prezentowana na fotografiach wersja RC to F-Sport, która została zaopatrzona w kilka dodatków uatrakcyjniających wygląd (m.in. 19 calowe obręcze kół - podstawowa odmiana ma felgi o średnicy 18 cali - czy zmodyfikowany i bardziej wyrazisty w formie zderzak), ale i tak nawet w podstawowej odmianie wyposażeniowej RC prezentuje się doskonale. Proporcjonalne, pełne ostrych linii, a jednocześnie klasyczne nadwozie coupe przywodzi na myśl złoty okres w dziejach motoryzacji, w których samochody były projektowane po to by budzić emocje.

REKLAMA

REKLAMA

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Lexusa znajdziesz tutaj

Test Lexus RC 200t – wnętrze

Do zajęcia miejsca za kierownicą Lexusa RC zachęca sportowy, skórzany fotel ze zintegrowanym zagłówkiem (standard dla wesji F-Sport). Ponadto przedział pasażerski został wyposażony w takie smaczki jak m.in. metaliczne wstawki i aluminiowe nakładki na pedały, czy kolorowy „zegar” zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa RC-F (czyli najmocniejszej odmiany modelu).

W japońskim coupe siedzi się nisko, a fotel dobrze obejmuje ciało kierowcy. Prowadzący RC ma ograniczoną widoczność do tyłu i do przodu (długa maska), niemniej parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania (dodatkowy koszt 8 czujników to 4040 zł) i kamera (jest dostępna w standardzie wersji F-Sport).

REKLAMA

Tablica przyrządów RC200t bardzo przypomina tę z modelu IS. Cechuje ją porządne wykonanie i kilka charakterystycznych dla japońskiej marki rozwiązań. Jednym z nich jest dotykowa regulacja temperatury klimatyzacji (wymaga przyzwyczajenia). Kolejną – specyficzny interfejs komputera pokładowego, który w opisywanym egzemplarzu nie jest sterowany wygodnym w obsłudze joystickiem (jak w IS) tylko niewygodnym w obsłudze dotykowym padem. Całe szczęście jest to wyposażenie dodatkowe, dostępne dopiero po zamówieniu systemu nawigacji satelitarnej (ale nie podstawowego, tylko w specyfikacji Premium w pakiecie z systemem nagłośnienia Pioneer z 10 głośnikami, odtwarzaczem DVD i tunerem DAB) za 12 900 zł. Standardowy system nawigacji satelitarnej kosztuje 4500 zł i trzeba przyznać, że jest to cena budzące emocje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Trochę szkoda, że konstruktorzy nie wygospodarowali miejsca (gdzieś na dole konsoli centralnej lub w tunelu między fotelami) na kieszeń, w której można by wygodnie umieścić telefon. Ewentualnie można smartphone ulokować w cupholderze.

Najciekawszym (najbardziej efektownym) gadżetem zastosowanym we wnętrzu RC200t, w wersji F-Sport jest wyświetlacz „zegarów”. Jak w wielu współczesnych modelach samochodów, mogą być na nim wyświetlane różne informacje komputera pokładowego. Ale w RC, cały wyświetlacz składa się z dwóch kolorowych ekranów, z których jeden nachodzi na drugi. Zatem po wywołaniu odpowiednich funkcji komputera, wyświetlacz zainstalowany na górze przesuwa się w prawo i odsłania pole komunikatora. Efektowne!

Zajęcie miejsca na tylnej kanapie Lexusa ułatwia odsuwany elektrycznie fotel. Choć wsiadanie do tyłu i wysiadanie stamtąd nie należy do najwygodniejszych czynności, to jednak siedzi się tam w miarę wygodnie. Osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na ciasnotę, ale wyżsi pasażerowie będą mieli trudności ze znalezieniem przestrzeni na nogi.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Test Lexus RC 200t – napęd/układ jezdny

Lexus RC występuje z trzema jednostkami napędowymi. Podstawową odmianę 200t napędza dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy który rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. Droższa o 13 tys. zł jest wersja hybrydowa - RC 300h, która rozwija moc maksymalną 223 KM. Najbardziej dynamiczna odmiana Lexusa RC nosi nazwę RC-F, która jest napędzana przez ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 5 l, który rozwija moc maksymalną 477 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm w zakresie od 4800 do 5600 obr./min. RC-F jest droższy od 200t o 193 500 zł.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Lexusa RC200t na następnej stronie


Do redakcyjnej recenzji przyjechał egzemplarz napędzany przez jednostkę dwulitrową. Według danych producenta 245-konny Lexus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Podczas jazdy, RC 200t okazuje się bardzo „grzeczny”. Z napędem współpracuje ośmiobiegowa automatyczna przekładnia, która wykazuje mniejszą zwłokę w reakcji na gaz przy ruszaniu z miejsca i większą podczas użycia funkcji kick down. Zwłaszcza w drugiej sytuacji bywa to irytujące. Choć jak już Lexus ruszy z miejsca, chętnie nabiera prędkości. Skokowy przyrost dynamiki następuje po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy od Eco przez Normal po Sport S i Sport S+. W trybach sportowych układ kierowniczy pracuje z większym oporem, wyostrza się również reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Szkoda tylko, że dynamicznej jeździe nie towarzyszy bardziej szlachetny dźwięk silnika. Niemniej, wnętrze Lexusa zostało doskonale wyciszone.

RC 200t zaskakująco komfortowo pokonuje wszelkie nierówności nawierzchni. Auto dobrze „czuje” się także na krętych odcinkach dróg. Napęd na tylną oś i dobre wyważenie konstrukcji sprawiają, że kierowca może z jednej strony delektować się precyzją prowadzenia, z drugiej trochę popuścić wodze fantazji i pozarzucać tylną osią. Tym bardziej, że wersja F-Sport jest wyposażona w sportowe zawieszenie z układem korekcji sztywności.

Jak się można spodziewać RC200t nie należy do samochodów wyjątkowo oszczędnych ale z drugiej strony nie ma też nazbyt dużego apetytu. Jeżdżąc po mieście bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km, co jak na rodzaj pojazdu jest wynikiem umiarkowanym.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Test Lexus RC 200t – podsumowanie

Dobrze, że Lexus zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży modelu RC. Pięknie zaprojektowane coupe cieszy oko i nawet w wersji podstawowej – 200t daje przyjemność prowadzenia. Dynamika pojazdu jest wystarczająca do sprawnego wyprzedzania w trasie, choć podczas sprintu z pewnością osiągi 200t nie oszałamiają. Mimo to, kierowca w każdej chwili może uruchomić tryb Sport S+ i cieszyć się uślizgami tylnej osi. Ale trzeba przyznać, że prawdziwi łowcy emocji bez wahania powinni się skłonić ku najmocniejszej odmianie RC-F z pięknie brzmiącym V8 pod maską i dynamiką godną auta sportowego. RC 200t jest grzeczniejszy, to propozycja dla tych miłośników coupe, dla których emocjonujące osiągi nie są priorytetem i przede wszystkim cenią komfort jazdy na co dzień.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Lexus RC 200t – dane techniczne

Lexus RC 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 374 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/184/139,5 cm
Rozstaw osi 273 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Zużycie paliwa* 9,5/5,8/7,2 l/100 km
Cena od 189 900 zł (179 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA