REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC200t przyciąga wzrok atrakcyjną stylizacją. Ale czy pod wyrazistą linią nadwozia skrywa się równie dziarski układ napędowy? Sprawdziliśmy to w naszym teście!

Już dawno na rynku nie pojawiło się tak doskonale wyglądające coupe. Fakt, że prezentowana na fotografiach wersja RC to F-Sport, która została zaopatrzona w kilka dodatków uatrakcyjniających wygląd (m.in. 19 calowe obręcze kół - podstawowa odmiana ma felgi o średnicy 18 cali - czy zmodyfikowany i bardziej wyrazisty w formie zderzak), ale i tak nawet w podstawowej odmianie wyposażeniowej RC prezentuje się doskonale. Proporcjonalne, pełne ostrych linii, a jednocześnie klasyczne nadwozie coupe przywodzi na myśl złoty okres w dziejach motoryzacji, w których samochody były projektowane po to by budzić emocje.

REKLAMA

REKLAMA

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Lexusa znajdziesz tutaj

Test Lexus RC 200t – wnętrze

Do zajęcia miejsca za kierownicą Lexusa RC zachęca sportowy, skórzany fotel ze zintegrowanym zagłówkiem (standard dla wesji F-Sport). Ponadto przedział pasażerski został wyposażony w takie smaczki jak m.in. metaliczne wstawki i aluminiowe nakładki na pedały, czy kolorowy „zegar” zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa RC-F (czyli najmocniejszej odmiany modelu).

W japońskim coupe siedzi się nisko, a fotel dobrze obejmuje ciało kierowcy. Prowadzący RC ma ograniczoną widoczność do tyłu i do przodu (długa maska), niemniej parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania (dodatkowy koszt 8 czujników to 4040 zł) i kamera (jest dostępna w standardzie wersji F-Sport).

REKLAMA

Tablica przyrządów RC200t bardzo przypomina tę z modelu IS. Cechuje ją porządne wykonanie i kilka charakterystycznych dla japońskiej marki rozwiązań. Jednym z nich jest dotykowa regulacja temperatury klimatyzacji (wymaga przyzwyczajenia). Kolejną – specyficzny interfejs komputera pokładowego, który w opisywanym egzemplarzu nie jest sterowany wygodnym w obsłudze joystickiem (jak w IS) tylko niewygodnym w obsłudze dotykowym padem. Całe szczęście jest to wyposażenie dodatkowe, dostępne dopiero po zamówieniu systemu nawigacji satelitarnej (ale nie podstawowego, tylko w specyfikacji Premium w pakiecie z systemem nagłośnienia Pioneer z 10 głośnikami, odtwarzaczem DVD i tunerem DAB) za 12 900 zł. Standardowy system nawigacji satelitarnej kosztuje 4500 zł i trzeba przyznać, że jest to cena budzące emocje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Trochę szkoda, że konstruktorzy nie wygospodarowali miejsca (gdzieś na dole konsoli centralnej lub w tunelu między fotelami) na kieszeń, w której można by wygodnie umieścić telefon. Ewentualnie można smartphone ulokować w cupholderze.

Najciekawszym (najbardziej efektownym) gadżetem zastosowanym we wnętrzu RC200t, w wersji F-Sport jest wyświetlacz „zegarów”. Jak w wielu współczesnych modelach samochodów, mogą być na nim wyświetlane różne informacje komputera pokładowego. Ale w RC, cały wyświetlacz składa się z dwóch kolorowych ekranów, z których jeden nachodzi na drugi. Zatem po wywołaniu odpowiednich funkcji komputera, wyświetlacz zainstalowany na górze przesuwa się w prawo i odsłania pole komunikatora. Efektowne!

Zajęcie miejsca na tylnej kanapie Lexusa ułatwia odsuwany elektrycznie fotel. Choć wsiadanie do tyłu i wysiadanie stamtąd nie należy do najwygodniejszych czynności, to jednak siedzi się tam w miarę wygodnie. Osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na ciasnotę, ale wyżsi pasażerowie będą mieli trudności ze znalezieniem przestrzeni na nogi.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Test Lexus RC 200t – napęd/układ jezdny

Lexus RC występuje z trzema jednostkami napędowymi. Podstawową odmianę 200t napędza dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy który rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. Droższa o 13 tys. zł jest wersja hybrydowa - RC 300h, która rozwija moc maksymalną 223 KM. Najbardziej dynamiczna odmiana Lexusa RC nosi nazwę RC-F, która jest napędzana przez ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 5 l, który rozwija moc maksymalną 477 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm w zakresie od 4800 do 5600 obr./min. RC-F jest droższy od 200t o 193 500 zł.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Lexusa RC200t na następnej stronie


Do redakcyjnej recenzji przyjechał egzemplarz napędzany przez jednostkę dwulitrową. Według danych producenta 245-konny Lexus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Podczas jazdy, RC 200t okazuje się bardzo „grzeczny”. Z napędem współpracuje ośmiobiegowa automatyczna przekładnia, która wykazuje mniejszą zwłokę w reakcji na gaz przy ruszaniu z miejsca i większą podczas użycia funkcji kick down. Zwłaszcza w drugiej sytuacji bywa to irytujące. Choć jak już Lexus ruszy z miejsca, chętnie nabiera prędkości. Skokowy przyrost dynamiki następuje po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy od Eco przez Normal po Sport S i Sport S+. W trybach sportowych układ kierowniczy pracuje z większym oporem, wyostrza się również reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Szkoda tylko, że dynamicznej jeździe nie towarzyszy bardziej szlachetny dźwięk silnika. Niemniej, wnętrze Lexusa zostało doskonale wyciszone.

RC 200t zaskakująco komfortowo pokonuje wszelkie nierówności nawierzchni. Auto dobrze „czuje” się także na krętych odcinkach dróg. Napęd na tylną oś i dobre wyważenie konstrukcji sprawiają, że kierowca może z jednej strony delektować się precyzją prowadzenia, z drugiej trochę popuścić wodze fantazji i pozarzucać tylną osią. Tym bardziej, że wersja F-Sport jest wyposażona w sportowe zawieszenie z układem korekcji sztywności.

Jak się można spodziewać RC200t nie należy do samochodów wyjątkowo oszczędnych ale z drugiej strony nie ma też nazbyt dużego apetytu. Jeżdżąc po mieście bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km, co jak na rodzaj pojazdu jest wynikiem umiarkowanym.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Test Lexus RC 200t – podsumowanie

Dobrze, że Lexus zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży modelu RC. Pięknie zaprojektowane coupe cieszy oko i nawet w wersji podstawowej – 200t daje przyjemność prowadzenia. Dynamika pojazdu jest wystarczająca do sprawnego wyprzedzania w trasie, choć podczas sprintu z pewnością osiągi 200t nie oszałamiają. Mimo to, kierowca w każdej chwili może uruchomić tryb Sport S+ i cieszyć się uślizgami tylnej osi. Ale trzeba przyznać, że prawdziwi łowcy emocji bez wahania powinni się skłonić ku najmocniejszej odmianie RC-F z pięknie brzmiącym V8 pod maską i dynamiką godną auta sportowego. RC 200t jest grzeczniejszy, to propozycja dla tych miłośników coupe, dla których emocjonujące osiągi nie są priorytetem i przede wszystkim cenią komfort jazdy na co dzień.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Lexus RC 200t – dane techniczne

Lexus RC 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 374 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/184/139,5 cm
Rozstaw osi 273 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Zużycie paliwa* 9,5/5,8/7,2 l/100 km
Cena od 189 900 zł (179 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA