REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC200t przyciąga wzrok atrakcyjną stylizacją. Ale czy pod wyrazistą linią nadwozia skrywa się równie dziarski układ napędowy? Sprawdziliśmy to w naszym teście!

Już dawno na rynku nie pojawiło się tak doskonale wyglądające coupe. Fakt, że prezentowana na fotografiach wersja RC to F-Sport, która została zaopatrzona w kilka dodatków uatrakcyjniających wygląd (m.in. 19 calowe obręcze kół - podstawowa odmiana ma felgi o średnicy 18 cali - czy zmodyfikowany i bardziej wyrazisty w formie zderzak), ale i tak nawet w podstawowej odmianie wyposażeniowej RC prezentuje się doskonale. Proporcjonalne, pełne ostrych linii, a jednocześnie klasyczne nadwozie coupe przywodzi na myśl złoty okres w dziejach motoryzacji, w których samochody były projektowane po to by budzić emocje.

REKLAMA

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Lexusa znajdziesz tutaj

Test Lexus RC 200t – wnętrze

REKLAMA

Do zajęcia miejsca za kierownicą Lexusa RC zachęca sportowy, skórzany fotel ze zintegrowanym zagłówkiem (standard dla wesji F-Sport). Ponadto przedział pasażerski został wyposażony w takie smaczki jak m.in. metaliczne wstawki i aluminiowe nakładki na pedały, czy kolorowy „zegar” zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa RC-F (czyli najmocniejszej odmiany modelu).

W japońskim coupe siedzi się nisko, a fotel dobrze obejmuje ciało kierowcy. Prowadzący RC ma ograniczoną widoczność do tyłu i do przodu (długa maska), niemniej parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania (dodatkowy koszt 8 czujników to 4040 zł) i kamera (jest dostępna w standardzie wersji F-Sport).

Tablica przyrządów RC200t bardzo przypomina tę z modelu IS. Cechuje ją porządne wykonanie i kilka charakterystycznych dla japońskiej marki rozwiązań. Jednym z nich jest dotykowa regulacja temperatury klimatyzacji (wymaga przyzwyczajenia). Kolejną – specyficzny interfejs komputera pokładowego, który w opisywanym egzemplarzu nie jest sterowany wygodnym w obsłudze joystickiem (jak w IS) tylko niewygodnym w obsłudze dotykowym padem. Całe szczęście jest to wyposażenie dodatkowe, dostępne dopiero po zamówieniu systemu nawigacji satelitarnej (ale nie podstawowego, tylko w specyfikacji Premium w pakiecie z systemem nagłośnienia Pioneer z 10 głośnikami, odtwarzaczem DVD i tunerem DAB) za 12 900 zł. Standardowy system nawigacji satelitarnej kosztuje 4500 zł i trzeba przyznać, że jest to cena budzące emocje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Trochę szkoda, że konstruktorzy nie wygospodarowali miejsca (gdzieś na dole konsoli centralnej lub w tunelu między fotelami) na kieszeń, w której można by wygodnie umieścić telefon. Ewentualnie można smartphone ulokować w cupholderze.

REKLAMA

Najciekawszym (najbardziej efektownym) gadżetem zastosowanym we wnętrzu RC200t, w wersji F-Sport jest wyświetlacz „zegarów”. Jak w wielu współczesnych modelach samochodów, mogą być na nim wyświetlane różne informacje komputera pokładowego. Ale w RC, cały wyświetlacz składa się z dwóch kolorowych ekranów, z których jeden nachodzi na drugi. Zatem po wywołaniu odpowiednich funkcji komputera, wyświetlacz zainstalowany na górze przesuwa się w prawo i odsłania pole komunikatora. Efektowne!

Zajęcie miejsca na tylnej kanapie Lexusa ułatwia odsuwany elektrycznie fotel. Choć wsiadanie do tyłu i wysiadanie stamtąd nie należy do najwygodniejszych czynności, to jednak siedzi się tam w miarę wygodnie. Osoby o średnim wzroście nie będą narzekały na ciasnotę, ale wyżsi pasażerowie będą mieli trudności ze znalezieniem przestrzeni na nogi.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Test Lexus RC 200t – napęd/układ jezdny

Lexus RC występuje z trzema jednostkami napędowymi. Podstawową odmianę 200t napędza dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy który rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. Droższa o 13 tys. zł jest wersja hybrydowa - RC 300h, która rozwija moc maksymalną 223 KM. Najbardziej dynamiczna odmiana Lexusa RC nosi nazwę RC-F, która jest napędzana przez ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 5 l, który rozwija moc maksymalną 477 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm w zakresie od 4800 do 5600 obr./min. RC-F jest droższy od 200t o 193 500 zł.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Lexusa RC200t na następnej stronie


Do redakcyjnej recenzji przyjechał egzemplarz napędzany przez jednostkę dwulitrową. Według danych producenta 245-konny Lexus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i może się rozpędzić do 230 km/h.

Podczas jazdy, RC 200t okazuje się bardzo „grzeczny”. Z napędem współpracuje ośmiobiegowa automatyczna przekładnia, która wykazuje mniejszą zwłokę w reakcji na gaz przy ruszaniu z miejsca i większą podczas użycia funkcji kick down. Zwłaszcza w drugiej sytuacji bywa to irytujące. Choć jak już Lexus ruszy z miejsca, chętnie nabiera prędkości. Skokowy przyrost dynamiki następuje po przekroczeniu ok. 3000 obr./min.

Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy od Eco przez Normal po Sport S i Sport S+. W trybach sportowych układ kierowniczy pracuje z większym oporem, wyostrza się również reakcja na gaz, a skrzynia biegów utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Szkoda tylko, że dynamicznej jeździe nie towarzyszy bardziej szlachetny dźwięk silnika. Niemniej, wnętrze Lexusa zostało doskonale wyciszone.

RC 200t zaskakująco komfortowo pokonuje wszelkie nierówności nawierzchni. Auto dobrze „czuje” się także na krętych odcinkach dróg. Napęd na tylną oś i dobre wyważenie konstrukcji sprawiają, że kierowca może z jednej strony delektować się precyzją prowadzenia, z drugiej trochę popuścić wodze fantazji i pozarzucać tylną osią. Tym bardziej, że wersja F-Sport jest wyposażona w sportowe zawieszenie z układem korekcji sztywności.

Jak się można spodziewać RC200t nie należy do samochodów wyjątkowo oszczędnych ale z drugiej strony nie ma też nazbyt dużego apetytu. Jeżdżąc po mieście bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 12 l na 100 km, co jak na rodzaj pojazdu jest wynikiem umiarkowanym.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Test Lexus RC 200t – podsumowanie

Dobrze, że Lexus zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży modelu RC. Pięknie zaprojektowane coupe cieszy oko i nawet w wersji podstawowej – 200t daje przyjemność prowadzenia. Dynamika pojazdu jest wystarczająca do sprawnego wyprzedzania w trasie, choć podczas sprintu z pewnością osiągi 200t nie oszałamiają. Mimo to, kierowca w każdej chwili może uruchomić tryb Sport S+ i cieszyć się uślizgami tylnej osi. Ale trzeba przyznać, że prawdziwi łowcy emocji bez wahania powinni się skłonić ku najmocniejszej odmianie RC-F z pięknie brzmiącym V8 pod maską i dynamiką godną auta sportowego. RC 200t jest grzeczniejszy, to propozycja dla tych miłośników coupe, dla których emocjonujące osiągi nie są priorytetem i przede wszystkim cenią komfort jazdy na co dzień.

Test Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Tomasz Korniejew

Lexus RC 200t – dane techniczne

Lexus RC 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 374 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/184/139,5 cm
Rozstaw osi 273 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Zużycie paliwa* 9,5/5,8/7,2 l/100 km
Cena od 189 900 zł (179 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA