REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre samochody są tworzone po to by ich właściciele mogli się chwalić najlepszymi wynikami osiąganymi podczas pomiarów na torach. Inne, mają przede wszystkim cieszyć właściciela nietuzinkowym stylem i dawać masę radości podczas jazdy. I taka jest Giulietta Quadrifoglio Verde!

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Alfa Romeo. Chyba nie ma fana motoryzacji, który usłyszawszy tę pięknie brzmiącą nazwę włoskiego producenta samochodów, nie spojrzy z zaciekawieniem na osobę, która ją wypowiedziała. Bo mało który producent samochodów wywołał w swojej historii tak wiele emocji wśród miłośników motoryzacji na całym świecie, jak właśnie Alfa Romeo.

REKLAMA

Włoscy inżynierowie przez dekady stworzyli całą masę wspaniałych, emocjonujących samochodów, które nie tylko świetnie wyglądały, ale też uwodziły dynamiką i lekkością prowadzenia.

Dlatego szkoda, że obecnie w salonach sprzedaży „Alfy” stoi tak mało modeli. Sytuację nieznacznie tylko poprawi pojawienie się za chwilę na rynku obiecującego modelu Giulia.

Nie oznacza to jednak, że wytrwali poszukiwacze emocji za kierownicą nie znajdą w portfolio Alfy czegoś dla siebie. Pomijając supersportowy model 4C, kierowcy z mniej zasobnym portfelem (choć nie chudym) zwrócą uwagę na przedstawicielkę gatunku hot hatchy - Giuliettę w wersji Quadrifoglio Verde!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Alfa Romeo i czterolistna koniczyna to zapowiedź wrażeń!

Emblematem czterolistnej koniczyny (po włosku: quadrifoglio verde) są oznaczane najmocniejsze wersje poszczególnych modeli Alfy Romeo. I właśnie taki emblemat jest widoczny na przednich błotnikach najmocniejszej Giulietty.

Najnowsza odmiana włoskiego hot hatcha jest wyposażona w turbodoładowany silnik, rozwijający moc maksymalną 240 KM. To o 5 KM więcej niż dotychczas. Co więcej, maksymalny moment obrotowy - 340 Nm, jest dostępny już od 2000 obr./min., czyli sporo niżej niż w przypadku starszej wersji Giulietty QV, w której mniejszy (o 13%) maksymalny moment obrotowy był dostępny dopiero powyżej 4 tys. obr./min.

Według danych producenta kompaktowa Alfa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s i może się rozpędzić do 244 km/h. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia TCT.

Po zajęciu miejsca za kierownicą Guilietty QV, na pierwszy plan wysuwa się gruba, spłaszczona u dołu kierownica. Na ładnie zaprojektowanym kokpicie znalazło się miejsce dla kolorowego wyświetlacza dotykowego. Kierowca i pasażer siedzący z przodu szybko orientują się, że kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zapewniają dobre podparcie zarówno podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, jak i wielogodzinnej jazdy po autostradzie.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Dwie natury Giulietty

REKLAMA

Po uruchomieniu silnika Giulietta pokazuje swoją spokojniejszą naturę. Po przesunięciu dźwigni biegów w pozycję Drive i wciśnięciu pedału gazu, auto spokojnie i bez nagłych zrywów rusza do przodu. Układ kierowniczy pracuje lekko. O potencjale czającym się w Giuliettcie QV przypominają kierowcy jedynie twardo zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy.

Kompaktowa Alfa pokazuje pazury, po włączeniu przez kierowcę trybu jazdy Dynamic (do wyboru są trzy: Natural, Dynamic, All Weather). Wtedy m.in. znacznie spada siła wspomagania układu kierowniczego, silnik z dużo większą czułością reaguje na wciskanie gazu, systemy kontroli trakcji pozwalają na więcej, a komputer sterujący pracą skrzyni biegów utrzymuje wyższe obroty.

Oprócz tego, dźwięk wydechu robi się szlachetniejszy i donośniejszy, co znacznie poprawia zabawę za „kółkiem”.

Alfa pozwala kierowcy na popuszczenie wodzy fantazji. Nie przeszkadza w tym nawet spora masa, bo zjawisko podsterowności jest w znacznym stopniu ograniczone przez elektroniczną szperę.

W trybie Dynamic, Giulietta zapomina o dobrych manierach. Po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu do końca, auto pewnie wyrywa do przodu. Dwusprzęgłowa przekładnia czeka ze zmianą poszczególnych przełożeń, aż wskazówka obrotomierza przesunie się w dalszą część czerwonego pola. Przy czym każda zmiana biegów jest wyraźnie zaznaczona.

Aż szkoda, że producent tak skrupulatnie wyciszył przedział pasażerski i kierowca nie może lepiej usłyszeć dźwięków wydobywających się z wydechu.

Mimo poprawy właściwości trakcyjnych w stosunku do wersji sprzed modernizacji, najmocniejsza Alfa wciąż dobrze czuje się przede wszystkim na równym asfalcie. Zwłaszcza, gdy nierówności trafią się podczas dynamicznej jazdy po łuku. Ale nic to, jazda Quadrifoglio Verde to czysta frajda!

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC - Podsumowanie

Alfa Romeo Gliulietta QV to model, w którym czuć legendę włoskiej marki. Samochód wydaje się w odbiorze mniej skomplikowany niż jest w rzeczywistości. Kierowca ma wrażenie, że siedzi za kierownicą sportowego hot hatcha, w którym główną rolę gra mocny silnik, pięknie brzmiący układ wydechowy i twardo zestrojone zawieszenie. Zapomina, że nad trakcją czuwa elektroniczna szpera i masa innych elektronicznych systemów.

Z drugiej strony, Giulietta, pracując w trybie Normal, staje się potulna jak baranek i absolutnie nieuciążliwa w codziennej eksploatacji.

Dobre wrażenie z odbioru 240-konnej Giulietty nie znika po zerknięciu w cennik. Bogato wyposażoną Alfę QV można nabyć za ok. 122 tys. zł. Co więcej, obecnie trwa akcja wyprzedaży rocznika, dzięki której najmocniejszą Gluiliettę w gamie można kupić za 103 tys. zł. Warto!

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC – dane techniczne

Alfa Romao Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1742 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 240 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 244 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s
Zużycie paliwa* 9,5/5,2/6,8 l/100 km
Cena od 122 100 zł (103 785 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA