REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Tomasz Korniejew
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana kompaktowej Alfy Romeo – 235-konna Giulietta Quadrifoglio Verde łączy w sobie wszystko to, co w Giuliettcie możesz kupić najlepszego. Począwszy od najpiękniejszego wyglądu, a na najlepszych osiągach skończywszy.

Powtarzanie wytartych sloganów na temat urody tej Alfy i po raz tysięczny przyrównywanie jej do kobiety trąci myszką. Ale warto zwrócić uwagę, że urok Giulietty nie kończy się jedynie na atrakcyjnej bryle nadwozia. To również, a może przede wszystkim zgrabnie skomponowana gra szczegółów. Wkomponowanie reflektorów, odpowiednio sprofilowane przetłoczenia, niebanalna stylizacja odpowiednio dużych felg, wygląd tylnych lamp, obniżone zawieszenie, dyskretne spojlery. Każdy z tych elementów odpowiednio podkreśla urok Giulietty, która zapewne właśnie w takiej odsłonie po raz pierwszy powstała w wyobraźni projektantów. Dodatkowej pikanterii sylwetce najmocniejszej Giulietty dodaje absurdalnie drogi (kosztuje 8 tys. zł) jak na tę klasę pojazdów lakier. Spełnia on podwójną rolę. Po pierwsze świetnie dopełnia kształt karoserii, po drugie swoją dość ekskluzywną ceną przyjemnie łechcze ego właściciela.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfa Romeo Giulietta

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Giulietty zaskakuje przestronnością. Nie chodzi o to, że Alfa oferuje ponadprzeciętnie dużą  ilość miejsca dla pasażerów lecz o fakt, że spoglądając na samochód z zewnątrz odnieśliśmy wrażenie, że środek ma wyjątkowo ciasny, zwłaszcza z tyłu. Tymczasem miejsca w Giuliettcie jest sporo,  nawet na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Wnętrze odmiany Quadrifoglio Verde wygląda rasowo.  Sportowy sznyt Alfy QV podkreślają m.in. aluminiowe nakładki na pedały, kierownica z czerwonym szwem, panel tablicy przyrządów wykonany ze szczotkowanego aluminium oraz robiące wrażenie (nie tylko w Alfie) czarne słupki przy przedniej szybie oraz czarna podsufitka. Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w skórzaną tapicerkę.
Fotel kierowcy Giulietty ciasno obejmuje ciało prowadzącego i zapewnia dobre podparcie podczas szybkiej jazdy po zakrętach.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze sprawia wrażenie solidnego, jest wykonane z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.

Możliwości przewozowe sportowej Giulietty nie ustępują egzemplarzom ze słabszymi jednostkami napędowymi. We wszystkich przypadkach bagażnik ma objętość 350 l. To co może przeszkadzać przy pakowaniu do stosunkowo wysoki próg załadunku.

Oprócz wspomnianych smaczków z zakresu wykończenia wnętrza nabywca odmiany Quadrifoglio Verde bez konieczności dopłaty otrzyma m.in. 17 lub 18-sto calowe obręcze kół, obniżone zawieszenie, przyciemnione wykończenie reflektorów, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, czy rozbudowany zestaw Audio.

Napęd/układ jezdny

Najmocniejszą Giuliettę napędza turbodoładowany silnik benzynowy o śmiesznie małej pojemności – 1750 cm3, ale rozwijający imponującą moc 235 KM i dysponujący momentem obrotowym 340 Nm dostępnych od 1900 obr./min.

Według zapewnień producenta Giulietta QV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

REKLAMA

W praktyce piękna włoszka ma w sobie dwie natury. Wszystko za sprawą standardowego systemu DNA, którego przełącznik umieszczony jest na dole pod konsolą centralną.
Wspomniany system daje możliwość nastawienia charakterystyki pracy układu kierowniczego, zawieszenia oraz reakcji na gaz. W rezultacie, gdy system ustawiony jest w pozycji Normal, Alfa mało pali, ale – bądźmy szczerzy – irytuje ospałością. Tryb All Weather podobno jest pomocny na śliskich nawierzchniach, ale zabawa na suchej nawierzchni zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, który usztywnia pracę zawieszenia, układu kierowniczego oraz dezaktywuje system kontroli trakcji.

Auto dynamicznie reaguje na operowanie gazem, a układ kierowniczy daje poczucie kontroli nad torem jazdy. Prezentowana Alfa została wyposażona w system Q2, czyli znaną z innych modeli producenta tzw.” szperę”, co ułatwia m.in. szybkie pokonywanie ciasnych łuków, a auto sprawia wrażenie jakby miało napęd na obie osie.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Za to zastrzeżenia budzi precyzyjność dźwigni zmiany biegów. Poza tym jazda Guliettą to sama radość, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę zużycie paliwa. W stosunku do osiągów samochodu spalanie na poziomie 13-14 /100 km podczas – owszem – dynamicznej jazdy w ruchu miejskim należy uznać za przyzwoite.

Podsumowanie

Żeby kupić Alfę Romeo Giuliettę QV trzeba wydać minimum 106 900 zł. Za tyle można stać się właścicielem VW Golfa GTI, który oferuje podobne osiągi, ale jego stylizacja jest bardziej stonowana.

Cena zakupu jest więc spora, ale Alfa odwdzięcza się właścicielowi sporą dawką pozytywnych emocji nie tylko podczas jazdy. Uśmiech właściciela pojawia także podczas samego spoglądania na Auto. Bo przecież już sama myśl o tym, że Quadrifoglio Verde  w tym snobistyczny kolorze jest nasza poprawia humor nawet po najcięższym dniu.

Dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 16v 235 KM Q2 Quadrifoglio Verde

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 742 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

235 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

340 Nm/1900 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

350 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,1/179,8/146,5 cm

Rozstaw osi

263,4 cm

V-max.

242 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

6,8 s.

Zużycie paliwa*

10,8/5,8/7,6 l/100 km

Cena

Od 100 900

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mimo napędu na przednią oś, dzięki systemowi Q2 Alfa Romeo Giulietta QV charakteryzuje się świetnym zachowaniem na zakrętach.
Moto.wieszjak.pl
Lewy pas na drogach szybkiego ruchu to naturalne środowisko Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Dwie końcówki wydechu podkreślają dyskretnie moc drzemiącą pod maską Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękne osiemnastocalowe obręcze Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Znak firmowy Quadrifoglio Verde - czterolistna koniczynka.
Moto.wieszjak.pl
Dźwignia manualnej przekładni Alfy Romeo Giulietty QV nie grzeszy precyzją.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Giulietty QV miejsca jest sporo.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Alfy Romeo Giulietty QV zapewnia komfortową podróż nawet podczas dynamicznej jazdy.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Alfy Giulietty QV ma pojemność 1,75, ale rozwija moc 235 KM, spalanie? Umiarkowane.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Alfy Romeo Quadrifoglio Verde wyróżnia się m.in. metalowym wykończeniem.
Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Alfy Giulietty QV ma objętość 350 l.
Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta QV została ozdobiona m.in dyskretnymi spojlerami.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione szyby to wyposażenie standardowe Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękny lakier Alfy Giulietty QV kosztuje niebagatelne 8 tys. zł.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione tło reflektorów Alfy Romeo Giulietty to wyposażenie standardowe odmiany QV.
Moto.wieszjak.pl
Agresywne ale jakże przyjemne dla oka "spojrzenie" Alfy Romeo Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA