REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Tomasz Korniejew
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Wciśnięcie trybu Dynamic usztywnia m.in. pracę zawieszenia Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najmocniejsza odmiana kompaktowej Alfy Romeo – 235-konna Giulietta Quadrifoglio Verde łączy w sobie wszystko to, co w Giuliettcie możesz kupić najlepszego. Począwszy od najpiękniejszego wyglądu, a na najlepszych osiągach skończywszy.

Powtarzanie wytartych sloganów na temat urody tej Alfy i po raz tysięczny przyrównywanie jej do kobiety trąci myszką. Ale warto zwrócić uwagę, że urok Giulietty nie kończy się jedynie na atrakcyjnej bryle nadwozia. To również, a może przede wszystkim zgrabnie skomponowana gra szczegółów. Wkomponowanie reflektorów, odpowiednio sprofilowane przetłoczenia, niebanalna stylizacja odpowiednio dużych felg, wygląd tylnych lamp, obniżone zawieszenie, dyskretne spojlery. Każdy z tych elementów odpowiednio podkreśla urok Giulietty, która zapewne właśnie w takiej odsłonie po raz pierwszy powstała w wyobraźni projektantów. Dodatkowej pikanterii sylwetce najmocniejszej Giulietty dodaje absurdalnie drogi (kosztuje 8 tys. zł) jak na tę klasę pojazdów lakier. Spełnia on podwójną rolę. Po pierwsze świetnie dopełnia kształt karoserii, po drugie swoją dość ekskluzywną ceną przyjemnie łechcze ego właściciela.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfa Romeo Giulietta

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Giulietty zaskakuje przestronnością. Nie chodzi o to, że Alfa oferuje ponadprzeciętnie dużą  ilość miejsca dla pasażerów lecz o fakt, że spoglądając na samochód z zewnątrz odnieśliśmy wrażenie, że środek ma wyjątkowo ciasny, zwłaszcza z tyłu. Tymczasem miejsca w Giuliettcie jest sporo,  nawet na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Wnętrze odmiany Quadrifoglio Verde wygląda rasowo.  Sportowy sznyt Alfy QV podkreślają m.in. aluminiowe nakładki na pedały, kierownica z czerwonym szwem, panel tablicy przyrządów wykonany ze szczotkowanego aluminium oraz robiące wrażenie (nie tylko w Alfie) czarne słupki przy przedniej szybie oraz czarna podsufitka. Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w skórzaną tapicerkę.
Fotel kierowcy Giulietty ciasno obejmuje ciało prowadzącego i zapewnia dobre podparcie podczas szybkiej jazdy po zakrętach.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze sprawia wrażenie solidnego, jest wykonane z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.

Możliwości przewozowe sportowej Giulietty nie ustępują egzemplarzom ze słabszymi jednostkami napędowymi. We wszystkich przypadkach bagażnik ma objętość 350 l. To co może przeszkadzać przy pakowaniu do stosunkowo wysoki próg załadunku.

Oprócz wspomnianych smaczków z zakresu wykończenia wnętrza nabywca odmiany Quadrifoglio Verde bez konieczności dopłaty otrzyma m.in. 17 lub 18-sto calowe obręcze kół, obniżone zawieszenie, przyciemnione wykończenie reflektorów, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, czy rozbudowany zestaw Audio.

Napęd/układ jezdny

Najmocniejszą Giuliettę napędza turbodoładowany silnik benzynowy o śmiesznie małej pojemności – 1750 cm3, ale rozwijający imponującą moc 235 KM i dysponujący momentem obrotowym 340 Nm dostępnych od 1900 obr./min.

Według zapewnień producenta Giulietta QV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

W praktyce piękna włoszka ma w sobie dwie natury. Wszystko za sprawą standardowego systemu DNA, którego przełącznik umieszczony jest na dole pod konsolą centralną.
Wspomniany system daje możliwość nastawienia charakterystyki pracy układu kierowniczego, zawieszenia oraz reakcji na gaz. W rezultacie, gdy system ustawiony jest w pozycji Normal, Alfa mało pali, ale – bądźmy szczerzy – irytuje ospałością. Tryb All Weather podobno jest pomocny na śliskich nawierzchniach, ale zabawa na suchej nawierzchni zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, który usztywnia pracę zawieszenia, układu kierowniczego oraz dezaktywuje system kontroli trakcji.

Auto dynamicznie reaguje na operowanie gazem, a układ kierowniczy daje poczucie kontroli nad torem jazdy. Prezentowana Alfa została wyposażona w system Q2, czyli znaną z innych modeli producenta tzw.” szperę”, co ułatwia m.in. szybkie pokonywanie ciasnych łuków, a auto sprawia wrażenie jakby miało napęd na obie osie.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Za to zastrzeżenia budzi precyzyjność dźwigni zmiany biegów. Poza tym jazda Guliettą to sama radość, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę zużycie paliwa. W stosunku do osiągów samochodu spalanie na poziomie 13-14 /100 km podczas – owszem – dynamicznej jazdy w ruchu miejskim należy uznać za przyzwoite.

Podsumowanie

Żeby kupić Alfę Romeo Giuliettę QV trzeba wydać minimum 106 900 zł. Za tyle można stać się właścicielem VW Golfa GTI, który oferuje podobne osiągi, ale jego stylizacja jest bardziej stonowana.

Cena zakupu jest więc spora, ale Alfa odwdzięcza się właścicielowi sporą dawką pozytywnych emocji nie tylko podczas jazdy. Uśmiech właściciela pojawia także podczas samego spoglądania na Auto. Bo przecież już sama myśl o tym, że Quadrifoglio Verde  w tym snobistyczny kolorze jest nasza poprawia humor nawet po najcięższym dniu.

Dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 16v 235 KM Q2 Quadrifoglio Verde

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 742 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

235 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

340 Nm/1900 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

350 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,1/179,8/146,5 cm

Rozstaw osi

263,4 cm

V-max.

242 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

6,8 s.

Zużycie paliwa*

10,8/5,8/7,6 l/100 km

Cena

Od 100 900

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mimo napędu na przednią oś, dzięki systemowi Q2 Alfa Romeo Giulietta QV charakteryzuje się świetnym zachowaniem na zakrętach.
Moto.wieszjak.pl
Lewy pas na drogach szybkiego ruchu to naturalne środowisko Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Dwie końcówki wydechu podkreślają dyskretnie moc drzemiącą pod maską Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękne osiemnastocalowe obręcze Alfy Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Znak firmowy Quadrifoglio Verde - czterolistna koniczynka.
Moto.wieszjak.pl
Dźwignia manualnej przekładni Alfy Romeo Giulietty QV nie grzeszy precyzją.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Giulietty QV miejsca jest sporo.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Alfy Romeo Giulietty QV zapewnia komfortową podróż nawet podczas dynamicznej jazdy.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Alfy Giulietty QV ma pojemność 1,75, ale rozwija moc 235 KM, spalanie? Umiarkowane.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Alfy Romeo Quadrifoglio Verde wyróżnia się m.in. metalowym wykończeniem.
Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Alfy Giulietty QV ma objętość 350 l.
Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta QV została ozdobiona m.in dyskretnymi spojlerami.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione szyby to wyposażenie standardowe Alfy Romeo Giulietta QV.
Moto.wieszjak.pl
Piękny lakier Alfy Giulietty QV kosztuje niebagatelne 8 tys. zł.
Moto.wieszjak.pl
Przyciemnione tło reflektorów Alfy Romeo Giulietty to wyposażenie standardowe odmiany QV.
Moto.wieszjak.pl
Agresywne ale jakże przyjemne dla oka "spojrzenie" Alfy Romeo Giulietty QV.
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA