REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 640i Coupe

Tomasz Korniejew
Test BMW 640i Coupe
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Duże, luksusowe coupe o klasycznej linii nadwozia i wystarczającym zapasie mocy to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów, którzy potrafią czerpać przyjemność z podróżowania. W teście 320 konne BMW 640i Coupe.

Dzisiejszy świat wydaje się o wiele bardziej skomplikowany niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Zwłaszcza w motoryzacji. Samochody nie dzielą się już tylko na sedany, hatchbacki, kombi, roadstery, kabriolety i coupe. Dziś mamy dodatkowo SUVy i Crossovery (konia z rzędem temu, kto potrafi wskazać wszystkie różnice między nimi). Rozrosły się też poszczególne segmenty, w wyniku czego dzisiejsze pojazdy kompaktowe są większe niż niegdysiejsze auta segmentu D.

REKLAMA

Na rynku nasyconym nowoczesnymi ofertami, propozycje klasyczne są doceniane jedynie przez nabywców, którzy wiedzą czego oczekują od samochodu. Przez ludzi, którzy nie podążają za chwilową modą lecz cenią dobrze sprawdzone rozwiązania.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test BMW 640i Coupe - jak w starym kinie

REKLAMA

Niewątpliwie, ofertą która trafi w gust tej wąskiej grupy kierowców jest BMW 640i coupe. Z linią klasycznego Gran Turismo urzeknie nie tylko fanów starego kina drogi. Skradnie serca wszystkim, którym się marzą dalekie podróże po Starym Kontynencie. Zwłaszcza te obfitujące w długie i malownicze odcinki alpejskie.

Opisywane BMW z łatwością sprosta wygórowanym estetycznym wymogom Europejczyków. Linia nadwozia jest piękna. Długa maska i łagodnie opadająca linia dachu, z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. Podręcznikowy przykład Coupe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na wygląd pozytywnie wpływają detale pakietu stylizacyjnego M. Za to efekt psują przyciemnione tylne szyby. Wyglądają w tym przypadku tanio i nie pasują do klasy pojazdu.

Dostępu do wnętrza niemieckiego coupe bronią długie i masywne drzwi bez ramek okiennych. Przedział pasażerski został wykończony materiałami wysokiej jakości. Cieszy zwłaszcza jakość skórzanej tapicerki i szlachetne przeszycia na tablicy przyrządów.

W przedniej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, a fotele zapewniają należyty komfort nawet najbardziej wymagającym pasażerom. Choć mnogość regulacji początkowo może przytłoczyć.

Tylna kanapa jest mocno wyprofilowana i komfortowo będą się tam czuły jedynie szczupłe osoby o średnim wzroście. Nie można narzekać na przestrzeń bagażową, choć lepiej się spakować w stylowe miękkie torby, bo stosunkowo nieduży otwór załadunku może być barierą dla dużych, sztywnych walizek.

Zobacz też: Test BMW X5 xDrive30d 258 KM F15 : jakość limuzyny ukryta w nadwoziu SUV-a

Test BMW 640i Coupe - moc jest wystarczająca

Pod maską recenzowanego BMW znalazł się sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 l (wyposażony w turbosprężarkę Twin Scroll), który rozwija moc maksymalną 320 KM przy 5800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min.

Według danych producenta ważące aż 1765 kg BMW rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Mimo doskonałych osiągów, nie jest pojazd w którym poczują się dobrze użytkownicy narowistych hot hatchy. Niemieckie Coupe to propozycja dla tych, którzy już nie muszą nic nikomu udowadniać. Dla tych, którzy z góry spoglądają na krótkodystansowych sprinterów, ceniąc wysoki komfort i styl jaki oferuje im ich luksusowe auto.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

REKLAMA

Bo w 640i liczy się przede wszystkim komfort. Jasne, po zdecydowanym wciśnięciu gazu, ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia błyskawicznie redukuje przełożenia, a auto wyrywa dziarsko do przodu bez względu na to z jaką prędkością akurat się poruszamy. Po prostu nigdy nie dostaje zadyszki. Podczas przyspieszania szlachetny dźwięk silnika pieści uszy pasażerów ale jest to jedynie zabieg mający podnieść poczucie prestiżu podróży potężnym samochodem, a nie wzmagać sportowe emocje.

Mimo świetnie utrzymującego auto w ryzach dość twardego adaptacyjnego zawieszenia, pasażerowie BMW nie cierpią podczas przejeżdżania przez torowiska. Wszelkiego rodzaju niedoskonałości tłumione są dostojnie, a w trybie Comfort z miękkością godną limuzyn najwyższej klasy.

Układ kierowniczy zapewnia doskonałe wyczucie. Prowadząc 640i aż się chce ustawić m.in. usztywniający zawieszenie i pracę układu kierowniczego program Sport "poszybować w stronę alpejskich przełęczy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w napęd na tylną oś. Wielu kierowców, podchodzi do takiego rozwiązania z rezerwą, biorąc pod uwagę panujące u nas warunki klimatyczne. Niepotrzebnie. Szereg systemów bezpieczeństwa utrzymuje BMW w ryzach nawet na śliskiej nawierzchni. W rezultacie nie trzeba być mistrzem kierownicy, by panować nad niemieckim coupe. Brak napędu na obie osie z pewnością skutkuje mniejszym zużyciem paliwa niż w egzemplarzach z napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe i ustawieniu trybu jazdy eco, w ruchu miejskim „spalanie” oscyluje wokół 12 l na 100 km.

Zobacz też: Test BMW 428i xDrive - utalentowany debiutant

Test BMW 640i Coupe - dla tych co nic nie muszą udowadniać

Cena opisywanej wersji niemieckiego coupe startuje z poziomu 423 tys. zł. Zatem BMW 640i xDrive to propozycja dla zamożnych tradycjonalistów. W obecnych czasach klasyka jest w cenie, a niemieckie Gran Turismo nawiązuje do najlepszych motoryzacyjnych tradycji.

Choć zbyt komfortowy anturaż (mam na myśli głównie układ jezdny) pewnie nie przypadnie do gustu łowcom emocji, kierowca 640i z łatwością zostawi w tyle nie jednego śmiałka na krętej górskiej drodze. Choć pewnie i tak nie będzie mu się chciało nic udowadniać. Mając do dyspozycji 320 KM i technologię BMW, będzie wiedział, że nie musi.

BMW 640i Coupe - dane techniczne

BMW 640i coupe
Typ silnika benzynowy, turbo (podwójne)
Pojemność  2879 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24
Maksymalna moc 320 KM/5800-6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1300-4500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg
Pojemność bagażnika b.d.
Wymiary (dł./szer./wys.) 489,4/189,4/136,9 cm
Rozstaw osi 285,5 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Zużycie paliwa* 10,7/6,0/7,6 l/100 km
Cena od 423 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Test BMW 640i Coupe
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA