REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy dużo Polaków kupuje samochody klasy premium?

Lexus RC 200t
Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy dużo Polaków kupuje samochody klasy premium? Sporo, i co ciekawe rynek samochodów premium rośnie w Polsce bardzo dynamicznie.

Rynek samochodów luksusowych i premium ma wartość 8,5 mld złotych

Zgodnie z najnowszym raportem przedstawionym przez KPMG rynek dóbr luksusowych w Polsce szacowany jest na ponad 16 mld zł. Jego największym segmentem są samochody luksusowe. To właśnie marki premium odnotowują w 2016 roku największe wzrosty sprzedaży.

REKLAMA

Wzrost wartości rynku dóbr luksusowych w Polsce szacowany jest na 15 proc. w stosunku do ubiegłego roku, a jego wartość szacowana jest na 16,4 mld złotych – mówi raport przygotowany przez międzynarodową sieć firm audytorsko – doradczych KPMG. Co więcej, specjaliści przewidują, że do 2020 roku wartość tego rynku w Polsce wzrośnie łącznie o 27 proc., czyli do poziomu 21 mld złotych.

Największą z analizowanych przez KPMG kategorii okazał się segment samochodów luksusowych, którego wartość wyniosła około 8,5 mld złotych.

Test Lexus RC 200t

Lexus RC 200t

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Rynek samochodów premium w Polsce rośnie bardzo dynamicznie

REKLAMA

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku zarejestrowano w sumie ponad 300 tys. pojazdów. To o 17,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2015 roku. Co więcej, wśród nabywców ponad dwie trzecie stanowią w tym roku klienci instytucjonalni – oznacza to wzrost na poziomie 22,8 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dane przygotowane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pokazują, że w 2015 roku liczba nowych rejestracji w segmencie samochodów luksusowych osiągnęła poziom 40 tys. sztuk, a w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku rynek marek premium rozwinął się o 30,9 proc. pokazując równocześnie, że rok bieżący będzie jeszcze lepszy dla tego segmentu.

- Większość samochodów luksusowych kupowanych jest na firmę. W 98 proc. przypadków klienci wspomagają się finansowaniem bankowym i przeważnie jest to klasyczny leasing – wyjaśnia Piotr Kurpiński, kierownik salonu Lexus Warszawa – Żerań – Zauważamy również, że zmienia się podejście nabywców do samej kwestii sposobu zakupu samochodu. Przestają oni mieć tak zwaną „potrzebę posiadania” i wybierają możliwość użytkowania danego pojazdu. Dlatego coraz większą popularnością cieszy się wynajem długoterminowy. Przy jego wyborze nabywca zakłada, że za trzy lub cztery lata wymieni samochód na kolejny, nowy model.

Ile kosztuje samochód luksusowy?

REKLAMA

Zgodnie z raportem przygotowanym przez PZPM liczba osób najbogatszych – a więc posiadających aktywa płynne o wartości powyżej 1 mln złotych - szacowana jest w Polsce na 41,1 tys. osób. Według nich cena samochodu luksusowego zaczyna się od 215 tys. zł. Przy czym cena luksusowego sprzętu grającego powinna zaczynać się od około 10 tys. zł, damska torebka od 1,9 tys., natomiast męski zegarek powinien kosztować minimum 6,1 tys. zł

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku największe wzrosty sprzedaży – na poziomie 59 proc. – odnotował na polskim rynku Lexus. Japońska marka wyprzedziła tym samym o 23 punkty procentowe niemieckie marki, których wzrosty wyniosły – Audi (36 proc.), Mercedes (36 proc.), BMW (28 proc.) i Volvo (18 proc.).

Rynek samochodów klasy premium powinien w najbliższych latach powoli się stabilizować – czytamy w raporcie KPMG. Podczas gdy w 2016 roku średni wskaźnik jego wzrostu wynosi ponad 30 proc., to do 2020 unormuje się on na poziomie 9,5 proc. Nadal jednak będzie rozwijał się szybciej od rynku samochodów popularnych, którego dynamikę wzrostu specjaliści szacują na 6,5 proc. w skali roku.

Źródło: Lexus.pl

Lexus RC 200t
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA