REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

230 konna Octavia RS w wersji Combi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może rozpędzić się do 250 km/h. Czy użytkując najmocniejszą Skodę na co dzień czuć w niej sportowego ducha, czy jest po prostu szybkim, ale komfortowym pojazdem rodzinnym?

Skoda Octavia w najmocniejszej wersji RS jest dyskretna. O tym, że mamy do czynienia z najmocniejszą odmianą modelu informują detale. Emblematy RS umieszczone na przednim grillu oraz pokrywie bagażnika, czarny wlot powietrza o strukturze plastra miodu, dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, tylny spojler, czy czerwone zaciski hamulcowe i 19 calowe obręcze kół ze stopów lekkich o dedykowanym wzorze to elementy, które dodają nieco pikanterii stonowanej linii nadwozia Octavii.

REKLAMA

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Więcej informacji na temat marki Skoda znajdziesz tutaj

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęcają sportowe, głęboko wyprofilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, emblematami RS i czerwonymi szwami. Czerwone przeszycia ma również obszyta skórą i spłaszczona u dołu kierownica oraz skórzany miech dźwigni przekładni DSG. Sportowej aury dodaje wnętrzu również czarna podsufitka.

To co imponuje we wnętrzu Octavii RS to… praktyczność i przestronność. Mimo zastosowania przednich foteli z grubymi oparciami, na tylnej kanapie w komfortowych warunkach mogą podróżować wysocy pasażerowie. Co więcej, mogą ze sobą zabrać dużo pakunków, bo bagażnik ma objętość 610 l.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

W wyposażeniu standardowym RSa znajdziemy m.in. radio z ośmioma głośnikami, kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5” z Bluetooth i wejściami SD, USB, AUX IN. Ponadto dopłaty nie wymagają biksenonowe reflektory i światła do jazdy dziennej LED, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu , a także elektrycznie sterowany fotel kierowcy. Dopłaty 2000 zł wymaga za to system nawigacji, czy adaptacyjne zawieszenie DCC (3600 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – napęd/układ jezdny

Skoda Octavia RS 230 jest standardowo napędzana przez dwulitrowy, benzynowy turbodoładowany silnik z serii TSI, rozwijający moc maksymalną 230 KM przy 4700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1500 do 4600 obr./min. W wersji z sześciobiegową przekładnią DSG, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 s i może pojechać z maksymalna prędkością 250 km/h.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Standardowo napęd jest przenoszony na przednią oś, ale żeby poprawić trakcję na zakrętach producent wyposażył Octavię w system XDS+, czyli blokadę mechanizmu różnicowego.

W efekcie przy próbach dynamicznego startu przednie koła usportowionej Skody zazwyczaj buksują. Bardzo łatwo jest zerwać przyczepność podczas prób dynamicznego startu zwłaszcza na wilgotnej nawierzchni.

Jednak podczas codziennej miejskiej eksploatacji, Octavia RS 230 okazuje się samochodem bardzo poręcznym i całkiem komfortowym. Mimo standardowego sztywniejszego zawieszenia, auto sprawnie pochłania nierówności nawierzchni. Oczywiście w słabszych odmianach modelu zawieszenie jest miększe, jednak różnica w komforcie jazdy jest akceptowalna i na dłuższą metę nie uciążliwa.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Dalszy ciąg testu Skody Octavii RS230 na następnej stronie


REKLAMA

Tym bardziej, że po przełączeniu profilu jazdy w tryb Sport pojawiają się niedostępne w słabszych odmianach smaczki, a Skoda wykazuje większy wigor. Wyostrza się reakcja na gaz, a z głośników emitowany jest donośniejszy rasowy dźwięk silnika. Efektywniej działa też mechanizm XDS+ co jest zauważalne podczas prób dynamicznej jazdy po zakrętach, kiedy tendencja do podsterowności jest skutecznie ograniczana.

Podczas jazdy w trybie Sport, Octavia pokazuje pazury, a jazda robi się bardziej emocjonująca. Zwłaszcza, że spory zapas mocy i momentu obrotowego sprawiają, że kierowca może czuć się pewniej podczas manewrów wyprzedzania nawet, gdy prowadzi auto z kompletem pasażerów i bagażami.

Przyjemność jazdy Octavią RS230 jest okupiona wyższym zużyciem paliwa. W ruchu miejskim nietrudno jest uzyskać wynik „spalania” na poziomie 10,5-11 l na 100 km podczas niezbyt dynamicznej jazdy.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – podsumowanie

Cennik 230 konnej Skody otwiera kwota 122 140 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję hatchback z manualną przekładnią. Combi jest droższe o 5 tys. zł. Najtańsze Combi ze skrzynią DSG kosztuje 135 190 zł. Biorąc pod uwagę bezpośrednią konkurencję trzeba przyznać, ze cena Octavi RS jest dość wysoka.

Dużo słabszy, 180 konny Golf Combi z napędem na obie osie i skrzynią DSG kosztuje 118 900 zł, ale 205 konny Peugeot 308 GT w wersji kombi - 105 600 zł. Z kolei cennik Focusa ST kombi (moc 250 KM) otwiera kwota 119 600 zł. Jak widać w segmencie kompaktowych kombi z pazurem jest w czym wybierać.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

230 konna Skoda Octavia to najdynamiczniejsza, dająca najwięcej frajdy z jazdy wersja modelu. Co istotne, mimo nadania Skodzie sportowego sznytu, Octavia Combi pozostała w pełni funkcjonalnym samochodem rodzinnym, oferującym przepastny bagażnik i przestronne wnętrze. W codziennym miejskim użytkowaniu kierowcy docenią jej zwrotność i wciąż stosunkowo komfortowy sposób tłumienia nierówności, choć zawieszenie jest sztywniejsze niż w przypadku słabszych odmian modelu.

Jednak osoby oczekujące od odmiany RS więcej sportowego ducha mogą się poczuć rozczarowane. Octavia to szybkie i bardzo dobrze prowadzące się auto, które jednak nie prowokuje do zabawy za kierownicą.

Skoda Octavia RS 230 KM DSG - dane techniczne

Skoda Octavia Combi RS230 DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4600 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268,6 cm
V-max** 245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 7,0 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,4/6,4 l/100 km
Cena od 135 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA