REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

230 konna Octavia RS w wersji Combi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może rozpędzić się do 250 km/h. Czy użytkując najmocniejszą Skodę na co dzień czuć w niej sportowego ducha, czy jest po prostu szybkim, ale komfortowym pojazdem rodzinnym?

Skoda Octavia w najmocniejszej wersji RS jest dyskretna. O tym, że mamy do czynienia z najmocniejszą odmianą modelu informują detale. Emblematy RS umieszczone na przednim grillu oraz pokrywie bagażnika, czarny wlot powietrza o strukturze plastra miodu, dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem, tylny spojler, czy czerwone zaciski hamulcowe i 19 calowe obręcze kół ze stopów lekkich o dedykowanym wzorze to elementy, które dodają nieco pikanterii stonowanej linii nadwozia Octavii.

REKLAMA

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Więcej informacji na temat marki Skoda znajdziesz tutaj

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęcają sportowe, głęboko wyprofilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, emblematami RS i czerwonymi szwami. Czerwone przeszycia ma również obszyta skórą i spłaszczona u dołu kierownica oraz skórzany miech dźwigni przekładni DSG. Sportowej aury dodaje wnętrzu również czarna podsufitka.

To co imponuje we wnętrzu Octavii RS to… praktyczność i przestronność. Mimo zastosowania przednich foteli z grubymi oparciami, na tylnej kanapie w komfortowych warunkach mogą podróżować wysocy pasażerowie. Co więcej, mogą ze sobą zabrać dużo pakunków, bo bagażnik ma objętość 610 l.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

W wyposażeniu standardowym RSa znajdziemy m.in. radio z ośmioma głośnikami, kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5” z Bluetooth i wejściami SD, USB, AUX IN. Ponadto dopłaty nie wymagają biksenonowe reflektory i światła do jazdy dziennej LED, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu , a także elektrycznie sterowany fotel kierowcy. Dopłaty 2000 zł wymaga za to system nawigacji, czy adaptacyjne zawieszenie DCC (3600 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – napęd/układ jezdny

Skoda Octavia RS 230 jest standardowo napędzana przez dwulitrowy, benzynowy turbodoładowany silnik z serii TSI, rozwijający moc maksymalną 230 KM przy 4700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1500 do 4600 obr./min. W wersji z sześciobiegową przekładnią DSG, według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 s i może pojechać z maksymalna prędkością 250 km/h.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Standardowo napęd jest przenoszony na przednią oś, ale żeby poprawić trakcję na zakrętach producent wyposażył Octavię w system XDS+, czyli blokadę mechanizmu różnicowego.

W efekcie przy próbach dynamicznego startu przednie koła usportowionej Skody zazwyczaj buksują. Bardzo łatwo jest zerwać przyczepność podczas prób dynamicznego startu zwłaszcza na wilgotnej nawierzchni.

Jednak podczas codziennej miejskiej eksploatacji, Octavia RS 230 okazuje się samochodem bardzo poręcznym i całkiem komfortowym. Mimo standardowego sztywniejszego zawieszenia, auto sprawnie pochłania nierówności nawierzchni. Oczywiście w słabszych odmianach modelu zawieszenie jest miększe, jednak różnica w komforcie jazdy jest akceptowalna i na dłuższą metę nie uciążliwa.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Dalszy ciąg testu Skody Octavii RS230 na następnej stronie


REKLAMA

Tym bardziej, że po przełączeniu profilu jazdy w tryb Sport pojawiają się niedostępne w słabszych odmianach smaczki, a Skoda wykazuje większy wigor. Wyostrza się reakcja na gaz, a z głośników emitowany jest donośniejszy rasowy dźwięk silnika. Efektywniej działa też mechanizm XDS+ co jest zauważalne podczas prób dynamicznej jazdy po zakrętach, kiedy tendencja do podsterowności jest skutecznie ograniczana.

Podczas jazdy w trybie Sport, Octavia pokazuje pazury, a jazda robi się bardziej emocjonująca. Zwłaszcza, że spory zapas mocy i momentu obrotowego sprawiają, że kierowca może czuć się pewniej podczas manewrów wyprzedzania nawet, gdy prowadzi auto z kompletem pasażerów i bagażami.

Przyjemność jazdy Octavią RS230 jest okupiona wyższym zużyciem paliwa. W ruchu miejskim nietrudno jest uzyskać wynik „spalania” na poziomie 10,5-11 l na 100 km podczas niezbyt dynamicznej jazdy.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Octavia RS 230 KM DSG – podsumowanie

Cennik 230 konnej Skody otwiera kwota 122 140 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję hatchback z manualną przekładnią. Combi jest droższe o 5 tys. zł. Najtańsze Combi ze skrzynią DSG kosztuje 135 190 zł. Biorąc pod uwagę bezpośrednią konkurencję trzeba przyznać, ze cena Octavi RS jest dość wysoka.

Dużo słabszy, 180 konny Golf Combi z napędem na obie osie i skrzynią DSG kosztuje 118 900 zł, ale 205 konny Peugeot 308 GT w wersji kombi - 105 600 zł. Z kolei cennik Focusa ST kombi (moc 250 KM) otwiera kwota 119 600 zł. Jak widać w segmencie kompaktowych kombi z pazurem jest w czym wybierać.

Test Skoda Octavia RS230 Combi

Skoda

Skoda

230 konna Skoda Octavia to najdynamiczniejsza, dająca najwięcej frajdy z jazdy wersja modelu. Co istotne, mimo nadania Skodzie sportowego sznytu, Octavia Combi pozostała w pełni funkcjonalnym samochodem rodzinnym, oferującym przepastny bagażnik i przestronne wnętrze. W codziennym miejskim użytkowaniu kierowcy docenią jej zwrotność i wciąż stosunkowo komfortowy sposób tłumienia nierówności, choć zawieszenie jest sztywniejsze niż w przypadku słabszych odmian modelu.

Jednak osoby oczekujące od odmiany RS więcej sportowego ducha mogą się poczuć rozczarowane. Octavia to szybkie i bardzo dobrze prowadzące się auto, które jednak nie prowokuje do zabawy za kierownicą.

Skoda Octavia RS 230 KM DSG - dane techniczne

Skoda Octavia Combi RS230 DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4600 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/181,4/145,2 cm
Rozstaw osi 268,6 cm
V-max** 245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 7,0 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,4/6,4 l/100 km
Cena od 135 190 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Test Skoda Octavia RS230 Combi
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA