REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Kia wprowadziła do oferty zmodernizowaną wersję swojego bestsellera – modelu Sportage. Sprawdzamy, jak jeździ nowy Sportage w konfiguracji, którą chętnie zamawiają klienci. Ze 115 konnym silnikiem Diesla, manualną przekładnią i napędem na jedną oś.

Produkowany przez Kię kompaktowy SUV - Sportage wzbudził ogromne zainteresowanie potencjalnych nabywców już w dniu rynkowej premiery pierwszej generacji modelu. Klienci zwracali uwagę przede wszystkim na efektowny wygląd samochodu, który podkreślały wyraziste kolory, czy felgi ze stopów lekkich o nietuzinkowych wzorach. Sportage prezentował się ciekawie, zwłaszcza na tle zaprojektowanej zachowawczo konkurencji.

REKLAMA

Wygląd aktualnego, zmodernizowanego Sportage nie rozczarowuje. Projektanci zmodyfikowali m.in. reflektory, atrapę chłodnicy i lampy tylne. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie wywołuje już takich emocji, jak w chwili debiutu pierwszej wersji modelu.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zmodernizowany Sportage ma 448 cm długości, 185,5 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości. Dla porównania - Ford Kuga, jest od Kii o 4,4 cm dłuższy, 1,7 cm węższy i 3,5 cm wyższy. Z kolei Nissan Qashqai jest o 10 cm krótszy, 4,9 cm węższy oraz 5,5 cm niższy. A Hyundai Tucson jest o 0,5 cm krótszy, o 0,5 cm węższy i ma tę samą wysokość.

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Sportage jest przestronny. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć ich siedziska mogłyby być odrobinę dłuższe. Wygodnie podróżuje się także na tylnej kanapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów została wykonana z tworzyw przeciętnej jakości, ale poszczególne jej elementy są spasowane z dokładnością. Widoczne na zdjęciach wielofunkcyjna kierownica obszyta (przyjemną w dotyku) skórą, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy system nawigacji satelitarnej TomTom z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali (zamontowanym na środkowej konsoli) to wyposażenie standardowe wersji L.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a obsługa systemu pokładowego jest stosunkowo prosta. Duża w tym zasługa zastosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków sterujących klimatyzacją i nawiewami, czyli rozwiązaniu tradycyjnemu, wbrew trendowi przenoszenia obsługi klimatyzacji do podmenu systemu pokładowego.

W zależności od tego, czy egzemplarz jest wyposażony w zestaw naprawczy, czy zapasowe koło dojazdowe, bagażnik Sportage ma objętość 491 l (z kołem dojazdowym) lub 503 l (z zestawem naprawczym). Dla porównania – Ford Kuga ma bagażnik o objętości 456 l, Nissan Qashqai 401 l, a Hyundai Tucson 513 l.

Zobacz też: Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz jest napędzany przez wysokoprężny, czterocylindrowy silnik z serii CRDi o pojemności 1,7l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1250 do 2750 obr./min.

Według danych producenta, ważący 1425 kg Sportage rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 176 km/h.

115 konny silnik stanowi sprawne źródło napędu dla opisywanej KII. W ruchu miejskim doceniliśmy jego elastyczność (dzięki temu nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów) oraz bardzo niskie zużycie paliwa. „Kręcąc się” po mieście osiągnęliśmy wynik „spalania” w wysokości 5,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy po autostradzie, z kompletem pasażerów i bagażami, z prędkością 140 km/h, zużycie paliwa wyniosło 7,4 l na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Jednostka napędowa okazuje się też całkiem dynamiczna podczas rozpędzania do zakresu prędkości najczęściej wykorzystywanych w mieście.

Niestety podczas jazdy z wyższymi prędkościami dynamika rozpędzania odczuwalnie spada. Do pełni szczęścia przydałoby się dodatkowe 30-40 KM mocy.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Dalszy ciąg testu Kii Sportage na następnej stronie


Nowy Sportage został dobrze wyciszony. Nie dokucza ani zbyt natarczywy dźwięk silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza (przy wyższych prędkościach).

Zawieszenie zestrojono miękko, a nadwozie ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Niestety, recenzowany egzemplarz nie został wyposażony w napęd na obie osie. Opisywana jednostka napędowa może być skonfigurowana jedynie z napędem na przednią oś.

Co prawda podczas codziennego użytkowania Sportage ani razu nie zaszła potrzeba skorzystania z napędu 4x4, a do forsowania większych krawężników wystarczył zwiększony do skromnych jak na SUVa 17,2 cm prześwit, ale sama świadomość że auto ma napęd tylko na przednią oś pozostawiała niedosyt.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – podsumowanie

REKLAMA

Zmodernizowany Sportage z pewnością zasługuje na wysokie noty pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wyposażenia oraz komfortu jazdy. 115 konny silnik dzielnie radzi sobie ze sporych rozmiarów autem i zużywa przy tym niewiele paliwa. Brak napędu na obie osie skutkuje dużą zwrotnością.

Niedostatki dynamiki są odczuwalne podczas jazdy w trasie (np. podczas podróży z kompletem pasażerów lub podczas wyprzedzania) ale podczas jazdy w ruchu miejskim schodzą na dalszy plan.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – dane techniczne

KiaSportage 1.7 CRDi 2WD man
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1250-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 491/1480 l
Wymiary (dł./szer.) 448/185,5/164,5 l
Rozstaw osi 267 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5
Zużycie paliwa* 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Cena od 91 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA