REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Kia wprowadziła do oferty zmodernizowaną wersję swojego bestsellera – modelu Sportage. Sprawdzamy, jak jeździ nowy Sportage w konfiguracji, którą chętnie zamawiają klienci. Ze 115 konnym silnikiem Diesla, manualną przekładnią i napędem na jedną oś.

Produkowany przez Kię kompaktowy SUV - Sportage wzbudził ogromne zainteresowanie potencjalnych nabywców już w dniu rynkowej premiery pierwszej generacji modelu. Klienci zwracali uwagę przede wszystkim na efektowny wygląd samochodu, który podkreślały wyraziste kolory, czy felgi ze stopów lekkich o nietuzinkowych wzorach. Sportage prezentował się ciekawie, zwłaszcza na tle zaprojektowanej zachowawczo konkurencji.

REKLAMA

Wygląd aktualnego, zmodernizowanego Sportage nie rozczarowuje. Projektanci zmodyfikowali m.in. reflektory, atrapę chłodnicy i lampy tylne. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie wywołuje już takich emocji, jak w chwili debiutu pierwszej wersji modelu.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zmodernizowany Sportage ma 448 cm długości, 185,5 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości. Dla porównania - Ford Kuga, jest od Kii o 4,4 cm dłuższy, 1,7 cm węższy i 3,5 cm wyższy. Z kolei Nissan Qashqai jest o 10 cm krótszy, 4,9 cm węższy oraz 5,5 cm niższy. A Hyundai Tucson jest o 0,5 cm krótszy, o 0,5 cm węższy i ma tę samą wysokość.

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Sportage jest przestronny. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć ich siedziska mogłyby być odrobinę dłuższe. Wygodnie podróżuje się także na tylnej kanapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów została wykonana z tworzyw przeciętnej jakości, ale poszczególne jej elementy są spasowane z dokładnością. Widoczne na zdjęciach wielofunkcyjna kierownica obszyta (przyjemną w dotyku) skórą, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy system nawigacji satelitarnej TomTom z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali (zamontowanym na środkowej konsoli) to wyposażenie standardowe wersji L.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a obsługa systemu pokładowego jest stosunkowo prosta. Duża w tym zasługa zastosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków sterujących klimatyzacją i nawiewami, czyli rozwiązaniu tradycyjnemu, wbrew trendowi przenoszenia obsługi klimatyzacji do podmenu systemu pokładowego.

W zależności od tego, czy egzemplarz jest wyposażony w zestaw naprawczy, czy zapasowe koło dojazdowe, bagażnik Sportage ma objętość 491 l (z kołem dojazdowym) lub 503 l (z zestawem naprawczym). Dla porównania – Ford Kuga ma bagażnik o objętości 456 l, Nissan Qashqai 401 l, a Hyundai Tucson 513 l.

Zobacz też: Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz jest napędzany przez wysokoprężny, czterocylindrowy silnik z serii CRDi o pojemności 1,7l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1250 do 2750 obr./min.

Według danych producenta, ważący 1425 kg Sportage rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 176 km/h.

115 konny silnik stanowi sprawne źródło napędu dla opisywanej KII. W ruchu miejskim doceniliśmy jego elastyczność (dzięki temu nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów) oraz bardzo niskie zużycie paliwa. „Kręcąc się” po mieście osiągnęliśmy wynik „spalania” w wysokości 5,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy po autostradzie, z kompletem pasażerów i bagażami, z prędkością 140 km/h, zużycie paliwa wyniosło 7,4 l na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Jednostka napędowa okazuje się też całkiem dynamiczna podczas rozpędzania do zakresu prędkości najczęściej wykorzystywanych w mieście.

Niestety podczas jazdy z wyższymi prędkościami dynamika rozpędzania odczuwalnie spada. Do pełni szczęścia przydałoby się dodatkowe 30-40 KM mocy.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Dalszy ciąg testu Kii Sportage na następnej stronie


Nowy Sportage został dobrze wyciszony. Nie dokucza ani zbyt natarczywy dźwięk silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza (przy wyższych prędkościach).

Zawieszenie zestrojono miękko, a nadwozie ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Niestety, recenzowany egzemplarz nie został wyposażony w napęd na obie osie. Opisywana jednostka napędowa może być skonfigurowana jedynie z napędem na przednią oś.

Co prawda podczas codziennego użytkowania Sportage ani razu nie zaszła potrzeba skorzystania z napędu 4x4, a do forsowania większych krawężników wystarczył zwiększony do skromnych jak na SUVa 17,2 cm prześwit, ale sama świadomość że auto ma napęd tylko na przednią oś pozostawiała niedosyt.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – podsumowanie

REKLAMA

Zmodernizowany Sportage z pewnością zasługuje na wysokie noty pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wyposażenia oraz komfortu jazdy. 115 konny silnik dzielnie radzi sobie ze sporych rozmiarów autem i zużywa przy tym niewiele paliwa. Brak napędu na obie osie skutkuje dużą zwrotnością.

Niedostatki dynamiki są odczuwalne podczas jazdy w trasie (np. podczas podróży z kompletem pasażerów lub podczas wyprzedzania) ale podczas jazdy w ruchu miejskim schodzą na dalszy plan.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – dane techniczne

KiaSportage 1.7 CRDi 2WD man
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1250-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 491/1480 l
Wymiary (dł./szer.) 448/185,5/164,5 l
Rozstaw osi 267 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5
Zużycie paliwa* 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Cena od 91 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA