Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
REKLAMA
REKLAMA
Najnowszy Volkswagen Tiguan to jeden z najzgrabniejszych kompaktowych SUVów oferowanych obecnie na rynku. Stonowane, proporcjonalne nadwozie ozdobione ostrymi krawędziami ma 448,6 cm długości, 183,9 cm szerokości oraz 163,2 cm wysokości. Oznacza to, że w stosunku do poprzedniej generacji modelu jest aż o 6 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 3,3 cm niższy. Rozstaw osi nowego Tiguana wynosi 268,1 cm, co oznacza że jest dłuższy względem poprzednika o 7,7 cm.
REKLAMA
Prześwit opisywanej wersji z napędem na obie osie wynosi 20 cm. Wersja napędzana przez 150 konny silnik Diesla z napędem na obie osie standardowo jest sprzedawana z felgami ze stopów lekkich o średnicy siedemnastu cali. Ale kierowcy o większej fantazji znajdą na liście wyposażenie opcjonalnego obręcze o średnicy dwudziestu cali (opcja dostępna tylko dla wersji Highline, koszt dopłaty to 5520 zł).
Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – wnętrze
REKLAMA
Przedział pasażerski nowego Tiguana jest przestronniejszy niż w poprzedniej generacji modelu. Według informacji producenta przestrzeń przeznaczona dla pasażerów wydłużono o 2,6 cm względem poprzednika. O 2,9 cm zwiększono przestrzeń na wysokości kolan dla pasażerów tylnej kanapy.
Tablica przyrządów nowego Tiguana została zaprojektowana na wzór volkswagenowski – jest rozplanowana ergonomicznie, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości i czytelna. Twardy, gorszej jakości plastik znajdziemy w dolnych partiach boczków drzwi i kokpitu.
Za ok. 2700 zł można opisywanego Tiguana wyposażyć w wyświetlacz „zegarów” Active Info Display (jest to wyposażenie standardowe wersji Highline) o przekątnej ponad 30 cm.
Nabywca opisywanego SUVa będzie mógł się też cieszyć wygodą komfortowych foteli. Są wygodniejsze niż w odmianie najubożej, której nie można skonfigurować z opisywanym silnikiem. Z kolei nabywcy wersji Highline będą podróżowali w jeszcze większym komforcie. W tym przypadku standardowym wyposażeniem są fotele Top-Komfort.
Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik
REKLAMA
Choć wnętrze Tiguana jest przestronne, a kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach do wysokiej pozycji za kierownicą trzeba się przyzwyczaić. Standardowo tylna kanapa jest przesuwana i da się regulować kąt pochylenia jej oparcia. Od poziomu wersji Comfort jest wyposażona w podłokietnik. Przesuwając kanapę maksymalnie do przodu, uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.
Najnowszy Tiguan może zostać wyposażony w system otwierania pokrywy bagażnika poprzez gest nogą – Easy Close. To wygodne urządzenie jest dostępne za ok. 3000 zł (opcja dostępna dla wersji Comfort i Highline).
Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – wrażenia z jazdy
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – napęd/układ jezdny
Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Dodatkowo Tiguan został wyposażony w siedmiobiegową przekładnię DSG.
Według danych producenta ważący 1598 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 kg.
A jak to wygląda w praktyce?
Dalsza część testu Volkswagena Tiguana na następnej stronie
Kierowca Tiguana z napędem na obie osie ma do wyboru dwa tryby jazdy: Onroad oraz Offroad. W ramach Onroad dostępne są cztery profile – Comfort, Sport, Eco i Individual. W ramach Offroad również można wybrać spośród czterech profili – Snow, Normal, Offroad i Offroad Individual.
Wybierając tryb Eco, dynamika układu napędowego jest stłumiona. Reakcja silnika na gaz jest znacznie obniżona, a priorytetem jest oszczędność paliwa.
W trybie „normalnym”, szosowym Tiguan dość ospale rusza z miejsca o ile wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości ok. 1700 obr./min. Znaczny przypływ dynamiki następuje dopiero po przekroczeniu około 2,5 tys. obr./min. System adaptacyjnego zawieszenia DCC jest dostępny tylko dla najmocniejszych jednostek 2.0 TSI/220 KM i 2.0 TDI/240 KM i w opisywanej wersji nie występuje.
Podczas sprawdzianu w ruchu miejskim Tiguan dał się poznać jako pojazd bardzo poręczny w codziennym użytkowaniu. Jest zaskakująco zwrotny, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach. Auto jest też wyposażone standardowo w przednie i tylne czujniki parkowania, co jest dodatkowym wsparciem dla kierowcy.
Za ok. 2000 zł można wyposażyć nowego Tiguana w system automatycznego parkowania Park Assist. Nie mamy zastrzeżeń odnośnie jego działania w momencie rozpoczęcia parkowania. To przebiega sprawnie i bez pomyłek. Niestety zdarza się, że system „gubi” się podczas poszukiwania wolnej przestrzeni do zaparkowania. Chodzi o automatyczną ocenę komputera, czy parkować równolegle, czy prostopadle. Niejednokrotnie zdarzało się, że w przypadku poszukiwania miejsca do zaparkowania równoległego komputer decydował, że jednak powinien zaparkować auto prostopadle, co było błędem.
Zawieszenie nowego Tiguana zostało zestrojone stosunkowo miękko. Wszelkie nierówności pochłaniane są cicho i bez nerwowych podskoków podwozia, jednocześnie podczas prowadzenia auta po zakrętach kierowca może czuć się pewnie. Układ kierowniczy zapewnia poczucie panowania nad pojazdem, a Tiguan zachowuje się przewidywalnie.
Opisywany Volkswagen nieźle wypada pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w gęstym ruchu miejskim auto zużywało około 8 l na 100 km (podczas mrozu). Może nie jest to rekordowy wynik, niemniej musimy pamiętać, że mamy do czynienia ze sporym samochodem z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią.
Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – podsumowanie
Prezentowana wersja Volkswagena Tiguana kosztuje co najmniej 142 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za odmianę za 150 konną z silnikiem Diesla, napędem na obie osie i zautomatyzowaną przekładnię DSG.
Nowy Tiguan doskonale spełni rolę głównego samochodu dla rodziny. Z jednej strony ma przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, spory przedział bagażowy i jest bardzo komfortowy, z drugiej jest poręczny w codziennym, miejskim użytkowaniu.
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – dane techniczne
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/150 KM 4Motion DSG | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 150 KM/3500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 340 Nm/1750-3000 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 7-bieg. |
Pojemność bagażnika | 400-1655 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 448,6/183,9/167,2 cm |
Rozstaw osi | 267,7 cm |
V-max | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Zużycie paliwa* | 6,7/5,0/5,6 l/100 km |
Cena od | 142 180 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.