REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją modelu. To pierwszy SUV producenta z Wolfsburga zbudowany na platformie MQB. I choć jest to wciąż SUV kompaktowy to bliżej mu do Passata niż do Golfa.

Najnowszy Volkswagen Tiguan to jeden z najzgrabniejszych kompaktowych SUVów oferowanych obecnie na rynku. Stonowane, proporcjonalne nadwozie ozdobione ostrymi krawędziami ma 448,6 cm długości, 183,9 cm szerokości oraz 163,2 cm wysokości. Oznacza to, że w stosunku do poprzedniej generacji modelu jest aż o 6 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 3,3 cm niższy. Rozstaw osi nowego Tiguana wynosi 268,1 cm, co oznacza że jest dłuższy względem poprzednika o 7,7 cm.

REKLAMA

Prześwit opisywanej wersji z napędem na obie osie wynosi 20 cm. Wersja napędzana przez 150 konny silnik Diesla z napędem na obie osie standardowo jest sprzedawana z felgami ze stopów lekkich o średnicy siedemnastu cali. Ale kierowcy o większej fantazji znajdą na liście wyposażenie opcjonalnego obręcze o średnicy dwudziestu cali (opcja dostępna tylko dla wersji Highline, koszt dopłaty to 5520 zł).

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski nowego Tiguana jest przestronniejszy niż w poprzedniej generacji modelu. Według informacji producenta przestrzeń przeznaczona dla pasażerów wydłużono o 2,6 cm względem poprzednika. O 2,9 cm zwiększono przestrzeń na wysokości kolan dla pasażerów tylnej kanapy.

Tablica przyrządów nowego Tiguana została zaprojektowana na wzór volkswagenowski – jest rozplanowana ergonomicznie, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości i czytelna. Twardy, gorszej jakości plastik znajdziemy w dolnych partiach boczków drzwi i kokpitu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za ok. 2700 zł można opisywanego Tiguana wyposażyć w wyświetlacz „zegarów” Active Info Display (jest to wyposażenie standardowe wersji Highline) o przekątnej ponad 30 cm.

Nabywca opisywanego SUVa będzie mógł się też cieszyć wygodą komfortowych foteli. Są wygodniejsze niż w odmianie najubożej, której nie można skonfigurować z opisywanym silnikiem. Z kolei nabywcy wersji Highline będą podróżowali w jeszcze większym komforcie. W tym przypadku standardowym wyposażeniem są fotele Top-Komfort.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

REKLAMA

Choć wnętrze Tiguana jest przestronne, a kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach do wysokiej pozycji za kierownicą trzeba się przyzwyczaić. Standardowo tylna kanapa jest przesuwana i da się regulować kąt pochylenia jej oparcia. Od poziomu wersji Comfort jest wyposażona w podłokietnik. Przesuwając kanapę maksymalnie do przodu, uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Najnowszy Tiguan może zostać wyposażony w system otwierania pokrywy bagażnika poprzez gest nogą – Easy Close. To wygodne urządzenie jest dostępne za ok. 3000 zł (opcja dostępna dla wersji Comfort i Highline).  

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 –  wrażenia z jazdy

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Dodatkowo Tiguan został wyposażony w siedmiobiegową przekładnię DSG.

Według danych producenta ważący 1598 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 kg.

A jak to wygląda w praktyce?  

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tiguana na następnej stronie


Kierowca Tiguana z napędem na obie osie ma do wyboru dwa tryby jazdy: Onroad oraz Offroad. W ramach Onroad dostępne są cztery profile – Comfort, Sport, Eco i Individual. W ramach Offroad również można wybrać spośród czterech profili – Snow, Normal, Offroad i Offroad Individual.

Wybierając tryb Eco, dynamika układu napędowego jest stłumiona. Reakcja silnika na gaz jest znacznie obniżona, a priorytetem jest oszczędność paliwa.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

W trybie „normalnym”, szosowym Tiguan dość ospale rusza z miejsca o ile wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości ok. 1700 obr./min. Znaczny przypływ dynamiki następuje dopiero po przekroczeniu około 2,5 tys. obr./min. System adaptacyjnego zawieszenia DCC jest dostępny tylko dla najmocniejszych jednostek 2.0 TSI/220 KM i 2.0 TDI/240 KM i w opisywanej wersji nie występuje.

Podczas sprawdzianu w ruchu miejskim Tiguan dał się poznać jako pojazd bardzo poręczny w codziennym użytkowaniu. Jest zaskakująco zwrotny, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach. Auto jest też wyposażone standardowo w przednie i tylne czujniki parkowania, co jest dodatkowym wsparciem dla kierowcy.

Za ok. 2000 zł można wyposażyć nowego Tiguana w system automatycznego parkowania Park Assist. Nie mamy zastrzeżeń odnośnie jego działania w momencie rozpoczęcia parkowania. To przebiega sprawnie i bez pomyłek. Niestety zdarza się, że system „gubi” się podczas poszukiwania wolnej przestrzeni do zaparkowania. Chodzi o automatyczną ocenę komputera, czy parkować równolegle, czy prostopadle. Niejednokrotnie zdarzało się, że w przypadku poszukiwania miejsca do zaparkowania równoległego komputer decydował, że jednak powinien zaparkować auto prostopadle, co było błędem.

Zawieszenie nowego Tiguana zostało zestrojone stosunkowo miękko. Wszelkie nierówności pochłaniane są cicho i bez nerwowych podskoków podwozia, jednocześnie podczas prowadzenia auta po zakrętach kierowca może czuć się pewnie. Układ kierowniczy zapewnia poczucie panowania nad pojazdem, a Tiguan zachowuje się przewidywalnie.

Opisywany Volkswagen nieźle wypada pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w gęstym ruchu miejskim auto zużywało około 8 l na 100 km (podczas mrozu). Może nie jest to rekordowy wynik, niemniej musimy pamiętać, że mamy do czynienia ze sporym samochodem z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – podsumowanie

Prezentowana wersja Volkswagena Tiguana kosztuje co najmniej 142 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za odmianę za 150 konną z silnikiem Diesla, napędem na obie osie i zautomatyzowaną przekładnię DSG.

Nowy Tiguan doskonale spełni rolę głównego samochodu dla rodziny. Z jednej strony ma przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, spory przedział bagażowy i jest bardzo komfortowy, z drugiej jest poręczny w codziennym, miejskim użytkowaniu.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/150 KM 4Motion DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 400-1655 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,6/183,9/167,2 cm
Rozstaw osi 267,7 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Zużycie paliwa* 6,7/5,0/5,6 l/100 km
Cena od 142 180 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA