REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją modelu. To pierwszy SUV producenta z Wolfsburga zbudowany na platformie MQB. I choć jest to wciąż SUV kompaktowy to bliżej mu do Passata niż do Golfa.

Najnowszy Volkswagen Tiguan to jeden z najzgrabniejszych kompaktowych SUVów oferowanych obecnie na rynku. Stonowane, proporcjonalne nadwozie ozdobione ostrymi krawędziami ma 448,6 cm długości, 183,9 cm szerokości oraz 163,2 cm wysokości. Oznacza to, że w stosunku do poprzedniej generacji modelu jest aż o 6 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 3,3 cm niższy. Rozstaw osi nowego Tiguana wynosi 268,1 cm, co oznacza że jest dłuższy względem poprzednika o 7,7 cm.

REKLAMA

Prześwit opisywanej wersji z napędem na obie osie wynosi 20 cm. Wersja napędzana przez 150 konny silnik Diesla z napędem na obie osie standardowo jest sprzedawana z felgami ze stopów lekkich o średnicy siedemnastu cali. Ale kierowcy o większej fantazji znajdą na liście wyposażenie opcjonalnego obręcze o średnicy dwudziestu cali (opcja dostępna tylko dla wersji Highline, koszt dopłaty to 5520 zł).

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volkswagena znajdziesz tutaj

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski nowego Tiguana jest przestronniejszy niż w poprzedniej generacji modelu. Według informacji producenta przestrzeń przeznaczona dla pasażerów wydłużono o 2,6 cm względem poprzednika. O 2,9 cm zwiększono przestrzeń na wysokości kolan dla pasażerów tylnej kanapy.

Tablica przyrządów nowego Tiguana została zaprojektowana na wzór volkswagenowski – jest rozplanowana ergonomicznie, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości i czytelna. Twardy, gorszej jakości plastik znajdziemy w dolnych partiach boczków drzwi i kokpitu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za ok. 2700 zł można opisywanego Tiguana wyposażyć w wyświetlacz „zegarów” Active Info Display (jest to wyposażenie standardowe wersji Highline) o przekątnej ponad 30 cm.

Nabywca opisywanego SUVa będzie mógł się też cieszyć wygodą komfortowych foteli. Są wygodniejsze niż w odmianie najubożej, której nie można skonfigurować z opisywanym silnikiem. Z kolei nabywcy wersji Highline będą podróżowali w jeszcze większym komforcie. W tym przypadku standardowym wyposażeniem są fotele Top-Komfort.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

REKLAMA

Choć wnętrze Tiguana jest przestronne, a kierowca ma zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach do wysokiej pozycji za kierownicą trzeba się przyzwyczaić. Standardowo tylna kanapa jest przesuwana i da się regulować kąt pochylenia jej oparcia. Od poziomu wersji Comfort jest wyposażona w podłokietnik. Przesuwając kanapę maksymalnie do przodu, uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 615 l. To o 145 l więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Najnowszy Tiguan może zostać wyposażony w system otwierania pokrywy bagażnika poprzez gest nogą – Easy Close. To wygodne urządzenie jest dostępne za ok. 3000 zł (opcja dostępna dla wersji Comfort i Highline).  

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 –  wrażenia z jazdy

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Dodatkowo Tiguan został wyposażony w siedmiobiegową przekładnię DSG.

Według danych producenta ważący 1598 kg Volkswagen przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 kg.

A jak to wygląda w praktyce?  

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Volkswagena Tiguana na następnej stronie


Kierowca Tiguana z napędem na obie osie ma do wyboru dwa tryby jazdy: Onroad oraz Offroad. W ramach Onroad dostępne są cztery profile – Comfort, Sport, Eco i Individual. W ramach Offroad również można wybrać spośród czterech profili – Snow, Normal, Offroad i Offroad Individual.

Wybierając tryb Eco, dynamika układu napędowego jest stłumiona. Reakcja silnika na gaz jest znacznie obniżona, a priorytetem jest oszczędność paliwa.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

W trybie „normalnym”, szosowym Tiguan dość ospale rusza z miejsca o ile wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości ok. 1700 obr./min. Znaczny przypływ dynamiki następuje dopiero po przekroczeniu około 2,5 tys. obr./min. System adaptacyjnego zawieszenia DCC jest dostępny tylko dla najmocniejszych jednostek 2.0 TSI/220 KM i 2.0 TDI/240 KM i w opisywanej wersji nie występuje.

Podczas sprawdzianu w ruchu miejskim Tiguan dał się poznać jako pojazd bardzo poręczny w codziennym użytkowaniu. Jest zaskakująco zwrotny, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach. Auto jest też wyposażone standardowo w przednie i tylne czujniki parkowania, co jest dodatkowym wsparciem dla kierowcy.

Za ok. 2000 zł można wyposażyć nowego Tiguana w system automatycznego parkowania Park Assist. Nie mamy zastrzeżeń odnośnie jego działania w momencie rozpoczęcia parkowania. To przebiega sprawnie i bez pomyłek. Niestety zdarza się, że system „gubi” się podczas poszukiwania wolnej przestrzeni do zaparkowania. Chodzi o automatyczną ocenę komputera, czy parkować równolegle, czy prostopadle. Niejednokrotnie zdarzało się, że w przypadku poszukiwania miejsca do zaparkowania równoległego komputer decydował, że jednak powinien zaparkować auto prostopadle, co było błędem.

Zawieszenie nowego Tiguana zostało zestrojone stosunkowo miękko. Wszelkie nierówności pochłaniane są cicho i bez nerwowych podskoków podwozia, jednocześnie podczas prowadzenia auta po zakrętach kierowca może czuć się pewnie. Układ kierowniczy zapewnia poczucie panowania nad pojazdem, a Tiguan zachowuje się przewidywalnie.

Opisywany Volkswagen nieźle wypada pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w gęstym ruchu miejskim auto zużywało około 8 l na 100 km (podczas mrozu). Może nie jest to rekordowy wynik, niemniej musimy pamiętać, że mamy do czynienia ze sporym samochodem z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – podsumowanie

Prezentowana wersja Volkswagena Tiguana kosztuje co najmniej 142 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za odmianę za 150 konną z silnikiem Diesla, napędem na obie osie i zautomatyzowaną przekładnię DSG.

Nowy Tiguan doskonale spełni rolę głównego samochodu dla rodziny. Z jednej strony ma przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, spory przedział bagażowy i jest bardzo komfortowy, z drugiej jest poręczny w codziennym, miejskim użytkowaniu.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7 – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/150 KM 4Motion DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 400-1655 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,6/183,9/167,2 cm
Rozstaw osi 267,7 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Zużycie paliwa* 6,7/5,0/5,6 l/100 km
Cena od 142 180 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA