REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross 2016 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki SX4 S-Cross, największą zmianę stylizacyjną przeprowadzono w przedniej części pojazdu.
Nowy Suzuki SX4 S-Cross, największą zmianę stylizacyjną przeprowadzono w przedniej części pojazdu.
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki wprowadziło do oferty najnowszą wersję modelu SX4 S-Cross. Flagowy model w gamie producenta przeszedł gruntowną modernizację i ma szansę przekonać do siebie znacznie większą niż dotychczas grupę klientów. Tym samym Suzuki wraca do gry w rosnącym segmencie Crossoverów.

Suzuki SX4 S-Cross mimo wielu zalet, jak dotąd nie stał się rynkowym hitem sprzedaży. Wiele osób zarzucało japońskiemu crossoverowi przede wszystkim zbyt kontrowersyjny wygląd i przeciętną jakość materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim. Niemniej specjaliści z Hamamatsu (tam znajduje się siedziba koncernu) przemierzali świat i zbierali informacje ze wszystkich rynków, na których sprzedawany jest SX4 S-Cross. Do Japonii wrócili z notesami zapisanymi uwagami od klientów i swoich lokalnych przedstawicieli. Najnowsza generacja crossovera Suzuki jest dowodem na to, że wzięli sobie narzekania malkontentów do serca.

REKLAMA

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Niech nikogo nie zwiodą kosmetyczne zmiany w wyglądzie nadwozia. Oprócz przeprojektowania stylizacji karoserii, japońscy inżynierowie dokonali znacznych modyfikacji w konstrukcji pojazdu z wprowadzeniem nowej gamy silnikowej włącznie.

REKLAMA

Spoglądając na odświeżone nadwozie w oczy „rzuca się” zmieniony wygląd przedniej części pojazdu. Nowe reflektory (w najuboższej odmianie Comfort - halogenowe, projekcyjne, w bogatszych wersjach - LED) dobrze współgrają z dużą, chromowaną osłoną chłodnicy.

Każdy model nowego SX4 S-Cross jest także wyposażony w dodające mu dostojności osłony zderzaków, nadkoli i progów. W stosunku do poprzedniej generacji zwiększono także prześwit nadwozia – obecnie ma 18 cm (16,5 cm w modelu schodzącym z rynku). Przyjemniejsza dla oka jest także tylna część pojazdu. Przeprojektowano m.in. tylne lampy i zderzak, co pozytywnie ocenią esteci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  Więcej na temat Suzuki przeczytasz tutaj

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – wnętrze/wyposażenie

Przy okazji modernizacji modelu poprawiono jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Zastosowano „przyjemniejsze w odbiorze” tworzywa. Od drugiego poziomu wyposażenia (wersja Premium) standardowo jest instalowany system multimedialny z kolorowym, dotykowym ekranem i kamerą cofania. Całość sprawia dobre wrażenie mimo że zestaw „zegarów” z monochromatycznym wyświetlaczem prezentuje się skromnie.

REKLAMA

W tym miejscu warto zaznaczyć przywiązanie inżynierów z Suzuki do sposobu sterowania menu komputera pokładowego. Odbywa się to poprzez „patyczek” umieszczony za kierownicą w okolicy „zegarów”. Tak samo, jak to było powszechne dwadzieścia lat temu.

Przedział pasażerski nowego SX4 jest przestronny. Wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni zarówno w przedniej, jak i tylnej części pojazdu. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji producent nie zdecydował się na zmianę systemu regulacji kąta pochylenia oparć foteli ze skokowego na zapewniającą większą dokładność regulację poprzez pokrętło.

Bagażnik Suzuki ma pojemność 430 l i da się go powiększyć do 1269 l.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Suzuki znalazły się dwie benzynowe jednostki z serii Boosterjet. I choć Suzuki konsekwentnie unika wprowadzania do oferty jednostek wysokoprężnych nie oznacza, że tym razem niczym nie zaskoczyło. Okazuje się, że oba silniki są turbodoładowane. Co prawda producent ma duże doświadczenie z jednostkami z turbo ale na polskim rynku jest kojarzony głównie z konstrukcjami wolnossącymi.

Podstawowym źródłem napędu dla nowego Crossovera jest trzycylindrowy silnik o pojemności 1 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. W podstawowej odmianie silnik współpracuje z pięciobiegową manualną przekładnią (6 stopniowa skrzynia automatyczna będzie dostępna od listopada 2016 r.), a napęd przekazywany jest na przednią oś. Jednak jest także dostępna odmiana z napędem na obie osie.

Według danych producenta 110 konny SX4 S-Cross z napędem na przednią oś i manualną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s. W wersji 4x4 rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa 12 s. Ten zaskakująco dobry wynik (biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu) jest m.in. efektem niskiej masy pojazdu, która wynosi 1090 kg (1200 kg dla 4x4).

Druga dostępna jednostka napędowa ma cztery cylindry i pojemność 1,4 l. Osiąga maksymalną moc 140 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 220 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Według danych producenta ważący 1215 kg Suzuki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s, przy czym napęd standardowo jest przenoszony na obie osie.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Dalsza część recenzji i wrażenia z jazdy na następnej stronie


Podczas pierwszej prezentacji modelu na polskim rynku, mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się egzemplarz napędzany przez mocniejszy silnik o pojemności 1,4 l współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią.

To co zaskakuje przy bliższym kontakcie z samochodem to duża dynamika rozpędzania w zakresie najczęściej używanych obrotów, czyli gdy wskazówka obrotomierza oscyluje pomiędzy punktami wskazującymi wartości od 1800 do 3500. Samochód chętnie nabiera prędkości już od momentu startu. Pozytywnie zaskakuje gdy chcemy znacznie przyspieszyć od prędkości 100 do 140 km/h, choć da się zauważyć wyraźną zwłokę w uruchomieniu funkcji kick down przez automatyczną skrzynię.

W stosunku do modelu schodzącego z rynku nowe SX4 S-Cross jest samochodem bardziej komfortowym. Inżynierowie zmodyfikowali przednie zawieszenie, co sprawiło, że wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są sprawniej i ciszej. Zwiększony prześwit daje o sobie znać podczas szybkiej jazdy po łukach (nadwozie ma tendencję do sporych przechyłów) ale auto wykazuje stosunkowo niewielką tendencję do podsterowności.

Przy okazji modernizacji poprawiono też wyciszenie przedziału pasażerskiego, w rezultacie wyraźnie zwiększył się komfort podróżowania.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – podsumowanie

Suzuki SX4 S-Cross wyraźnie „dojrzało”. Efekty modernizacji to przede wszystkim ukłon w stronę europejskich kierowców, którzy w większości przywiązują wagę do detali. Poprawiono jakość wykończenia wnętrza, stylizację nadwozia i zaproponowano nowe jednostki napędowe. Osoby, które myślą o wykorzystywaniu w pełni sporych możliwości przewozowych pojazdu powinny zdecydowanie skłonić się ku odmianie napędzanej przez silnik 140 konny. Podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem wersją napędzaną przez jednostkę trzycylindrową (110 konną) kierowca będzie musiał się wykazać sporą dozą wyrozumiałości.

Jednak największym zaskoczeniem są ceny Suzuki SX4 S-Cross. Najtańszy model (wyposażony m.in. w klimatyzację manualną, tempomat, czy funkcję ułatwiającą ruszanie na wzniesieniach) kosztuje 66 900 zł. Odmiana 110 konna z napędem na obie osie wyposażona m.in. w system multimedialny z kamerą cofania, automatyczną dwustrefową klimatyzację, reflektory LED, podgrzewane fotele, czy fotochromatyczne lusterko wsteczne, kosztuje 80 900 zł. Z kolei za najtańszą odmianę wersji 140 konnej (4x4 w standardzie) należy zapłacić 87 900 zł (wyposażenie analogiczne do odmiany 110 konnej w wersji z napędem na obie osie).

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Nowy Suzuki SX4 S-Cross - dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross                                  1.0 Boosterjet                              1.4 Boosterjet
Typ silnika benzynowy, turbo benzynowy, turbo
Pojemność  998 cm3 1373 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V R4/16V
Maksymalna moc 112 KM/5500 obr./min. 140 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/2000-3500 obr./min. 220 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni 4x4
Skrzynia biegów man. 5-bieg. man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/178,5/158 cm 430/178,5/158 cm
Rozstaw osi 260 cm 260 cm
V-max 180 km/h 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s 10,2 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,6/5,0 l/100 km 6,6/5,2/5,6 l/100 km
Cena od 66 900 zł 87 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Zobacz szczegółowy cennik i wyposażenie nowego Suzuki SX4 S-Cross 

Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Bagażnik nowego Suzuki SX4 S-Cross ma pojemność 430 l
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross ma prześwit zwiększony do 18 cm.
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Skromnie wyglądający zestaw "zegarów" w nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA