REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross 2016 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki SX4 S-Cross, największą zmianę stylizacyjną przeprowadzono w przedniej części pojazdu.
Nowy Suzuki SX4 S-Cross, największą zmianę stylizacyjną przeprowadzono w przedniej części pojazdu.
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki wprowadziło do oferty najnowszą wersję modelu SX4 S-Cross. Flagowy model w gamie producenta przeszedł gruntowną modernizację i ma szansę przekonać do siebie znacznie większą niż dotychczas grupę klientów. Tym samym Suzuki wraca do gry w rosnącym segmencie Crossoverów.

Suzuki SX4 S-Cross mimo wielu zalet, jak dotąd nie stał się rynkowym hitem sprzedaży. Wiele osób zarzucało japońskiemu crossoverowi przede wszystkim zbyt kontrowersyjny wygląd i przeciętną jakość materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim. Niemniej specjaliści z Hamamatsu (tam znajduje się siedziba koncernu) przemierzali świat i zbierali informacje ze wszystkich rynków, na których sprzedawany jest SX4 S-Cross. Do Japonii wrócili z notesami zapisanymi uwagami od klientów i swoich lokalnych przedstawicieli. Najnowsza generacja crossovera Suzuki jest dowodem na to, że wzięli sobie narzekania malkontentów do serca.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Niech nikogo nie zwiodą kosmetyczne zmiany w wyglądzie nadwozia. Oprócz przeprojektowania stylizacji karoserii, japońscy inżynierowie dokonali znacznych modyfikacji w konstrukcji pojazdu z wprowadzeniem nowej gamy silnikowej włącznie.

Spoglądając na odświeżone nadwozie w oczy „rzuca się” zmieniony wygląd przedniej części pojazdu. Nowe reflektory (w najuboższej odmianie Comfort - halogenowe, projekcyjne, w bogatszych wersjach - LED) dobrze współgrają z dużą, chromowaną osłoną chłodnicy.

REKLAMA

Każdy model nowego SX4 S-Cross jest także wyposażony w dodające mu dostojności osłony zderzaków, nadkoli i progów. W stosunku do poprzedniej generacji zwiększono także prześwit nadwozia – obecnie ma 18 cm (16,5 cm w modelu schodzącym z rynku). Przyjemniejsza dla oka jest także tylna część pojazdu. Przeprojektowano m.in. tylne lampy i zderzak, co pozytywnie ocenią esteci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  Więcej na temat Suzuki przeczytasz tutaj

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – wnętrze/wyposażenie

Przy okazji modernizacji modelu poprawiono jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Zastosowano „przyjemniejsze w odbiorze” tworzywa. Od drugiego poziomu wyposażenia (wersja Premium) standardowo jest instalowany system multimedialny z kolorowym, dotykowym ekranem i kamerą cofania. Całość sprawia dobre wrażenie mimo że zestaw „zegarów” z monochromatycznym wyświetlaczem prezentuje się skromnie.

W tym miejscu warto zaznaczyć przywiązanie inżynierów z Suzuki do sposobu sterowania menu komputera pokładowego. Odbywa się to poprzez „patyczek” umieszczony za kierownicą w okolicy „zegarów”. Tak samo, jak to było powszechne dwadzieścia lat temu.

Przedział pasażerski nowego SX4 jest przestronny. Wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni zarówno w przedniej, jak i tylnej części pojazdu. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji producent nie zdecydował się na zmianę systemu regulacji kąta pochylenia oparć foteli ze skokowego na zapewniającą większą dokładność regulację poprzez pokrętło.

Bagażnik Suzuki ma pojemność 430 l i da się go powiększyć do 1269 l.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Suzuki znalazły się dwie benzynowe jednostki z serii Boosterjet. I choć Suzuki konsekwentnie unika wprowadzania do oferty jednostek wysokoprężnych nie oznacza, że tym razem niczym nie zaskoczyło. Okazuje się, że oba silniki są turbodoładowane. Co prawda producent ma duże doświadczenie z jednostkami z turbo ale na polskim rynku jest kojarzony głównie z konstrukcjami wolnossącymi.

Podstawowym źródłem napędu dla nowego Crossovera jest trzycylindrowy silnik o pojemności 1 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. W podstawowej odmianie silnik współpracuje z pięciobiegową manualną przekładnią (6 stopniowa skrzynia automatyczna będzie dostępna od listopada 2016 r.), a napęd przekazywany jest na przednią oś. Jednak jest także dostępna odmiana z napędem na obie osie.

Według danych producenta 110 konny SX4 S-Cross z napędem na przednią oś i manualną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s. W wersji 4x4 rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa 12 s. Ten zaskakująco dobry wynik (biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu) jest m.in. efektem niskiej masy pojazdu, która wynosi 1090 kg (1200 kg dla 4x4).

Druga dostępna jednostka napędowa ma cztery cylindry i pojemność 1,4 l. Osiąga maksymalną moc 140 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 220 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Według danych producenta ważący 1215 kg Suzuki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s, przy czym napęd standardowo jest przenoszony na obie osie.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Dalsza część recenzji i wrażenia z jazdy na następnej stronie


Podczas pierwszej prezentacji modelu na polskim rynku, mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się egzemplarz napędzany przez mocniejszy silnik o pojemności 1,4 l współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią.

To co zaskakuje przy bliższym kontakcie z samochodem to duża dynamika rozpędzania w zakresie najczęściej używanych obrotów, czyli gdy wskazówka obrotomierza oscyluje pomiędzy punktami wskazującymi wartości od 1800 do 3500. Samochód chętnie nabiera prędkości już od momentu startu. Pozytywnie zaskakuje gdy chcemy znacznie przyspieszyć od prędkości 100 do 140 km/h, choć da się zauważyć wyraźną zwłokę w uruchomieniu funkcji kick down przez automatyczną skrzynię.

W stosunku do modelu schodzącego z rynku nowe SX4 S-Cross jest samochodem bardziej komfortowym. Inżynierowie zmodyfikowali przednie zawieszenie, co sprawiło, że wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni tłumione są sprawniej i ciszej. Zwiększony prześwit daje o sobie znać podczas szybkiej jazdy po łukach (nadwozie ma tendencję do sporych przechyłów) ale auto wykazuje stosunkowo niewielką tendencję do podsterowności.

Przy okazji modernizacji poprawiono też wyciszenie przedziału pasażerskiego, w rezultacie wyraźnie zwiększył się komfort podróżowania.

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Nowy Suzuki SX4 S-Cross – podsumowanie

Suzuki SX4 S-Cross wyraźnie „dojrzało”. Efekty modernizacji to przede wszystkim ukłon w stronę europejskich kierowców, którzy w większości przywiązują wagę do detali. Poprawiono jakość wykończenia wnętrza, stylizację nadwozia i zaproponowano nowe jednostki napędowe. Osoby, które myślą o wykorzystywaniu w pełni sporych możliwości przewozowych pojazdu powinny zdecydowanie skłonić się ku odmianie napędzanej przez silnik 140 konny. Podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem wersją napędzaną przez jednostkę trzycylindrową (110 konną) kierowca będzie musiał się wykazać sporą dozą wyrozumiałości.

Jednak największym zaskoczeniem są ceny Suzuki SX4 S-Cross. Najtańszy model (wyposażony m.in. w klimatyzację manualną, tempomat, czy funkcję ułatwiającą ruszanie na wzniesieniach) kosztuje 66 900 zł. Odmiana 110 konna z napędem na obie osie wyposażona m.in. w system multimedialny z kamerą cofania, automatyczną dwustrefową klimatyzację, reflektory LED, podgrzewane fotele, czy fotochromatyczne lusterko wsteczne, kosztuje 80 900 zł. Z kolei za najtańszą odmianę wersji 140 konnej (4x4 w standardzie) należy zapłacić 87 900 zł (wyposażenie analogiczne do odmiany 110 konnej w wersji z napędem na obie osie).

Nowy Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki

Suzuki

Nowy Suzuki SX4 S-Cross - dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross                                  1.0 Boosterjet                              1.4 Boosterjet
Typ silnika benzynowy, turbo benzynowy, turbo
Pojemność  998 cm3 1373 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V R4/16V
Maksymalna moc 112 KM/5500 obr./min. 140 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/2000-3500 obr./min. 220 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni 4x4
Skrzynia biegów man. 5-bieg. man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 430 l 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/178,5/158 cm 430/178,5/158 cm
Rozstaw osi 260 cm 260 cm
V-max 180 km/h 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s 10,2 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,6/5,0 l/100 km 6,6/5,2/5,6 l/100 km
Cena od 66 900 zł 87 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Zobacz szczegółowy cennik i wyposażenie nowego Suzuki SX4 S-Cross 

Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Bagażnik nowego Suzuki SX4 S-Cross ma pojemność 430 l
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross ma prześwit zwiększony do 18 cm.
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Skromnie wyglądający zestaw "zegarów" w nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA