REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift, nazywany często tańszym MINI, przeszedł w 2013 roku kilka modyfikacji. Jak sprawuje się odświeżony model?

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: nadwozie

Projektanci zaangażowani w tworzenie IV-tej generacji Suzuki Swift nie próżnowali. Przemodelowali bryłę auta czyniąc ją bardziej opływową i dynamiczną. Uwagę zwracają przede wszystkim dużo większe przednie i tylne reflektory oraz płynniej zarysowane błotniki auta. Nowe Suzuki Swift na tle poprzednika jest też o 9 cm dłuższe i dysponuje zwiększonym aż o 5 cm rozstawem osi.

REKLAMA

REKLAMA

Wersję po delikatnym liftingu przeprowadzonym w 2013 roku wyróżniają dodatkowo zderzaki ze zmodyfikowanymi maskownicami świateł halogenowych, lampy LED (w wersji Premium) do jazdy dziennej oraz nowy kształt przedniej maski. Uzupełnieniem Swifta po liftingu są lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami oraz nowy kolor nadwozia Sunburst Yellow Metallic.

REKLAMA

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: wnętrze

Wnętrze nowego Suzuki Swift cechuje prostota i porządek. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i wyposażona w niewielką liczbę przycisków, przez co obsługa pokładowych urządzeń (radia, automatycznej klimatyzacji) jest bardzo łatwa i szybka. Bardzo elegancko prezentują się także zegary, które przypominają tarcze prestiżowych chronografów. Pozytywne opinie zebrało także sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy. Mankamentem kokpitu jest niestety twardy plastik użyty do jego wykończenia, chociaż trzeba przyznać, że jego faktura jest bardzo zróżnicowana. Do nowożytnego auta nie pasuje także archaiczne i niewygodne sterowanie komputerem pokładowym. Podłokietniki w drzwiach są niewygodne (nachylono do przodu w dół).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z punktu widzenia kierowcy, zwłaszcza mężczyzny, pewnym mankamentem może okazać się zaskakująco wysoka pozycja za kierownicą. Świetnie wrażenie sprawia za to lewarek skrzyni biegów. Jest mały, lecz dobrze leży w dłoni i bardzo precyzyjnie wybiera poszczególne przełożenia.

Pod względem przestronności Swift wypada przeciętnie na tle innych aut w swojej klasie. Z przodu zmieszczą się co prawda osoby nawet o wzroście ponad 190 cm, ale z tyłu wygodnie będzie raczej tylko niskim pasażerom. Bagażnik jest nieduży (211 l), ale wystarczy na codzienne zakupy. Szkoda, że po złożeniu tylnej kanapy powstaje wyraźny próg.

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: silnik

Pod maską obecnej generacji Suzuki Swift pracuje benzynowy motor 1.2 16V o 92 KM. Silnik ten bardzo sprawnie napędza w mieście 960-kilogramowego Japończyka, a wigor traci dopiero na trasie po przekroczeniu 110 km/h. Z racji wysokoobrotowego charakteru silnik rozkręca się dopiero, gdy osiągnie co najmniej 3500 obr./min, bowiem maksymalny moment obrotowy równy 118 Nm generuje on dopiero przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. W mieście zużycie kształtuje się na poziomie 6,8-8,0 l paliwa na 100 km, na trasie spada do ok. 5,3 l.

Z silnikiem świetnie współpracuje skrzynia biegów. Choć lewarek porusza się lekko, to pozwala na bardzo precyzyjne wybieranie przełożeń. Brak szóstek biegu odczuwalny jest na autostradzie. Przy prędkości 140 km/h silnik na 5-tym biegu ma 4000 obr./min.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: prowadzenie

Pod względem prowadzenia, Suzuki Swift pozytywnie zaskakuje. Z pozoru zachowuje się jak typowe miejskie auto klasy B - jest całkiem komfortowe a przechyły karoserii są niewielkie - ale przyciśnięte mocno do muru, ukazuje swój indywidualny, nieco sportowy charakter. Choć układ kierowniczy nie jest przesadnie bezpośredni, to auto zadziwia ogromną przyczepnością przednich kół. Nawet gdy są one mocno skręcone, potrafią sprawnie i bez buksowania przenosić moment obrotowy silnika na asfalt. W rezultacie nawet w ciasnym slalomie Swift potrafi być bardzo szybki i zwinny.

Pewne problemy wykazywał za to nowy układ kierowniczy. Przy małych prędkościach kierowca tracił pomoc ze strony elektrycznego wspomagania, bowiem po prostu się ono wyłączało (sporadycznie). Prawdopodobnie to wada tylko testowanego egzemplarza.

Układ hamulcowy Suzuki Swift nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych aut w tej klasie. Z przodu ma wentylowane tarcze hamulcowe, natomiast z tyłu albo bębny (w tańszych wersjach), albo lite tarcze (wersja Premium) jak miało to miejsce w testowanym przez nas egzemplarzu. Siła hamowania jest w pełni wystarczająca.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: cena i wyposażenie

Pod względem ceny Swift nie rozczarowuje, zwłaszcza jeśli uwzględnimy jego konkurentów. Prezentowany egzemplarz, w wersji Premium, kosztuje 56 900 tys. zł. Obecnie w promocji można model ten nabyć ze sporym rabatem, w cenie 51 900 zł. W wyposażeniu wersji Premium znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka (z podgrzewaniem), 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), systemy stabilizacji toru jazdy z Hill Holderem, 16-calowe alufelgi.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: opinia

Suzuki Swift to propozycja dla osób ceniących ciekawy projekt nadwozia i japońską technologię. Silnik 1.2 16V wykonany w oparciu o sprawdzone i pewne rozwiązania, jest wystarczająco dynamiczny do miejskiej jazdy. Lubi wysokie obroty i potrafi się zadowolić niedużymi ilościami paliwa. Brak turbosprężarki czy filtra DPF ułatwia jego eksploatację w mieście oraz obniża potencjalne koszty jego napraw. Skrzynia biegów pracuje świetnie, podobnie jak zawieszenie auta. Wnętrze Suzuki jest wystarczająco duże dla dwójki dorosłych osób z małymi dziećmi, chociaż bagażnik mógłby być nieco większy. Deska rozdzielcza jest czytelna i uporządkowana, choć pozbawiona finezyjnych kształtów. Na pewno trudno traktować Swifta jako alternatywę dla MINI, bowiem jest ono sporo tańsze od niego, ale zapewne przypadnie do gustu osobom lubiącym sprawdzone rozwiązania poparte interesującym designem.

Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM zegary
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM przyciski na kierownicy
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA