REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift, nazywany często tańszym MINI, przeszedł w 2013 roku kilka modyfikacji. Jak sprawuje się odświeżony model?

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: nadwozie

Projektanci zaangażowani w tworzenie IV-tej generacji Suzuki Swift nie próżnowali. Przemodelowali bryłę auta czyniąc ją bardziej opływową i dynamiczną. Uwagę zwracają przede wszystkim dużo większe przednie i tylne reflektory oraz płynniej zarysowane błotniki auta. Nowe Suzuki Swift na tle poprzednika jest też o 9 cm dłuższe i dysponuje zwiększonym aż o 5 cm rozstawem osi.

REKLAMA

Wersję po delikatnym liftingu przeprowadzonym w 2013 roku wyróżniają dodatkowo zderzaki ze zmodyfikowanymi maskownicami świateł halogenowych, lampy LED (w wersji Premium) do jazdy dziennej oraz nowy kształt przedniej maski. Uzupełnieniem Swifta po liftingu są lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami oraz nowy kolor nadwozia Sunburst Yellow Metallic.

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: wnętrze

Wnętrze nowego Suzuki Swift cechuje prostota i porządek. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i wyposażona w niewielką liczbę przycisków, przez co obsługa pokładowych urządzeń (radia, automatycznej klimatyzacji) jest bardzo łatwa i szybka. Bardzo elegancko prezentują się także zegary, które przypominają tarcze prestiżowych chronografów. Pozytywne opinie zebrało także sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy. Mankamentem kokpitu jest niestety twardy plastik użyty do jego wykończenia, chociaż trzeba przyznać, że jego faktura jest bardzo zróżnicowana. Do nowożytnego auta nie pasuje także archaiczne i niewygodne sterowanie komputerem pokładowym. Podłokietniki w drzwiach są niewygodne (nachylono do przodu w dół).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z punktu widzenia kierowcy, zwłaszcza mężczyzny, pewnym mankamentem może okazać się zaskakująco wysoka pozycja za kierownicą. Świetnie wrażenie sprawia za to lewarek skrzyni biegów. Jest mały, lecz dobrze leży w dłoni i bardzo precyzyjnie wybiera poszczególne przełożenia.

Pod względem przestronności Swift wypada przeciętnie na tle innych aut w swojej klasie. Z przodu zmieszczą się co prawda osoby nawet o wzroście ponad 190 cm, ale z tyłu wygodnie będzie raczej tylko niskim pasażerom. Bagażnik jest nieduży (211 l), ale wystarczy na codzienne zakupy. Szkoda, że po złożeniu tylnej kanapy powstaje wyraźny próg.

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: silnik

Pod maską obecnej generacji Suzuki Swift pracuje benzynowy motor 1.2 16V o 92 KM. Silnik ten bardzo sprawnie napędza w mieście 960-kilogramowego Japończyka, a wigor traci dopiero na trasie po przekroczeniu 110 km/h. Z racji wysokoobrotowego charakteru silnik rozkręca się dopiero, gdy osiągnie co najmniej 3500 obr./min, bowiem maksymalny moment obrotowy równy 118 Nm generuje on dopiero przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. W mieście zużycie kształtuje się na poziomie 6,8-8,0 l paliwa na 100 km, na trasie spada do ok. 5,3 l.

Z silnikiem świetnie współpracuje skrzynia biegów. Choć lewarek porusza się lekko, to pozwala na bardzo precyzyjne wybieranie przełożeń. Brak szóstek biegu odczuwalny jest na autostradzie. Przy prędkości 140 km/h silnik na 5-tym biegu ma 4000 obr./min.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: prowadzenie

Pod względem prowadzenia, Suzuki Swift pozytywnie zaskakuje. Z pozoru zachowuje się jak typowe miejskie auto klasy B - jest całkiem komfortowe a przechyły karoserii są niewielkie - ale przyciśnięte mocno do muru, ukazuje swój indywidualny, nieco sportowy charakter. Choć układ kierowniczy nie jest przesadnie bezpośredni, to auto zadziwia ogromną przyczepnością przednich kół. Nawet gdy są one mocno skręcone, potrafią sprawnie i bez buksowania przenosić moment obrotowy silnika na asfalt. W rezultacie nawet w ciasnym slalomie Swift potrafi być bardzo szybki i zwinny.

Pewne problemy wykazywał za to nowy układ kierowniczy. Przy małych prędkościach kierowca tracił pomoc ze strony elektrycznego wspomagania, bowiem po prostu się ono wyłączało (sporadycznie). Prawdopodobnie to wada tylko testowanego egzemplarza.

Układ hamulcowy Suzuki Swift nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych aut w tej klasie. Z przodu ma wentylowane tarcze hamulcowe, natomiast z tyłu albo bębny (w tańszych wersjach), albo lite tarcze (wersja Premium) jak miało to miejsce w testowanym przez nas egzemplarzu. Siła hamowania jest w pełni wystarczająca.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: cena i wyposażenie

Pod względem ceny Swift nie rozczarowuje, zwłaszcza jeśli uwzględnimy jego konkurentów. Prezentowany egzemplarz, w wersji Premium, kosztuje 56 900 tys. zł. Obecnie w promocji można model ten nabyć ze sporym rabatem, w cenie 51 900 zł. W wyposażeniu wersji Premium znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka (z podgrzewaniem), 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), systemy stabilizacji toru jazdy z Hill Holderem, 16-calowe alufelgi.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: opinia

Suzuki Swift to propozycja dla osób ceniących ciekawy projekt nadwozia i japońską technologię. Silnik 1.2 16V wykonany w oparciu o sprawdzone i pewne rozwiązania, jest wystarczająco dynamiczny do miejskiej jazdy. Lubi wysokie obroty i potrafi się zadowolić niedużymi ilościami paliwa. Brak turbosprężarki czy filtra DPF ułatwia jego eksploatację w mieście oraz obniża potencjalne koszty jego napraw. Skrzynia biegów pracuje świetnie, podobnie jak zawieszenie auta. Wnętrze Suzuki jest wystarczająco duże dla dwójki dorosłych osób z małymi dziećmi, chociaż bagażnik mógłby być nieco większy. Deska rozdzielcza jest czytelna i uporządkowana, choć pozbawiona finezyjnych kształtów. Na pewno trudno traktować Swifta jako alternatywę dla MINI, bowiem jest ono sporo tańsze od niego, ale zapewne przypadnie do gustu osobom lubiącym sprawdzone rozwiązania poparte interesującym designem.

Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM zegary
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM przyciski na kierownicy
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA