REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift, nazywany często tańszym MINI, przeszedł w 2013 roku kilka modyfikacji. Jak sprawuje się odświeżony model?

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: nadwozie

Projektanci zaangażowani w tworzenie IV-tej generacji Suzuki Swift nie próżnowali. Przemodelowali bryłę auta czyniąc ją bardziej opływową i dynamiczną. Uwagę zwracają przede wszystkim dużo większe przednie i tylne reflektory oraz płynniej zarysowane błotniki auta. Nowe Suzuki Swift na tle poprzednika jest też o 9 cm dłuższe i dysponuje zwiększonym aż o 5 cm rozstawem osi.

REKLAMA

REKLAMA

Wersję po delikatnym liftingu przeprowadzonym w 2013 roku wyróżniają dodatkowo zderzaki ze zmodyfikowanymi maskownicami świateł halogenowych, lampy LED (w wersji Premium) do jazdy dziennej oraz nowy kształt przedniej maski. Uzupełnieniem Swifta po liftingu są lusterka boczne z wbudowanymi kierunkowskazami oraz nowy kolor nadwozia Sunburst Yellow Metallic.

REKLAMA

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: wnętrze

Wnętrze nowego Suzuki Swift cechuje prostota i porządek. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i wyposażona w niewielką liczbę przycisków, przez co obsługa pokładowych urządzeń (radia, automatycznej klimatyzacji) jest bardzo łatwa i szybka. Bardzo elegancko prezentują się także zegary, które przypominają tarcze prestiżowych chronografów. Pozytywne opinie zebrało także sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy. Mankamentem kokpitu jest niestety twardy plastik użyty do jego wykończenia, chociaż trzeba przyznać, że jego faktura jest bardzo zróżnicowana. Do nowożytnego auta nie pasuje także archaiczne i niewygodne sterowanie komputerem pokładowym. Podłokietniki w drzwiach są niewygodne (nachylono do przodu w dół).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z punktu widzenia kierowcy, zwłaszcza mężczyzny, pewnym mankamentem może okazać się zaskakująco wysoka pozycja za kierownicą. Świetnie wrażenie sprawia za to lewarek skrzyni biegów. Jest mały, lecz dobrze leży w dłoni i bardzo precyzyjnie wybiera poszczególne przełożenia.

Pod względem przestronności Swift wypada przeciętnie na tle innych aut w swojej klasie. Z przodu zmieszczą się co prawda osoby nawet o wzroście ponad 190 cm, ale z tyłu wygodnie będzie raczej tylko niskim pasażerom. Bagażnik jest nieduży (211 l), ale wystarczy na codzienne zakupy. Szkoda, że po złożeniu tylnej kanapy powstaje wyraźny próg.

Suzuki Swift 1.2 16V 92 KM: silnik

Pod maską obecnej generacji Suzuki Swift pracuje benzynowy motor 1.2 16V o 92 KM. Silnik ten bardzo sprawnie napędza w mieście 960-kilogramowego Japończyka, a wigor traci dopiero na trasie po przekroczeniu 110 km/h. Z racji wysokoobrotowego charakteru silnik rozkręca się dopiero, gdy osiągnie co najmniej 3500 obr./min, bowiem maksymalny moment obrotowy równy 118 Nm generuje on dopiero przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. W mieście zużycie kształtuje się na poziomie 6,8-8,0 l paliwa na 100 km, na trasie spada do ok. 5,3 l.

Z silnikiem świetnie współpracuje skrzynia biegów. Choć lewarek porusza się lekko, to pozwala na bardzo precyzyjne wybieranie przełożeń. Brak szóstek biegu odczuwalny jest na autostradzie. Przy prędkości 140 km/h silnik na 5-tym biegu ma 4000 obr./min.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: prowadzenie

Pod względem prowadzenia, Suzuki Swift pozytywnie zaskakuje. Z pozoru zachowuje się jak typowe miejskie auto klasy B - jest całkiem komfortowe a przechyły karoserii są niewielkie - ale przyciśnięte mocno do muru, ukazuje swój indywidualny, nieco sportowy charakter. Choć układ kierowniczy nie jest przesadnie bezpośredni, to auto zadziwia ogromną przyczepnością przednich kół. Nawet gdy są one mocno skręcone, potrafią sprawnie i bez buksowania przenosić moment obrotowy silnika na asfalt. W rezultacie nawet w ciasnym slalomie Swift potrafi być bardzo szybki i zwinny.

Pewne problemy wykazywał za to nowy układ kierowniczy. Przy małych prędkościach kierowca tracił pomoc ze strony elektrycznego wspomagania, bowiem po prostu się ono wyłączało (sporadycznie). Prawdopodobnie to wada tylko testowanego egzemplarza.

Układ hamulcowy Suzuki Swift nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych aut w tej klasie. Z przodu ma wentylowane tarcze hamulcowe, natomiast z tyłu albo bębny (w tańszych wersjach), albo lite tarcze (wersja Premium) jak miało to miejsce w testowanym przez nas egzemplarzu. Siła hamowania jest w pełni wystarczająca.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: cena i wyposażenie

Pod względem ceny Swift nie rozczarowuje, zwłaszcza jeśli uwzględnimy jego konkurentów. Prezentowany egzemplarz, w wersji Premium, kosztuje 56 900 tys. zł. Obecnie w promocji można model ten nabyć ze sporym rabatem, w cenie 51 900 zł. W wyposażeniu wersji Premium znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa), podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka (z podgrzewaniem), 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), systemy stabilizacji toru jazdy z Hill Holderem, 16-calowe alufelgi.

Suzuki Swift 1.2 92 KM: opinia

Suzuki Swift to propozycja dla osób ceniących ciekawy projekt nadwozia i japońską technologię. Silnik 1.2 16V wykonany w oparciu o sprawdzone i pewne rozwiązania, jest wystarczająco dynamiczny do miejskiej jazdy. Lubi wysokie obroty i potrafi się zadowolić niedużymi ilościami paliwa. Brak turbosprężarki czy filtra DPF ułatwia jego eksploatację w mieście oraz obniża potencjalne koszty jego napraw. Skrzynia biegów pracuje świetnie, podobnie jak zawieszenie auta. Wnętrze Suzuki jest wystarczająco duże dla dwójki dorosłych osób z małymi dziećmi, chociaż bagażnik mógłby być nieco większy. Deska rozdzielcza jest czytelna i uporządkowana, choć pozbawiona finezyjnych kształtów. Na pewno trudno traktować Swifta jako alternatywę dla MINI, bowiem jest ono sporo tańsze od niego, ale zapewne przypadnie do gustu osobom lubiącym sprawdzone rozwiązania poparte interesującym designem.

Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM zegary
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM przyciski na kierownicy
Kamil Fraszkiewicz
Suzuki Swift 2013 1.2 16V 92 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA