REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Ford Edge 2016
Nowy Ford Edge 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Odważnie zaprojektowany nowy Ford Edge został zaimportowany do oferty producenta wprost z amerykańskiego rynku. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ egzemplarz napędzany przez 180 konny silnik wysokoprężny.

Nowy Ford Edge robi wrażenie. Masywna maska z dwoma wyraźnymi przetłoczniami i olbrzymi grill z dużym logo producenta doskonale współgrają z tylną częścią nadwozia, w której na pierwszy plan wyłaniają się ciekawie zaprojektowane lampy LED. Całość wygląda efektownie i jednoznacznie wskazuje na fakt, że opisywany model ma amerykański rodowód.

REKLAMA

Nowy SUV jest duży. Nadwozie ma długość 480,8 cm, co oznacza że jest dłuższe od siedmioosobowej Kii Sorento o 2,8 cm, od Volkswagena Tuarega o 0,7 cm, ale krótsze od BMW X5 o 7,8 cm. Jednak to nie długość sylwetki robi w przypadku Edge największe wrażenie, a szerokość która wynosi aż 192,8 cm. Dla porównania BMW X5 jest węższe o 4,3 cm, Sorento o 9,1 cm, a Tuareg o 4,1 cm. Prześwit w Fordzie Edge ma wysokości 19,3 cm, co jest wynikiem przeciętnym w klasie.

Ford Edge 2016 - wrażenia z jazdy

Ford

Ford

Więcej na temat Forda przeczytasz tutaj

Nowy Ford Edge 2016 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Edge jest przepastny. Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęca bardzo wygodny fotel skonstruowany na amerykańską modłę – miękki, z obszernym siedziskiem, niczym wyjęty z salonu.

REKLAMA

Od wersji Titanium (czyli pośredniej) klasyczne „zegary” są zastępowane kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 cala znanym m.in. z Mondeo, czy Galaxy. Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Na górze konsoli centralnej umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali systemu Sync II.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wadą wyświetlacza jest to, że w słoneczny dzień odbija promienie w taki sposób, że jest mało czytelny. Ponadto we wspomnianych warunkach mocno odznaczają się pozostawione odciski palców co dodatkowo utrudnia odczytywanie informacji.

W tylnej części nadwozia podróż uprzyjemnia wygodna tylna kanapa. Tu także miejsca jest pod dostatkiem, zarówno na nogi, jak i nad głową. Bagażnik Forda Edge ma objętość 602 l licząc do półki oraz 800 l licząc do dachu.

Nowy Ford Edge 2016

Ford

Ford

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

W gamie napędowej nowego Forda Edge znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne i obie o pojemności 2 l. Podstawowa rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Drugim oferowanym silnikiem jest jednostka 2.0 TDCi Twin-Turbo, rozwijająca moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.

Obie wersje standardowo występują z napędem na obie osie, przy czym słabsza w konfiguracji z sześciobiegową manualną, a mocniejsza z sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią.

Podczas pierwszych jazd nowym modelem mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Edge w 180 konnej wersji z manualną skrzynią biegów. Według danych producenta ważące aż 1912 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s.

Nowy Ford Edge 2016

Ford

Ford

REKLAMA

Oczywiście nowy SUV nie jest mistrzem sprintu ale wykazuje zaskakującą sprawność w rozpędzaniu w najczęściej używanym zakresie obrotów i prędkości. Duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że nie trzeba często sięgać do dźwigni skrzyni biegów, choć przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania na pewno zajdzie konieczność redukcji przełożenia. Zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie z wyższą prędkością. Wtedy daje o sobie znać duża masa pojazdu.

Edge jest dobrze wyciszony, co znacznie podnosi komfort podróżowania. Podczas jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością na autostradzie we wnętrzu da się swobodnie rozmawiać czy słuchać radia.

Dużo dobrego można napisać o zawieszeniu. Nierówności tłumione są z komfortem jakim oczekujemy od pojazdu tego typu ale jednocześnie dobrze układ zawieszenia radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po łukach. Podczas prób wytrącenia nowego Forda z równowagi w większości przypadków mknął po zakrętach niewzruszony nawet, gdy nawierzchnia była nierówna.

A to wszystko przy niewielkim zużyciu paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim opisywane auto zużywało ok. 8 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 130-140 km/h zużycie paliwa malało do ok. 7 l na 100 km. Z kolei podczas dynamicznej jazdy w cyklu mieszanym zużycie paliwa wzrastało do 9,4 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki.

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Nowy gracz na rynku dużych SUVów zaprezentował się z dobrej strony. Mocnymi atutami Forda Edge są przestronne wnętrze, duży bagażnik, wysoki komfort jazdy, oszczędna jednostka napędowa, napęd na obie osie oraz zaskakująco dobre właściwości jezdne. To ostatnie jest tym większym zaskoczeniem, że przecież Edge ma amerykański rodowód, a na tamtejszym rynku właściwe ustawienie miękkości zawieszenia rozumiane jest inaczej niż w Europie.

A o tym, jak kształtują się ceny i wyposażenie Forda Edg napisaliśmy tutaj: Ford Edge - cennik 2016

Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA