REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Galaxy to jedna z ikon minivanów. W naszym teście sprawdzamy jak jeździ 180 konny „autobus” z napędem na obie osie i wyposażeniem spotykanym dotąd głównie w klasie Premium.

Choć samochody typu minivan są z reguły wyśmiewane przez „prawdziwych mężczyzn”, którzy potwierdzenie własnej męskości odnajdują tylko w sportowych pojazdach, trudno sobie wyobrazić lepszy środek transportu dla rodziny niż właśnie minivan. Funkcjonalne i przestronne wnętrze z dziesiątkami schowków, dużymi szybami, stolikami, cupholderami, i bardzo, bardzo komfortowymi fotelami sprzyjają nawet najdalszym podróżom. Zwłaszcza, że dostępny zazwyczaj w autach tego typu, przepastny przedział bagażowy pozawala z większą swobodą pakować rodzinę na wakacje. Nowy Ford Galaxy łączy w sobie wszystkie wspomniane cechy i oferuje o wiele więcej.

REKLAMA

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – wnętrze

REKLAMA

Najważniejszy w każdym minivanie jest przedział pasażerski. Ten w opisywanym Fordzie Galaxy pomieści 7 osób (w każdej wersji). Standardem jest także to, że pasażerowie drugiego rzędu mogą niezależnie regulować kąt pochylenia oparć, ich fotele są przesuwane i składane na płasko po wciśnięciu przycisku. Na płasko, w podłodze składane są także fotele trzeciego rzędu. Jednak za dodatkowe 800 zł (opcja dla najbogatszej odmiany Titanium) mogą być te fotele składane i rozkładane elektrycznie.

Gdyby ktoś chciał zrobić na rodzinie jeszcze większe wrażenie, może nabyć za 14 200 zł (w pakiecie m.in. ze skórzaną tapicerką i schładzaczem) efektowne przednie fotele wielokonturowe. Oprócz tego, że są doskonale wyprofilowane i zapewniają wysoki komfort jazdy (fotel kierowcy da się regulować w 8 kierunkach) podczas bardzo długich podróży, są wyposażone w rozbudowaną funkcję masażu (11 punków, które masują plecy i pośladki). Trzeba przyznać, że masaż w Galaxy jest efektywny i traktowanie go jedynie w kategoriach gadżetu to błąd.

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Dostępu do wnętrza przedziału pasażerskiego bronią duże drzwi. Tylne boczne już nie są odsuwane na boki (jak to miało miejsce w starszej generacji Forda) tylko otwiera się je tradycyjnie. Takie rozwiązanie ma swoje minusy, bo po zaparkowaniu na ciasnym parkingu utrudnia zajęcie miejsca w tylnych rzędach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Duża, uchylana do góry pokrywa ułatwia za to dostęp do bagażnika. W opcji siedmioosobowej przedział na pakunki ma objętość 300 l (do półki pod tylną szybą). W przypadku złożenia w podłodze foteli trzeciego rzędu przestrzeń ładunkowa rośnie do niebagatelnych 1206/1301 l (licząc do linii dachu) – w zależności od przesunięcia foteli drugiego rzędu. W wersji Titanium standardowym wyposażeniem jest siatka zabezpieczająca przedmioty w bagażniku przed samoistnym przesuwaniem się podczas jazdy i trzystrefowa automatyczna klimatyzacja.

Przedział pasażerski nowego Forda Galaxy został wykończony materiałami wysokiej jakości. Ładnie zaprojektowana tablica przyrządów jest standardowo wyposażona (w wersji Titanium) w kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, który jednocześnie obsługuje system pokładowy Ford SYNC 3. Producent regularnie poprawia intuicyjność i sprawność obsługi komputera pokładowego, niemniej wciąż jest w tej kwestii trochę do zrobienia. Zwłaszcza w dziedzinie sprawnej reakcji systemu na wywoływanie poszczególnych funkcji. Zdarza się, że ekran nie zawsze wyczuwa dotyk, a komputer po wciśnięciu już jakieś funkcji zbyt długo „się zastanawia” nad reakcją. Także usytuowanie ekranu nie jest zbyt ergonomiczne – jest za daleko odsunięty od kierowcy.

Choć kierowca Galaxy ma dobry podgląd na otoczenie (to zasługa regularnego kształtu nadwozia i dużych okien), to jednak podczas parkingowych manewrów wsparcie czujników parkowania (koszt czujników przednich i tylnych to 1900 zł) jest nieocenione i zdecydowanie warto w nie zainwestować.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Galaxy został wyposażony w wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa automatyczna przekładnia PowerShift. Według danych producenta ważące aż 1841 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 s.

Opisywane Galaxy zostało wyposażone w napęd na obie osie co dodatkowo podnosi jego walory użytkowe. A jak się spisuje w praktyce?

Dalsza część testu Forda Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD na następnej stronie


Choć ocena dynamiki po zerknięciu w dane producenta nie zapowiada spektakularnych doznań za kierownicą, to jednak w czasie jazdy odczucia kierowcy są o wiele lepsze. W najczęściej używanym zakresie obrotów duży Ford przyspiesza sprawnie. Co więcej, nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów chętnie nabiera prędkości w momencie kiedy planujemy wyprzedzanie. Standardowym wyposażeniem Galaxy jest przednia szyba o zwiększonych walorach akustycznych, czyli lepiej wyciszająca wnętrze. Trzeba przyznać, że ma to duży wpływ na jakość podróży. W przedziale pasażerskim panuje błoga cisza bez względu na to, czy poruszamy się po mieście, czy też pędzimy z maksymalną dozwoloną prędkością po autostradzie.

Zaskakująco dobrze, duży Ford wypada pod względem prowadzenia. Co prawda auto ma tendencję do podsterowności podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, niemniej objawia się ona zaskakująco późno i jest przewidywalna. Poza tym wszelkie uślizgi są korygowane przez systemy elektroniczne i napęd na obie osie.

Zobacz też: Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM - (R)ewolucja!

Testowany Galaxy został wyposażony w zawieszenie adaptacyjne (CCD) z możliwością wyboru jednego z 3 trybów pracy: Komfort, Standard lub Sport (koszt 14 200 zł). W trybie Sport amortyzatory usztywniają się, co dobrze sprawdza się podczas jazdy po autostradzie. Tryb komfort powoduje, że nierówności pochłaniane są bez uszczerbku dla komfortu jazdy.

Kierowcy docenią też z pewnością precyzję prowadzenia dużego minivana. Da się tu wyczuć kunszt będący znakiem rozpoznawczym inżynierów Forda.

Tradycyjnie już dla tego typu konstrukcji łyżką dziegciu w beczce miodu jest zwłoka, którą czasami wykazuje automatyczna przekładnia w reakcji na gaz.

Nieźle, biorąc pod uwagę gabaryty, masę i napęd na cztery koła wypada duży Ford pod względem zużycia paliwa. Wyniki na poziomie 11 l na 100 km w ruchu miejskim i 7,5 l na 100 km podczas jazdy w trasie należy uznać za satysfakcjonujące.

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD

Tomasz Korniejew

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – podsumowanie

Nowy Galaxy przekonuje do siebie funkcjonalnym wnętrzem, ponadprzeciętnym komfortem jazdy i wysokiej jakości układem jezdnym. Nie bez znaczenia są także bogate wyposażenie standardowe i rozbudowana lista opcji.

Nie da się ukryć, że najnowszy Ford Galaxy to propozycja dla rodzin z większą swobodą nabywczą. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 1.6 EcoBoost o mocu 160 KM kosztuje 119 000 zł. Najtańsza odmiana z opisywanym silnikiem, automatyczną przekładnią i napędem na obie osie kosztuje 155 900 zł. Za wersję wyposażenia Titanium należy dopłacić dodatkowe 13 600 zł. Ale gdy weźmiemy pod uwagę bogate wyposażenie pojazdu i możliwości przewozowe okaże się że oferta zyskuje na atrakcyjności.

 Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD – dane techniczne

Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 300/1201 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,8/191,6/174,7 cm
Rozstaw osi 285 cm
V-max 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Zużycie paliwa* 6,4/5,4/5,8 l/100 km
Cena od 169 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Ford Galaxy 2.0 TDCI 1.8 TDCi/180 KM AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA