REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM - (R)ewolucja!

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang szóstej generacji poczynił ogromny postęp względem poprzednika. Wśród nowości wymienić warto wprowadzenie silnika z turbodoładowaniem, użycie dużo nowocześniejszego zawieszenia tylnego czy zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych. Kogo powinien przekonać do siebie nowy Mustang?

Nowy Ford Mustang - (R)ewolucja!

Najnowszy Mustang przestał być autem, którego Ford mógłby się wstydzić. Pierwszy raz w historii trafił on do oficjalnej sieci w sprzedaży. Dlaczego? Bo dzięki gruntownej przebudowie, stał się wyraźną alternatywą dla europejskiej i japońskiej konkurencji. Tylne zawieszenie oparte na resorach ustąpiło miejsca konstrukcji wielowahaczowej, gama silnikowa została zbudowana w oparciu nie tylko o typowo amerykańską jednostkę V8, ale i o downsizingowy motor 2.3 EcoBoost, a prowadzenie auta odmieniło się nie do poznania. Mustang stał się tak dobry, że skradł serca nie tylko dziennikarzy motoryzacyjnych, ale i klientów bijąc w 2015 roku rekordy sprzedaży w swoim segmencie.

REKLAMA

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

Z zewnątrz nowy Ford Mustang zmienił się dość wyraźnie  na tle poprzednika. Zupełnie inny jest przede wszystkim przedni pas z niewielkimi, ostro zadartymi reflektorami. Z tyłu wrażenie robią przestrzenne reflektory 3D skierowane ku górze. Wyjątkowo ciekawe są również tylne błotniki, które są wyraźnie poszerzone przez co nadają autu drapieżności i dynamiki. Co więcej, są one doskonale widoczne w czasie jazdy w bocznych lusterkach. Długa maska, 19-calowe alufelgi polakierowane na czarno i sporych rozmiarów układ hamulcowych są dopełnienie sportowego wizerunku nowego Mustanga.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze

We wnętrzu Forda Mustanga także sporo się dzieje! Podwójne daszki na górze deski rozdzielczej, przyciski sterowania kontrolą trakcji i trybem jazdy rodem z kabiny myśliwca, potężny tunel środkowy z lewarkiem skrzyni biegów i hamulcem postojowym umieszczonym tuż obok kierowcy oraz zegary o ciekawej grafice tworzą specyficzny, sportowy klimat w kabinie Mustanga.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Materiały wykończeniowe na tle tych z poprzedniego modelu Mustanga prezentują się bardzo dobrze, choć pomiędzy skórzanymi elementami ukryto wiele twardego plastiku, a spasowanie niektórych elementów jest miejscami bardzo przeciętne. Postęp w tym zakresie jest jednak ogromny, a co istotniejsze nawet po kilkunastu tysiącach kilometrów deska rozdzielcza nie wydaje z siebie żadnych irytujących dźwięków.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

Mustang cieszy kierowcę i pasażera wygodną pozycja za kierownicą, kapitalnymi fotelami z wentylacją (które świetnie podtrzymują ciało w zakrętach) oraz zaskakującym komfortem jazdy. Zachwyca przestronnością i świetnym wybieraniem nierówności (lepszym w mojej opinii niż w większości kompaktów czy średniej klasy sedanów poruszających na podobnych ogumieniu). Na co dzień niezwykle praktyczny okazuje się aż 408-litrowy bagażnik pozbawiony wnikających do jego wnętrza zawiasów, który swoją pojemnością może zawstydzić nawet niektóre limuzyny średniej klasy (Volvo S60 ma np. kufer o kubaturze 380 l). Co więcej, tylne fotele można złożyć uzyskując naprawdę sporą przestrzeń. Wadą przedziału bagażowego jest za to nieduży otwór załadunkowy. Jak na auto sportowe i tak jest jednak kapitalnie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Wśród wielu ciekawych rozwiązań zastosowanych w nowym Mustangu warto wymienić chociażby specjalny zestaw czujników pomiarowych rejestrujących wiele parametrów pracy auta. Kierowca może obserwować ich wskazania na kolorowym wyświetlaczu komputera pokładowego, umieszczonego pomiędzy zegarami. Oprócz danych dotyczących m.in. temperatury oleju silnikowego czy ciśnienia w oponach, może on skorzystać także z akcelerometru czy systemu mierzącego osiągi auta (przyspieszenie 0-100 km/h, 0-200 km/h; droga hamowania 100-0 km/h itp.).

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Na wyświetlaczu komputera pokładowego kierowca może sprawadzić szereg parametrów pracy auta, a nawet zmierzyć jego osiągi!

Kamil Fraszkiewicz

Mocną stroną Forda Mustanga 2.3 EB jest świetne wyciszenie kabiny. W trakcie jednostajnej jazdy autostradą motoru prawie nie słychać. Dopiero mocniejsze wciśnięcie gazu w podłogę powoduje, że z głośników emitowany jest syntetyczny dźwięk silnika V8, który wyjątkowo przekonująco wypełnia kabinę przyjemną melodią. Nie jest ona może tak fantastyczna jak w wersji V8, ale wierzcie mi – jeśli ktoś nie wie, co za silnik pracuje pod maską danego egzemplarza, to będzie miał poważne kłopoty by to określić. Tym bardziej, że zaledwie 4-cylindorwy, turbodoładowany silnik naszego egzemplarza to niesłychanie elastyczny motor, przypominający swoją charakterystyką wolnossącą V8-mkę!

Silnik 2.3 EcoBoost

Silnik 2.3 EcoBoost to pierwszy silnik Forda, w którym  jego inżynierowie zastosowali turbosprężarkę twin scroll o obniżonym momencie bezwładności.  Wrażenie robi nie tyle jego ogromna moc motoru sięgająca 317 KM, ale przede wszystkim płynność i łatwość z jaką nabiera on obrotów. Wierzcie lub nie, ale silnik ten spokojnie napędza nielekkiego Mustanga od zaledwie 1000 obr./min! Turbodziura praktycznie nie występuję a wraz z nabieraniem obrotów, silnik jeszcze chętniej zabiera się do pracy!

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (432 Nm) i niemałej mocy, oraz tylnemu napędowi z mechanizmem o ograniczonym poślizgu, Mustang przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Co jeszcze bardziej zaskakujące, wersja ta okazuje się szalenie oszczędna. W zależności od wielkości miasta, ruchu na drodze i gęstości skrzyżowań średnie zużycie paliwa kształtowało się na poziomie od 7,7 l do 10,5 l na 100 km! Przy dużo bardziej agresywnym stylu jazdy dochodziło ono do 13-14,0 litrów co nadal jest kapitalnym rezultatem jak na tak mocne i ciężkie auto! Dla porównania Mercedes GLA 4Motion z silnikiem 2.0 Turbo o mocy 218 KM potrzebował na przejechanie tej samej trasy od 8,8 do nawet 16,0 l na 100 km przy dynamicznej jeździe. Koncepcja 4-cylindrowego motoru w Mustangu ma jednak też  inne zalety.

Prowadzenie

Niska masa silnika 2.3 EcoBoost oraz dużo mniejsze jego gabaryty powodują, że wersja ta prowadzi się dużo lżej niż odmiana 5.0 V8 GT. Chętniej reaguje na zmiany kierunku jazdy i dużo lepiej zachowuje się w slalomie. Mustang prowadzi się jak po sznurku i zapewnia ogromną frajdę z jazdy po zakrętach. Jak to możliwe, skoro poprzednie Mustangi miały tak złe opinie na temat właściwości jezdnych?

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Nowy Ford Mustang posiada na tylnej osi w pełni niezależną, wielodrążkową konstrukcję, ze sprężynami śrubowymi i dwurorowymi amortyzatorami

Kamil Fraszkiewicz

Aby przekonać do Mustanga Europejczyków, Ford zrezygnował ze sztywnej tylnej osi z drążkiem Panharda, za to zaadaptował w pełni niezależną, wielodrążkową konstrukcję, ze sprężynami i śrubowymi i dwurorowymi amortyzatorami. Efekt prac jest zdumiewający! Według mnie jeszcze nikt nie połączył tak dobrze pewnego prowadzenia z zaskakująco wysokim komfortem jazdy (biorąc pod uwagę typ zawieszenia i cenę pojazdu)! Nawet na zniszczonych nawierzchniach Ford zachowywał się lepiej niż BMW M4 z aktywnymi amortyzatorami! Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, nie wydając przy tym nieprzyjemnych dźwięków i to mimo zastosowania 19-calowych kół z oponami 255/40/R19 ! Auto lekko podskakuje jedynie na mocno zniszczonych nawierzchniach, ale ze względu na duży rozstaw osi, dyskomfort jest naprawdę niewielki. Jeśli zamierzacie użytkować to auto na co dzień, będziecie zdziwieni jak dobrze ono się do tego nadaje.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

W szybko pokonywanych zakrętach Mustang delikatnie przechyla się w pierwszej fazie łuku, tak jakby układał się do zakrętu. Osiąga rewelacyjne prędkości na wirażach, pozwalając kierowcy z łatwością ocenić poziom przyczepności do nawierzchni. Dzięki tylnej szperze i bardzo dobremu rozkładowi mas pomiędzy osiami pozwala także na zaskakujące płynne utrzymywanie auta z w nadsterownym poślizgu. Duża w tym zasługa także opon Pirelli P Zero, w przypadku których granica przyczepności jest łatwa do wyczucia.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Jedyne co można by zmienić w zachowaniu Mustanga to działanie jego układu kierowniczego. Choć daje większe czucie niż w nowym BMW M4, to jednak pracuje nie do końca naturalnie. Jest jednak bezpośredni (choć nie tak jak w Focusie ST) i pozwala na łatwe panowanie nad autem.

Hamulce oparte z przodu na 352-, a z tyłu na 330-milimetrowych tarczach wentylowanych bardzo dobrze wywiązują się ze swojej roli. Reagują szybko i stanowczo na każde wciśnięcie pedału hamulca. Opcjonalne hamulce Brembo z 380-milimetrowymi tarczami są jednak jeszcze ostrzejsze, a przy tym zwiększają swoją skuteczność w miarę wzrostu ich temperatury.

Cena i wyposażenie

Przy tych wszystkich zaletach Mustang przerasta konkurencję jeszcze jedną cechą – ceną. Za podstawowy, ale bardzo dobrze wyposażony egzemplarza trzeba zapłacić 159 tys. zł. W cenie klient otrzymuje właściwie wszystko co niezbędne – automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, 9-głośnikowy system multimedialny Sync2 z dotykowym, 8-calowym  ekranem, reflektory ksenonowe (dość przeciętne, z manualną regulacją), skórzaną tapicerkę, komplet 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową) itd. Dopłacając można otrzymać jeszcze fotele kubełkowe RECARO, nawigację czy czujniki parkowania z tyłu (zbędne bo jest kamera w standardzie).

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM

Kamil Fraszkiewicz

Opinia

Ford stworzył niesamowite auto. Mustang to sportowe coupe z krwi i kości, będące zaskakująco funkcjonalne na co dzień. Świetne osiągi, niskie zużycie paliwa (w wersji 2.3 EB), kapitalne prowadzenie i wysoki komfort jazdy to jedne z najważniejszych jego zalet. Jeśli dodać do tego niską cenę to otrzymujemy auto, które jest fantastyczną alternatywą dla zdecydowanie mniej spektakularnych, przednionapędowych hot-hatchy pokroju Golfa GTI czy Peugeota 308 GTi czyli funkcjonalnych aut na co dzień o świetnych osiągach. W mojej prywatnej opinii Mustang to obecnie najlepsze auto sportowe biorąc pod uwagę jego cenę, osiągi, frajdę z jazdy i funkcjonalność. Absolutnie godny polecenia!

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA