REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Złośliwcy przykleili Audi TT łatkę pozerskiego samochodu pseudosportowego. Trzecią generacją modelu, konstruktorzy z Ingolstadt ostatecznie zamknęli usta hejterom.

Audi TT pierwszej generacji powstało z pomysłu stworzenia nietuzinkowego samochodu dostarczającego radość z jazdy, ale opartego o konstrukcję popularnego modelu kompaktowego, przez co taniego w eksploatacji.

REKLAMA

Model trzeciej generacji wciąż ma wiele wspólnego z Golfem m.in. platformę MQB, na której został zbudowany oraz wiele innych rozwiązań technologicznych. Jednak nazywanie TT technologiczną kopią Golfa, czy Audi A3 opakowaną w inną karoserię byłoby zbyt dużym uproszczeniem.

Bo o ile rozwiązania wyglądają podobnie, o tyle w TT są droższe, bo wiele podzespołów wykonano z alumnimum, w tym niektóre elementy zawieszenia i poszycie karoserii.

Dzięki temu konstrukcja jest lżejsza, co ma przełożenie na zachowanie na drodze.

Projektanci najnowszej generacji TT zdecydowali się na kontynuację kształtu bryły nadwozia nieznacznie modyfikując przedni pas i wygląd świateł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo najnowsze TT jest wyposażone w reflektory ksenonowe. Jednak jest możliwość wyposażenia Audi w światła LED Audi Matrix (koszt to 10 390 zł). To zaawansowany system oparty o technologię LED, który steruje natężeniem światła i kierunkiem wiązki dostosowując ją tak, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Działa doskonale.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic - rewolucja we wnętrzu

Ale prawdziwą rewolucję stylizacyjną widać we wnętrzu sportowego Audi.

Urzeka projekt tablicy przyrządów, która wyglądem przypomina skrzydło samolotu z wylotami nawiewów udającymi silniki odrzutowe. W ich środkach umieszczono pokrętła sterowania i wyświetlacze systemu klimatyzacji.

Jednak największym zaskoczeniem jest wysokiej rozdzielczości, kolorowy ekran o przekątnej 12,3 cala umieszczony za kierownicą, w miejscu „zegarów”.

Można na nim wyświetlać nie tylko prędkościomierz, obrotomierz, informacje komputera pokładowego, czy systemu nawigacji Google. Na postoju możliwe jest wyświetlenie widoków z Google street view, imponujące.

Bardzo wysoka jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza i jakość spasowania poszczególnych elementów nie są dla nas zaskoczeniem. Zaskoczeniem jest za to fakt, że w najnowszym TT nie można zamówić dwustrefowej klimatyzacji.

W porównaniu do modelu poprzedniej generacji wnętrze TT jest obszerniejsze. Co prawda na dwóch tylnych miejsca wciąż nie da się wygodnie przewieźć nawet jednej dorosłej osoby, ale kierowca i pasażer siedzący obok na pewno nie będą narzekać na brak przestrzeni. Urósł także bagażnik, który teraz ma objętość 305 l. To sporo, zwłaszcza że łatwo jest znacznie powiększyć przedział bagażowy rozkładając oparcia tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic - napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej Audi TT znalazły się dwie jednostki napędowe. Podstawowy napęd stanowi benzynowy silnik 2.0 TFSI rozwijający moc maksymalną 230 KM. Oprócz tego dostępny jest silnik wysokoprężny z serii TDI, również o pojemności 2l, ale dysponujący mocą maksymalną 184 KM.

Z kolei najmocniejszą odmianę TTS napędzi wspomniany silnik 2.0 TFSI ale w wersji rozwijającej moc maksymalną 310 KM z dostępną funkcją Launch Control, umożliwiającą możliwie najdynamiczniejszy start.

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję zapoznać się z możliwościami Audi TT napędzanego przez 230-konny silnik, współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią S tronic oraz napędem na obie osie ze sprzęgłem Haldex.

230 KM to niby niedużo, jak na pojazd sportowy. Ale dzięki lekkiej konstrukcji (TT waży tylko 1335 kg) według deklaracji producenta Audi rozpędza się od 0 do 100 km/h jedynie w 5,3 s.

Rzeczywiście, bez względu na to w jaki tryb jazdy ustawimy (czy bardziej sportowy, czy może taki, w którym priorytetem ma być niskie zużycie paliwa) samochód bez zwłoki i bardzo dynamicznie nabiera prędkości.

Na pochwałę zasługuje też sprawność działania najnowszej generacji napędu Haldex. Krytykowany przez wielu miłośników Audi, że to takie udawane Quattro w najnowszym TT się sprawdza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Przede wszystkim, komputer sterujący szybko rozdziela moment obrotowy pomiędzy osiami, tak że podczas ostrej jazdy czuć, że Audi bywa napędzane od tyłu, pozwalając nawet do pewnego momentu na zarzucanie tyłem.

Ale TT to pojazd, który daje najwięcej radości na bardzo krętych odcinkach. „Tetetka” to mistrzyni slalomu, a nie driftu.

Precyzyjny układ kierowniczy i lekka konstrukcja w połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości sprawiają, że Audi bliżej do gokarta, który imponuje tym, jak szybko może przejechać zakręt nie będąc wytrąconym z toru jazdy.

Kunszt inżynierów Audi czuć podczas jazdy po nierównościach. Nawet w ustawieniu najbardziej sportowym, zawieszenie nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności. Czyni to z TT samochód przyjazny do użytkowania na co dzień.

Przy tym samochód okazuje się stosunkowo oszczędny. W ruchu miejskim bez trudu można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie, podróżując żwawo, wynik zużycia paliwa nie przekroczy 7,5 l na 100 km. A przecież chodzi o samochód, z automatyczną przekładnią, napędem na obie osie, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic - podsumowanie

REKLAMA

Najnowsza generacja Audi TT mimo że powstało na bazie popularnego modelu kompaktowego jest konstrukcją zaawansowaną technologicznie. Auto świetnie sprawdza się na krętych i wąskich europejskich drogach. Jest też przyjazne w użytkowaniu na co dzień. Dzięki sporej przestrzeni bagażowej i umiarkowanemu zapotrzebowaniu na paliwo może pełnić podstawowego środka transportu w dwuosobowej rodzinie.

Choć na pewno zamożnej. Podstawowa odmiana Audi TT (Moc 230 KM, manualna przekłania i napęd na przednią oś) kosztuje 159 200 zł. Najtańsze Quattro wymaga wydania 183 600 zł. Jeżeli ktos doda do tego zaawansowane reflektory LED Audi Matrix, lakier perłowy za 11 600 zł), system Audi Drive Select zmieniający charakter pojazdu poprzez odpowiednie dopasowanie układu kierowniczego, charakterystyki pedału przyspieszenia oraz skrzyni biegów (w modelach ze skrzynią S tronic) za 980 zł i zawieszenie Audi Magnetic Ride (5350 zł), ponadto dorzuci rozbudowany system MMI Navigation plus z MMI touch za 12 tys. zł i skusi się na tempomat za 1400 zł cena błyskawicznie poszybuje znacznie ponad 200 tys. zł.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic - dane techniczne

Audi TT 2.0 TFSI Quattro aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm/1600-4300 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 280 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 417,7/183,2/135,3 cm
Rozstaw osi 250,5 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 183 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Audi TT 2.0 TFSI Quattro - przód.
Tomasz Korniejew
W przedniej części nadwozia charakterystycznym elementem testowanego egzemplarza są nowatorskie (dostępne w opcji) reflektory LED.
Tomasz Korniejew
Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro
Tomasz Korniejew
linia nadwozia Audi TT najnowszej generacji mocno nawiązuje do tradycji modelu.
Tomasz Korniejew
Napęd Quattro w najnowszym Audi TT jest skonstruowany na bazie sprzęgła Haldex. Najnowsza generacja działa bardzo sprawnie.
Audi
Audi TT najnowszej generacji ma nisko umieszczony środek ciężkości, konstrukcja jest lekka dzięki zastosowaniu wielu elementów z aluminium.
Audi
Audi TT 2.0 TFSI Quattro w akcji.
Audi
Audi TT Quattro to mistrz slalomu.
Audi
Audi TT - wnętrze
Tomasz Korniejew
Pięknie zaprojektowane wloty powietrza w desce rozdzielczej najnowszego Audi TT skrywają w sobie wyświetlacze.
Audi
Obsługa komputera pokładowego może się odbywać z poziomu kierownicy lub pokrętła z touch padem umieszczonego pomiędzy fotelami.
Audi
Audi TT - nawiewy
Tomasz Korniejew
Audi TT - nowatorski wyświetlacz "zegarów"
Tomasz Korniejew
Audi TT - pięknie zaprojektowany kokpit
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA